Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Pawcio1984

Poważny problem z odpalaniem, VB 1,7 (isuzu) 1996r.

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów i proszę o pomoc.

Mam taki problem zresztą jak każdej zimy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> chodzi o odpalanie. Napiszę co wymieniłem i sprawdziłem i proszę o jakieś jeszcze sugestie bo ręce mi już opadają

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

-wymieniłem 2 dni temu:

1. założyłem wszystkie nowe świece żarowe Beru

2. nowy aku 74AH 680 A

- sprawdziłem

1. autko się nie zapowietrza

2. przekaźnik świec żarowych - ok

3. rozrusznik robiony miesiąc temu ( kręci dobrze i mocno)

4. alternator ok, ładowanie poprawne

A więc tak, gdy było ciepło autko odpalało bez żadnego problemu i to na aku 55AH aż do momentu spadku temperatury bo przy spadku do około 5 stopni to już było po wszystkim przestał odpalać, więc wymieniłem świece i dałem nówkę aku i problem się zaczął

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> po pierwsze wogóle nie mam pradu na świecach i nie mam zielonego pojęcia dlaczego próbowałem nawet na krótko świece podgrzać i też to nic nei dało, nie wiem czy wogóle jest jakiś bezpiecznik do tych świec, przekaźnik jest ok.

1.co może być przyczyną że w ogóle nie dostaje prądu na mostek do świec?

2. co może być przyczyną, że nawet po podgrzaniu świec na krótko auto nie odpaliło wogóle pomimo długiego kręcenia?

Dodam, że gdy było ciepło autko paliło od strzała i nie było żadnego problemu.

Bardzo proszę o podpowiedź i jakąś rade bo już jak wcześniej pisałem ręce mi opadają

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, ze musi być tam jakiś bezpiecznik, który odpowiedzialny jest za grzanie świec, także od tego trzeba zacząć. Jeżeli świece zaczną grzać normalnie i dalej nie będzie odpalał jak należy, to już standardowo zacznijmy od badania kompresji, a następnie układu wtryskowego (końcówki).

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm najlepsze jest to, że w mojej VB w tej skrzynce pod maską gdzie jest przekaźnik do świec i przekaźnik jakiś drugi chyba do podgrzewania paliwa jest tylko jeden bezpiecznik, który według książki jest do tego przekaźnika do podgrzewania a drugi, który powinien tam być poprostu go nie ma i nie ma tak żadnych kabelków ani styków żeby wpiąć bezpiecznik

VB odpaliła podgrzałem każdą świece osobno na krótko i po przekręceniu kluczyka auto odpaliło od strzała bez najmniejszego problemu, teraz moje pytanie co mogło paść, że niechce normalnie odpalać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba sam sobie odpowiedziałeś na pytanie - przyczyną jest brak grzania świec

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ciężko powiedzieć na odległość co mogło paść, jedynie jakiś elektromechanik pomoże. A może grzeją tylko w innym czasie. Znam przypadek, że grzały jednak po tym jak kontrolka od świec zgasła nie wiadomo czemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bezpiecznik 80A jest w skrzynce zaraz za akumulatorem. Wyciągnij żólty przekaźnik i sprawdz miernikiem albo żarówką czy sterownik świec żarowych podaje minus na cewkę przekaźnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wlasnie nie ma tam bezpiecznika takiego, o którym mówisz. Owszem są dwa przekazniki i jest tylko jeden bezpiecznik 30A i to chybajest do grzania paliwa albo filtra a do świec nie ma żadnego, jestmiejsce na bezpieczniki ale tylko samo miejsce bez żadnych wsówek i kabli i zgłpiałem bo teższkałem po instrkcjach typu "sam naprawiam" i wsedzie pisze ze tam ma byc taki bezpiecznik a mnie nie ma i nie wiem gdzie jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma być w tej skrzynce gdzie przekaźnik tylko zaraz za akumulatorem. Musisz rozpiąć okrągłe złącze co jest za akumulatorem, za tym złączem w plastikową osłonę kabli jest wsunięty wężyk co idzie z góry zbiorniczka wyrównawczego. I pod tym są główne bezpieczniki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seba_STA

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dziękuję bardzo za podpowiedź odnośnie tego bezpiecznika, znalazłem go 80A oczywiście był spalony, wymieniłem założyłem nowy. Świece teraz dostają prąd i grzeją ale strasznie krótko bo jakieś 3 sekundy świeci się kontrola i gaśnie a z silnika dochodzi dźwięk przekaźnika tak jak by rozłączał grzanie świec. Dzisiaj u mnie jest -7 i dopiero jak trzy razy zagrzałem świece to odpalil dobrze. Co może być przyczyna krótkiego grzania tych świec? Czyżby chodziło o ten czujnik od temperatury silnika? Gdzieś na forum wyczytałem żeby go odpiąć i żeby nie działał i że to niby ma pomóc, ale nie chcę w ciemno tego robić i wolał bym usłyszeć jakąś poradę w tej sprawie no i oczywiście, który to dokładnie czujnik jest i gdzie jest zlokalizowany. Z góry wielkie dzięki za podpowiedź

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też tak to wyglądało w isuzu ale co najciekawsze, chociaż wydawało się że świece nie grzeją, to grzały, nawet kilka minut w czasie pracy silnika przy dużych mrozach. Podepnij jakąś żarówkę czy miernik do świec i będziesz widział czy grzeją

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz odpiąć ten czujnik (czujnik z kabelkiem) i zobaczyć co będzie, z tym że dla isuzu nie ma znaczenia czy grzeje świece w lato czy w zime, czas grzania jest taki sam. Cichy dobrze pisze z tym grzaniem to, że kontrolka zgasła nie znaczy, że świece przestały grzać. Jeśli jednak nie przekręcisz kluczyka dalej to po około 7 sekundach się wyłączą, jeśli jednak zapalisz to grzeją aż silnik osiągnie 50st.

Edited by Seba_STA

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli koledzy mam rozumieć, nic nie kombinować tylko sprawdzic ile te świece grzeja po zgaśnieciu kontrolki? u mnie ta kontrolka gasnie cho***nie szybko jakies góra 3 sekundy i wtedy słychać jak przekaznik tyknie i wlasnie nie wiem czy one jeszcze grzeja czy juz nie, musze to jutro sprawdzic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> czytalem gdzies na forum ze w tym isuzu to jest jeszcze dogrzewanie silnika jakis czas tymi swiecami. rano zrobilem ten przekaznik i bylem jakas godzinke temu odpalac auto u mnie jest od godziny 17, -13 stopni i podgralem swiece raz i ledwo co krecil, podgrzalem drugi raz wylaczylem stacyjke i podgrzalem trzeci raz i dopiero odpalil. wiec nie wiem co to z tym grzaniem robic w sumie reszta jest sprawna, aku nowka, rozruszki miesieczny, nie wiem czego sie jesczze czepic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może czujnik temperatury szwankuje i odłącza za szybko świece. Odłącz go i zobaczysz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale gdzie ten czujnik sie znajduje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jest tak: daje zaplon i wiadomo - zapalaja sie kontrolki - w tym ta od swiec. Po chwili kontrolka ta gasnie (czyli daje sygnal, ze mozna krecc rozrusznikiem), ale swiece jeszcze sie grzeja jakies 3-5 sek. Dopiero po tym czasie jak nie zakrece rozrusznikiem przestaja sie nagrzewac. Jak odpale silnik to znowu zaczynaja grzac i grzeja dopoki silnik nie osiegnie temperatury 50 stopni C. Sterownik informacje o tej temperaturze dostaje z czujnika z przewodem (a w zasadzie z wlacznika) wkreconego w obudowe termostatu. W momencie gdy osiagnie ta temperature 50 st. wlacznik ten zwiera do masy i podaje ja na sterownik, ktory wlacza swiece. Kiedys jak mialem przewod od tego czujnika urwany (nie mogl podac masy) to swiece rowniez sie wylaczaly, ale to bylo juz zalezne od czasu. Tak jakby sterownik mial taki patent na wylaczanie swiec, ze albo silnik sie nagrzeje i je wylaczy a jak sie nie nagrzeje w jakims tam czasie to sterownik odcina swiece, aby nie pobieraly pradu. Ja zrobilem sobie taki patent, ze z komory mam poprowadzone dwa przewody: jeden do kontrolki pokazujacy dzialanie swiec (zasialanie pociagniete bezposrednio z listwy) a drugi podlaczony do tego wlacznika i przez przycisk do masy. Latem jak jest cieplo to pstrykam sobie zeby niepotrzebnie nie obciazac altka i nie wypalac swiec bo wiadomo, ze silnik i tak sie szybko nagrzeje. Tak ogolnie biorac to pojawiajace sie problemy z alternatorami zima w tych silnikach moga wynikac z tego, ze po odpaleniu pobor jest pradu jest spory bo na raz zalacza sie podgrzewacz paliwa, grzanie swiec (ktore trwa do + 50st) i pewnie nie raz tylna szyba i dmuchawa do odparowania szyb. Taka moja mala teoria na temat elektryki w tym modelu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by meliniak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuje meliniak za bardzo dokładny opis i ciekawe rozwiązanie dla mojego opelka, mialem dzisiaj sprawdzic ten czujnik ale nie dałem rady wiec jutro po pracy do niego zerkne to napisze jak sie sytuacja przedstawia i pomierze ile mi te swiece grzeja, dzisiaj jeszcze nie bylem w aucie w sumie caly dzien jest -8 stopni i samochod stoi od wczoraj nie ruszany. Pójde jeszcze wieczorem do auta odpalić zobacze jak odpali, bo wczesniej przed wymiana tego bezpiecznika to szkoda było podchodzić do niego nawet jak było +5 stopni

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> wiec jak go odpale to napisze jak to wygladalo.

bylem odpalić Opelka, podgrzalem swiece raz i ledwo co zakrecil, podgrzalem drugi raz ta sama sytuacja, podgrzalem trzeci raz i to samo, dopiero za czwartym podgrzaniem krecilem rozrusznikiem z 7 sekund i dopiero odpalil

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> czyli dalej ciezko, jak myslicie to moze byc przez ten czujnik? tylko, który to jest bo go nie moge zlokalizować

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwne z tym grzaniem... powiedz mi jeszcze czy jak juz zakrecisz i odpali to silnik pracuje rowno czy telepie nim i chodzi jakby nie na wszystkich garach?

Jesli telepie to odkrec listwe zasilajaca swiece i pomierz dokladnie wszystkie swiece tzn. sprawdz ich rezystancje. Jesli bedzie nieskonczenie wielka (miernik pokaze Ci przekroczony zakres) to znaczy, ze swieca padnieta. Wiem, ze masz nowe, ale wszystko zdarzyc sie moze i trzeba to wykluczyc. Jesli z kolei bedzie miala rezystancje bliska 0 Ohm to ma gdzies zwarcie. Prawidlowa wartosc to jak dobrze pamietam cos kolo 2 Ohm. Jesli z nimi bedzie wszystko wporzadku to sprawdz styk swiecna listwie czy nie jest zabrudzony, skorodowany.

Jesli nie telepie silnikiem a chodzi rowno to sprawdz czy dochodzi Ci napiecie do zoltego przekaznika swiec zarowych a z niego na listwe. No i zobacz czy grzeje Ci podobnie jak u mnie czyli czy podgrzewa jeszcze chwilke swiece po zgasnieciu lampki od swiec.

PS. a jaki masz olej i jak dawno go wymieniales? moze masz syf i ciezko mu ukrecic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej, jak podgrzeje swiece kilka razy i odpale to silnik chodzi rowno nic nie szarpie nic nie trzesie wszystko ok, co do pradu na przekaznik to idzie i po zgasnieciu kontrolki to grzeja jeszcze z sekunde i sie rozlacza. Wyczytalem gdzies na forum ze moge miec padniety czujnik temperatury, ktory jest odpowiedzialny za dlugosc grzania swiec, ale nie wiem gdzie ten czujnik jest

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> bo mi w sumie swiece grzeja dobrze ale strasznie krotko i musze kilka razy grzac zeby odpalilo auto na mrozie, szukam jakiejs podpowiedzi gdzie jest ten czujnik zeby go odpiac i sprawdzic czy beda swiece dluzej grzaly bo mi sie wydaje ze one poprostu za krotko grzeja i nie zagrzeja tak jak powinny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...