Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

kapustus

Chłodny silnik - ciepło w środku, gorący silnik - brak ogrzewania

Polecane posty

Witajcie!

Jeżdżąc normalnie w środku jest ciepło, jak należy, w aucie zaczyna się robić ciepło po około 5 minutach przy lekkim mrozie. Jadąc dzisiaj w korku, gdy temperatura skoczyła do około 96 stopni ( według wskaźnika) w aucie zaczęło się robić chłodno. Z nawiewów zaczęło lecieć chłodne powietrze. Po ustawieniu grzania na zimne leci całkiem zimne, a po ustawieniu grzania na max leci letnie... Po przełączeniu na benzynę było to samo. Wydaje mi się to dziwne i sprzeczne z logiką... Gdzie zacząć poszukiwania? Dodam, że gdy temperatura spadła do 90 kilku stopni to znowu zaczęło być ciepło. Termostat, pompa wody z rozrządem, uszczelka pod głowicą, wymieniane z 6 tyś temu. Auto vectra A c18nz z 1995r. Z ostatnich napraw to wymiana uszczelki pod deklem ale nie sądzę, że to ma związek. Szukałem na forum itd ale nic ciekawego nie znalazłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zakamieniona nagrzewnica albo cos pokombinowane z jej podlaczeniem (np szeregowo podlaczony reduktor LPG). W momencie jak otwiera sie duzy obieg (chlodnica), to raz ze gwaltownie ochladza ciecz chlodzaca, a dwa - duzy obieg ma mniejsze opory i nagle ciecz chlodzaca "chetniej" plynie do chlodnicy niz do nagrzewnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że cały korek temperatura była około 100 stopni i włączał się co jakiś czas wentylator, jeżeli była wy nagrzewnica zakamieniona to nie powinno przypadkiem być cały czas zimno? Dzięki za odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zakamieniona nie znaczy w 100% niedrozna - obwod nagrzewnicy moze miec utrudniony przeplyw. W momencie jak wlacza sie duzy obieg (chlodnica) to plyn do nagrzewnicy praktycznie nie plynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest jakiś sposób, żeby to sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Sprawdz przewody laczace silnik z nagrzewnica, trojniki i zlaczki jesli masz po drodze do nagrzewnicy. Mozna sprobowac przeplukac nagrzewnice pod cisnieniem, ale to wiaze sie ze strata pewnych ilosci plynu chlodniczego (trzeba zdjac rurki z nagrzewnicy). A w jakim stanie jest pompa cieczy chlodzacej? Na pewno sprawna?

Gdzies czytalem o patencie z dodatkowa pompka cieczy chlodzacej (elektryczna) montowanej na przewodzie zasilajacym nagrzewnice - zalatwia tematy malo droznej nagrzewnicy. Uzywane nie sa jakies bardzo drogie a efekt w 99% murowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pompa cieczy była wymieniana wraz z rozrządem czyli jakieś 6 tyś kilometrów temu, a nie montowałem najtańszej także wydaje mi się, że jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jesli masz gaz to sprawdz jeszcze czy reduktor przypadkiem nie jest montowany w szereg i czy nie jest za wysoko (wylot cieczy nie powinien byc wyzej niz poziom plynu w zbiorniczku wyrownawczym). Tak bylo u mnie - i nagrzewnica grzala raz lepiej a raz gorzej. Pomoglo przerobienie podlaczenia na rownolegle. Reduktora ostatecznie nie opuszczalem, poniewaz grzanie poprawilo sie i teraz w kabinie jest po prostu goraco

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Reduktor mam zamontowany obok akumulatora ( kiedyś był zamontowany obok wtyczki diagnostycznej ale nowy się nie mieścił) Ostatnio jak sciągałem kopułkę to odkręcałem reduktor żeby go trochę przesunąć, może faktycznie coś się poprzestawiało. W najbliższych dniach postaram się wszystko posprawdzać i napiszę czy pomogło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak masz kolo akumulatora to nie moze byc wyzej niz poziom plynu w zbiorniczku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> chyba ze zamieniles weze do reduktora (wlot cieczy z wylotem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no też mi sie tak wydawało

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> nie nie nic nie ruszałem przy reduktorze jedynie to lekko go odkręciłem i przesunąłem a potem założyłem na miejsce. Obawiam się, że nagrzewnica faktycznie może mieć dość bo nie była wymieniana nigdy, no ale zastosuje twoje wskazówki i będę walczył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość krzycho2.0

Kolego zrób dobre płukanie nagrzewnicy u mnie w VA pomogło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie było podobnie i po wielu próbach płukania itp. ostatecznie nic nie pomagało i po prostu kupiłem drugą wymieniłem i wszystko wróciło do normy jest znów gorąco

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Koszt nowej to do 100 zł można już kupić wymiana nie jest mocno trudna nie trzeba całej deski wyciągać wystarczy wykęcić półkę pod radiem i od spodu obudowy nagrzewnicy jest klapka na 4 wkręty i ją odkręcić i wtedy jest do nagrzewnicy dostęp

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji wynika, że reduktor jest podłączony ok, po nagrzaniu auta ciężko stwierdzić który wąż jest chłodniejszy bo wszystkie są gorące

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Koszt nowej nagrzewnicy wynosi 80zł także wymienię ją w najbliższych dniach, jednak zauważyłem wyciek płynu po lewej stronie, na dole przy chłodnicy (stojąc przodem do auta) i z tego wynika, że to z niej się leje... Nie wygląda to na wyciek z żadnego węża. Niestety koszt nowej to ponad 150 zł... lecz będę musiał ją chyba też wymienić razem z nagrzewnicą, bo bez sensu kupować dwa razy płyn. Po wymianie wszystkiego napisze czy mam ciepło w środku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Edit:

Wymieniłem chłodnicę i nagrzewnicę która minimalnie nie pasowała ale udało się ją ułożyć. Byłem pewien, że problem znikną pomimo, że po naprawie nagrzewanie było jakby słabsze ale nawet ok. Dzisiaj były -8 i auto dość dlugo stało, wentylator załączył sie kilka razy, wsiadam do środa a tutaj letnie powietrze leci z nawiewów pomimo ustawienia grzania na full, Czyli dokładnie jest to samo co było... Jakieś pomysły? Może faktycznie to podłączenie reduktora jest nieprawidłowe ale z tego co pamiętam wszystko było ok do tej pory. Jeżeli miałby ktos jakieś sugestie to nie ukrywam, że będę wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To może być jeszcze kolego poluzowane cięgło sterowania klapami powietrza w komorze klimatyzacji. Wystarczy, że całkowicie nie zamyka dopływu zimnego powietrza... A może nie otwiera całkowicie zaworu płynu, ale nie jestem na 100% pewien czy VA takowy posiada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żeby sprawdzić te klapy to muszę znowu chyba trochę wytargać nagrzewnicę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Moim zdaniem zeby popatrzec na prace dzwigni i ciengien od suwakow wystarczy zdjac schowek po stronie pasazera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A patrzyłeś, czy w zbiorniczku plynu przy mocno rozgrzanym silniku nie ma bąbelków powietrza? Moze spaliny przedostaja sie do ukl chlodzenia przez nieszczelna uszczelke glowicy lub sama glowice? Pisales, ze ja robiles, ale to nie oznacza, ze tam wszystko ok.

Bo jezeli przy 95 st leci chlodne, to tak moze byc. Nagrzewnica jest wpieta jako pierwsze zaraz za silnikiem w uklad. Wtedy moze tam byc duzo powietrza, i przez to nie grzeje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie patrzyłem zwrócę na to uwagę. Letnie powietrze leci przy okolo 100 stopni przy 95 to wszystko wraca do normy. Głowica była na próbie szczelności przy wymianie uszczelki. Zbadam zbiorniczek i zobaczymy, lecz płynu mi nie ubywa, no nic będę badał sprawę ale mróz na zewnątrz i ciężko tak się za coś zabierać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa, ze przy aktualnej aurze nie powinien trzymac 100 st, nawet w korku. Latem jak najbardziej. Powinno byc ok 93 st przy jezdzie, a przy 98 st okolo otwierac sie powinien duzy obieg. Sprawdz jeszcze korek od zbiorniczka, czy trzyma cisnienie. Przy odkręceniu powinno lekko syknac.

Aha, przestrzegam przed odkrecaniem korka przy 100 st C. Grozi poparzeniem. Moze para z wodą wystrzelic. Takze ostroznie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem, po odkręceniu jest syyyyk także korek jest raczej ok. W tym aucie zawsze było tak, że jak sobie postoi chwile zagrzane już oczywiście, to dochodzi do 100 stopni i włącza się wentylator spada potem wentyl się wyłącza i tak w kółko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam astrę f, ale z temperaturą mam tak samo

( silnik 1.4 8 zaworowy )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie szukaj dziury w calym Kolego. Wskazania czujnika temp na desce moga nie odzwierciedlac rzeczywistosci. U mnie jest roznica ok 4oC (mierzona termometrem) przy termostacie - na desce zawyża. Na chłodnicy też jest niższa niż w bloku silnika. Nie dziw się różnicom temperatur.

U mnie wiatrak załącza się przy około 98oC na termostacie, a w chłodnicy włącznik I-biegu jest na 95oC - i masz roznicę 3oC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do temperatury silnika to generalnie się nad tym nie rozdrabniam bo wiem, że wskazówka jest niedokładna. Wartości podaje ponieważ jak silnik się mocno zagrzeje to w środku zaczyna lecieć chłodne powietrze no i to jest nienormalne, bo tak nie było. No nic będę kombinował bo trochę nieciekawa sytuacja tracić w większym korku ogrzewanie...

Edit:

Wreszcie rozwiązałem problem. Okazało się, że węże z tyłu obudowy termostatu przed alternatorem były zamienione miejscami. Mają być wpięte tak: u góry nagrzewnica, na dole ten co idzie do bloku taki zakręcony. Z tego wynika, że niepotrzebnie wymieniłem nagrzewnicę ale kto by przypuszczał, że mechanik się kiedyś pomylił jak wymieniał mi tę właśnie obudowę. Może ta informacja komuś pomoże

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dzięki za wszystkie sugestie i zainteresowanie tematem pzdr

Edytowano przez kapustus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×