Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
dancio77

Kontrolka ABS i Blokada tylniego lewego koła.

Polecane posty

Witam, dziś postanowiłem poszaleć dupką troszke na śniegu.

Po tym zaparkowałem ładnie autko. Wsiadam po paru godz i kontrolka ABS się świeci i zblokowane tylnie lewe koło. Powoli ruszam i jak by puściło. Myślałem, że to linka ręcznego więc pare razy zaciągałem i puszczałem i nic. Następnie jadę i podczas 40km/h około nagle huk i przyhamowuje się tylnie prawe. Pedału nie cisnąłem. To zjechałem na bok wyłaczyłem motor i zapaliłem po chwili zgasła i było ok.

Jak to jest możliwe? Skoro nie cisne pedału a koło samo się blokuje? I co mogło paść?

Niestety nie mam teraz dostępu do op-coma więc nie sprawdze błedu a pozatym może już go nawet nie być bo kontrolka sie nie pali. Nie wiem czy on sie zachowuje czy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka zapala się bo auto jest w ruchu zgodnie z odczytem z przednich kół natomiast tylne stoi.

Problemem w Twoim przypadku będzie linka ręcznego, rdzewieje w pancerzu i się zacina, co właśnie skutkuje takim zachowaniem, jak będziesz powoli zaciągał ręczny to zobaczysz że jedno koło zaczyna hamować dużo wcześniej niż drugie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu , ponieważ też mam problemy z blokującym się kołem .

Od jakiegoś czasu słyszałem , przy jeździe przez garby na ulicy , słyszałem stukanie w okolicy prawego tylnego koła (tak mi się wydawało )

Parę dni temu w nocy lekko przymroziło ( ok -2) ,samochód był zostawiony na ręcznym .Przy wyjeździe z domu mam podjazd, a przed nim małe zgłębienie.

Po przejechaniu przez tą nierówność , samochód zawsze przysiada, ale tym razem usłyszałem huk podobny do tego, jaki wydaje samochód przy gwałtownym uderzeniu w hamulec podczas hamowania awaryjnego z dużej prędkości. Nastąpiła blokada lewego tylnego koła, pomyślałem ,że to wina zaciętej linki od ręcznego, tym bardzie ,że koło południa temp. się podniosła i koło już normalnie chodziło.

Następnej nocy już nie zaciągałem ręcznego, ale sytuacja się powtórzyła, więc samochód zaprowadziłem do mechanika

Okazało się ,ze skończyły się okładziny , mechanik je wymienił, dodatkowo sprawdził ręczny ,tuleje ,amory i ogólnie przejrzał zawieszenie, niby ok.

Odebrałem samochód od mechaniora , niby wsio git.. Po godzinie wsiadam do samochodu, wyjeżdżam z pod domu, znowu jebut

Wjeżdżam na rondo i przy skręcie w lewo zaaplikowałem sobie pięknego pirueta (w ciągu dnia spadło u nas sporo śniegu) , co zwróciło uwagę sympatycznych panów w białych czapeczkach.

Po kilkunastu metrach panowie mnie shaltowali i stwierdzili ,że raz blokuje mi się prawe,raz lewe koło

Sytuacja zaczyna się robić co najmniej nie fajna

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> .Dzwoniłem do mechanika, który stwierdził ,że będzie to wina regulatora siły hamowania.

Czy któryś z kolegów ma może jakiś inny pomysł, co by tu sprawdzić ?

P.S. Oczywiście "ABS" pali się na okrągło , ale to akurat w zaistniałej sytuacji jest chyba normalne ..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

J/w

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, tylko co wspólnego ma kontrolka ABS z ręcznym? Bo jeżeli wjadę sobie na ręcznym na śniegu czy coś to przez moment też tylnie stoją a przednie jadą i kontrolka się nie pali. Ale objawy są takie jak napisałeś

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> więc wezmę się za robotę z ręcznym przy najbliższej okazji. Powiedz mi to ta linka zacina się w tej gumowej osłonie zwanej pancerzem? Czyli defakto linka w całości do wymiany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, linka w całości do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno - co to jest ten korektor siły hamowania ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×