Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

calm

1.9 CDTI Kopcenie i wysokie spalanie

Polecane posty

Witam.

Zauważyłem dziwny objaw w moim signumie. Zdażają się takie momenty kiedy zaczynam widzieć w lusterku przez tylną szybę w czasie jazdy kłęby szaro niebieskiego dymu. Musi być go dość dużo ponieważ jest on widoczny w lusterku, przez przyciemnianą szybę przy normalnej prędkości 90-100km/h. W tych momentach bardzo wzrasta zużycie paliwa według komputera. W czasie jazdy 100km/h 6bieg ok 2000 obrotów spalanie w granicach 17litrów, gdzie zwykle waha się od 5-6 litrów. Na postoju 4,5 l/h gdzie normalnie wartość ta waha się w granicach 0,5-0,7l/h. Wystarczy zgasić auto na światłach i odpalić ponownie. Wtedy auto zaczyna zachowywać się normalnie. Macie jakieś pomysły co to może być? Z góry dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgaś jeszcze tak kilka razy a dowiesz się co to problemy z dpf. Podwyższone spalanie i czasami biała chmura za samochodem to objawy wypalania filtra. Reszta informacji obszernie opisana na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O JA CIE....

kolego tak jak wyzej, zgas go tak kilka razy i bedziesz mial wydatki.

poszukaj sobie na forum, filtr dpf lub wypalanie dpf.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz wszystko opisane

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Posiadam ten samochód dopiero od września ale z tego co pamiętam poprzedni właściciel mówił że DPF został usunięty. Czy w takim razie dalej powinno dochodzić do jego wypalania?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego kto i jak usuwał tego DPF-a. Może jest usunięty tylko mechanicznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj jeszcze o użytkowaniu diesla, jak to jest Twój pierwszy...

Szerokości

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Potwierdzam ;-)

Wszyscy wydawali 1,5tys za wycinke w sterowniku + mechaniczną

Ale kilka osób mówiło, że da się inaczej.

I właśnie ci którzy mówili że wystarczy wiertło z OBI za 40zł i 4 dziury fi 12mm zostali wyśmiani

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_lauh.gif" alt=":lauh:">

To z perspektywy czasu wam powiem, że patent działał znakomicie. Różnica ciśnień na filtrze 3-7 kPa przez co zero błędów DPF.

"Wypalanie" cykliczne co 1200km trwające 3-4 minuty. Nieco dymu z tyłu, ale w żadnym razie nie jak z kamaza o czym przekonywało "lobby usuwaczy DPF"

Calm, na Twoim miejscu bym jeździł normalnie i pozwalał się mu "przepalić" aby często przerywane próby nie podnosiły poziomu oleju.

Oczywiście możesz również wyskoczyć z 1000 zł i pozbyć się "uciążliwości"

Ale pamiętaj, że nie ma wtedy szans na upgrade softu sterownika itp, bo wyskoczysz z kolejnego tysiąca

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:">

Pozdrawiam starą gwardię, a w szczególności tych co mnie z okazji patentu z wiertłem mianowali druciażem-fantastą.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_luz.gif" alt=":luz:">

Edytowano przez Janow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

od tygodnia jestem włascicielem VC 1,9 CDTI 150 km. Wczoraj wracając z badan technicznych poczułem w kabinie zapach spalin, wjechałem do garażu i zgasiłem silnik.

Dzisiaj rano odpalam Vectre a tu faluja obroty ( 700-1000) na jałowym biegu zaś z komory silnika wydostaje sie gęsty biały dym. Pedał gazu nie reagował tzn. auto było bez mocy obroty dochodziły maksymalnie do 2000. następnie zgasiłem silnik. Czy to objaw wypalania DPF ??? Czy gasząć silnik zrobiłem prawidłowo - bo z tego co czytałem to jest to nie wskazane.

Co teraz? odpalic silnik na jakiś czas aż skończy się wypalanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak przerwałeś wypalanie to się nie uruchomi zaraz po odpaleniu. Trzeba rozgrzać sinik i pojeździć. Przerway proces wypalania raz czy dwa to nic strasznego tylko objawy jakie opisujesz to bardziej tryb awaryjny, a więc i błędy się jakieś pojawiły. Nie masz auta z kluczykiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No własnie nie swieci sie kontrolka auta z kluczem. Jakieś 50 kilometrów wcześniej naprawiany był alternator (padł mostek diodowy) - może miec to jakis wpływ?

tak czy inaczej umowiłem się do mechanika, dam znać co było nie tak - mam nadzieje że szybko to ustali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czytać czytac i jeszcze raz czytac

co do jest DPF jak się wypala itd.

na forum jest masa wiedzy ładnie i zrozumiale podana .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i problem rozwiązany, przełamane było elastyczne złącze silnika, spaliny szły do komory silnika, komputer wariował. Po wymianie złącza jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ile dałeś za złącze?

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam bardzo podobny problem w czasie jazdy od czasu do czasu pokazuje mi spalanie przy 90/100km/h na poziomie 11L a zazwyczaj było w granicach 5L. Żadna świeca żarowa mi nie świeci tak jak to opisywane jest że wtedy się wypala ten filtr, po wyłączeniu silnika i włączeniu ponownie spalanie normuje się. Ale dodam jak stoje na postoju jak na trasie mam spalanie około 11L to na jałowym biegu na poboczu w czasie postoju mam 4L/h o co tu chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to znaczy że DPF Ci się wypala, nic nie będzie się świecić, musisz to po prostu poczuć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

FEEL IT

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra ale co mam robić? Mam porostu jechać dalej? i sie nie przejmować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No,bo jak się zatrzymasz i zgasisz auto to wpłynie to negatywnie na Twojego DPF-a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A długo trzeba jechać żeby się unormowało?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim trzy dobre rady :czytaj, czytaj i... czytaj :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak czytam, i czytam i tak naprawde nic nie pisze kiedy to przestanie, niby na autostradzie około 10min w miescie 25min

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

U mnie nie trwa to dłużej niż 10km a czasowo to różnie 10-15 minut. Jak zobaczysz że ci się dpf wypala to zapnij dwujkę 3 tyś obrotów i pojeździj z 10km a jak jesteś w trasie to jedź jakby nigdy nic , no może utrzymuj trochę wyższe obroty niż 2 tyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może tak jak pisał że poprzedni właściciel wyciął ale tylko mechanicznie ja sam kiedyś wyciąłem właśnie sam dpf bez programu jeździłem tak z 500km aż włączyło się wypalanie z tyłu jak by się samochód zapalił

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_woot.gif" alt=":woot:"> tego samego dnia wykonałem tel do kolegi 30 minut wieczorkiem i program zmieniony teraz żadnych problemów.a co do wypalania jak jeszcze wszystko było na swoim miejscu to wcale jakiegoś strasznego kopcenia nie widziałem owszem dało się to zauważyć po zwiększonym zużyciu paliwa i praktycznie tylko po tym a to już mój trzeci opelek z dpf.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×