Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

WOOCASH

VC 2,2DTi Y22DTR + F40 6-biegowa i pozbycie się dwumasy - przeszczep udany.

Recommended Posts

Witam.

W najbliższych dniach będę robił taki przeszczep u Wojtula-wwy w jego VC.

Powód - umierająca F35

Cel - posiadanie 6 biegu, pozbycie się sprzęgła dwumasowego.

Przeszczep sam w sobie będzie prosty, jednak chce mieć wszystko na tip-top dopracowane zanim zacznę przekładkę.

Co będzie potrzebne:

- skrzynia F40 z 3.0cdti z VC lub Signum

- linki zmiany biegów

- koło zamachowe z y22dtr z VB (240mm)

- docisk z Y22dtr z VB (240mm)

- łapa górna skrzyni (do zweryfikowania)

- tarcza sprzęgła Ford Mondeo 2,5 V6 (240mm), Ford Transit 2,5TD (242mm), KIA Sorento 3,5 V6 (240mm), Ford Scorpio 2,9 V6 (242mm)

I co do samej tarczy mam minimalne wątpliwości. Chodzi o to, że nie posiadam i nie mogę namierzyć w necie rysunków technicznych tarcz sprzęgłowych. Byłoby to bardzo pomocne, bo nie trzeba by kupować tarcz i przymierzać, która pasuje, a która nie. (chodzi o pasowanie powierzchnia okładziny tarczy - żelazko).

Jeżeli ktoś dysponuje dostępem do takowych danych będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Pozdro

Edited by WOOCASH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wydaje mi się że będzie ciężko namierzyć takie rysunki techniczne no chyba że ktoś ma dostęp gdzieś do zakamarków w necie i takowe posiada. Nie byłoby lepszym rozwiązaniem pojechać np. do Inter Carsu, wyciągnąć te wszystkie tarcze na stół i wtedy przymierzać/próbować??

Share this post


Link to post
Share on other sites

moim zdaniem tarcze sprzęgła z 3.0 cdti to jest ten sam wymiar co w 2.2 tyle że wycięcie na wałek ma więcej zębów, miałem oba sprzęgła w rękach ale nie w jednym miejscu niestety więc nie jestem pewien na 100% a czy zamach z vb nie jest płytszy niż dwumas??

Share this post


Link to post
Share on other sites

a tarcza a vb 2.6 nie bedzie dobra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tarcza z 2,6 w VB ma 14 zębów, a musi mieć 23 i profil wałka 23x26-23N

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta od mondeo ma własnie takie parametry jak napisałeś

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wiem. Wszystkie które wymieniłem w pierwszym poście pasują na wałek, kwestia tylko dopasowania do "żelazka" w docisku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla zainteresowanych tematem, porównanie dwumasa z VC i sprzęgło z VB oba Y22DTR

Please login or register to see this image.

Wagowo:

dwumasa z VC - 18,8kg

jednomas z VB - 14,5kg

Ważone z tarczami sprzęgła.

Różnica w wysokości 17mm, ale ten problem jest już prawie rozwiązany.

Edited by WOOCASH

Share this post


Link to post
Share on other sites

walek siega? dystans pod wysprzeglik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wojtul będzie wniebowzięty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jak tam prace?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Koniec prac, jak nic się nie opóźni, planuje na czwartek wieczór jak chciał wojtul, ale to tak na 90%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli ostro. hehe..i tak wcześniej niż 21 nie będziemy po cacko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

POWODZENIA!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest tylko mały problem bo nie mogę namierzyć śrub M9 x 1.00 x 40mm. Twardość 10,9 lub 12,9

Jakieś sugestię?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak myslalem o dystansie pod zamach tylko zastanawial mnie wieniec ale faktycznie z automatu mozna wsadzic jest plaski i lekki.

co do srub ciezka sprawa bedzie, podpytaj na SR tam juz widzialem projekty z zamachami na dystansach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jest ktoś w stanie potwierdzić poniższe informacje?

Doszukałem się, że śruby korbowodów w silnikach np. Corvetty mają następujące wymiary:

The LS1 bolt is a M9 x 1 x 43

The LS7, LS9 bolt is a M9 x 1 x 40 (numer OE 11609825)

Ma ktoś może namiary gdzie to można w miarę szybko kupić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sporo kombinowania jest ale coż przecierasz szkali w tej dziedzinie:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrzynia spięta z silnikiem. Jak nic nie wyjdzie przy składaniu reszty drobiazgów, to dziś wieczorem testy na drodze.

A tu kilka fotek:

Zestaw przed montażem (dystans jeszcze przed obróbką u tokarza)

Please login or register to see this image.

Ostateczna masa zestawu gotowego do montażu: (seria ważyła 18,8 kg)

img4372g.jpg

Tak to wygląda z profilu (tu już usunięty wieniec z koła zamachowego)

img4386k.jpg

Gotowe do montażu tarczy, docisku:

img4389gf.jpg

c.d.n. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sruby wkoncu od czego i gdzie nabyles?

szkoda ze zamachu gdzies do odelzenia nie odeslales... choc wkoncu to nie fura na wyscigi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

fotorelacja dla potomnych:) trzeba przyznać że talent masz do modów:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratuluję autorowi tematu, który jest dla mnie MEGA CIEKAWY. Nie mogę się doczekać pierwszych wrażeń z jazdy. Przy okazji 2 pytania:

- Czy to sprzęgło będzie w stanie przenieść większy moment niż oryginalne w 2.2DTI? Moja VC 2.2DTI dysponuje na tą chwilę momentem niecałych 400Nm i już chwilami ślizga.

- Jaki koszt wszystkich części? skrzynia F40 na allegro 600-1000zł

Powodzenia !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woocash

Jak już się namęczyłeś to skorzystam z Twoich wniosków. Ale zanim zacznę pytanie mam czy każda F40 jest taka sama? Na alledrogo jest dużo tego a nie chcę kupić jakiejś złej wersji. DO tego Quaife ma szperę torsena do F40 i wolę się nie nadziać bo kosztuje 3klocki. To jak jest z tymi wersjami F40?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeszczep się przyjął, pacjent żyje!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:">

Już po testach drogowych.

!,2,3 przy strzale ze sprzęgła zero uślizgu. Przy normalnej jeździe żadnych drgań czy innych niepożądanych efektów.

I to co najważniejsze:

6 bieg - 100km/h licznikowo - 1700obr/min.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_luz.gif" alt=":luz:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Ps. Fenol odpisze dokładnie wieczorem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to sie przełoży na spalanie w trasie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:"> Super moje auto żyje i ma sie dobrze widze:) JESTEŚ WIELKI ŁUKASZ:)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie boj nie boj, jak nie napiszesz to zadzwonię i zamęczę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...