Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

tomekostra

przy zmianie biegów uderzenie

Recommended Posts

Cześć wszystkim

Czy wy też tak macie, że jak się rozpędzacie, to: gaz do dechy--> sprzęgło---> zmiana biegu--->puszczenie sprzęgła - i wtym momencie kiedy puszczacie sprzęgło (od razu cale) macie taki jakby głuchy huk? Czy tylko ja to mam? Problemu nie mam kiedy po wrzuceniu wyzszego biegu łagodnie puszczam pedal sprzęgła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie uszkodzona górna poduszka(amortyzator) silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, będę szukał w wolnych chwilach i sprawdzał.

Pamiętam, ze wujas kiedyś mi opowiadal, ze jest jakaś guma na dwumasach, która się wyrabia i też jest wtedy jakieś uderzenie, możliwe może być takie coś w viki czy one nie miały tego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Vb nie ma kola dwumasowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam to samo nawet uderzenie jest przy ruszaniu. Wymiana tej górnej poduszki trochę zmniejszyła ten efekt więc pewnie inna poduszka do wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ten sam problem, gdzie ta poducha?? jak wymienić?? może jakieś foto prosimy....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poduszki masz 3. Jedna z tyłu nad maglownicą, druga z przodu po lewej przykręcona do skrzyni i trzecia z prawej z przodu. Czwarty to drążek reakcyjny u góry silnika po prawej stronie (pasażera) koło kielicha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czyli która?? chodzi o drążek reakcyjny?? u mnie jeszcze podczas ruszania występuje jakieś dziwne drganie:/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, chodzi o drążek. Po wyjęciu odrazu widać czy guma jest zerwana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dzięki cichy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> jutro będę sprawdzał i apelował co jest może się komuś przyda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drążka nawet nie trzeba wyciągać na pierwszy rzut oka widać, że jest zerwany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drążek jest w porządku nic nie jest zerwane ani zluzowane. Co innego może być przyczyną??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inne poduszki. Niech ktoś wsiądzie do samochodu i rusza powoli na ręcznym do przudu i dotyłu. Zobaczysz czy silnik nie buja się nadmiernie

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jednak drążek, guma w tym większym pierścieniu jest pęknięta i wykrzywiona/przyciągnięta bardziej do przodu.

Jutro wymiana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mogłes fotki porobić kolego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drążek wymieniony, jest poprawa wszystko chodzi jakoś bardziej gładko i płynnie ale jeszcze troszkę jest szarpnięcie.

Please login or register to see this quote.

jakie?? do czego??

Share this post


Link to post
Share on other sites

poradnik, jak wymienić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tam są 2 śruby więc chyba nie ma o czym pisać porady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no bez przesady...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

drążek jest tu

Please login or register to see this link.

wygląda tak

Please login or register to see this link.

zamontowany wygląda tak

Please login or register to see this link.

żeby wymienić drążek należy zrobić sobie miejsce zdejmując rurę z filtra powietrza i odchylić ją następnie wystarczy najzwyczajniej w świecie odkręcić dwie śruby kluczem 15 wyjąć drążek, włożyć nowy, przykręcić śruby, założyć rurę z powrotem, zamknąć mache i śmigać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można jeszcze dorzucić że warto założyć od vałki bo jest dużo mocniejszy. Ma pełną gumę. U mnie jest lepiej bo nawet rury nie trzeba zdejmować

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie to samo lekka poprawa jest ale takie charakterystyczne uderzenie nadal występuje. Na bank jakaś inna poduszka podejrzewam że pod skrzynią bo drążek czasem lekko się rusza. Zajmę się tym jak będę zmieniał skrzynie. Drążek kupiłem febiego ciekawe czy wytrzyma tyle co ori, który siedział u mnie od 97r.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by norbert007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak to zrobisz to daj znać czy jest lepiej...

a dlaczego zmieniasz skrzynie?? u mnie przed wymianą skrzyni w starej F18 na satelitach nie było prawie wcale zębów i wtedy to dopiero było uderzanie przy ruszaniu i zmianie biegów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_woot.gif" alt=":woot:"> Po wymianie jest duuuużo lepiej ale jeszcze coś tam delikatnie szarpie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak delikatnie puszczam sprzęgło to nawet nie poznasz że coś jest nie tak ale męczące to jest. Moja skrzynka to F18 więcej chyba nie muszę dodawać. Jaką włożyłeś??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zapakowałem f16 z nexi 1.5 jest trochę dłuższa niż moja była f18 w394 tzn niższe obroty a większa prędkość przynajmniej na 4 i 5 na innych nie wyczuwam różnicy i w obecnej trochę 5 gwiżdże tak przy 80km/h i miej ale cóż poradzić....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha ale w tej tak samo nie pasują dolne otwory?? Ile masz obrotów przy 100?? A 1 i 2 bieg jak trochę krótsze??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...