Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Adasieczko

Głośny stuk przy zaciągnięciu ręcznego

Recommended Posts

Powoli zbliża się zima, a jak to zimą bywa gdy już spadnie śnieg czasami chce się gdzieś na wolnym placu trochę ponarzucać tyłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Czy ktoś ma podobnie jak ja, czyli przy mocnym zaciągnięciu hamulca ręcznego w czasie jazdy słychać głośne "uderzenie"? Kiedyś mając inny samochód gdzie z tyłu były jedynie bębny niczego takiego nie było słychać, w Vectrze są tarczo-bębny i jestem ciekawy czy każdy ma tak samo, czy da się coś zrobić z tym żeby nie było takiego walnięcia w czasie zaciągania ręcznego?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

W aktualnej Viki tak mam, w poprzedniej tak miałem, w obu wymienione tarczobębny tył i szczęk, linki ręcznego, dźwięk pozostał...

Ten typ chyba tak ma...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

hm... no szkoda, że nic nie da się z tym zrobić :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też tak mam i chciałbym się dowiedzieć co to takiego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba bolączka tych aut ;p tez tak mam tarrczobebny szczeki sprezynki itp klocki wymienione

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Walczyłem z tym i dałem sobie spokój, jest tak że szczęka ma ograniczniki i przy zaciągnięciu ręcznego klocek blokuje się o bęben i ma luz pomiędzy ogranicznikami i właśnie o te ograniczniki stuka

Share this post


Link to post
Share on other sites

a popatrzcie sobie jak wyglada sprezyna z drugiej strony bebna

ta ktora naciaga linke

jak ona jest wyciagnieta albo jej nie ma to tak wali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zauważyłem że nawet jak zaciągnę ręczny to w prawym kole jest lekki luz prawo lewo ze 2mm. W tym kole u mnie stuka ale tylko za pierwszym zaciągnięciem w czasie jazdy i myślę że to przez to ale nie rozbierałem bębna tylko regulowałem przez dziurkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taa u mnie to samo, po odpuszczeniu recznego musze sie potoczyc do przodu lekko zaciagnac (w ruchu) i wtedy slychac walniecie - to znaczy ze sie odkleiły od bebna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Musze sprawdzic to o czym gawlak nawinął, bo wewnatrz bebna wszystko nowe, a z drugiej strony bebna nie widzialem zadnych sprezynek, jedynie gumowa harmonijke jakby ale to wygladalo jak oslona czeci linki tylko, o ile dobrze pamietam.

Bo mowiac z drugiej strony bebna chodzi ci jakby o wewnetrzna czesc auta tak?

Edited by Dan_LDZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

od strony wahacza tam gdzie linka wchodzi do srodka jest sprezynka

nic nie trzeba rozbierac widac ja bez problemow

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli co z ta sprezyna trzeba zrobic ?

linka wymieniona, szczeki, sprezynki wewnatrz bebna powymieniane, bebny, klocki linka tez i wali

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

no i reczny lapie dopiero po zaciagnieciu do samej gory

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprezynka jak to sprezynka

ma za zadanie napiecie linki i recznego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

a ze lapie tak wysoko to wypada go wyregulowac

Edited by gawlak

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też ręczny wali przy zaciąganiu szczególnie za pierwszym razem.

Czy to ta sprężynka ?

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no zapewne o ta wlasnie chodzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> jakos precyzyjnie sie to nazywa ? czy po prostu sprezynka od naciagu linki recznego ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha! Zagłebiłem sie w temat troche, i juz wiem co tak na*****la, otóż uwaga... są to okładziny, a własciwie ich metalowe podstawy.

Dzwiek powstaje przy załapaniu/odpuszczeniu recznego poniewaz metal (okładziny) uderza o metal (rozpieraka) na dole tarczobebna, na gorze okladzina rozpierana jest przez regulator, a na dole latal jak żpps.

Nie wiem czy tak wyglada "fabryczny luz" czy zamienniki sa nie wymiarowe (ale na ori to samo mialem w sumie) ale ewidentnie jest tam za duzo miejsca na dole i własnie to psuje nam krew.

Jeszcze mialem poruszyc temat trzpieni trzymajacych okładziny (ktore sa dosc cienkie i nie wygladaja solidnie razem z blaszka i sprezynka) ale stwierdzilem ze jezeli od '98 ciagle trzyma sie to auta to jest ok i nie bede sie czepiał...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Tutaj nakrecilem nawet filmik dla zobrazowania. Wczesniej myslalem ze nie da sie nic z tym zrobic ale teraz tak sobie siedze i mysle zeby przykleic taki prostokat z twardej gumy jako 'odboj' mysle ze sprobuje i powinno to skutecznie stłumic je***ęcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie tez ostre uderzenie jest. U mnie jest to wina tulej kola gorne jak i dolne ostro wybite sa no i przy zaciagniecu slychac bardzo golsne uderzenie;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja tuleje wszystkie w zawieszcze mam wymienione i dlatego drazylem temat pt. "co tam tak jeszcze wali"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisalem tylko jak jest u mnie;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tez mam problem z waleniem ale ja nawet nie muszę zaciągać linki tylko podczas jazdy jak cos nie pierdyknie jakby sie koło urywało i tylko raz

Share this post


Link to post
Share on other sites

No bo caly mechanizm jest dosc luzno osadzony na trzpieniach, okladziny w pozycji centralnej utrzymuja jedynie sprezynki, widocznie przy nierownosciach ktoras okladzina musi ci lapac i wtedy klepie o mocowanie rozpieraka. Regulowales reczny sobie na regulatorze? U mnie troche zniwelowalo to jeb****e po rozkreceniu regulatora teraz okladzina czesciej jest "ułożona" i walnie dopiero po cofaniu, przy jezdzie w przod jest ok.

Swoja droga sprawdzal ktos czy obydwie okladziny mu "łapią" bo ja przy tescie na sucho zauwazylem ze tylko ta przednia okladzina sie wychyla, wtf?

Edited by Dan_LDZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druga pewnie zaczyna się ruszać, jak już ta pierwsza zaprze się o bęben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oby

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wysyłane z mojego HTC EVO 3D X515m za pomocą Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnośnie głośnego stukania przy zaciągniętym ręczny.. Dziś chciałem sobie wejść bokiem w zakręt i po zaciągnięciu ręcznego usłyszałem takie mocne uderzenie i po tym uderzeniu poczułem opór zblokowanych kół z tyłu oraz dodatkowo zapaliła się kontrolka ABS. Co prawda po chwili koła z tyłu puściły, ale ABS świecił i nie działa. Jak zgasiłem auto i zapaliłem ponownie to kontrolka już się nie zapaliła, jednak ABS nie działa. Czy ktoś orientuje się co szlag trafił ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też z tym ze kontrolka święci, zwykle samo sie naprawia po 2-3 uruchomieniach silnika i przejechaniu jakiegoś dystansu.

Wysyłane z mojego HTC EVO 3D X515m za pomocą Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawda. Dziś rano odpalam i sprawdzam - ABS działa a kontrolka w ogóle się nie paliła podczas pracy silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...