Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

chomik2009

Blokująca się kierownica

Polecane posty

Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z kierownica która blokuje się przy skrecie w prawo obraca sie o 1/4 obrotu a pozniej cięzko jest nią skręcić ale tylko przez 2 czy 3 sekundy a pozniej jak by sie odblokowywała? Problem występuje tylko jak samochód postoi ze 2 albo 3 godziny lub po nocy i tak jest przez 4 , 5 kilometrów. Byłem dzisiaj u mechanika i stwierdził ze to albo pompa wspomagania albo CIM. Komputer wyśiwetlił tylko błedy: 1 brak komunikacji modułu CAN z ABS 2 nieprawidłowa prędkość obrotowa silnika 3 czujnik prędkości samochodu. Przypuszczam ze nie maja one nic wspólnego z tym blokowaniem. Moze któs z was też miał taki problem albo wie gdzie sie udać gdzies w okolicach warszawy do kogoś kto będzie umiał to zdiagnozować i naprawić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie walczę z czymś podobnym - u mnie kierownica blokuje się tylko jak jest zimno (powiedzmy poniżej 10 stopni), tylko na prostych kołach o jakieś 1/2 - 3/4 obrotu w obie strony. Czyli mam proste koła, próbuję skręcić, przez jakieś pół obrotu koła kierownicy jest bardzo ciężko, tak jakby coś blokowało, a później "puszcza" i dalej chodzi elegancko, przy czym jak już skręcę, to kręcąc z maksymalnego skrętu w jedną stronę do maksymalnego skrętu kół w drugą i przechodząc przez położenie na wprost nic się nie blokuje - kierownica chodzi b.dobrze w całym zakresie.

Jutro będę wiedział więcej, bo oddaję w tej sprawie samochód do warsztatu, w każdym razie póki co: słynny krzyżak kolumny kierownicy spryskany WD40 i smarem teflonowym - nie pomogło, pompa wspomagania sprawdzona itd. - nie pomogło, maglownica regenerowana pod koniec 2010 roku przez poprzedniego właściciela, ale być może znowu coś się sypie, w każdym razie nic nie cieknie itd. Zobaczymy. Aha, CIM też robiony (czujnik kąta skrętu) w zeszłym miesiącu - również nie to było przyczyną :-)

Edytowano przez Fede

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest dokładnie to samo problem pojawił sie gdy temperatura na dworzu spadła. Jeśli bedziesz już cos wiedział to daj znać ja któregoś dnia zaprowadze do elektryka może on coś pomoże?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdzcie sobie luz na krzyzaku oraz czy nie ma luzu na listwie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chomik2009: na razie się wstrzymaj z elektrykiem, bo możesz niepotrzebnie wydać tylko pieniądze. Moim zdaniem jest to problem mechaniczny, tak jak napisał m@@rcin.

U mnie problem nasilił się już do tego stopnia, że boję się tym trochę jeździć, bo na zakręcie muszę mocno walczyć z kierownicą, która nagle potrafi "puścić", czyli zacząć działać prawidłowo i koszę zakręt :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mechaniczny albo i nie...

Zauważcie, że w obu przypadkach jest dziwne podobieństwo, to się dzieje przez krótki okres gdy samochód postoi i ostygnie. Jak zauważyłem wiąże się to także z temperaturą otoczenia ?

Gdyby tak było to w lato można jeździć spokojnie, jesień (powiedzmy temperatura jak obecnie oscyluje w granicy +/- 0 ) objawy są sporadycznie ale zawsze po wyziębieniu samochodu i ustępują po przejechaniu kilku kilometrów. Natomiast kiedy ściśnie już konkretny mróz to oznaczałoby, że nie ma szans na jakąkolwiek bezpieczną jazdę. I to zapewne byłby objaw czysto mechaniczny oraz zależny od temperatury otoczenia. Tyle tylko, że w tym przypadku jazda zimową porą (mróz) byłaby zupełnie niemożliwa.

Ciekawe czy chomik2009 miał już coś robione z maglownicą bądź pompą wspomagania ? Bo Fede owszem, zresztą skąd ja znam to auto ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_woot.gif" alt=":woot:">

Czujnik kąta skrętu był u Fedego zmieniany bo błąd pokazał się na zegarach, wszystko było szczegółowo widać w "podglądach" (zarówno opcom jak i Tech2), Cim nie reagował na ruchy kołem kierownicy, nie można było "zakodować" czyli skalibrować go na starym czujniku kąta skrętu, na nowym już poszedł.

Przy luzach na maglu jak sugeruje m@@rcin raczej nie zacierałby się w tym wypadku wieloklin miałby luz. Warto wówczas ustawić kierownicę w tym położeniu w jakim dochodzi do tych objawów. Teraz gdybyś robił takie krótkie i szybkie ruchy kierownicą prawo/lewo to pomimo tych ruchów koła nie ruszałyby się a na kierownicy byłby wyczuwalny luz a czasem także i pukanie. Luz powinien się zmniejszyć po uruchomieniu silnika, logiczne, bo zadziała pompa wspomagania, ale będzie wyczuwalny nadal.

Dziś się wiele okaże i mam nadzieję, że coś w końcu konkretnego wymyślimy o czym obaj poinformujemy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to informuj bo ja przecież mam to samo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:">

Jak zrobisz to jutro jestem z rana

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_woot.gif" alt=":woot:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

... no nie wiem, nie wiem...

To nie są tanie rzeczy...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jak wam coś sie uda naprawić to dajcie znać bo ja też jestem chętny to naprawić. Samochód mam od 3 lat praktycznie i ja nic nie robiłem z układem kierowniczym a przejechałem nim 55 tys a ma teraz 173 tyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest tez luz na maglownicy i stwierdzilismy ze wybila sie listwa, serwis stwierdzil ze to wina krzyzaka, oczywiscie plynu nie ubywa ale jest odczuwalny luz na kierownicy taki jak pisze Piotreq delikatne ruchy kierownica i kola sie nie ruszaja

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> jak wymienie na druga to ta rozbiore i zobacze co ja dokladnie boli

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jutro się okaże co faktycznie się dzieje u Fede'go...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie najciekawsze jest to ze auto ma przelot 124 tys i taki cyrki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_39.gif" alt=":39:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

... za dużo było kręcone kierownicą...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_woot.gif" alt=":woot:">

A serio... jeśli się jutro poprawi nie omieszkam poinformować...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

albo kola zrobily robote od wyjazdu z salonu jezdzila na 18, ale raczej malo prawdopodobne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

albo kola zrobily robote od wyjazdu z salonu jezdzila na 18, ale raczej malo prawdopodobne

Edytowano przez m@@rcin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój seryjnie jeździ na 17' od nowości, przebieg mam "trochę" większy ;-)

Walkę z problemem zacinającej się kierownicy zaczął już poprzedni właściciel, u mnie w zasadzie jest już wymienione/sprawdzone wszystko - CIM był wymieniany już kiedyś, miesiąc temu drugi raz, ale jak napisał Piotreq - nie miało to związku z blokującą się kierownicą, tylko zwyczajnie padł i sypał błędami. Maglownicę regenerował poprzedni właściciel w 2010 roku, póki co nic z niej nie cieknie itd., pompa była sprawdzana we wtorek, na krzyżak kolumny wylałem pod koniec listopada dużą puszkę WD40 i trochę smaru - też nie pomogło ;-)

Póki co Vectra stoi u Piotrq'a, a ja jeżdżę DU Lanosem - polecam wszystkim :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U kumpla z wulkanizacji do której jeżdżę, w jego SIG-u chcieli mu już wymieniać cały magiel. Okazało się, że wystarczyło sprawdzić stan krzyżaków na kolumnie kierowniczej (jeden byl skorodowany, drugi sztywno pracował). Objawy to ciężka praca kierownicy i blokowanie się kierownicy w najmniej odpowiednim momencie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy to na pewno problem mechaniczny? Piszecie, że po nagrzaniu jest ok ale przecież po kilku km w komorze silnika temperatura nie zdąży się podnieść.. Może winę ponosi elektryczne wspomaganie i na moment wyłącza przez co auto traci wspomaganie i ciężko się przez chwilę kręci kółkiem? Przyczyny też mogą być różne - słaby aku, kiepska masa, problem z wiązką itp. a trzeba pamiętać, że silnik pompy bierze sporo prądu do tego stopnia, że kręcąc kołem na wolnych obrotach przygasają światła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U Fede'go pompa pada...

W zbiorniczku zamiast płynu ma błoto, poza tym mnóstwo opiłków w układzie...

W poniedziałek organizuję pompę wspomagania, to ta na 3 kostki, która najczęściej się psuje i którą najtrudniej jest dostać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pioteq a można by było sie umówić jakoś zebym podjechał i zobaczyć u mnie czego to jest przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał Piotreq - mam nadzieję, że w poniedziałek sprawa znajdzie w końcu swoje rozwiązanie i nie będę musiał brać już zakrętów z zamachu :-D

Edytowano przez Fede

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja też bym już tak chciał bo po dzisiajszym sniegu to nie ciekawie sie jezdzi mam nadzieje ze i dla mnie znajdzie chwile i uda sie i u mnie to zdiagnozować i naprawić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Można, można...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A na kiedy możemy sie umówić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

... to już od Ciebie zależy.

Ale myślę, że od wtorku możemy coś podłubać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×