Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

lord11

czy daradę zmienić przepływomierz z końcówką numeru 139 na 180

Recommended Posts

witam,

Czytałem jakieś nie mrawę tematy o zmiany ale dokładnej odp nie znalazłem. Interesuje mnie to dojść mocno bo rok temu zmieniłem przepływkę na nową o numerze 0 281 002 139 i ona padła gwarancja nie uznana itp jak zwykle zresztą ( a gwarancja niby tylko na rok) i chciałbym zmienić tą przepływkę na tą 5 przewodową, zwłaszcza że mnóstwo przeróbek już uczyniłem w swojej viki więc skoda sprzedawać a co rok albo częsciej zmieniać przepływkę za 800 zł przegięcie. Co gdzie musiałbym podłączyć aby założyć tą nowszą?

albo idzie chociaż dokupić taniej do tego sam czujnik bez obudowy itp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu masz coś o przepływkach w dtl

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

słabo w tych tematach opisane ale z tego zrozumiałem, że 4 pinowa ma dodatkowy czujnik temp obok 5 pinowe mają zaślepiony czyli jak bym ten czujnik odpiął podłączył na piątym pinie a masę połączył do przepływomierza to powinno działać tak????

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 pinowa przepływka ma wbudowany ten czujnik z białą skuwką, która jest przed przepływką fabryczną. Teoretycznie jakbyś założył skuwkę na przepływce 5 pinową i podpiął do niej przewody od czujnika powietrza i zaślepił tamto miejsce to powinno śmigać. Ale to tylko teoretycznie. Bo praktycznie nie wiadomo czy owy 5 pinowy przepływomierz będzie dla Ciebie odpowiedni. Ja na próbę podpinałem kiedyś przepływkę o końcówce 144. Na początku było pięknie, ale po pewnym czasie okazało się, że prostu nie podawała odpowiednich parametrów do kompa. Nie takie jakie powinna mieć ta o końcówce 139.

Dodatkowo dziwne jest to, że padł Ci oryginał. Ja już drugi rok jeżdżę na zamienniku Magnetti Marelli który kosztował 250 zł i problemów z nim nie mam. Musiałeś chyba trafić na jakiś lipny egzemplarz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozumiem a czemu podawał złe parametry? na pewno przepływka ta o numerze 144 była sprawna? na początku napisałeś że było super więc czemu coś potem było nie tak? a gdzie w takiej cenie można taką załatwić w tej cenie?bo mi Magnetti Marelli proponują drożej niż bosch. Tak oryginał mi padł a gwarancję odrzucili... bo cały czas się zastanawiam czy nie kupić wtyczki i tego nie przerobić skoro mam tyle płacić..chyba że bym dostał te Magnetti Marelli tak jak piszesz za ok 250zł to inna gadka, skoro to działa tak jak oryginał i nie ma problemów.

aha i ten czujnik przed przepływką jak jest uszkodzony powoduje jakiś błąd??bo u mnie nie generuje żadnego błędu..jak jest odpięty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszukuj samą wkładke chyba masz taką f 00c 2g2 030 .

Można to wytargać z ALFA ROMEO , ROVER , FIAT itd'

W neciee wszystkie przepływomierze o numerach

Bosch 0 280 217 531

Bosch 0 280 218 001

Bosch 0 280 218 004

Bosch 0 280 218 019

Bosch 0 280 218 045

Bosch 0 280 218 108

Bosch 0 281 002 182

Bosch 0 281 002 199

Bosch 0 281 002 207

Bosch 0 281 002 208

Bosch 0 281 002 308

Bosch 0 281 002 309

Posiadają wkładkę f 00c 2g2 030 co oznaczało by możliwość kupna oryginalnego przepływomierza w innej obudowie o połowe taniej i przełożenie samej wkładki do naszej obudowy przepływki.Czyli można też poszukać przepływki z innych aut i przełożyć z niej wkładke do swojej będzie nowa a tańsza o połowe,tak robią to na forum volvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak ale ja mam numer 0 281 002 139 (4 pinowa) a ta wkładka jest chyba 5 pinowa prawda?

a mojego numeru na wkładce nie widzę..znalazłem tą wkładkę tylko na zagranicznej stronie

Please login or register to see this link.

niby znalazłem wizualnie podobne wejście i liczby z przodu na złączce wtyczki od alfy 0 280 217 102 ale czy to ten sam wkład? gdzie znaleźć jak się zamienia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podawał złe parametry. Chodzi o to, że gdy dasz np. 2 tys. obrotów to na oryginale przepływka odczyta powiedzmy 500l/min powietrza ( dokładnej jednostki nie pamiętem ) a na tym 144 podawała 400 l/min. Niby różnica niewielka ale gdy dostanie informacje o za małej ilości powietrza to reszta powiązanych z nią czujników da adekwatnie błedne informacjie niż podałby to oryginał. Efektem była lekko przymulona praca silnika, większe spalanie. Dało się jechać ale nie tak jak powinno i inie wiadomo jaki byłby skutek po długiej eskploatacji.

Przepływkę kupiłem w sklepie motoryzacyjnym u mnie w miejscowosci. Kosztowała 275 zł i dostałem jeszcze upust około 20 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A luknij tu od meriwy zafiry i do vectry B

Please login or register to see this link.

Chyba masz 5 pinowy chyba że ktoś kiedyś przerobił też mam DTL i mam 5 pin z czujnikiem temperatury.

Please login or register to see this link.

Sprawdź.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie kolego, ja mam na 4 piny wygląda bardzo podobnie do tej ciekawe czy by pasowała a jest tańsza niż z końcówką 139

Please login or register to see this link.

, a myślałem o przerobieniu na taką o końcówce 180.., przez usunięcie tego czujnika przed przepływomierzem z białą wtyczką i podłączenie tego na 5 pin przepływomierza

wygląda że przepływomierze od saab są takie same a przynajmniej podobne do mojego ciekawe jak wkład czy taki sam..wtyczka tak

i znalazłem jeszcze przepływkę o takim numerze z podobną wtyczką może to idzie zamienić 0 280 217 106? ktoś się orientuje?

Jeszcze jedno dzisiaj podjechałem na szrot i tam była przepływka niby wyjęta ze spr silnika o moim numerze a błąd dalej był więc zacząłem szukać i chciałem spr wtyczkę według porady

Please login or register to see this link.

jeśli przy dieslu jest tak samo w sensie napięcia powinny się pojawiać to u mnie ich nie ma. na żadnym pinie dlatego moje pytanie przez co idą przewody od przepływki?

Edited by lord11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tu masz schemat X20DTL z przepływką która posiada czujnik temperatury zasilany jest przez styki przekaźnika K18 a napięcie idzie przez bezpiecznik F8.Poszukaj tam gdzieś przerwy lub bezpiecznik.

Please login or register to see this image.

A tak jest w vektra benzyna zasilanie przez styki przekaźnika K43 być może tam pomierz.

1zfop76.jpg

Tu diesel.

Please login or register to see this link.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

przy czujniku temperatury tym przed przepływką mam napięcie, a na pinach przepływomierza nie mam pinów ale spr bezpieczniki i przekaźnik

powiedz mi jeszcze którym miejscu jest przekaźnik K18 ewentualnie K43 i K68. Bo nie łapie które to gdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Jest na forum taki dział jak elektryka.

Please login or register to see this link.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

może i jest taki dział ale tam nie ma opisanych K43 K68 ani K18, czytałem to zanim zapytałem. bezpieczniki spr wszystkie są oki a przekaźnik spr.

Więc tak wszystkie przekaźniki przetrzepane (są dobre podawałem napięcia i było oki) przed przekaźnikami są napięcia więc też oki.. przejścia na wtyczkę komputera nie znalazłem więc to oznacza chyba albo przerwany uszkodzony kabel albo czerwony idzie inaczej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli będziesz musiał kupć przepływkę to polecam sprzedawce z allegro JOG-EL.

Please login or register to see this link.

ma nowe i używane, facet jest otwarty, życzliwy i ma dużą wiedzę.

Sam kupiłem od niego oryginał Bosch (wtedy miał najtaniej jak znalazłem) i od trzech lat mam spokój.

"niby znalazłem wizualnie podobne wejście i liczby z przodu na złączce wtyczki od alfy 0 280 217 102 ale czy to ten sam wkład? gdzie znaleźć jak się zamienia?"

Zapytaj go co powinieneś mieć nr przepływki jest mało ważny najważniejszy jest nr.modułu pomiarowego (występuje taki sam w różnych markach z różnymi cenami).

Rozmowa z przed trzech lat

Please login or register to see this link.

Edited by Tomek mały

Share this post


Link to post
Share on other sites

problem rozwiązany uszkodzenie polegało na przegniciu kabla w środku a izolacja była cała.. uszkodziła się blisko komputera.. poza tym kable od przepływki nie idą przez żaden elektrozawór a bezpośrednio pod kompa.. 2 napięciowe jedno elektroniczne zero i jedna masa. poza tym założyłem przepływkie z końcówką numeru 180 na wsuwki nie podłączając tylko 4 piny i odczyty na obu identyczne czyli wychodzi na to że można zamieniać. Chociaż z tym by trzeba było dłużej pojeździć niż te 100 km dzisiaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...