Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

WOOCASH

VC 2,2DTi Y22DTR + F40 6-biegowa i pozbycie się dwumasy - przeszczep udany.

Polecane posty

Witam.

W najbliższych dniach będę robił taki przeszczep u Wojtula-wwy w jego VC.

Powód - umierająca F35

Cel - posiadanie 6 biegu, pozbycie się sprzęgła dwumasowego.

Przeszczep sam w sobie będzie prosty, jednak chce mieć wszystko na tip-top dopracowane zanim zacznę przekładkę.

Co będzie potrzebne:

- skrzynia F40 z 3.0cdti z VC lub Signum

- linki zmiany biegów

- koło zamachowe z y22dtr z VB (240mm)

- docisk z Y22dtr z VB (240mm)

- łapa górna skrzyni (do zweryfikowania)

- tarcza sprzęgła Ford Mondeo 2,5 V6 (240mm), Ford Transit 2,5TD (242mm), KIA Sorento 3,5 V6 (240mm), Ford Scorpio 2,9 V6 (242mm)

I co do samej tarczy mam minimalne wątpliwości. Chodzi o to, że nie posiadam i nie mogę namierzyć w necie rysunków technicznych tarcz sprzęgłowych. Byłoby to bardzo pomocne, bo nie trzeba by kupować tarcz i przymierzać, która pasuje, a która nie. (chodzi o pasowanie powierzchnia okładziny tarczy - żelazko).

Jeżeli ktoś dysponuje dostępem do takowych danych będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Pozdro

Edytowano przez WOOCASH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wydaje mi się że będzie ciężko namierzyć takie rysunki techniczne no chyba że ktoś ma dostęp gdzieś do zakamarków w necie i takowe posiada. Nie byłoby lepszym rozwiązaniem pojechać np. do Inter Carsu, wyciągnąć te wszystkie tarcze na stół i wtedy przymierzać/próbować??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem tarcze sprzęgła z 3.0 cdti to jest ten sam wymiar co w 2.2 tyle że wycięcie na wałek ma więcej zębów, miałem oba sprzęgła w rękach ale nie w jednym miejscu niestety więc nie jestem pewien na 100% a czy zamach z vb nie jest płytszy niż dwumas??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a tarcza a vb 2.6 nie bedzie dobra?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tarcza z 2,6 w VB ma 14 zębów, a musi mieć 23 i profil wałka 23x26-23N

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta od mondeo ma własnie takie parametry jak napisałeś

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To wiem. Wszystkie które wymieniłem w pierwszym poście pasują na wałek, kwestia tylko dopasowania do "żelazka" w docisku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych tematem, porównanie dwumasa z VC i sprzęgło z VB oba Y22DTR

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Wagowo:

dwumasa z VC - 18,8kg

jednomas z VB - 14,5kg

Ważone z tarczami sprzęgła.

Różnica w wysokości 17mm, ale ten problem jest już prawie rozwiązany.

Edytowano przez WOOCASH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

walek siega? dystans pod wysprzeglik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wojtul będzie wniebowzięty

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jak tam prace?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Koniec prac, jak nic się nie opóźni, planuje na czwartek wieczór jak chciał wojtul, ale to tak na 90%.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli ostro. hehe..i tak wcześniej niż 21 nie będziemy po cacko

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

POWODZENIA!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest tylko mały problem bo nie mogę namierzyć śrub M9 x 1.00 x 40mm. Twardość 10,9 lub 12,9

Jakieś sugestię?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak myslalem o dystansie pod zamach tylko zastanawial mnie wieniec ale faktycznie z automatu mozna wsadzic jest plaski i lekki.

co do srub ciezka sprawa bedzie, podpytaj na SR tam juz widzialem projekty z zamachami na dystansach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy jest ktoś w stanie potwierdzić poniższe informacje?

Doszukałem się, że śruby korbowodów w silnikach np. Corvetty mają następujące wymiary:

The LS1 bolt is a M9 x 1 x 43

The LS7, LS9 bolt is a M9 x 1 x 40 (numer OE 11609825)

Ma ktoś może namiary gdzie to można w miarę szybko kupić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sporo kombinowania jest ale coż przecierasz szkali w tej dziedzinie:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia spięta z silnikiem. Jak nic nie wyjdzie przy składaniu reszty drobiazgów, to dziś wieczorem testy na drodze.

A tu kilka fotek:

Zestaw przed montażem (dystans jeszcze przed obróbką u tokarza)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Ostateczna masa zestawu gotowego do montażu: (seria ważyła 18,8 kg)

img4372g.jpg

Tak to wygląda z profilu (tu już usunięty wieniec z koła zamachowego)

img4386k.jpg

Gotowe do montażu tarczy, docisku:

img4389gf.jpg

c.d.n. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sruby wkoncu od czego i gdzie nabyles?

szkoda ze zamachu gdzies do odelzenia nie odeslales... choc wkoncu to nie fura na wyscigi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

fotorelacja dla potomnych:) trzeba przyznać że talent masz do modów:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję autorowi tematu, który jest dla mnie MEGA CIEKAWY. Nie mogę się doczekać pierwszych wrażeń z jazdy. Przy okazji 2 pytania:

- Czy to sprzęgło będzie w stanie przenieść większy moment niż oryginalne w 2.2DTI? Moja VC 2.2DTI dysponuje na tą chwilę momentem niecałych 400Nm i już chwilami ślizga.

- Jaki koszt wszystkich części? skrzynia F40 na allegro 600-1000zł

Powodzenia !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Woocash

Jak już się namęczyłeś to skorzystam z Twoich wniosków. Ale zanim zacznę pytanie mam czy każda F40 jest taka sama? Na alledrogo jest dużo tego a nie chcę kupić jakiejś złej wersji. DO tego Quaife ma szperę torsena do F40 i wolę się nie nadziać bo kosztuje 3klocki. To jak jest z tymi wersjami F40?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeszczep się przyjął, pacjent żyje!

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:">

Już po testach drogowych.

!,2,3 przy strzale ze sprzęgła zero uślizgu. Przy normalnej jeździe żadnych drgań czy innych niepożądanych efektów.

I to co najważniejsze:

6 bieg - 100km/h licznikowo - 1700obr/min.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_luz.gif" alt=":luz:">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Ps. Fenol odpisze dokładnie wieczorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

to sie przełoży na spalanie w trasie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:"> Super moje auto żyje i ma sie dobrze widze:) JESTEŚ WIELKI ŁUKASZ:)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

nie boj nie boj, jak nie napiszesz to zadzwonię i zamęczę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×