Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

MSigXer

Luzy zaworowe w 1.8 XER

Recommended Posts

Witam wszystkich!

Nurtuje mnie zagadnienie jakim jest luz zaworowy, chodzi mi dokladnie o moje auto. Czytalem ze jesli sie ma zalozony gaz to trzeba to robic co 30 tys km (silnik 1.8 XER) Auto sprowadzilem z niemiec i tam tez mialo zalozozny gaz. Ostatnimi razy luz byl regulowany przy 138tys km w zeszlym roku obecnie mam przejechane 159 tys km. Czy faktycznie trzeba rozebrac rozrzad zeby to zrobic? (tez byl wymieniany przy 138) czy pozostaje tylko ASO czy ktos z forum to robil? i ma doswiadczenie w tej sprawie pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

żeby sprawdzić rozrządu raczej ściągać nie trzeba, żeby jednak skorygować już tak (tak twierdzi mój znajomy który to robił) Kontrola co ok 30tyś wskazana co nie znaczy, że trzeba będzie dokonywać regulacji. Coś znikomy przebieg jak na auto z gazem z Niemiec

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

2007 rok 1 rejestracja w 2008. Daje głowe za ten przebieg

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> gdyby tak nie bylo nie kupilbym tego auta takze jestem spokojny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ( Oczywiscie wszystkie dokumenty faktury posiadam, auto sprawdzane w serwisie opla itp itd)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego Matek a czym u Ciebie sie objawia ów luz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zapewne niczym, bo pomiaru nie robi się na słuch

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luz nie objawia się niczym tylko wiele osob twierdzi ze trzeba go kontrolowac co 30 tys km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a kontrolować nie znaczy regulować więc nie zawsze są to spore koszty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ASO za kontrole powiedzieli mi 250zl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jak to w aso, ale raczej wyjścia za bardzo nie ma, bo niezależni mechanicy niechętnie się za to biorą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale to gdzies na wiosne bede robil takze nie ma zle

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> lepiej dac 250zl jak robic glowice

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy mam prośbę czy mógłby mi ktoś polecić zakład który zeszlifuje mi szklanki w małopolsce. Bo kogo bym nie zapytał to nikt czegoś takiego nie robi. Proszę również powiedzieć mi na czym polega to szlifowanie. Czy szlifuje się wszystkie jednakowo. Czy np jak kupię nowe szklanki to mogę je założyć i będzie ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do jakiego silnika, jak w tytule ? Tutaj masz trochę opisane

Please login or register to see this link.

Edited by grzegorz 69

Share this post


Link to post
Share on other sites

MSigXer czy przy 138 tys rozrząd miałeś wymieniany pierwszy raz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.Mam pytanieodnośnie mojej Viki z18xer. Mianowicie jak sie rozgrzeje to chodzi jak diesel.Słychać bardzo na biegu jałowym jak klepie. Czy to oznacza że to właśnie szklanki?I czy ktoś wie jakie powinny byś luzy zaworowe? Z góry diekuje za odpowiedzi bo mechanicy mam wrażenie że nie bardzo wiedzą jak ugrysc ten problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

oczywiście trudno zdiagnozować usterkę na podstawie wpisu na forum, ale częściej występuje problem z fazatorami wałków rozrządu, tu bardziej bym szukał. A dopiero potem popychacze.

Oliwa świeża? W ogóle jest?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No olej świeży 5w40 płukanka też była zrobiona przed zalaniem.A co do rozrządu to przez pierwszą sekunde po odpaleniu też słychać wyrażnie stukanie iakby młotkiem w blache:).Z tego co się orientowałem to kzfr prawdopodobnie,więc to że chodzi jak diesel po rozgrzaniu to też może być przyczyna w kzfr?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To znaczy że masz już je na wykończeniu niestety. U mnie tez coraz częściej zaczynają klekotać i w przyszłym roku musze je wymienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no to że tak to ujmę: całe Twoje szczęście, zabawa jednak tańsza niż wymiana popychaczy. A idzie to kupić poza siecią.

Takie "szczęście w nieszczęściu"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Niestety TTTM.

Jakby Ciebie tu pocieszyć... nie masz Z19DTH czyli problemu z kolektorem, dwumasą więc masz oszczędności już liczone w tysiącach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Lepiej?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

- tu jest ten dżwięk w pierwszej sekundzie

- a tak klekocze jak już jest rozgrzany po przejechaniu 20km

czy to rzeczywiście kzfr? czy jednak popychacze?


Please login or register to see this quote.

masz na myśli popychacze czy kzfr?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sailorkluska - kzfr masz na bank do wymiany. Same kola ok 1000zl za oba, do tego koszt wymiany. Luz zaworowy tez mozna by sprawdzic, to nie jest duzy problem.

Jak masz problem z mechanikiem - dzwon, to umowie Cie z takim ktory ma pojecie, tylko bedziesz musial bryknac do Sieradza - ale chyba te 15km to nie problem?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Levy_sdz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak chodziło mi o kzfr i z tego filmiku to faktycznie już całkowicie do wymiany. Sprawdź opcom-em to ci pokaże błędy od mechaniki faz rozrządu

Tu masz mały opis co i jak

Please login or register to see this link.

Ps. Tak jak pisze Levy koła za komplet można dostać oryginalne GM za ok 1000zł w Serwisie opla 500zł wymiana i 2 lata gwarancji, choć gdybym miał bliżej siebie jakiegoś dobrego mechanika to bym wolał u takiego to wymienić. Aha przy wymianie kół dobrze wymienić też zaworki sterujące kołami ok. 200zł za sztukę.

Edited by GieniomaN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czy ten zawór sterujący to taki?

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak o to chodzi ale cena jest przesadzona...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chętnie zrobiłbym to w Polsce a niestety jestem teraz w Szkocji a tu z mechanikami to troche lipa.Za miesiąc wyruszam do Polski. Myślicie że dojade ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Czy lepiej zrobić przed wyjazdem?

A przy okazji wie może ktoś jakie powinny być luzy zaworowe?Bo sprawdziłbym ale nie wiem jakie są prawidłowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ssące 0,21-0,29 wydech 0,27-0,35 oczywiście na zimnym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...