Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Skorek

Geometria po kolizji - potrzebna porada - PILNE!!!

Polecane posty

Witam.

Mam problemik, wczoraj wracajac do domu zwinelo mi dupcia auta i lewym tylnym kolem dobilem (rownologle) do kraweznika na pierwszy rzut oka nic sie nie stalo ale po dokladniejszym przyjrzeniu sie zauwazylem iz lewe kolo tak jakby "bardziej pionowe niz prawe" ktore przy pustym aucie lekko gora kieruje sie ku aucie.

Po sprawdzeniu geometrii okazalo sie ze jest delikatnie przestawiona geometria tylnego auta,niestety na tyle ze koles na samym wachaczu nie jest w stanie ustawic jej w poprzednia pozycje, sam nie widzi zadnego skrzywienia powiedzial ze najlepiej sprawdzic to u jakiegos blacharza ktory ma plyte (nie mam pojecia o jaka plyte chodzi) i moze delikatnie ponaciagac te elementy;

Dla wtajemniczonych wynik geometrii osi tylnej:

L P

Zbieznosc calkowita -01.20'

Zbieznosc polowkowa -01.30' +00.10'

Max roznica -01.40'

Kat pochylenia kola +00.58' -01.43'

max roznica +02.41'

przesuniecie kol +00.16'

odchyl osi jazdy od osi sym -00.50'

Roznica rozstawu kol -00,04'

Prosze o porade !!!

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

musisz zrobic pomiary podwozia

chodzi nie o plyte tylko o rame do sprawdzania punktow pomiarowych

robi sie to w autach po wypadkach

takich jak Twoj przypadek tez sie kwalifikuje na takie sprawdzenie

Edytowano przez gawlak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie chodzilo mi o nazwe tego urzadzenia bo nie usmiecha mi sie bawic w metode prob i bledow i wymieniania kazdego elementu po koleji ( bez potrzeby).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz zrobic taka geometrie nadwozia

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez matoslaw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko zastanawiam sie czy przu tak lekkim udezeniu jest potrzena wykonywania geometrii nadwozia poniewaz udezone zostalo tylko elementem zawieszenia niczym innym!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przecież tył jest regulowany na śrubach (które jak wiadomo mało kiedy się chcą kręcić) wyregulować kąty na nich nie wystarczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nIestety wychylenie jest zbyt duze zeby wyregulowac je na samych wachaczach poza tym dzisiaj sprawdzalem to z jeszcze jednym mechanikiem i prawie na stowe do wymiany jest piasta (dodatkowo od stukniecia pojawil sie dosc glosny szum taki jak ze starego lozyska ktory robi sie glosny ok 60km/h).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

któryś element się skrzywił i nic nie zrobisz, zlokalizować który element i wymiana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z tego co widze po danych to koło poszło Ci pod spód na dolnym wahaczu (masz rozbieżność, czyli jakby lewe koło skręcało w lewo i ujemny kąt pochylenia czyli górą wychodzi na zewnątrz)

tyle tylko ze ten wahacz aluminiowy jest więc raczej pęka niż sie gnie...

może faktycznie przestawił sie na mimośrodowych śrubach do regulacji a mechanik nie mógł ich ruszyć lub nie potrafił doregulować jak należy

w ogóle coś poprawił ? to są dane przed czy po regulacji ?

Edytowano przez hapko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Byc moze w skutek udezenia znieksztalcilo sie miejsce mocowania ktoregos z wachaczy i dlatego promien regulacji sruby wypadl ze skali.Ja dla pewnosci pojechalbym do innego zakladu.Warto zebys popytal o dobry zaklad w twojej okolicy.Czesto geometrie robia ludzie ktorzy nie maja kwalifikacji lub ich wiedza konczy sie na ustawianiu zbieznosci w autach z tylna belka wleczona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koles nie regulowal nic powiedzil ze wachacz jest w takiej pozycji ze nie da sie juz na nim nic wyregulowac i stwierdzil iz nie jest w stanie okreslic zadnego uszkodzenia.

Natomisat dzisiaj kolejny mechanik stwierdzil ze spokojnie mozna bedzie jeszcze wyregulowac na wachaczu natomiast ( to byla tylko pobiezne sprawdzenie) przyczyna glosnego buczenia jest uszkodzona pisata, faktem jest to iz gosc podczas sprawdzania zbieznosci nie mogl juz srubami podciagnac mimo iz kolejny mechanik dzisiaj stwierdzil ogladajac ten wachacz ze sadzac po polozeniu mimosrodu spokojnie bedzie mozna go jeszcze podciadnac.

Co do polozenia kola po udezeniu jest tak dokladnie jka pisze Hapko!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To wymień najpierw piaste i spróbuj wyregulować.

A jeśli nie da rady bo raknie regulacji to:

wahacze są mocowane do ramy i ona mogła sie poddać lub wspornik w którym osadzona jest piasta (tak jak z przodu zwrotnica)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak tez wlasnie zrobie jutro koles ma mi zadzwonic z cena piasty martiw mnie natomista fakt iz pierwszy diagnosta nie mogl ruszyc sruby regulacyjnej na wachaczu miimo a koles dzisiaj stwierdzil ze jezeli nie bedzie mozna ich ruszyc trzeba bedzie ciac!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

zgadza sie

tak bywa w VC że śruby korodują w tulejach i nie da sie ich ruszyć

ratuje tylko cięcie, demontaż wahaczy i wybijanie

a w przypadku krótkich wahaczy - wymiana na nowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieje ze obejdzie sie bez ciecia!!!!

Dzieki panowie za pomoc!!!!!!!!!!!

A pytanko ktoś wymieniał może tylną piasta i może polecić jakąś????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

L P

Zbieznosc calkowita -01.20'

Zbieznosc polowkowa -01.30' +00.10'

Max roznica -01.40'

Kat pochylenia kola +00.58' -01.43'

max roznica +02.41'

przesuniecie kol +00.16'

odchyl osi jazdy od osi sym -00.50'

Roznica rozstawu kol -00,04'

Powodem takiej geometrii lewego koła może być ugięcie zwrotnicy w miejscu mocowania wahacza dolnego poprzecznego tylnego ( tego dużego na dole ),można to zmierzyć mierząc odlełości odpiasty do każdego z ramion zwrotnicy np. do środka śruby mocującej tuleję i porównywać z prawą stroną,jeżeli wartości po stronie lewej będą mniejsze to zwrotnica jest krzywa,ale tylko na dolnych mocowaniach,na górnym mocowaniu wahacza poprzecznego wartość będzie większa - ma wpływ na kąt pochylenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piasta wymieniona, wygląda to o niebo lepiej jeszcze tylko dzisiaj sprawdzenie i ewentualne ustawianie geometrii, mam nadzieję ze tyle pójdzie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×