Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Młody 91

Kilka pytań odnośnie elektryki w vb

Polecane posty

Witam :

1. czym sprawdzić oporność przewodów na lini altek-- aku tzn jakim miernikiem bo jedyny jaki posiadam to uniwers.?

2. czy do wymiany przewodów do alternatora trzeba go demontować bo nie mam ani garażu ani kanału i jakiej powinny być średnicy?

3.gdzie w Vb 1.6 16 są pkt.masowe ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1 takim też sprawdź. odłłączając wcześniej oczywiście przeciwny biegun do tego który będziesz mierzył.

2.Nie trzeba, im grubszy tym lepszy

3. Pkt masowe są nad lewym kielichem pod plastykową osłoną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to jak się dostać do przewodów przy altku mam ściągnąć kolektor z góry??

4. jak sprawdzić stan rozrusznika bo kręci lepiej a raz gorzej

Edytowano przez Młody 91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak masz problem z tylko z rozrusznikiem to zaczął bym od tego.

Jak sprawdzić, hmy pewnie trzeba go zdjąć, zmierzyć rezystancje uzwojeń, sprawdzić stan komutatora, sprawdzić w jakim stanie są szczotki(tu tkwi prawdopodobnie twój problem) ewentualnie wymienić łożyska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

założe się że dostęp to tylko od dołu i najlepiej z ręką łamaną w kilku miejscach??

a jak z tymi kablami od altka co muszę zdemontować żeby się do nich dostać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W przypadku rozrusznika na pewno

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> aczkolwliek jeżeli nie masz 2,5 to nie powinno być specjalnych problemów.

Nie dłubałem nigdy w tym modelu silnika więc co dokładnie zrobić niestety nie podpowiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a jak mam miernik uniwersalny to oporność mierzę na przewodzie na jego końcach tak ? ile powinna wynosić prawidłowa rezystancją??

Edytowano przez Młody 91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W 1.6 dostęp do altka jest podobny jak w V6, czyli kijowy... Z tego co pamiętam to trzeba zwalać dolot i odkręcać łapę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no ale jak odkręce łape to chyba muszę podeprzeć silnik od spodu czy bez tego też da radę??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie bo to jest łapa od drążka reakcyjnego. Ona tylko trzyma alternator

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no może spróbuje to sam ogarnąc zanim mrozy przyjdą

a tak z ciekawości ile jest przewodów przy altku i do czego dochodzą?? napewno 2 do altka to wiem napewno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W idealnym przewodzie powinno być 0 rezystancji, jednak na odczyt ma wpływ dużo czynników zewnętrznych typu temperatura, klasa dokładności miernika, szerokość pkt stuku, przewodność kabli mierzonych itd itp. Jeżeli będziesz miał więcej niż 3 ohm to będzie coś nie tak, do tego pułapu raczej bym się nie przejmował.

Do altka dochodzą dwa kable, jeden od lądowania czyli ten gruby idący do akumulatora i drugi od wzbudzania i kontrolki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ja posiadam tylko taki miernik

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

wystarczy do pomiaru rezystancji czy to już ponad jego możliwości??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież masz omomierz więc czemu miałby nie dać rady?

ustaw na zakres 200ohm i do dzieła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kable maja oporność rzędu miliomów, taki miernik mierzy w miarę przy dziesiątkach omów. To tak jakby mierzyć średnicę włosa miarą geodezyjną. Coś tam zmierzysz, ale wartość tego pomiaru będzie zerowa(no może, poza całkowitym urwaniem kabla, wtedy miernik to wykryje).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok. dzęki za odp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie prościej zamiast miernika użyć zwykłego przewodu? Mocujesz go w jednym brzegu a do drugiego dotykasz na pracującym silniku. Jeśli iskrzy to orginalny przewód nie ma przepływu. Można mierzyć ładowanie na klemach, na altku z masą na klemie, karoserii, czy silniku. Jak będziesz mierzył rezystancję to i tak pokaże 0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w 1,6 16 przedlift nie wyjmiesz altka od góry

przerabiałem ten temat i musiał byś odkręcić górna i dolna cześć kolektroa dolotowego wieć robota nie warta zachodu.

Edytowano przez dexter23pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no to mnie zasmuciłeś ale czy trzeba wyjmować altek żeby wymienić same przewody czy da się bez tego obejść??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ale mowa tu o komorze silnika bo ja tam żadnych pkt. nie widze czy od strony nadkola??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć.

Pod czarną osłoną znajdującą się bezpośrednio za kielichem po tej stronie co jest ABS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

po oczyszczeniu klem aku i rozebraniu wszystkich styków przy klemach pozdzierałem wszystko papierem ściernym aż do złotego koloru nawaliłem smaru miedzianego i...........ładowanie na luzie 14.3V

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

znalazłem faktycznie jest

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

Edytowano przez Młody 91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×