Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

kapustus

Chłodny silnik - ciepło w środku, gorący silnik - brak ogrzewania

Recommended Posts

Witajcie!

Jeżdżąc normalnie w środku jest ciepło, jak należy, w aucie zaczyna się robić ciepło po około 5 minutach przy lekkim mrozie. Jadąc dzisiaj w korku, gdy temperatura skoczyła do około 96 stopni ( według wskaźnika) w aucie zaczęło się robić chłodno. Z nawiewów zaczęło lecieć chłodne powietrze. Po ustawieniu grzania na zimne leci całkiem zimne, a po ustawieniu grzania na max leci letnie... Po przełączeniu na benzynę było to samo. Wydaje mi się to dziwne i sprzeczne z logiką... Gdzie zacząć poszukiwania? Dodam, że gdy temperatura spadła do 90 kilku stopni to znowu zaczęło być ciepło. Termostat, pompa wody z rozrządem, uszczelka pod głowicą, wymieniane z 6 tyś temu. Auto vectra A c18nz z 1995r. Z ostatnich napraw to wymiana uszczelki pod deklem ale nie sądzę, że to ma związek. Szukałem na forum itd ale nic ciekawego nie znalazłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakamieniona nagrzewnica albo cos pokombinowane z jej podlaczeniem (np szeregowo podlaczony reduktor LPG). W momencie jak otwiera sie duzy obieg (chlodnica), to raz ze gwaltownie ochladza ciecz chlodzaca, a dwa - duzy obieg ma mniejsze opory i nagle ciecz chlodzaca "chetniej" plynie do chlodnicy niz do nagrzewnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyle, że cały korek temperatura była około 100 stopni i włączał się co jakiś czas wentylator, jeżeli była wy nagrzewnica zakamieniona to nie powinno przypadkiem być cały czas zimno? Dzięki za odpowiedź

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zakamieniona nie znaczy w 100% niedrozna - obwod nagrzewnicy moze miec utrudniony przeplyw. W momencie jak wlacza sie duzy obieg (chlodnica) to plyn do nagrzewnicy praktycznie nie plynie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest jakiś sposób, żeby to sprawdzić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdz przewody laczace silnik z nagrzewnica, trojniki i zlaczki jesli masz po drodze do nagrzewnicy. Mozna sprobowac przeplukac nagrzewnice pod cisnieniem, ale to wiaze sie ze strata pewnych ilosci plynu chlodniczego (trzeba zdjac rurki z nagrzewnicy). A w jakim stanie jest pompa cieczy chlodzacej? Na pewno sprawna?

Gdzies czytalem o patencie z dodatkowa pompka cieczy chlodzacej (elektryczna) montowanej na przewodzie zasilajacym nagrzewnice - zalatwia tematy malo droznej nagrzewnicy. Uzywane nie sa jakies bardzo drogie a efekt w 99% murowany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa cieczy była wymieniana wraz z rozrządem czyli jakieś 6 tyś kilometrów temu, a nie montowałem najtańszej także wydaje mi się, że jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jesli masz gaz to sprawdz jeszcze czy reduktor przypadkiem nie jest montowany w szereg i czy nie jest za wysoko (wylot cieczy nie powinien byc wyzej niz poziom plynu w zbiorniczku wyrownawczym). Tak bylo u mnie - i nagrzewnica grzala raz lepiej a raz gorzej. Pomoglo przerobienie podlaczenia na rownolegle. Reduktora ostatecznie nie opuszczalem, poniewaz grzanie poprawilo sie i teraz w kabinie jest po prostu goraco

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reduktor mam zamontowany obok akumulatora ( kiedyś był zamontowany obok wtyczki diagnostycznej ale nowy się nie mieścił) Ostatnio jak sciągałem kopułkę to odkręcałem reduktor żeby go trochę przesunąć, może faktycznie coś się poprzestawiało. W najbliższych dniach postaram się wszystko posprawdzać i napiszę czy pomogło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak masz kolo akumulatora to nie moze byc wyzej niz poziom plynu w zbiorniczku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> chyba ze zamieniles weze do reduktora (wlot cieczy z wylotem)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no też mi sie tak wydawało

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> nie nie nic nie ruszałem przy reduktorze jedynie to lekko go odkręciłem i przesunąłem a potem założyłem na miejsce. Obawiam się, że nagrzewnica faktycznie może mieć dość bo nie była wymieniana nigdy, no ale zastosuje twoje wskazówki i będę walczył.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzycho2.0

Kolego zrób dobre płukanie nagrzewnicy u mnie w VA pomogło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie było podobnie i po wielu próbach płukania itp. ostatecznie nic nie pomagało i po prostu kupiłem drugą wymieniłem i wszystko wróciło do normy jest znów gorąco

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Koszt nowej to do 100 zł można już kupić wymiana nie jest mocno trudna nie trzeba całej deski wyciągać wystarczy wykęcić półkę pod radiem i od spodu obudowy nagrzewnicy jest klapka na 4 wkręty i ją odkręcić i wtedy jest do nagrzewnicy dostęp

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z moich obserwacji wynika, że reduktor jest podłączony ok, po nagrzaniu auta ciężko stwierdzić który wąż jest chłodniejszy bo wszystkie są gorące

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Koszt nowej nagrzewnicy wynosi 80zł także wymienię ją w najbliższych dniach, jednak zauważyłem wyciek płynu po lewej stronie, na dole przy chłodnicy (stojąc przodem do auta) i z tego wynika, że to z niej się leje... Nie wygląda to na wyciek z żadnego węża. Niestety koszt nowej to ponad 150 zł... lecz będę musiał ją chyba też wymienić razem z nagrzewnicą, bo bez sensu kupować dwa razy płyn. Po wymianie wszystkiego napisze czy mam ciepło w środku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Edit:

Wymieniłem chłodnicę i nagrzewnicę która minimalnie nie pasowała ale udało się ją ułożyć. Byłem pewien, że problem znikną pomimo, że po naprawie nagrzewanie było jakby słabsze ale nawet ok. Dzisiaj były -8 i auto dość dlugo stało, wentylator załączył sie kilka razy, wsiadam do środa a tutaj letnie powietrze leci z nawiewów pomimo ustawienia grzania na full, Czyli dokładnie jest to samo co było... Jakieś pomysły? Może faktycznie to podłączenie reduktora jest nieprawidłowe ale z tego co pamiętam wszystko było ok do tej pory. Jeżeli miałby ktos jakieś sugestie to nie ukrywam, że będę wdzięczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To może być jeszcze kolego poluzowane cięgło sterowania klapami powietrza w komorze klimatyzacji. Wystarczy, że całkowicie nie zamyka dopływu zimnego powietrza... A może nie otwiera całkowicie zaworu płynu, ale nie jestem na 100% pewien czy VA takowy posiada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby sprawdzić te klapy to muszę znowu chyba trochę wytargać nagrzewnicę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Moim zdaniem zeby popatrzec na prace dzwigni i ciengien od suwakow wystarczy zdjac schowek po stronie pasazera

Share this post


Link to post
Share on other sites

A patrzyłeś, czy w zbiorniczku plynu przy mocno rozgrzanym silniku nie ma bąbelków powietrza? Moze spaliny przedostaja sie do ukl chlodzenia przez nieszczelna uszczelke glowicy lub sama glowice? Pisales, ze ja robiles, ale to nie oznacza, ze tam wszystko ok.

Bo jezeli przy 95 st leci chlodne, to tak moze byc. Nagrzewnica jest wpieta jako pierwsze zaraz za silnikiem w uklad. Wtedy moze tam byc duzo powietrza, i przez to nie grzeje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie patrzyłem zwrócę na to uwagę. Letnie powietrze leci przy okolo 100 stopni przy 95 to wszystko wraca do normy. Głowica była na próbie szczelności przy wymianie uszczelki. Zbadam zbiorniczek i zobaczymy, lecz płynu mi nie ubywa, no nic będę badał sprawę ale mróz na zewnątrz i ciężko tak się za coś zabierać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druga sprawa, ze przy aktualnej aurze nie powinien trzymac 100 st, nawet w korku. Latem jak najbardziej. Powinno byc ok 93 st przy jezdzie, a przy 98 st okolo otwierac sie powinien duzy obieg. Sprawdz jeszcze korek od zbiorniczka, czy trzyma cisnienie. Przy odkręceniu powinno lekko syknac.

Aha, przestrzegam przed odkrecaniem korka przy 100 st C. Grozi poparzeniem. Moze para z wodą wystrzelic. Takze ostroznie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem wiem, po odkręceniu jest syyyyk także korek jest raczej ok. W tym aucie zawsze było tak, że jak sobie postoi chwile zagrzane już oczywiście, to dochodzi do 100 stopni i włącza się wentylator spada potem wentyl się wyłącza i tak w kółko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam astrę f, ale z temperaturą mam tak samo

( silnik 1.4 8 zaworowy )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie szukaj dziury w calym Kolego. Wskazania czujnika temp na desce moga nie odzwierciedlac rzeczywistosci. U mnie jest roznica ok 4oC (mierzona termometrem) przy termostacie - na desce zawyża. Na chłodnicy też jest niższa niż w bloku silnika. Nie dziw się różnicom temperatur.

U mnie wiatrak załącza się przy około 98oC na termostacie, a w chłodnicy włącznik I-biegu jest na 95oC - i masz roznicę 3oC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do temperatury silnika to generalnie się nad tym nie rozdrabniam bo wiem, że wskazówka jest niedokładna. Wartości podaje ponieważ jak silnik się mocno zagrzeje to w środku zaczyna lecieć chłodne powietrze no i to jest nienormalne, bo tak nie było. No nic będę kombinował bo trochę nieciekawa sytuacja tracić w większym korku ogrzewanie...

Edit:

Wreszcie rozwiązałem problem. Okazało się, że węże z tyłu obudowy termostatu przed alternatorem były zamienione miejscami. Mają być wpięte tak: u góry nagrzewnica, na dole ten co idzie do bloku taki zakręcony. Z tego wynika, że niepotrzebnie wymieniłem nagrzewnicę ale kto by przypuszczał, że mechanik się kiedyś pomylił jak wymieniał mi tę właśnie obudowę. Może ta informacja komuś pomoże

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dzięki za wszystkie sugestie i zainteresowanie tematem pzdr

Edited by kapustus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...