Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

nunek1

Ciężko odpala na zimnym silniku, na ciepłym chodzi dobrze ?

Recommended Posts

Witam wszystkich. Mam dosyć duży problem z którym nie mogę sobie poradzić od jakiegoś miesiąca. Auto jak postoi przez noc i nie tylko w dzien też jak postoi troszke dłużej strasznie ciężko mi odpala muszę bardzo długo kręcić rozrusznikiem żeby załapał jak tak dalej pojdzie to przy mrozach go nie odpale. Dzieje się to tylko jak autko postoi i silnik jest ostygnięty, bo jak jest ciepły to pali na dyk i niema z tym problemu. Aku jest sprawny ale jak tak dalej piojdzie to długo nie pociągnie. Swiece(NGK) i kable(Bosch) wymienione na nowe ok 2-mce temu, filtr paliwa w zeszłym tygodniu. Autko mam na gazie II gen ale to chyba nie ma znaczenia bo dzieje się to przy odpalaniu na benzynie. Pompa paliwa wydaje mi się sprawna bo jakby była siadnięta to i na ciepłym silniku by szwankowało. CO może być przyczyną i gdzie tego szukać? Może ktoś miał taki problem bo niechce wymieniać po kolei połowy silnika. Proszę o pomoc bo mrozy nadchodzą.

Edited by nunek1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pierwsze co mi przychodzi do głowy to czujnik temperatury - sprawdź go. Najlepiej podłącz samochód pod kompa i sprawdź na zimnym silniku jaką pokazuję temperaturę - jak inną niż jest w rzeczywistości na zewnątrz to masz przyczynę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Który czujnik i gdzie on się znajduje prosze o jakies foto gdzie go szukać?? Czy to chodzi o ten przy termostacie z przodu silnika?? Bo pytałem w sklepie z częsciami własnie o czujniki temp to mi powiedzieli ze są różne i ze musze im konkretnie powiedziec o który czujnik chodzi.

Edited by nunek1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przerabiam podobny temat, moim zdaniem zacznij od układu paliwa, sprawdź ciśnienie na listwie wtryskowej. Na końcu listwy masz coś w rodzaju wentylka naciśnij w nim cypelek, po przekręceniu zapłonu powinno z niego "dosyć mocno" siknąć paliwo. Chyba ze posiadasz ciśnieniomierz to sprawa jasna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ten czujnik to ten z dwoma pinami. Nie kupuj go od razu - podłąćz pod kompa i zobacz jaką temperaturę pokazuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

gdzie znajduje się ta listwa i ten "cypelek" ?? Proszę o pokazanie jak to wyglada i gdzie się znajduje najlepiej na foto?

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this quote.

ale takich czujników jest duzo a ja niewiem nawet gdzie go szukać. Mogłbyś mi pokazać gdzie on się znajduje?? To ten przy termostacie?? Bo chyba nie chodzi o ten pod zderzakiem co odpowiada za temp. wyświetlaną na wyświetlaczu jaka jest na zewnątrz??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak ten przy termostacie, niebieska wtyczka, 2 piny a listwa paliwowa jest z tyłu silnika jak ściągniesz pokrywę z góry - bezpośrednio nad wtryskami

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok rozumiem że to ten

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie taki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik kosztuje widze ze grosz wiec i tak spróbuje go wymienić Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co jeszcze może być tego przyczyną? Bo temperature na zegarze pokazuje mi tak ok 80 - 90st rzadko przekroczy 90 st( tylko w dużym korku) i u mnie przy ok 95 włącza się wentylator od chłodnicy. Jakby był czujnik zrypany to by chyba całkiem źle pokazywało temp? Dobrze rozumiem??

Edited by nunek1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A co ma czujnik temperatury na ECU do czujnika temperatury na zegary?? To dwa różne czujniki i nie mają ze sobą nic wspólnego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Jeśli masz czarny koreczek to odkręć go i będzie tam coś podobnego do wentylka, dalej już wiesz co robić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłem dziś omawiany czujnik temperatury i po wykręceniu jego wyciekał dosyć płyn chłodniczy silnik nie był zimny tylko lekko ciepły płyn również był lekko ciepły czy tak ma on wyciekać?? Sprawdziłem również tą listwę jak radził czaro_1990 - odkręciłm ten czarny koreczek i przycisnołem tn cypelek i dosyć z niego sikło paliwem. Auto nie było na zapłonie tylko wygaszone więc chyba z listwą jest wszystko w porządku. poczekamy do rana czy wymiana czujnika pomogła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A czego się spodziewałeś po odkręceniu czujnika temperatury płynu chłodniczego?? Niech zgadnę, pewnie nie odkręciłeś korka zbiorniczka płynu chłodniczego i płyn wyciekał pod ciśnieniem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niestety nie odkręciłem nie pomyslałem jakoś o tym, ale trudno troszke płynu mi uciekło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Czekam teraz do rana , aby silnik był zimny na maksa i się przekonam czy wyeliminowałem usterke cięzkiego odpalania na zimnym silniku.Tylko jeszcze jedno pytanko- czy nie zapowietrzył mi się układ chłodzenia teraz ?? Bo odpowietrznik jest w korku zbiorniczka z tego o się orientuje. Nie musze jakoś go teraz specjalnie odpowietrzać ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To są zaworki ciśnienia i podciśnienia ale mniejsza z tym.

Nie musisz, samoczynnie się odpowietrzy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jednak kontroluj poziom płynu i uzupełnij ewentualny ubytek.

Jeśli siknęło paliwo to powinno być ok. Dokładne badanie zrobisz tylko ciśnieniomierzem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i jak palił z nowym czujnikiem? jest poprawa? pytam bo mam podobny problem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety panowie wymiana czujnika temperatury nic nie pomogła jest bez zmian. Check nie zapala mi się. Co jeszcze może być przyczyną?? Gdzie szukać usterki?? Problem dalej jest a zima idzie zamęczę rozrusznik i aku jak tak dalej będzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Już napisałem wyżej - podłączyć pod kompa i posprawdzać parametry silnika. Bez podłączenia to szukanie po omacku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Próbuj metodą prób i błędów, przeczyść przepustnice i krokowca, na pewno nie zaszkodzi no i zbadaj ciśnienie ciśnieniomierzem żeby mieć pewność co do pompy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może masz jakiekolwiek błędy w pamięci zapisane. Jak nie masz ciśnieniomierza to podjedź do mechaniora który ma to za pare groszy Ci zmierzy. Pompa może być dobra ale regulator ciśnienia może puszczać powoli i do rana ciśnienie całkowicie schodzi. Nie napisałeś czy sprawdzałeś to ciśnienie z rana na zimnym czy na ciepłym silniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciśnienie sprawdzałem za ciepłym silniku, muszę jeszcze to zrobić na zimnym. Co do krokowca i przepustnicy to krokowiec wymieniałem gdzieś w paźdźierniku a przepustnice czyściłem latem bo miałem problemy z falującymi obrotami na biegu jałowym. Nadal one występują ale już mniej. Próbóję usterkę z cięzkim odpalaniem wyeliminować swoimi siłami bo niebardzo mam możliwość podjechania do mechanika bo pracuję codziennie i tylko czasami dłubne coś przy aucie pod wieczór. Proszę o dalsze sugestie co jeszcze ewentualnie i w jaki sposób mogę sprawdzić domowymi sposobami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź ciśnienie na zimnym silniku - pewnie będzie słabe albo w ogóle

potem przekręć zapłon, powinieneś usłyszeć jak przez chwilę pracuje pompka ok 3-4 sek. i sprawdź ponownie ciśnienie - powinno zdrowo siknąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisałeś że masz gaz w aucie. II gen gazu czyli jak dobrze kojarze to instalacja z silniczkiem krokowym gazu. Podejrzewam ze odpalasz po dł€ższym postoju z benzyny a dopiero jak pochodzi troche to przełączasz na gaz i jedziesz tylko estem ciekaw czy wszystkie zawory od gazu są szczelne bo może być tak że delikatnie przepuszcza gaz do dolotu silnika i gdy po dłuższym postoju próbujesz odpalić to zapala jak na 2 paliwach mając za bogatą mieszanke i zapala dopiero jak przedmucha ta mieszanke. Odpal auo na gazie i zakręć zawory na butli auto będzie jeszcze pracowało ale po pewnym czasie jak wypali cały gaz z rurek to zgaśnie jeszcze dla pewności na gazie pokręc go troche żeby wszystko dopalił i pojeżdzij ze 2 dni na benzynie i wtedy zobacz czy jest ok jesli jest ok to znaczy ze gaz przepuszcza. Mam takie same objawy i też kombinuje właśnie pogłówkowałem i chce się podzielić informacja. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Spraawdziłem to ciśnienie na tej listwie przyciskając ten cypelek. Na zimnym silniku jak go przycisnołem to tylko popłyneło troszeczke paliwa - nie sikło. Potem przekręciłem na zapłon przyciskam cypelaka i nic nie sika praktycznie nic nawet nie płynie. Zapalam samochód po kilku zakręceniach rozrusznika wkoncu odpala przyciskam i sika paliwem jak wsciekły. Gasze silnik przyciskam i sika dalej ale to chyba ze wzgledu na to ze nabiło ciśnienie. Co to może być czy padła pompka mimo ze jak przekręce na zapłon to przez ok 3 sek słychac to bczenie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...