Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

cdr2000

Vectra C Z22SE rozrząd

Polecane posty

Witam wszystkich. Wymieniłem kompletny rozrząd (oryginalny z GM'a) w mojej vectrze ponieważ poprzedni lancuch dzwonil (co sie pozniej okazalo wystarczylo wymienic jedno kolo zebate...). Po odpaleniu zimnego silnika (po calej nocy) i dodaniu gazu slychac lekkie przydzwonienie ktore ustaje po kilkudziesieciu sekundach. Nie jest ciagle wystepuje jedynie po dodaniu gazu i zaraz ustepuje. Moze ten nowy napinacz jest walniety? Nie mam za bardzo pomyslu co z tym zrobic a wszystkie tajle spejalnie kupilem ori zeby nie bylo zonka a tu d*pa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to może pojedź do mechanika i w ramach gwarancji niech ci sprawdzi i wymieni napinacz jeśli jest przyczyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko obstawiam napinacz a co to jest to nie wiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedź tam gdzie zakładałeś bo to nie jest normalny objaw... u mnie jest cisza..

Zanim będzie za późno

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może ten stary wadliwy napinacz założyli zamiast tego od 2.0T

Ten pierwszy dobry drugi płaski wadliwy.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Edytowano przez Rafał vici

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

A w zestawie, który kupiłeś maiłeś napinacz z płaską główka czy z takim wybrzuszeniem? Jaki Ci sprzedali?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A na jakim oleju jezdzisz? powinienes na pelnym syntetyku,moze olej masz gesty i zanim dojdzie do napinacza to klekocze ja wymienilem obydwa rozrzady i napinacze tyle ze z22yh a sa identyczne i wszystko wporzadku. moze zle wlozyli napinacz ten od wyrownowazania silnika ten maly i on powoduje klekotanie dopuki nie dojdzie do nie olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

witam ten dolny to trudno źle włożyć, bo on jest przykręcany na trzy śruby i ma swoje określone miejsce, jeżeli już to napinacz głównego łańcucha może być źle włożony.

Pytanie kolegi o olej jest zasadne, napisz czym zalewasz lub kiedy ostatnio wymieniałeś olej. Można jeszcze spróbować zdjąć pasek osprzętu i uruchomić auto bez niego i posłuchać czy jakaś rolka, alternator lub sprężarka klimy się nie odzywa.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Olej wlany 0w30. Teraz to wogole wszystko zaczelo dzwonic jak przed wymiana lanucha... Co do napinacza to nie wiem jaki byl, nie zwrocilem uwagi. Auto jedzie do kumpla zeby to jeszcze raz rozebral.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jaki napinacz jest, sam możesz zobaczyć. Widać go jak spojrzysz w komorę silnika. Co do oleju to proponował bym 5w-30 lub 5w-40. Jaki masz przebieg w w aucie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tez prawda z tym napinaczem, pojde za chwile i kukne ktory to jest. Co do przebiegu to na dzisiaj jest 116 tys km. Przebieg prawdziwy.

Teraz generalnie brzeczy tak samo jak przed wymiana lancucha plus na zimnym to dziwne przydzwanianie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też mam ten problem dzwonienia na zimnym, 2.0t to taka sama konstrukcja. Problem pojawił się w dopiero teraz w zimie i utrzymuje się przez pierwsze 2-3 minuty po rozruchu. Łańcuch rozrządu przy rozruchu w tym silniku nie ma od razu smarowania dopiero po chwili dwiema dyszami dostarczany jest olej, warto przed zmianą oleju zrobić płukankę ona może trochę pomóc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Siemka

Rafał a u Ciebie ile minęło od ostatniej wymiany oleju? Według mnie powinieneś pomyśleć o rozrządzie i jego wymianie. U mnie grzechotanie również się nasiliło przy niskich temperaturach w ubiegłym roku.

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Olej już mam zdecydowanie do wymiany bo 13tyś nalatane. Zrobię przy wymianie płukankę może pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napinacz taki jaki ma byc... Ostatnio przymrozilo i po nocy jak odpalilem to myslalem ze sie silnik rozleci przez ten lanuch. To tak dzwonilo mielilo cudowalo ze o ratunku az chcialem go zgasic. Auto stoi juz u kumpla i bedzie przy tym dziabał jednak cos tu jest dziwnego bo na starym rozrzadzie tylko sobie dzwonilo kiedy bylo obciazenie (skrzynia na R albo D) a kiedy auto bylo na N to mozna powiedziec cisza. Kompletny rozrzad wymieniony i na poczatku tylko dzwonienie na zimnym a potem cisza. Mija pare dni i jest gorzej niz na starym lanuchu bo i stukania rano i mielenie przy obciazeniu. Gubie sie powoli...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmieniałem łańcuch ostatnio w mojej vc + olej 5W40 i po wymianie cisza, na zimnym nawet nic nie słyszę co mogłoby niepokoić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeszcze pytanie wymieniłeś tylko główny łańcuch czy ten wyrównoważania również?

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Gdzie w Z18XE jest łańcuch? Przecież to jest na pasku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

kupiłem vc 2.2 okazyjnie a tam łańcuch jest. Niestety oprócz łańcucha padło kilka innych elementów już wiem dlaczego to była supr okazja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tylko ten głowny albo inaczej caly zestaw głównego. Ten drugi niby był OK (on moze tak dzwonic????).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam

Tak może hałasować. Jest on cieńszy od łańcucha głównego, napędza wałki wyrównoważania + pompę wody.

Daj znać co z kumplem tam wypatrzyłeś. Zerknij na pompę wody czy nie kwalifikuje się do wymiany, bo przy ewentualnym ponownym demontażu rozrządu warto ja wymienić. Później jeśli nie będziesz miał specjalnego klucza/blokady nie wymienisz samej pompy bez ponownego demontażu łańcuchów.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jateż mam ten silnik 2.2 z22se i dzwonil na zimnym. byłem u mechanika żeby zobaczył co jest grane i przy okazji zrobiłmi z uszczelką rozrządu bo miałem mały wyciek oleju na obudowie rozrządu.A że auto kupiłem niedawno to wymieniłem olej na 5w30 mobila . a oprócz uszczelki wymieniana była pompa wody bo miala luzy .Po wymianie oleju i pompy hałas ustał. Na obudowie rozrządu miałem 2 niebieskie kropki wiec łańcuch był pewnie wymieniany. bo z tego co czytałem to serwis opla tak robił z powodu wadliwych łańcuchów rozrządu z początku produkcji tych silników. umnie mechanik stwierdzil że łancucha nietrzeba zmieniać ze jest ok i żadnych luzów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich miłośników opla vectry C. Jeżdze też właśnie tym modelem i chciałem poradzić się was koledzy z jedną rzeczą.Mianowicie mój sinlik to 2.2 16B benzyna(Z22SE).Nie dawno odebrałem autko od mechanika.NIestety poszedł napinacz łańcucha rozrządu ten droższy. Wymieniłem kompletny rozrząd GM(1660zł części)niestety, czyli: Koła zębate łancuch ślizgi napinacze itd. Z tego względu że kosztowało mnie to około 2200zł z wymianą postanowiłem wymienić też piersćienie tłokowe.(Pierścienie nominalne) bo to koszt był dodatkowo 1200zł ale wiem co mam,Do tego doszły uszczelniacze zaworowe oraz niezbędne uszczelki. Samochód nie brał dużo oleju bo tak około 2,5 litra od wymiany do wymiany.Wyamian co 12 tys.

Ale stewirdziłem że wymienię te pierścienie no i tak zrobiłem. Moje pytanie jest takie,jaki olej mam zalać?? Przegieg samochodu to 176 tys i nie wiem czy orginalny.Na głownym komputerze jest wykaowany przebieg. Autko było ściągane z niemiec. Tak naprawde nie musiałbym robić tych pierścieni bo silnik chodził dobrze i nic się nie działo tylko ten napinacz poszedł. Może to głupie ale wiec co mam. Olej mam teraz 10W40 Mobil i czytając wasze posty szłyszałem że rozarząd ma jakieś kanaliki bardzo mało ktore smarują łańcuch i że półsyntetyczny olej to zabójstwo. Nie wiem właśnie dlatego pyta was drodzy koledzy. Dodam że kupująć auto z niemiec nie miał żadnej tabliczki jaki olej był wlewany. Ogólnie autkiem zrobilem 50tys aż do awarij napinacza.Proszę o porady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zalecany olej do tego silnika to syntetyk 5W30 albo 5W40. Sprawdź czy dobry napinacz zamontowany, zdjęcie na 1 stronie tego tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co koelgo napicz poszedł den drozszy :http://www.iparts.pl/czesc/napinacz-lancucha-rozrzadu,opel,vectra-c-gts-od-2002-08,2-2-direct-155km,84-4871-17936-100414-0-151-40933048.html. Ten u mnie poszedł. A ta sruba okazało się że nie pasuje i nie wymienili go bo ten napinacz z strony 1 t ego teamu był dobry. Ja mam właśnie tego pierwszego z główką nie płaskiego.Ale mechanik mi go odał bo niby nie pasuje. A rozarzad byl zamawiany jako zestaw wiec dziwie sie dlaczego nie pasował.

A to jest ten co mi zostal i nie wiem co z nim zrobic

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×