Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

jamanek

Gaśnie po odpaleniu P0606 [VC Z19DT]

Polecane posty

Witam, chciałbym Was poprosić o pomoc gdyż nie udało mi się znaleźć sensownej odpowiedzi na mój problem. Otóż moja Viki Z19DT czasami świruje, po nocy odpalam (w temp w granicach 0 st.) i po paru sekundach gaśnie wywalając kontrolkę od ESP. Przekręcam kluczyk i odpalam, kontrolka znika i zdarza się nawet że tak jeszcze ok 2-3 razy zgaśnie. raz nawet wydaje mi się że chciała zgasnąć podczas jazdy gdyż poczułem małe szarpnięcie, mrugnęło ładowanie i wywaliło kontrolkę ESP. Po podłączeniu OP-COM na silniku błąd P0606 czyli uszkodzenie procesora ECU(sporadyczny).

Nie wiem co mam zrobić z tym fantem, czy:

1. Szukać jakiś luźnych przewodów które mogą powodować zwarcie?

2. Szykować się na wymianę ECU?

3. Akumulator?

Proszę Was o pomoc!!

Edytowano przez jamanek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szukaj uszkodzenia na wiązce, u mnie walnięta była wiązka między obudową filtra powietrza a ECU. Możesz też zaglądnąć do ECU, jest umieszczone w bardzo nieszczęśliwym miejscu, jeśli się rozszczelni jest cały czas zalewane wodą a to źle działa na elektronikę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz, bo dala mi do myślenia. Raczej stawiałbym na wodę w ECU. Jak Viki stoi wyżej przodem lub się nagrzeje nie gaśnie. W maju wymieniałem turbo na nowe i może również gdzieś ta wiązka dostała.

W sobotę zabieram się za to i kieruje pytanie czy trzeba szczególnie na coś uważać przy otwieraniu puszki z ECU?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo to ECU nie powinno się w ogóle otwierać, ale jak już się to zrobi to przy składaniu nie zapominać o dobrym uszczelnieniu, czyli silikon w dłoń

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś dobrałem się do dwóch wiązek, wymontowałem ECU. Prześledziłem wiązki od okolic pompy do samego końca, do kostek. Dwa przewody wydały mi się podejrzane, zaizolowałem i uporządkowałem wiązkę. Otworzyłem komputer i nic nie wyglądało na zalane, uszkodzone itp. Uszczelniłem kompa, na obudowie jest jeszcze coś a'la wywietrznik, wszystko zostało spięte, przekręciłem zapłon i w porządku. Ale pół godziny temu przy -2 przekręciłem i znów wywaliło. Ręce opadają, przypuszczam że wina kompa, uszkodzenie elektryczne może zimny lut. Przerabiał może ktoś lub wie jaki ECU mam kupić czyszczony TECH'em czy z bliźniaczego modelu też zadziała. Wiem że czeka mnie programowanie immo, kluczy a może coś jeszcze?

Edytowano przez jamanek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

musisz mieć tylko car pass do niego czyli carpass dawcy ecu i oczywiście tech

Jak chcesz sam stawiać opcomem to musisz szukać ecu z podobnym silnikiem i z dfp albo bez zależy co posiadasz

sama zmiana ecu bez programowania go do imobilajzera (opcomem/techem) nie odpalisz autka

Edytowano przez xpirat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat, znalezienie ECU jest prawie nie możliwe z kodem. Ludzie maja ale bez kodu co mi nic nie daje, znalazłem 5 firm specjalizujących się w naprawach, jedna się nie podejmie druga życzy sobie 300 funtów + VAT reszta ogarnie tworząc klona mojego ECU. Wczoraj podmieniłem aku (na prawie nowy BOSCH S5) dalej to samo, po wejściu w ABS/TC/ESP wywala U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem, zapomniałem sprawdzić CIM i zegary bo wkur... byłem na tego mojego grata. Dodam jeszcze że błąd ESP wywala razem z kontrolką świecy żarowej, resetuje się pompka w zbiorniku, kontrolka ESP zostaje. Nie ma tak że przekręcam kluczyk i od razu wyrzuca błąd, zawsze czekam aż kontrolki zgasną i pompka przestanie chodzić zawsze minie te ok 5 sek i wtedy błąd. Spróbuje jeszcze odpalić na tym błędzie. Znalazłem kilka postów odnośnie przekaźnika K3_X125 i ten też poleci do sprawdzenia. Myślę także nad zwróceniu uwagi na CIM ale sprawdzę czy ma jakieś błędy w sobie. Wczoraj wieczorem przekręciłem kluczyk, nic nic, ciach i wywaliło, przekręciłem jeszcze raz kluczyk ale już nie czekałem tak dlugo, odpaliła i nie zgasła. Jakieś sugestie? dodam że ręce opadły do ziemi:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

teraz doczytałem że jesteś z uk to z ecu mogę pomóc jak jesteś zainteresowany to pisz do mnie na pw nawet mogę ci oprogramowanie wgrać na odległość i wylogować ecu a ty sobie opcomem zalogujesz sam

i mam nadzieje że nie uszkodziłeś tego wywietrznika jak nazwałeś to jest to czujnik atmosferyczny jak go uszkodzisz możesz mieć problem z nim

Edytowano przez xpirat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Autko zrobione dzięki pomocy kolegi xpirat, Skonczyło się na wymianie ECU, autko ma nowy sofcik i lata jak "nówka"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę się podłączyć. Mam podobny problem w 1.7CDTI. Auto nie wywala błędu, ale po odpaleniu chodzi 10 sek, zaczynają falować obroty i gaśnie. Znalazłem lekko przetartą izolację wiązki kabli idących do kostki alternatora. Może to być problemem ? Generalnie zaizolowałem to, ale problem dalej jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×