Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Polecane posty

Uszanowanie,

temat tak dla innych użytkowników trzylitrowców.

Wiadomo, 1.9 i Bosch jest obcykany i usuwanie filtra robi się z palcem w d...

Miałem coraz częstsze okresy wypalań filtra- od 600-700 km do obecnie 400-500. Zużycie paliwa rośnie w tym czasie bardzo. Auto ponad 200 tys przebiegu.

Zacząłem drążyć temat co z tym fantem zrobić, ponieważ wiadomo że za jakiś czas w ogóle mnie dopadnie jakiś check.

Że silnik japoński na podzespołach Denso więc znalezienie warsztatu co by się tym zajął zrobiło się problematyczne.

Jeden warsztat, który reklamuje się w necie podjąłby się tematu, ale za 2500 plnów i 3 dni samochód do testów.

Jest firma, która robi emulatory w Gliwicach, patent ludzi z politechniki gliwickiej, zakłady montażowe mają rozsiane po Polsce, ale podjechałem do ich głównego warsztatu właśnie w Gliwicach i w 4 godz. zrobili. Jeździ, nic nie świeci, się zobaczy dalej jak eksploatacja. 1500 zeta.

Jedynie co zauważyłem że spalanie na biegu jałowym to nie 0,8-0,9 tylko 1,0-1,1. Może to wina mrozu ni niedogrzania, będziemy obserwować.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

lub

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Teraz czas zająć się CIMem.

Łukasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W minusie podnosi obroty do ok. 900, więc możliwe, że w cieple, przy 700 wróci do niższego spalania. Napisz jakie uwagi będziesz miał, bo na razie początki? Ciekawe jak długo będzie trwało teraz "fałszywe" wypalanie? Czy w ogóle będzie próbował? W ogóle wszystko ciekawe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Będę raportował,

jeszcze zauważyłem że mi źle dwururkę założyli, za bardzo wystaje z pod zderzaka. Ale to pikuś, zrobię na miejscu.

Niepokoi mnie że ma 1-1,1 l/h. na wolnych obrotach, przypatrzę się czy "dla zasady" jeszcze włączy wypalanie.

Edytowano przez gela

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na jakim oleju jeździsz ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co za "dwururka"? Mówisz o końcówach tłumików? Może Ci uspawali za długiego pseudodepeefa?

Te obroty za wysokie, rzeczywiście. Podnosi do niecałego tysiąca w ujemnej temperaturze.

Ja się interesowałem, chociaż mam całkiem sprawne to "dobrodziejstwo". Po prostu wnerwia. Wysłałem parę maili do m.in. tuneforce, ale mnie olali, pewnie nie chciało się odpisywać, skoro nie mają recepty na taki model.

Póki co nie zwracam uwagi, wyłączam w połowie, nie dbam o te wszystkie reguły i na razie żadnych problemów, ale wyciąć warto, chociażby dlatego, że szkoda środowiska, ropy i silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wcześniej na oplowskim longlajfie, teraz na motulu xclinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ja nadal nie rozumiem

wyprułeś bebechy z DPFa czy wyciąłeś dziury w tłumiku końcowym żeby wspawać dwururke ?

olej jeśli nie podróba to odpada

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez hapko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem, że tłumiory poszły w tył, bo za płytko wsunęli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

właśnie, pewnie za płytko włożyli rury gdzieś pod samochodem i poszły w tył końcówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a co to ma do DPFa ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

do jego samego nic, ale do niechlujnego montażu można się na razie przyczepić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I jak tam Panie Kolego? Sprawdza się emulgatornia? Tak se przypomniałem, bo wczoraj wieczorem wypalanie miałem w mieście, a na dodatek było blisko (ale długo, bo powoli i światła) i zgasiłem. Dzisiaj pomimo warunków, nie dokończył. Zauważyłem, że kontynuuje tylko wtedy, kiedy nie zdąży popalić sobie i zredukować nasycenia. Obserwacja z wakacyjnych tras: na tempomacie znacznie częściej wypala, niż na "miarowym bucie". Ma ktoś podobną?

Edytowano przez MIŚOR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Działa na razie, obserwuję. Większe spalanie widoczne na postoju aktualne, po całkowitym nagrzaniu silnika. Temat nadałem firmie ADS, będę interweniował.

Super magik elektroniki samochodowej u mnie w Opolu twierdzi że emulator oszukuje przepływomierz, i mam tego emulatora wywalić. I podejmie się wywalenia tej części oprogramowania Denso odpowiedzialnej za wypalanie dpfa.

cdn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Robi się coraz ciekawiej. Tylko co wtedy z emulem? Będziesz to mógł oddać, jako rozwiązanie które się nie sprawdziło, albo coś w tym stylu? W końcu wydałeś kupę siana. Takie programowe naprawienie jest niezmiernie ciekawe, pod warunkiem, że nie wgrają y30dt. Chociaż tak naprawdę, to nie wiem, czy różnice są takie, żeby nie chodził dobrze na sofcie z igreka. Czekam niecierpliwie na dalsze rewelacje!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko czy niesprawny termostat ma wpływ na wypalanie pdf-u w Vici C 1,9 150 KM. Pojawił się błąd , że kilka krotnie został przerwny proces wypalania PDF-u. Oraz drugi błąd niska temperatura spalin na obu czujnikach. temperatura na silniku nie przekraczał 70 stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u kumpla, który jest informatykiem. Programuje przemysłowe PLC, ale od samochodówki nie stroni. Wciągnął denso do laptopa i skonwertował na STL-S7. Już po półgodzinie miałbym to w aucie, ale obsługa DPF jest rozrzucona w kilkunastu blokach programu, więc musi się upewnić, że modyfikacja jest kompletna. Będę miał to jutro! Jak mu gadałem o tych wszystkich trudnościach z denso, to wyśmiał. Prawdopodobnie największy kłopot z wycinką mechaniczną...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Łał!

wreszcie coś się dzieje.

Pisz dalej co i jak. Dla mnie PLC i STL-S7 to kompletna niewiedza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

...człowiek uczy się całe życie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

PLC - Programowalny Sterownik Logiczny - więcej np. tu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

STL - język programowania powyższych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś się dzieje w temacie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja czekam na dodatnią temperaturę powietrza. Przy minusowej ewidentnie trzyma ok. 100 obrotów więcej niż normalnie na postoju. Ponadto gdy temp. silnika rośnie zwiększa się zużycie chwilowe pokazywane na wyświetlaczu. Po wstępnym rozgrzaniu mam 0,6-0,7 l/h, do 1,0-1,1 jak pisałem wcześniej. Wzrost zużycia paliwa na całym baku też ewidentny, chyba że może mieć swój wkład ostatnia wizyta w warsztacie.

W piątek namówię elektronika co mi ma robić CIMa żeby zgrał wsad Denso i spróbował wywalić to co ma wspólnego z wypalaniem. A jak ci od emulatorów nic nie zrobią to będę reklamował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie przy temperaturze poniżej 0 stopni, obroty silnika są większe. cdn...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Z30DT tak ma że poniżej zera zwiększa obroty silnika i spalanie do ponad 1.0-1.2l. niezależnie czy motor zimny czy rozgrzany. Kolego proszę raportuj co z tym DPF-em,miało być tak szybko?! Wywaleniem dpf z Z30DT miał się podjąć DJ TOMCAT z Jeleniej Góry ale kontakt z nim jest utrudniony i to też niby na zasadzie testów,jak się uda. Edytowano przez Tresor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Więc tak, na początek plusy- brak DPFu ewidentnie obniża spalanie, w trasie hurraoptymistycznie do 0,5 litra. Ale to do zbadania jeszcze. Dwa- warsztat, który montował mi emulator poprawił ustawienie wydechów.

A teraz ch..nia z grzybnią wg mnie:

Emulator działa tak: DPF jest "wypalony", silnik widzi 0% i urządzenie w trakcie eksploatacji samochodu zmienia sobie parametry przesyłając je do czujników tak że silnik widzi powolne napełnianie się sadzy w filtrze. Jeżeli dojdzie do ponad 90% (nie wiem dokładnie ile), to standardowo próbuje go wypalić i dodatkowe paliwo idzie w pustą puszkę. I do oleju oczywiście.

Jeżeli przerwiesz "wypalanie", to za chwilę znowu zacznie się proces wypalania, dodatkowe paliwo znowu w rurę i do oleju. Tak długo albo tyle razy aż będzie 0%. Emulator "wypala" cały "filtr w czasie ok. 15 minut, czyli tyle co normalnie. I tyle zbędnego paliwa idzie w pizdu. Dlaczego nie szybciej? nie wiem.

Nie ma tak że emulator trzyma cały czas 0% napełnienia DPFa!

Mały plus jest że częstotliwość pseudowypalania jest mniejsza niż normalnie, ale trudno mi powiedzieć o ile, może co ok. 900-1400 km.

Sprzedawca emulatora, firma ADS, obiecała mi założyć jakiś dodatkowy moduł co trzyma cały czas 0%.

Co do temperatury i obrotów. Z tego powodu urządziłem awanturę producentowi, tego wcześniej nie było. Najlepsze jest to że jeżeli temp. powietrza jest ujemna, silnik nie zagrzany to spalanie na komputerze wynosi 0,6-0,7 przy obrotach 900. W trakcie nagrzewania się silnika spalanie na biegu jałowym rośnie aż do 1,0-1,1 przy obr. 900. Jest to normalne? Logiczne byłoby że silnik się nagrzewa i spalanie ma większe, a potem maleje. A tu jest odwrotnie. W grudniu, kiedy temp. przez cały czas była ujemna, auto spaliło mi 9,3 litra. Takiego wyniku nigdy nie miałem!.

Wystarczy że temp. wzrośnie na termometrze z -1,5 do -1 lub -0,5 obroty spadają do normalnych 780.

Jeżeli dostanę kilka potwierdzeń (printscreeny, zdjęcia) że tak w innych Z30DT jest to będę bił się w piersi.

Ja wysłałem kilka printscreenów producentowi emulatora, i stwierdził że coś na to poradzi. Raz już byłem w warsztacie z reklamacją, ale była dodatnia temp. i stwierdzili że wszystko jest ok. Op-comem tyle też potrafię. Zaprasza mnie znowu, ale ile razy można jeździć?

Badałem parametry na przepływomierzu (jeden z przewodów jest do niego wpięty), po wypięciu emulatora nie stwierdzono żadnych odchyłek w pracy z i bez emulatora.

Co do programowego wywalenia DPFa to elektronik u mnie w Opolu twierdzi że już to kiedyś robił i mam mu auto odstawić, trudnością w Denso jest to że trzeba komputer wyjąć, zgrać wszystko, a potem ponownie wgrać zmodyfikowany program ale z pinami wpiętymi w innej kolejności. Tyle się dowiedziałem.

Do emulatora nie mam już kompletnie zaufania, ale jeszcze nie miałem czasu zaryzykować i wywalić go programowo. Producent emulatora najpierw był skłonny go wymontować, ale teraz chce to naprawiać. I będę stratny jak mi go nie przyjmie (awantura przez tel. z ADS to osobna sprawa, nie chce mi się rozpisywać).

Temat więc dalej otwarty, będę raportował.

Mam problem z wklejeniem zdjęć, coś forum i mi nie pozwala (może moderator mi pomoże ładnie wkleić), linki poniżej.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

temp. jeszcze w "normie":

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

przy temp. ujemnej:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez gela

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i jak tam gela z tym emulatorem chodzi to OK czy tak jak opisywales?to ze nie pokazuje caly czas 0% to jakies kpiny wg mnie-jezeli dalej niby go wypala to taki emulator mozna psu w d....wsadzic

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

rozmawialem z gosciem z ads-u producenta tego emulatora i powiedzial ze efekt proby wypalania jest usuniety-czyli montuja dodatkowy modul i jest caly czas pokazywane 0% nasycenia wiec jezeli tak faktycznie jest to jest OK koszt 1500 pln jakby to kogos interesowalo

pozdr

no i najciekawsze info na ten temat

gadalem z gosciem co stwierdzil ze nie ma zadnego problemuwywalic dpf bez emulatora z tego motoru-twierdzil ze to robil i jest OK czyli mech wywalenie wkladu i zmiana w ecu i po problemie - gosc jest z wrocławia jakby co i jest do znalezienia na allegro kto zechce to go znajdzie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

wiec wydaje mi sie ze temat jest ogarniety a jakbym kiedys to zrobil to dam znac co i jak:)

Edytowano przez weynrob

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No chodzi jak chodzi, tak jak pisałem wcześniej. Jak będę miał czas to podjadę do ADSu od emulatorów żeby mi to poprawili, ale bardziej skłaniam się ku wywalenia z ecu, w Opolu jest też elektronik który to może zrobić, choć tym docelowo się nie zajmuje. Ale dla kogoś kto siedzi w sterownikach to ponoć nie problem.

Dam znać jeszcze co i jak.

Co do wyższych obrotów, to mój oplowski mechanik twierdzi że nie może być czegoś takiego, miał kilka trzylitrówek i pierwszy raz coś takiego widzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×