Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

calm

1.9 CDTI Kopcenie i wysokie spalanie

Recommended Posts

Witam.

Zauważyłem dziwny objaw w moim signumie. Zdażają się takie momenty kiedy zaczynam widzieć w lusterku przez tylną szybę w czasie jazdy kłęby szaro niebieskiego dymu. Musi być go dość dużo ponieważ jest on widoczny w lusterku, przez przyciemnianą szybę przy normalnej prędkości 90-100km/h. W tych momentach bardzo wzrasta zużycie paliwa według komputera. W czasie jazdy 100km/h 6bieg ok 2000 obrotów spalanie w granicach 17litrów, gdzie zwykle waha się od 5-6 litrów. Na postoju 4,5 l/h gdzie normalnie wartość ta waha się w granicach 0,5-0,7l/h. Wystarczy zgasić auto na światłach i odpalić ponownie. Wtedy auto zaczyna zachowywać się normalnie. Macie jakieś pomysły co to może być? Z góry dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgaś jeszcze tak kilka razy a dowiesz się co to problemy z dpf. Podwyższone spalanie i czasami biała chmura za samochodem to objawy wypalania filtra. Reszta informacji obszernie opisana na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O JA CIE....

kolego tak jak wyzej, zgas go tak kilka razy i bedziesz mial wydatki.

poszukaj sobie na forum, filtr dpf lub wypalanie dpf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutaj masz wszystko opisane

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posiadam ten samochód dopiero od września ale z tego co pamiętam poprzedni właściciel mówił że DPF został usunięty. Czy w takim razie dalej powinno dochodzić do jego wypalania?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko zależy od tego kto i jak usuwał tego DPF-a. Może jest usunięty tylko mechanicznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczytaj jeszcze o użytkowaniu diesla, jak to jest Twój pierwszy...

Szerokości

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Potwierdzam ;-)

Wszyscy wydawali 1,5tys za wycinke w sterowniku + mechaniczną

Ale kilka osób mówiło, że da się inaczej.

I właśnie ci którzy mówili że wystarczy wiertło z OBI za 40zł i 4 dziury fi 12mm zostali wyśmiani

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_lauh.gif" alt=":lauh:">

To z perspektywy czasu wam powiem, że patent działał znakomicie. Różnica ciśnień na filtrze 3-7 kPa przez co zero błędów DPF.

"Wypalanie" cykliczne co 1200km trwające 3-4 minuty. Nieco dymu z tyłu, ale w żadnym razie nie jak z kamaza o czym przekonywało "lobby usuwaczy DPF"

Calm, na Twoim miejscu bym jeździł normalnie i pozwalał się mu "przepalić" aby często przerywane próby nie podnosiły poziomu oleju.

Oczywiście możesz również wyskoczyć z 1000 zł i pozbyć się "uciążliwości"

Ale pamiętaj, że nie ma wtedy szans na upgrade softu sterownika itp, bo wyskoczysz z kolejnego tysiąca

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:">

Pozdrawiam starą gwardię, a w szczególności tych co mnie z okazji patentu z wiertłem mianowali druciażem-fantastą.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_luz.gif" alt=":luz:">

Edited by Janow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

od tygodnia jestem włascicielem VC 1,9 CDTI 150 km. Wczoraj wracając z badan technicznych poczułem w kabinie zapach spalin, wjechałem do garażu i zgasiłem silnik.

Dzisiaj rano odpalam Vectre a tu faluja obroty ( 700-1000) na jałowym biegu zaś z komory silnika wydostaje sie gęsty biały dym. Pedał gazu nie reagował tzn. auto było bez mocy obroty dochodziły maksymalnie do 2000. następnie zgasiłem silnik. Czy to objaw wypalania DPF ??? Czy gasząć silnik zrobiłem prawidłowo - bo z tego co czytałem to jest to nie wskazane.

Co teraz? odpalic silnik na jakiś czas aż skończy się wypalanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak przerwałeś wypalanie to się nie uruchomi zaraz po odpaleniu. Trzeba rozgrzać sinik i pojeździć. Przerway proces wypalania raz czy dwa to nic strasznego tylko objawy jakie opisujesz to bardziej tryb awaryjny, a więc i błędy się jakieś pojawiły. Nie masz auta z kluczykiem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No własnie nie swieci sie kontrolka auta z kluczem. Jakieś 50 kilometrów wcześniej naprawiany był alternator (padł mostek diodowy) - może miec to jakis wpływ?

tak czy inaczej umowiłem się do mechanika, dam znać co było nie tak - mam nadzieje że szybko to ustali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czytać czytac i jeszcze raz czytac

co do jest DPF jak się wypala itd.

na forum jest masa wiedzy ładnie i zrozumiale podana .

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i problem rozwiązany, przełamane było elastyczne złącze silnika, spaliny szły do komory silnika, komputer wariował. Po wymianie złącza jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile dałeś za złącze?

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam bardzo podobny problem w czasie jazdy od czasu do czasu pokazuje mi spalanie przy 90/100km/h na poziomie 11L a zazwyczaj było w granicach 5L. Żadna świeca żarowa mi nie świeci tak jak to opisywane jest że wtedy się wypala ten filtr, po wyłączeniu silnika i włączeniu ponownie spalanie normuje się. Ale dodam jak stoje na postoju jak na trasie mam spalanie około 11L to na jałowym biegu na poboczu w czasie postoju mam 4L/h o co tu chodzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

to znaczy że DPF Ci się wypala, nic nie będzie się świecić, musisz to po prostu poczuć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

FEEL IT

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra ale co mam robić? Mam porostu jechać dalej? i sie nie przejmować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No,bo jak się zatrzymasz i zgasisz auto to wpłynie to negatywnie na Twojego DPF-a

Share this post


Link to post
Share on other sites

A długo trzeba jechać żeby się unormowało?

Share this post


Link to post
Share on other sites

przede wszystkim trzy dobre rady :czytaj, czytaj i... czytaj :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak czytam, i czytam i tak naprawde nic nie pisze kiedy to przestanie, niby na autostradzie około 10min w miescie 25min

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie nie trwa to dłużej niż 10km a czasowo to różnie 10-15 minut. Jak zobaczysz że ci się dpf wypala to zapnij dwujkę 3 tyś obrotów i pojeździj z 10km a jak jesteś w trasie to jedź jakby nigdy nic , no może utrzymuj trochę wyższe obroty niż 2 tyś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może tak jak pisał że poprzedni właściciel wyciął ale tylko mechanicznie ja sam kiedyś wyciąłem właśnie sam dpf bez programu jeździłem tak z 500km aż włączyło się wypalanie z tyłu jak by się samochód zapalił

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_woot.gif" alt=":woot:"> tego samego dnia wykonałem tel do kolegi 30 minut wieczorkiem i program zmieniony teraz żadnych problemów.a co do wypalania jak jeszcze wszystko było na swoim miejscu to wcale jakiegoś strasznego kopcenia nie widziałem owszem dało się to zauważyć po zwiększonym zużyciu paliwa i praktycznie tylko po tym a to już mój trzeci opelek z dpf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...