Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

jamanek

Gaśnie po odpaleniu P0606 [VC Z19DT]

Recommended Posts

Witam, chciałbym Was poprosić o pomoc gdyż nie udało mi się znaleźć sensownej odpowiedzi na mój problem. Otóż moja Viki Z19DT czasami świruje, po nocy odpalam (w temp w granicach 0 st.) i po paru sekundach gaśnie wywalając kontrolkę od ESP. Przekręcam kluczyk i odpalam, kontrolka znika i zdarza się nawet że tak jeszcze ok 2-3 razy zgaśnie. raz nawet wydaje mi się że chciała zgasnąć podczas jazdy gdyż poczułem małe szarpnięcie, mrugnęło ładowanie i wywaliło kontrolkę ESP. Po podłączeniu OP-COM na silniku błąd P0606 czyli uszkodzenie procesora ECU(sporadyczny).

Nie wiem co mam zrobić z tym fantem, czy:

1. Szukać jakiś luźnych przewodów które mogą powodować zwarcie?

2. Szykować się na wymianę ECU?

3. Akumulator?

Proszę Was o pomoc!!

Edited by jamanek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukaj uszkodzenia na wiązce, u mnie walnięta była wiązka między obudową filtra powietrza a ECU. Możesz też zaglądnąć do ECU, jest umieszczone w bardzo nieszczęśliwym miejscu, jeśli się rozszczelni jest cały czas zalewane wodą a to źle działa na elektronikę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za odpowiedz, bo dala mi do myślenia. Raczej stawiałbym na wodę w ECU. Jak Viki stoi wyżej przodem lub się nagrzeje nie gaśnie. W maju wymieniałem turbo na nowe i może również gdzieś ta wiązka dostała.

W sobotę zabieram się za to i kieruje pytanie czy trzeba szczególnie na coś uważać przy otwieraniu puszki z ECU?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasadniczo to ECU nie powinno się w ogóle otwierać, ale jak już się to zrobi to przy składaniu nie zapominać o dobrym uszczelnieniu, czyli silikon w dłoń

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś dobrałem się do dwóch wiązek, wymontowałem ECU. Prześledziłem wiązki od okolic pompy do samego końca, do kostek. Dwa przewody wydały mi się podejrzane, zaizolowałem i uporządkowałem wiązkę. Otworzyłem komputer i nic nie wyglądało na zalane, uszkodzone itp. Uszczelniłem kompa, na obudowie jest jeszcze coś a'la wywietrznik, wszystko zostało spięte, przekręciłem zapłon i w porządku. Ale pół godziny temu przy -2 przekręciłem i znów wywaliło. Ręce opadają, przypuszczam że wina kompa, uszkodzenie elektryczne może zimny lut. Przerabiał może ktoś lub wie jaki ECU mam kupić czyszczony TECH'em czy z bliźniaczego modelu też zadziała. Wiem że czeka mnie programowanie immo, kluczy a może coś jeszcze?

Edited by jamanek

Share this post


Link to post
Share on other sites

musisz mieć tylko car pass do niego czyli carpass dawcy ecu i oczywiście tech

Jak chcesz sam stawiać opcomem to musisz szukać ecu z podobnym silnikiem i z dfp albo bez zależy co posiadasz

sama zmiana ecu bez programowania go do imobilajzera (opcomem/techem) nie odpalisz autka

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeżę temat, znalezienie ECU jest prawie nie możliwe z kodem. Ludzie maja ale bez kodu co mi nic nie daje, znalazłem 5 firm specjalizujących się w naprawach, jedna się nie podejmie druga życzy sobie 300 funtów + VAT reszta ogarnie tworząc klona mojego ECU. Wczoraj podmieniłem aku (na prawie nowy BOSCH S5) dalej to samo, po wejściu w ABS/TC/ESP wywala U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem, zapomniałem sprawdzić CIM i zegary bo wkur... byłem na tego mojego grata. Dodam jeszcze że błąd ESP wywala razem z kontrolką świecy żarowej, resetuje się pompka w zbiorniku, kontrolka ESP zostaje. Nie ma tak że przekręcam kluczyk i od razu wyrzuca błąd, zawsze czekam aż kontrolki zgasną i pompka przestanie chodzić zawsze minie te ok 5 sek i wtedy błąd. Spróbuje jeszcze odpalić na tym błędzie. Znalazłem kilka postów odnośnie przekaźnika K3_X125 i ten też poleci do sprawdzenia. Myślę także nad zwróceniu uwagi na CIM ale sprawdzę czy ma jakieś błędy w sobie. Wczoraj wieczorem przekręciłem kluczyk, nic nic, ciach i wywaliło, przekręciłem jeszcze raz kluczyk ale już nie czekałem tak dlugo, odpaliła i nie zgasła. Jakieś sugestie? dodam że ręce opadły do ziemi:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

teraz doczytałem że jesteś z uk to z ecu mogę pomóc jak jesteś zainteresowany to pisz do mnie na pw nawet mogę ci oprogramowanie wgrać na odległość i wylogować ecu a ty sobie opcomem zalogujesz sam

i mam nadzieje że nie uszkodziłeś tego wywietrznika jak nazwałeś to jest to czujnik atmosferyczny jak go uszkodzisz możesz mieć problem z nim

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autko zrobione dzięki pomocy kolegi xpirat, Skonczyło się na wymianie ECU, autko ma nowy sofcik i lata jak "nówka"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli mogę się podłączyć. Mam podobny problem w 1.7CDTI. Auto nie wywala błędu, ale po odpaleniu chodzi 10 sek, zaczynają falować obroty i gaśnie. Znalazłem lekko przetartą izolację wiązki kabli idących do kostki alternatora. Może to być problemem ? Generalnie zaizolowałem to, ale problem dalej jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...