Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Skorek

Geometria po kolizji - potrzebna porada - PILNE!!!

Recommended Posts

Witam.

Mam problemik, wczoraj wracajac do domu zwinelo mi dupcia auta i lewym tylnym kolem dobilem (rownologle) do kraweznika na pierwszy rzut oka nic sie nie stalo ale po dokladniejszym przyjrzeniu sie zauwazylem iz lewe kolo tak jakby "bardziej pionowe niz prawe" ktore przy pustym aucie lekko gora kieruje sie ku aucie.

Po sprawdzeniu geometrii okazalo sie ze jest delikatnie przestawiona geometria tylnego auta,niestety na tyle ze koles na samym wachaczu nie jest w stanie ustawic jej w poprzednia pozycje, sam nie widzi zadnego skrzywienia powiedzial ze najlepiej sprawdzic to u jakiegos blacharza ktory ma plyte (nie mam pojecia o jaka plyte chodzi) i moze delikatnie ponaciagac te elementy;

Dla wtajemniczonych wynik geometrii osi tylnej:

L P

Zbieznosc calkowita -01.20'

Zbieznosc polowkowa -01.30' +00.10'

Max roznica -01.40'

Kat pochylenia kola +00.58' -01.43'

max roznica +02.41'

przesuniecie kol +00.16'

odchyl osi jazdy od osi sym -00.50'

Roznica rozstawu kol -00,04'

Prosze o porade !!!

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

musisz zrobic pomiary podwozia

chodzi nie o plyte tylko o rame do sprawdzania punktow pomiarowych

robi sie to w autach po wypadkach

takich jak Twoj przypadek tez sie kwalifikuje na takie sprawdzenie

Edited by gawlak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlasnie chodzilo mi o nazwe tego urzadzenia bo nie usmiecha mi sie bawic w metode prob i bledow i wymieniania kazdego elementu po koleji ( bez potrzeby).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrzebujesz zrobic taka geometrie nadwozia

Please login or register to see this link.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko zastanawiam sie czy przu tak lekkim udezeniu jest potrzena wykonywania geometrii nadwozia poniewaz udezone zostalo tylko elementem zawieszenia niczym innym!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

przecież tył jest regulowany na śrubach (które jak wiadomo mało kiedy się chcą kręcić) wyregulować kąty na nich nie wystarczy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nIestety wychylenie jest zbyt duze zeby wyregulowac je na samych wachaczach poza tym dzisiaj sprawdzalem to z jeszcze jednym mechanikiem i prawie na stowe do wymiany jest piasta (dodatkowo od stukniecia pojawil sie dosc glosny szum taki jak ze starego lozyska ktory robi sie glosny ok 60km/h).

Share this post


Link to post
Share on other sites

któryś element się skrzywił i nic nie zrobisz, zlokalizować który element i wymiana

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co widze po danych to koło poszło Ci pod spód na dolnym wahaczu (masz rozbieżność, czyli jakby lewe koło skręcało w lewo i ujemny kąt pochylenia czyli górą wychodzi na zewnątrz)

tyle tylko ze ten wahacz aluminiowy jest więc raczej pęka niż sie gnie...

może faktycznie przestawił sie na mimośrodowych śrubach do regulacji a mechanik nie mógł ich ruszyć lub nie potrafił doregulować jak należy

w ogóle coś poprawił ? to są dane przed czy po regulacji ?

Edited by hapko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Byc moze w skutek udezenia znieksztalcilo sie miejsce mocowania ktoregos z wachaczy i dlatego promien regulacji sruby wypadl ze skali.Ja dla pewnosci pojechalbym do innego zakladu.Warto zebys popytal o dobry zaklad w twojej okolicy.Czesto geometrie robia ludzie ktorzy nie maja kwalifikacji lub ich wiedza konczy sie na ustawianiu zbieznosci w autach z tylna belka wleczona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koles nie regulowal nic powiedzil ze wachacz jest w takiej pozycji ze nie da sie juz na nim nic wyregulowac i stwierdzil iz nie jest w stanie okreslic zadnego uszkodzenia.

Natomisat dzisiaj kolejny mechanik stwierdzil ze spokojnie mozna bedzie jeszcze wyregulowac na wachaczu natomiast ( to byla tylko pobiezne sprawdzenie) przyczyna glosnego buczenia jest uszkodzona pisata, faktem jest to iz gosc podczas sprawdzania zbieznosci nie mogl juz srubami podciagnac mimo iz kolejny mechanik dzisiaj stwierdzil ogladajac ten wachacz ze sadzac po polozeniu mimosrodu spokojnie bedzie mozna go jeszcze podciadnac.

Co do polozenia kola po udezeniu jest tak dokladnie jka pisze Hapko!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wymień najpierw piaste i spróbuj wyregulować.

A jeśli nie da rady bo raknie regulacji to:

wahacze są mocowane do ramy i ona mogła sie poddać lub wspornik w którym osadzona jest piasta (tak jak z przodu zwrotnica)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak tez wlasnie zrobie jutro koles ma mi zadzwonic z cena piasty martiw mnie natomista fakt iz pierwszy diagnosta nie mogl ruszyc sruby regulacyjnej na wachaczu miimo a koles dzisiaj stwierdzil ze jezeli nie bedzie mozna ich ruszyc trzeba bedzie ciac!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zgadza sie

tak bywa w VC że śruby korodują w tulejach i nie da sie ich ruszyć

ratuje tylko cięcie, demontaż wahaczy i wybijanie

a w przypadku krótkich wahaczy - wymiana na nowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam nadzieje ze obejdzie sie bez ciecia!!!!

Dzieki panowie za pomoc!!!!!!!!!!!

A pytanko ktoś wymieniał może tylną piasta i może polecić jakąś????

Share this post


Link to post
Share on other sites

L P

Zbieznosc calkowita -01.20'

Zbieznosc polowkowa -01.30' +00.10'

Max roznica -01.40'

Kat pochylenia kola +00.58' -01.43'

max roznica +02.41'

przesuniecie kol +00.16'

odchyl osi jazdy od osi sym -00.50'

Roznica rozstawu kol -00,04'

Powodem takiej geometrii lewego koła może być ugięcie zwrotnicy w miejscu mocowania wahacza dolnego poprzecznego tylnego ( tego dużego na dole ),można to zmierzyć mierząc odlełości odpiasty do każdego z ramion zwrotnicy np. do środka śruby mocującej tuleję i porównywać z prawą stroną,jeżeli wartości po stronie lewej będą mniejsze to zwrotnica jest krzywa,ale tylko na dolnych mocowaniach,na górnym mocowaniu wahacza poprzecznego wartość będzie większa - ma wpływ na kąt pochylenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piasta wymieniona, wygląda to o niebo lepiej jeszcze tylko dzisiaj sprawdzenie i ewentualne ustawianie geometrii, mam nadzieję ze tyle pójdzie!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...