Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

lord11

czy daradę zmienić przepływomierz z końcówką numeru 139 na 180

Polecane posty

witam,

Czytałem jakieś nie mrawę tematy o zmiany ale dokładnej odp nie znalazłem. Interesuje mnie to dojść mocno bo rok temu zmieniłem przepływkę na nową o numerze 0 281 002 139 i ona padła gwarancja nie uznana itp jak zwykle zresztą ( a gwarancja niby tylko na rok) i chciałbym zmienić tą przepływkę na tą 5 przewodową, zwłaszcza że mnóstwo przeróbek już uczyniłem w swojej viki więc skoda sprzedawać a co rok albo częsciej zmieniać przepływkę za 800 zł przegięcie. Co gdzie musiałbym podłączyć aby założyć tą nowszą?

albo idzie chociaż dokupić taniej do tego sam czujnik bez obudowy itp?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tu masz coś o przepływkach w dtl

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

słabo w tych tematach opisane ale z tego zrozumiałem, że 4 pinowa ma dodatkowy czujnik temp obok 5 pinowe mają zaślepiony czyli jak bym ten czujnik odpiął podłączył na piątym pinie a masę połączył do przepływomierza to powinno działać tak????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

5 pinowa przepływka ma wbudowany ten czujnik z białą skuwką, która jest przed przepływką fabryczną. Teoretycznie jakbyś założył skuwkę na przepływce 5 pinową i podpiął do niej przewody od czujnika powietrza i zaślepił tamto miejsce to powinno śmigać. Ale to tylko teoretycznie. Bo praktycznie nie wiadomo czy owy 5 pinowy przepływomierz będzie dla Ciebie odpowiedni. Ja na próbę podpinałem kiedyś przepływkę o końcówce 144. Na początku było pięknie, ale po pewnym czasie okazało się, że prostu nie podawała odpowiednich parametrów do kompa. Nie takie jakie powinna mieć ta o końcówce 139.

Dodatkowo dziwne jest to, że padł Ci oryginał. Ja już drugi rok jeżdżę na zamienniku Magnetti Marelli który kosztował 250 zł i problemów z nim nie mam. Musiałeś chyba trafić na jakiś lipny egzemplarz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rozumiem a czemu podawał złe parametry? na pewno przepływka ta o numerze 144 była sprawna? na początku napisałeś że było super więc czemu coś potem było nie tak? a gdzie w takiej cenie można taką załatwić w tej cenie?bo mi Magnetti Marelli proponują drożej niż bosch. Tak oryginał mi padł a gwarancję odrzucili... bo cały czas się zastanawiam czy nie kupić wtyczki i tego nie przerobić skoro mam tyle płacić..chyba że bym dostał te Magnetti Marelli tak jak piszesz za ok 250zł to inna gadka, skoro to działa tak jak oryginał i nie ma problemów.

aha i ten czujnik przed przepływką jak jest uszkodzony powoduje jakiś błąd??bo u mnie nie generuje żadnego błędu..jak jest odpięty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poszukuj samą wkładke chyba masz taką f 00c 2g2 030 .

Można to wytargać z ALFA ROMEO , ROVER , FIAT itd'

W neciee wszystkie przepływomierze o numerach

Bosch 0 280 217 531

Bosch 0 280 218 001

Bosch 0 280 218 004

Bosch 0 280 218 019

Bosch 0 280 218 045

Bosch 0 280 218 108

Bosch 0 281 002 182

Bosch 0 281 002 199

Bosch 0 281 002 207

Bosch 0 281 002 208

Bosch 0 281 002 308

Bosch 0 281 002 309

Posiadają wkładkę f 00c 2g2 030 co oznaczało by możliwość kupna oryginalnego przepływomierza w innej obudowie o połowe taniej i przełożenie samej wkładki do naszej obudowy przepływki.Czyli można też poszukać przepływki z innych aut i przełożyć z niej wkładke do swojej będzie nowa a tańsza o połowe,tak robią to na forum volvo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak ale ja mam numer 0 281 002 139 (4 pinowa) a ta wkładka jest chyba 5 pinowa prawda?

a mojego numeru na wkładce nie widzę..znalazłem tą wkładkę tylko na zagranicznej stronie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

niby znalazłem wizualnie podobne wejście i liczby z przodu na złączce wtyczki od alfy 0 280 217 102 ale czy to ten sam wkład? gdzie znaleźć jak się zamienia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podawał złe parametry. Chodzi o to, że gdy dasz np. 2 tys. obrotów to na oryginale przepływka odczyta powiedzmy 500l/min powietrza ( dokładnej jednostki nie pamiętem ) a na tym 144 podawała 400 l/min. Niby różnica niewielka ale gdy dostanie informacje o za małej ilości powietrza to reszta powiązanych z nią czujników da adekwatnie błedne informacjie niż podałby to oryginał. Efektem była lekko przymulona praca silnika, większe spalanie. Dało się jechać ale nie tak jak powinno i inie wiadomo jaki byłby skutek po długiej eskploatacji.

Przepływkę kupiłem w sklepie motoryzacyjnym u mnie w miejscowosci. Kosztowała 275 zł i dostałem jeszcze upust około 20 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A luknij tu od meriwy zafiry i do vectry B

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Chyba masz 5 pinowy chyba że ktoś kiedyś przerobił też mam DTL i mam 5 pin z czujnikiem temperatury.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Sprawdź.

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie kolego, ja mam na 4 piny wygląda bardzo podobnie do tej ciekawe czy by pasowała a jest tańsza niż z końcówką 139

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

, a myślałem o przerobieniu na taką o końcówce 180.., przez usunięcie tego czujnika przed przepływomierzem z białą wtyczką i podłączenie tego na 5 pin przepływomierza

wygląda że przepływomierze od saab są takie same a przynajmniej podobne do mojego ciekawe jak wkład czy taki sam..wtyczka tak

i znalazłem jeszcze przepływkę o takim numerze z podobną wtyczką może to idzie zamienić 0 280 217 106? ktoś się orientuje?

Jeszcze jedno dzisiaj podjechałem na szrot i tam była przepływka niby wyjęta ze spr silnika o moim numerze a błąd dalej był więc zacząłem szukać i chciałem spr wtyczkę według porady

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

jeśli przy dieslu jest tak samo w sensie napięcia powinny się pojawiać to u mnie ich nie ma. na żadnym pinie dlatego moje pytanie przez co idą przewody od przepływki?

Edytowano przez lord11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tu masz schemat X20DTL z przepływką która posiada czujnik temperatury zasilany jest przez styki przekaźnika K18 a napięcie idzie przez bezpiecznik F8.Poszukaj tam gdzieś przerwy lub bezpiecznik.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

A tak jest w vektra benzyna zasilanie przez styki przekaźnika K43 być może tam pomierz.

1zfop76.jpg

Tu diesel.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przy czujniku temperatury tym przed przepływką mam napięcie, a na pinach przepływomierza nie mam pinów ale spr bezpieczniki i przekaźnik

powiedz mi jeszcze którym miejscu jest przekaźnik K18 ewentualnie K43 i K68. Bo nie łapie które to gdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Jest na forum taki dział jak elektryka.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może i jest taki dział ale tam nie ma opisanych K43 K68 ani K18, czytałem to zanim zapytałem. bezpieczniki spr wszystkie są oki a przekaźnik spr.

Więc tak wszystkie przekaźniki przetrzepane (są dobre podawałem napięcia i było oki) przed przekaźnikami są napięcia więc też oki.. przejścia na wtyczkę komputera nie znalazłem więc to oznacza chyba albo przerwany uszkodzony kabel albo czerwony idzie inaczej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będziesz musiał kupć przepływkę to polecam sprzedawce z allegro JOG-EL.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

ma nowe i używane, facet jest otwarty, życzliwy i ma dużą wiedzę.

Sam kupiłem od niego oryginał Bosch (wtedy miał najtaniej jak znalazłem) i od trzech lat mam spokój.

"niby znalazłem wizualnie podobne wejście i liczby z przodu na złączce wtyczki od alfy 0 280 217 102 ale czy to ten sam wkład? gdzie znaleźć jak się zamienia?"

Zapytaj go co powinieneś mieć nr przepływki jest mało ważny najważniejszy jest nr.modułu pomiarowego (występuje taki sam w różnych markach z różnymi cenami).

Rozmowa z przed trzech lat

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Tomek mały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

problem rozwiązany uszkodzenie polegało na przegniciu kabla w środku a izolacja była cała.. uszkodziła się blisko komputera.. poza tym kable od przepływki nie idą przez żaden elektrozawór a bezpośrednio pod kompa.. 2 napięciowe jedno elektroniczne zero i jedna masa. poza tym założyłem przepływkie z końcówką numeru 180 na wsuwki nie podłączając tylko 4 piny i odczyty na obu identyczne czyli wychodzi na to że można zamieniać. Chociaż z tym by trzeba było dłużej pojeździć niż te 100 km dzisiaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×