Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

MIŚOR

Wyważanie kół na aucie. Ma sens? Gdzie na Śląsku?

Recommended Posts

Witam,

Zastanawiam się, czy nie spróbować wyważania bez demontażu kół. U mnie problem powraca wraz z każdą wymianą sezonową. Znowu wywalone pieniądze, by jeszcze pogorszyć sprawę! Powrót do gumiarza, kolejne wyważania itd...

Dosyć mam tego i pytam: co myślicie na ten temat?

Gdyby metoda była skuteczna, to wolę wybulić więcej i zapomnieć o drganiach. Próbował ktoś? Może jakiś namiar na taką usługę w pobliżu Zabrza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gumiarze , zwłaszcza w sezonie ich żniw nie przykładają się do wyważania, często nawet sprzęt nie jest poprawnie kalibrowany, polecam wyważenie kół w jakiegoś znajomego który się do tego przyłoży. Poza tym musisz pamiętać że dobre hamowanie może być już powodem do ponownego wyważania! Osobiście zalecam mimo zmiany całych kół kontrolę wyważenia za każdym razem! Z Zabrza do Sosnowca daleko nie jest, jak będziesz przy okazji możesz do mnie podjechać, nie jestem typowym gumiarzem (nie jest to moje główne źródło utrzymania, po prostu mam maszyny) , ale zrobię Ci to porządnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gdzie to kolega ma warsztat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wyważam koła u znajomego wulkanizatora i powiem szczerze, że wyważałem 2 sezony temu i nie mam żadnych problemów. Dużo zależy od rodzaju kół i od przyłożenia się do tego gumiarza tak jak pisze kolega yarko.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Yaro, ale najpierw wyczerpię sprawy reklamacyjne. Zapłacone w końcu. Umówiłem się na piątek. Założę jeszcze śruby zwykłe, zamiast antykradzieżowych, żeby nie było wątpliwości, że asymetria itd...Hamowania nie było, a efekt się pojawił od razu, kiedy kulnąłem woza.

Staranność, nie wiem. Bardziej może kalibracja, skoro chop se zadał trud przekręcania opony na jednym kole. Nie wiem jak się skończy. Dawaj proszę jakiś namiar na siebie. Jak w swojej trzylitrówce dajesz radę, to pewnie w mojej też byś zrobił.

Tak w ogóle się zastanawiam, że mocowanie na maszynie w centralnym otworze feli, też nie jest takie do końca adekwatne. Tyle, że inne jest poza rozważaniem w masowym przerobie. Do samego opla byłoby ileś...

Share this post


Link to post
Share on other sites

śruba i wyważanie przy zakręcaniu centralnym nie ma znaczenia. Wyważasz z dokładnością do 5gram na rancie felgi to na śrubie musiał byś mieć różnicę w masie około 3xwiększą od śrub pozostałych (albo i lepiej). Ja dla dokładniejszego wyważenia sprawdzam jeszcze "fine" , czyli wyważenie do 1gr. Oczywiście nie zakładam gramowych ciężarków ale wynik 10gr to przy fine może być 12, olbo 8. jak jest wysoki profil opony biorę pod uwagę większy ciężarek i zakładam np15. przy sprawdzeniu finalnym często się zdarza że to udany zabieg

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jednak takich praktyk u gumiarzy nie znajdziesz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Warsztat mam w Sosnowcu dzielnica Dańdówka, więcej informacji na priv

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 czy 10 gramów na feldze nie da praktycznie żadnego efektu, który powodowałby bicie, 99% kierowców "normalnie" waży koła na wyważarkach i nic nie bije, jeśli bicie występuje to prawie na pewno nie od złego wyważenia (jeśli ten kto wyważał ma pojęcie co robi) i przyczyny szukałbym gdzie indziej. Nawet wyważone "na zero" koło po założeniu na auto zrobieniu 5km i ponownym wyważeniu na 99% nie pokaże tego samego.

Edited by matherr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapewniam, że takie 5, czy 10 spowoduje drgania. W vectrze niechybnie. W autach, których układy kierownicze "izolują" kierowcę, to można nie zauważyć. Niestety, pewnie przez taki właśnie pogląd (że tolerancja 5g jest ok. dla wszystkich aut), muszę jeździć od Annasza po trzy razy. Nie mam co szukać dziury, bo w końcu wyważają (może właśnie "fine"?).

Śruby - tak blisko osi rotacji. Ktoś ma wątpliwości? Niech sobie wykręci jedną...

Edited by MIŚOR

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro 5gr powoduje drgania to trzeba wziąć poprawkę na brud na feldze czy był przy ważeniu czy może koła nie były potem dokładnie umyte

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

napisałem dokładnie

Please login or register to see this quote.

jedziesz do partacza to czego oczekiwać, wykluczając oczywiście inne elementy mogące wpływać na drgania kierownicy

Edited by matherr

Share this post


Link to post
Share on other sites

przeważnie zabrudzenie nie jest duże i rozłożone równomiernie, ale racja jest taka, że przyklejone błoto też waży, zgadzam się również że po 5km może być różnica w wyważeniu jednak jestem pewny że nie będzie miała wpływu na prowadzenie. Błędy przy wyważeniu widzimy w pewnym zakresie prędkości, najczęściej między 100, a 140km/h. Jeżeli problem pojawia się już przy niższych prędkościach, to albo felga jest krzywa, opona ma wybrzuszenie, albo szukamy przyczyn nie związanych z kołem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dla tych którzy otwór centrujący mają inny niż 65,1 proponuję przyglądnąć się dokładnie pierścieniom centrującym... z 3-4 miałem do czynienia przypadkami na różnych autach gdzie to właśnie one miały bezpośredni wpływ na duże drgania

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dla wszystkich - wyczyścić starannie obie powierzchnie przylegania: na feli i piaście.

Nie wiem czy "partaczy" obrażać, bo mogą nie znać specyfiki tego auta?

Niestety nie zdążyłem dziś na kolejne wyważanie. Najwcześniej w poniedziałek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oni i tak na swoje to przekręcą, więc można im nagadać, strzępić język, oni wiedzą swoje i zrobili dobrze. Już jeździłem do takich i też ważyli mi koła 3 razy i nawet felgę idioci mi zdarli, oczywiście to nie oni, to już musiało być, a lakier jeszcze z felgi nie spadł zeskrobany na maszynie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale to już jest amelinium i nie rozpoznasz który jest jaki. Sam mam wielkie szczęście, że mam zaplecze i trochę doświadczenia, żeby sobie radzić, jak dotąd z kolejnymi swoimi autami (teraz to wyzwanie!). Niestety niektóre zabiegi wymagają wyposażenia, jak np. wyważanie i tu jest gleba - bywam zmuszony. Planuję jednak, kiedy skończę szkołę (na starość mi się zachciało!...), zająć się autami najbliższych, bo doświadczenia z mechanikami są fatalne! Nie mam dobrego zdania. Mam złe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...