Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Uszanowanie,

temat tak dla innych użytkowników trzylitrowców.

Wiadomo, 1.9 i Bosch jest obcykany i usuwanie filtra robi się z palcem w d...

Miałem coraz częstsze okresy wypalań filtra- od 600-700 km do obecnie 400-500. Zużycie paliwa rośnie w tym czasie bardzo. Auto ponad 200 tys przebiegu.

Zacząłem drążyć temat co z tym fantem zrobić, ponieważ wiadomo że za jakiś czas w ogóle mnie dopadnie jakiś check.

Że silnik japoński na podzespołach Denso więc znalezienie warsztatu co by się tym zajął zrobiło się problematyczne.

Jeden warsztat, który reklamuje się w necie podjąłby się tematu, ale za 2500 plnów i 3 dni samochód do testów.

Jest firma, która robi emulatory w Gliwicach, patent ludzi z politechniki gliwickiej, zakłady montażowe mają rozsiane po Polsce, ale podjechałem do ich głównego warsztatu właśnie w Gliwicach i w 4 godz. zrobili. Jeździ, nic nie świeci, się zobaczy dalej jak eksploatacja. 1500 zeta.

Jedynie co zauważyłem że spalanie na biegu jałowym to nie 0,8-0,9 tylko 1,0-1,1. Może to wina mrozu ni niedogrzania, będziemy obserwować.

Please login or register to see this link.

lub

Please login or register to see this link.

Teraz czas zająć się CIMem.

Łukasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

W minusie podnosi obroty do ok. 900, więc możliwe, że w cieple, przy 700 wróci do niższego spalania. Napisz jakie uwagi będziesz miał, bo na razie początki? Ciekawe jak długo będzie trwało teraz "fałszywe" wypalanie? Czy w ogóle będzie próbował? W ogóle wszystko ciekawe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będę raportował,

jeszcze zauważyłem że mi źle dwururkę założyli, za bardzo wystaje z pod zderzaka. Ale to pikuś, zrobię na miejscu.

Niepokoi mnie że ma 1-1,1 l/h. na wolnych obrotach, przypatrzę się czy "dla zasady" jeszcze włączy wypalanie.

Edited by gela

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na jakim oleju jeździsz ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co za "dwururka"? Mówisz o końcówach tłumików? Może Ci uspawali za długiego pseudodepeefa?

Te obroty za wysokie, rzeczywiście. Podnosi do niecałego tysiąca w ujemnej temperaturze.

Ja się interesowałem, chociaż mam całkiem sprawne to "dobrodziejstwo". Po prostu wnerwia. Wysłałem parę maili do m.in. tuneforce, ale mnie olali, pewnie nie chciało się odpisywać, skoro nie mają recepty na taki model.

Póki co nie zwracam uwagi, wyłączam w połowie, nie dbam o te wszystkie reguły i na razie żadnych problemów, ale wyciąć warto, chociażby dlatego, że szkoda środowiska, ropy i silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wcześniej na oplowskim longlajfie, teraz na motulu xclinie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja nadal nie rozumiem

wyprułeś bebechy z DPFa czy wyciąłeś dziury w tłumiku końcowym żeby wspawać dwururke ?

olej jeśli nie podróba to odpada

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by hapko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja rozumiem, że tłumiory poszły w tył, bo za płytko wsunęli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

właśnie, pewnie za płytko włożyli rury gdzieś pod samochodem i poszły w tył końcówki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co to ma do DPFa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

do jego samego nic, ale do niechlujnego montażu można się na razie przyczepić

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jak tam Panie Kolego? Sprawdza się emulgatornia? Tak se przypomniałem, bo wczoraj wieczorem wypalanie miałem w mieście, a na dodatek było blisko (ale długo, bo powoli i światła) i zgasiłem. Dzisiaj pomimo warunków, nie dokończył. Zauważyłem, że kontynuuje tylko wtedy, kiedy nie zdąży popalić sobie i zredukować nasycenia. Obserwacja z wakacyjnych tras: na tempomacie znacznie częściej wypala, niż na "miarowym bucie". Ma ktoś podobną?

Edited by MIŚOR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Działa na razie, obserwuję. Większe spalanie widoczne na postoju aktualne, po całkowitym nagrzaniu silnika. Temat nadałem firmie ADS, będę interweniował.

Super magik elektroniki samochodowej u mnie w Opolu twierdzi że emulator oszukuje przepływomierz, i mam tego emulatora wywalić. I podejmie się wywalenia tej części oprogramowania Denso odpowiedzialnej za wypalanie dpfa.

cdn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robi się coraz ciekawiej. Tylko co wtedy z emulem? Będziesz to mógł oddać, jako rozwiązanie które się nie sprawdziło, albo coś w tym stylu? W końcu wydałeś kupę siana. Takie programowe naprawienie jest niezmiernie ciekawe, pod warunkiem, że nie wgrają y30dt. Chociaż tak naprawdę, to nie wiem, czy różnice są takie, żeby nie chodził dobrze na sofcie z igreka. Czekam niecierpliwie na dalsze rewelacje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanko czy niesprawny termostat ma wpływ na wypalanie pdf-u w Vici C 1,9 150 KM. Pojawił się błąd , że kilka krotnie został przerwny proces wypalania PDF-u. Oraz drugi błąd niska temperatura spalin na obu czujnikach. temperatura na silniku nie przekraczał 70 stopni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem dzisiaj u kumpla, który jest informatykiem. Programuje przemysłowe PLC, ale od samochodówki nie stroni. Wciągnął denso do laptopa i skonwertował na STL-S7. Już po półgodzinie miałbym to w aucie, ale obsługa DPF jest rozrzucona w kilkunastu blokach programu, więc musi się upewnić, że modyfikacja jest kompletna. Będę miał to jutro! Jak mu gadałem o tych wszystkich trudnościach z denso, to wyśmiał. Prawdopodobnie największy kłopot z wycinką mechaniczną...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Łał!

wreszcie coś się dzieje.

Pisz dalej co i jak. Dla mnie PLC i STL-S7 to kompletna niewiedza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

...człowiek uczy się całe życie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

PLC - Programowalny Sterownik Logiczny - więcej np. tu:

Please login or register to see this link.

STL - język programowania powyższych

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś się dzieje w temacie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja czekam na dodatnią temperaturę powietrza. Przy minusowej ewidentnie trzyma ok. 100 obrotów więcej niż normalnie na postoju. Ponadto gdy temp. silnika rośnie zwiększa się zużycie chwilowe pokazywane na wyświetlaczu. Po wstępnym rozgrzaniu mam 0,6-0,7 l/h, do 1,0-1,1 jak pisałem wcześniej. Wzrost zużycia paliwa na całym baku też ewidentny, chyba że może mieć swój wkład ostatnia wizyta w warsztacie.

W piątek namówię elektronika co mi ma robić CIMa żeby zgrał wsad Denso i spróbował wywalić to co ma wspólnego z wypalaniem. A jak ci od emulatorów nic nie zrobią to będę reklamował.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ewidentnie przy temperaturze poniżej 0 stopni, obroty silnika są większe. cdn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z30DT tak ma że poniżej zera zwiększa obroty silnika i spalanie do ponad 1.0-1.2l. niezależnie czy motor zimny czy rozgrzany. Kolego proszę raportuj co z tym DPF-em,miało być tak szybko?! Wywaleniem dpf z Z30DT miał się podjąć DJ TOMCAT z Jeleniej Góry ale kontakt z nim jest utrudniony i to też niby na zasadzie testów,jak się uda. Edited by Tresor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Więc tak, na początek plusy- brak DPFu ewidentnie obniża spalanie, w trasie hurraoptymistycznie do 0,5 litra. Ale to do zbadania jeszcze. Dwa- warsztat, który montował mi emulator poprawił ustawienie wydechów.

A teraz ch..nia z grzybnią wg mnie:

Emulator działa tak: DPF jest "wypalony", silnik widzi 0% i urządzenie w trakcie eksploatacji samochodu zmienia sobie parametry przesyłając je do czujników tak że silnik widzi powolne napełnianie się sadzy w filtrze. Jeżeli dojdzie do ponad 90% (nie wiem dokładnie ile), to standardowo próbuje go wypalić i dodatkowe paliwo idzie w pustą puszkę. I do oleju oczywiście.

Jeżeli przerwiesz "wypalanie", to za chwilę znowu zacznie się proces wypalania, dodatkowe paliwo znowu w rurę i do oleju. Tak długo albo tyle razy aż będzie 0%. Emulator "wypala" cały "filtr w czasie ok. 15 minut, czyli tyle co normalnie. I tyle zbędnego paliwa idzie w pizdu. Dlaczego nie szybciej? nie wiem.

Nie ma tak że emulator trzyma cały czas 0% napełnienia DPFa!

Mały plus jest że częstotliwość pseudowypalania jest mniejsza niż normalnie, ale trudno mi powiedzieć o ile, może co ok. 900-1400 km.

Sprzedawca emulatora, firma ADS, obiecała mi założyć jakiś dodatkowy moduł co trzyma cały czas 0%.

Co do temperatury i obrotów. Z tego powodu urządziłem awanturę producentowi, tego wcześniej nie było. Najlepsze jest to że jeżeli temp. powietrza jest ujemna, silnik nie zagrzany to spalanie na komputerze wynosi 0,6-0,7 przy obrotach 900. W trakcie nagrzewania się silnika spalanie na biegu jałowym rośnie aż do 1,0-1,1 przy obr. 900. Jest to normalne? Logiczne byłoby że silnik się nagrzewa i spalanie ma większe, a potem maleje. A tu jest odwrotnie. W grudniu, kiedy temp. przez cały czas była ujemna, auto spaliło mi 9,3 litra. Takiego wyniku nigdy nie miałem!.

Wystarczy że temp. wzrośnie na termometrze z -1,5 do -1 lub -0,5 obroty spadają do normalnych 780.

Jeżeli dostanę kilka potwierdzeń (printscreeny, zdjęcia) że tak w innych Z30DT jest to będę bił się w piersi.

Ja wysłałem kilka printscreenów producentowi emulatora, i stwierdził że coś na to poradzi. Raz już byłem w warsztacie z reklamacją, ale była dodatnia temp. i stwierdzili że wszystko jest ok. Op-comem tyle też potrafię. Zaprasza mnie znowu, ale ile razy można jeździć?

Badałem parametry na przepływomierzu (jeden z przewodów jest do niego wpięty), po wypięciu emulatora nie stwierdzono żadnych odchyłek w pracy z i bez emulatora.

Co do programowego wywalenia DPFa to elektronik u mnie w Opolu twierdzi że już to kiedyś robił i mam mu auto odstawić, trudnością w Denso jest to że trzeba komputer wyjąć, zgrać wszystko, a potem ponownie wgrać zmodyfikowany program ale z pinami wpiętymi w innej kolejności. Tyle się dowiedziałem.

Do emulatora nie mam już kompletnie zaufania, ale jeszcze nie miałem czasu zaryzykować i wywalić go programowo. Producent emulatora najpierw był skłonny go wymontować, ale teraz chce to naprawiać. I będę stratny jak mi go nie przyjmie (awantura przez tel. z ADS to osobna sprawa, nie chce mi się rozpisywać).

Temat więc dalej otwarty, będę raportował.

Mam problem z wklejeniem zdjęć, coś forum i mi nie pozwala (może moderator mi pomoże ładnie wkleić), linki poniżej.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

temp. jeszcze w "normie":

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

przy temp. ujemnej:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Edited by gela

Share this post


Link to post
Share on other sites

i jak tam gela z tym emulatorem chodzi to OK czy tak jak opisywales?to ze nie pokazuje caly czas 0% to jakies kpiny wg mnie-jezeli dalej niby go wypala to taki emulator mozna psu w d....wsadzic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

rozmawialem z gosciem z ads-u producenta tego emulatora i powiedzial ze efekt proby wypalania jest usuniety-czyli montuja dodatkowy modul i jest caly czas pokazywane 0% nasycenia wiec jezeli tak faktycznie jest to jest OK koszt 1500 pln jakby to kogos interesowalo

pozdr

no i najciekawsze info na ten temat

gadalem z gosciem co stwierdzil ze nie ma zadnego problemuwywalic dpf bez emulatora z tego motoru-twierdzil ze to robil i jest OK czyli mech wywalenie wkladu i zmiana w ecu i po problemie - gosc jest z wrocławia jakby co i jest do znalezienia na allegro kto zechce to go znajdzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

wiec wydaje mi sie ze temat jest ogarniety a jakbym kiedys to zrobil to dam znac co i jak:)

Edited by weynrob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No chodzi jak chodzi, tak jak pisałem wcześniej. Jak będę miał czas to podjadę do ADSu od emulatorów żeby mi to poprawili, ale bardziej skłaniam się ku wywalenia z ecu, w Opolu jest też elektronik który to może zrobić, choć tym docelowo się nie zajmuje. Ale dla kogoś kto siedzi w sterownikach to ponoć nie problem.

Dam znać jeszcze co i jak.

Co do wyższych obrotów, to mój oplowski mechanik twierdzi że nie może być czegoś takiego, miał kilka trzylitrówek i pierwszy raz coś takiego widzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...