Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
Bolko

DTH zimny nie chce palić!!

34 posts in this topic

Dzisiaj miałem wielki problem z uruchomieniem silnika zimnego w 2.0 DTH, dopiero po mocnym i długim trzymaniu pedału gazu uruchomił się, prosze o pomoc w tej sprawie. Co może być przyczyną. Akumulator nowy. Po pierwszym uruchomieniu zapala już na dotyk.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cze !!!

- Zapowietrzanie układu paliwowego ?!?!?!?!

- Świece żarowe ?!?!?!?!?!

Niewiem, czy trzymanie wciśniętego pedału gazu

coś pomoże w momencie uruchamiania silnika.

Napisz więcej nt. okoliczności związanych z ww. problemem.

Poszukaj na forum.

Temat zapowietrzania i grzania świec żarowych był już wielokrotnie omawiany.

Pzdr

Yogi_Babu

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak pali gdy auto postoi 2h? jak dobrze to moim zdaniem nie są świece żarowe. może zapowietrza sie układ.

ja zrobiłbym tak :wymiana filtra paliwa +przewody przelewowe(gumowe)

pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, dawno juz nie zagladalem w ten temat. Przyczyna tego problemu bylo zapowietrzanie sie ukladu. Podobno w tym typie silnika 2,0 DTI jest to bardzo czesta awaria. Do ukladu zasilania dodano mi trojnik ktory powoduje, iz uklad odpowietrza sie samoczynnie. Juz wiecej nie mam tego problemu.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jesteś w stanie to dokładniej opisać, gdzie, co i jak ?

Odstukać, odpukać nie mam takich problemów, ale z wielką chęcią poznam rozwiązanie.

Pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

dołączam się do pytanka pokaz fotki gdzie go zamontowałeś i jakiś dokladny opis

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też mam ten sam problem z zapalaniem. Zimą w okolicach zera mogłem kręcić z minutę i nic. Po włożeniu rezystora 10k w kostkę zamiast czujnika temperatury silnika auto zapalało od kopa. W serwisie powiedzieli mi, że układ się zapowietrza i przez przewody przelewowe powietrze dostaje się do pompy, przez co nie ma odpowiedniego ciśnienia i samochód nie odpala. Patrzyłem w samochodzie i faktycznie gumowy wężyk od przewodów przelewowych wchodzi w jedno miejsce z wężykiem z filtra paliwa. A może wystarczy podłączyć przewody przelewowe do przewodu powrotnego? Jeżeli w przewodach przelewowych jest powietrze, to nie idzie do pompy tylko wraca sobie do baku, pompa daje odpowiednie ciśnienie i wszystko gra. Banalne i sprowadza się tylko do wstawienia trójnika na przewodzie powrotnym, podłączenia do niego przewodów przelewowych i zaślepieniu pozostałego otworu. Może ktoś z grupowiczów który się bardziej zna na tych sprawach mógłby się wypowiedzieć.

Pozdrawiam

Jarek

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja juz nie mam sily ;(.nawet po kilku godzinach moj piekny nabytek nie chce zapalic.Juz nawet nie probuje zazynac rozrusznika,tylko daje samostart.Pozniej juz jest super,pali odrazu i ladnie idzie.No ale niestety nie uzywam samochodu codziennie i bol...

Pozdrawiam wszystkich

sprobuje podsunac mechanikom pare pomyslow z forum,dzieki....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

agamia, zmieniaj przewody przelewowe a nie katuj samostartem

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chetnie zrobie fotki tego trójnika i włączenia go w układ, lecz dopiero w nastepnym tygodniu, nie mam obecnie możliwości.

Po wykonaniu fotek dokładnie opisze zasadę włączenia w układ zasilania.

Pozdrawiam.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem waszym problemem są uszczelniacze wtryskiwaczy, które kwalifikują się do wymiany.Sprawdzcie je.Jeśli się nie mylę kolega Przemek wymieniał je kiedyś i wie sporo na ten temat.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

sluchajcie Panowie -wyczyscilem EGR ,sprawdzilem przewody przelewowe ,sprawdzilem filtr paliwa i samochod nie chce odpalic...kurcze widze ze leci ropa z wezyka od filta paliwa na dole,chyba ma dziure ,jak temu zardzic na szybko ?czy moze przez to lapac powietrze i nie odpalac ?

pomocyyy....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toomala, po tym jak czyściłeś EGR (wniskuje że odkręcałeś kolektor dolotowy i przewody paliwowe?) musisz go grubo odpowietrzyć. do tego jeszcze jak rozpinałeś przelewy to hohoho....

ja bym proponował delikatne holowanie, ale nie kazdy sie tego podejmuje (ja zawsze tak robie)

ewentualnie reanimacja autostartem

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

odpinalem tylko przelewowe wezyki a nie od wtryskow te miedziane...ale ide szukac kogos do holowania jak tak radzisz:)

pozdr i dzieki

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

przewody zmienione,zaworek tez zmieniony na nowy i lipa,bez samostartu nic ....;(.Brak mi sil.Ale jak po odpaleniu samostartem zapali,a pozniej jak sie jezdzi dosc czesto jest ok,i zadnych ciemnych dymow nie ma,to czy moze to byc pompa????Macher powiedzial ze 3500 nowa.Niech mi ktos ten piekny woz ukradnie,please....ja chce jezdzic a nie naprawiac....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

przewody zalozone bezbarwne,wszystko niby pouszczelniane,podczas jazdy idzie troszke babelkow powietrza,ale chyba to nie przyczyna niepalenia.Dzisiaj jak probowalam odpalic ,po nieskutecznych probach zajrzalam pod maske i niestety przewod byl pusty,bez paliwa.Chyba to nie zapowietrzenie.Gratuluje wszystkim,ktorzy sobie poradzili z problemem odpalania po dluzszym przestoju,ech....u mnie jak w calym moim zyciu ...wielka lipa....

pozdrowka dla wszystkich

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Hej głowa do góry, szable w dłoń !!!

Po pierwsze, założyłaś bezbarwne przewody, ale chyba tylko po to, żeby sie zorientować,

czy jest w nich paliwo, czy też bąbelki powietrza.

Efekt jaki uzyskałaś "przewód był pusty, bez paliwa" jednoznacznie wskazuje na fakt,

że paliwo "ucieka" z układu - czyli układ się zapowietrza !!!

Po drugie, bezbarwne przewody mają taką przypadłość, że pod wpływem paliwa i ciepła

panującego w pobliżu silnika twardnieją i tracą elastyczność, a przez to mogą nie być

"zbyt" szczelne - czyli mogą się przyczynić do zapowietrzania układu paliwowego.

Pzdr

Yogi_Babu

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale jak paliwo moze sie cofac przez zapowietrzenie,chyba powinno tam byc jakies cisnienie ktore je trzyma???wychodzi na to ,ze pompa nie trzyma cisnienia.A moze sprobowac jeszcze z uszczelniaczami wtryskow?Jakos nie moge uwierzyc ,ze to pompa.Samochodzic chodzi tak cichutko jak nie disel,czysta muzyka.

pozdr

Aga

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.Moja Dodzia też ma problem z pierwszym odpaleniem tj.gdy silnik jest zimny.Autko mam od 2 tygodni i też próbuję się uporać z tym problemem.Byłem na komputerze i nic mi nie wykazało.Mechanik kazał sprawdzić czujnik temperatury układu chłodzenia tzn. pomierzyć jego oporności przy róznych temperaturach silnika.Pomierzyłem i jest ok.Ale po odłączeniu w/w czujnika zostają podgrzewane świece (czego wcześniej nie doświadczyłem) i autko pali od razu.Póżniej w czasie dnia jest ok dopóty silnik się nie ochłodzi.Mechanik powiedział mi że prawdopodobnie sterownik od grzania świec ma przesunięty próg temperatury na podstawie której załącza podgrzewanie świec.Doradził mi aby nie kupować sterownika (chyba że mam 900pln na zbyciu) ale wlutować oporniczek 5W o rezystancji około 1.5 kilo.Mam zamiar spróbować.Dodam że za każdym "porannym " odpaleniem musiałem dusic moją Dodzię około 10 s.Wcześniej wymieniłem filtr paliwa , przewody przelewowe i sprawdziłem świece ale to nic nie dało.Teraz został mi jeszcze problem z podwyższonym spalaniem ok.9 do 10 l /100km

Powodzenia.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świece w VB grzeją się poniżej 5 stopni temperatury zewnętrznej , tak że świecącą kontrolkę świec widzimy tylko zimą. Co do wysokiego spalania to może być usterka termostatu.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No właśnie.

Układ paliwowy, czyli: zbiornik paliwa, przewody paliwowe, filtr paliwa, pompa paliwa

oraz przewody powrotne (oczywiście do baku) musi być układem "zamkniętym".

Można to sobie wyobrazić na przykładzie ściągania paliwa z baku.

Najpierw podciśnieniem zassysa się paliwo, a potem już samo leci np. do kanistra.

Przestaje lecieć w momencie, gdy zassie powietrze np. z baku, gdy już jest pusty,

bądź też wężyk, którym paliwo zaciągamy będzie miał otworek przez który ściągane

paliwo będzie zasysać (wytworzonym podciśnieniem) powietrze.

Należy pamietać o tym, że pompa wtryskowa w DTH jednocześnie zasysa i tłoczy paliwo.

W innych autach możemy mieć do czynienia z pompą paliwową w baku i pompą

wtryskową w silniku.

A zatem w układzie paliwowym nieszczelności można szukać:

- w przewodzie paliwowym (mechaniczne przetarcie przewodu),

- w filtrze paliwa (nieszczelne oringi, niedopasowana pokrywa filtra,

pęknięcie obudowy filtra itp.),

- w dziurawym przewodzie między filtrem i pompą,

- w samej pompie (uszczelniacze),

- w uszczelniaczach wtryskiwaczy (podkładki miedziano-gumowe)

- w przewodach przelewowych (czyli tzw. wężyki przelewowe)

Sorry za ten wykład ...

Mam nadzieję, że się nie mylę ;-)

Pzdr

Yogi_Babu

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

To dlaczego w takim razie po podgrzaniu świec na zimnym silniku wszystko jest ok?Nie możemy tutaj chyba mówić o cofniętym paliwie bo nawet po podgrzaniu świec silnik poprostu by nie odpalił.Dodam że dwóch osobnych mechaników stwierdziło że pierwszy raz świece jednak powinny się zagrzać.A jeśli chodzi o temperature + 5 stopni to ok włącza się podgrzewanie ale filtra paliwa (tak przynajmniej jest to opisane w Sam naprawiam Etzolda str.124).Jeśli możesz Waldek to przybliż mi temat termostatu,jakie to ma powiązanie z podwyższonym spalaniem?

Pozdro.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaką masz temperaturę silnika po rozgrzaniu , jeżeli jest poniżej lub równa 80 stopni to masz walnięty termostat.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatura jest u mnie ok tzn.osiąga ok 92 stopnie i spada także termostat działa.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zmień mechaników...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.