Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Młody 91

Kilka pytań odnośnie elektryki w vb

Recommended Posts

Witam :

1. czym sprawdzić oporność przewodów na lini altek-- aku tzn jakim miernikiem bo jedyny jaki posiadam to uniwers.?

2. czy do wymiany przewodów do alternatora trzeba go demontować bo nie mam ani garażu ani kanału i jakiej powinny być średnicy?

3.gdzie w Vb 1.6 16 są pkt.masowe ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 takim też sprawdź. odłłączając wcześniej oczywiście przeciwny biegun do tego który będziesz mierzył.

2.Nie trzeba, im grubszy tym lepszy

3. Pkt masowe są nad lewym kielichem pod plastykową osłoną

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jak się dostać do przewodów przy altku mam ściągnąć kolektor z góry??

4. jak sprawdzić stan rozrusznika bo kręci lepiej a raz gorzej

Edited by Młody 91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz problem z tylko z rozrusznikiem to zaczął bym od tego.

Jak sprawdzić, hmy pewnie trzeba go zdjąć, zmierzyć rezystancje uzwojeń, sprawdzić stan komutatora, sprawdzić w jakim stanie są szczotki(tu tkwi prawdopodobnie twój problem) ewentualnie wymienić łożyska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

założe się że dostęp to tylko od dołu i najlepiej z ręką łamaną w kilku miejscach??

a jak z tymi kablami od altka co muszę zdemontować żeby się do nich dostać

Share this post


Link to post
Share on other sites

W przypadku rozrusznika na pewno

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> aczkolwliek jeżeli nie masz 2,5 to nie powinno być specjalnych problemów.

Nie dłubałem nigdy w tym modelu silnika więc co dokładnie zrobić niestety nie podpowiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a jak mam miernik uniwersalny to oporność mierzę na przewodzie na jego końcach tak ? ile powinna wynosić prawidłowa rezystancją??

Edited by Młody 91

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 1.6 dostęp do altka jest podobny jak w V6, czyli kijowy... Z tego co pamiętam to trzeba zwalać dolot i odkręcać łapę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no ale jak odkręce łape to chyba muszę podeprzeć silnik od spodu czy bez tego też da radę??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie bo to jest łapa od drążka reakcyjnego. Ona tylko trzyma alternator

Share this post


Link to post
Share on other sites

no może spróbuje to sam ogarnąc zanim mrozy przyjdą

a tak z ciekawości ile jest przewodów przy altku i do czego dochodzą?? napewno 2 do altka to wiem napewno

Share this post


Link to post
Share on other sites

W idealnym przewodzie powinno być 0 rezystancji, jednak na odczyt ma wpływ dużo czynników zewnętrznych typu temperatura, klasa dokładności miernika, szerokość pkt stuku, przewodność kabli mierzonych itd itp. Jeżeli będziesz miał więcej niż 3 ohm to będzie coś nie tak, do tego pułapu raczej bym się nie przejmował.

Do altka dochodzą dwa kable, jeden od lądowania czyli ten gruby idący do akumulatora i drugi od wzbudzania i kontrolki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja posiadam tylko taki miernik

Please login or register to see this image.

wystarczy do pomiaru rezystancji czy to już ponad jego możliwości??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież masz omomierz więc czemu miałby nie dać rady?

ustaw na zakres 200ohm i do dzieła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kable maja oporność rzędu miliomów, taki miernik mierzy w miarę przy dziesiątkach omów. To tak jakby mierzyć średnicę włosa miarą geodezyjną. Coś tam zmierzysz, ale wartość tego pomiaru będzie zerowa(no może, poza całkowitym urwaniem kabla, wtedy miernik to wykryje).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok. dzęki za odp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie prościej zamiast miernika użyć zwykłego przewodu? Mocujesz go w jednym brzegu a do drugiego dotykasz na pracującym silniku. Jeśli iskrzy to orginalny przewód nie ma przepływu. Można mierzyć ładowanie na klemach, na altku z masą na klemie, karoserii, czy silniku. Jak będziesz mierzył rezystancję to i tak pokaże 0

Share this post


Link to post
Share on other sites

w 1,6 16 przedlift nie wyjmiesz altka od góry

przerabiałem ten temat i musiał byś odkręcić górna i dolna cześć kolektroa dolotowego wieć robota nie warta zachodu.

Edited by dexter23pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no to mnie zasmuciłeś ale czy trzeba wyjmować altek żeby wymienić same przewody czy da się bez tego obejść??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ale mowa tu o komorze silnika bo ja tam żadnych pkt. nie widze czy od strony nadkola??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz mieć.

Pod czarną osłoną znajdującą się bezpośrednio za kielichem po tej stronie co jest ABS

Share this post


Link to post
Share on other sites

po oczyszczeniu klem aku i rozebraniu wszystkich styków przy klemach pozdzierałem wszystko papierem ściernym aż do złotego koloru nawaliłem smaru miedzianego i...........ładowanie na luzie 14.3V

Please login or register to see this quote.

znalazłem faktycznie jest

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

Edited by Młody 91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...