Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

PeterPT

Problem z VB z gazem i silnikiem-dusi sie

Recommended Posts

Mam vectre caravan z 2000 roku, silnik Z18XE I mam gaz stag3. mam bląd 0303 - wielokrotne wypadnie zapłonów na cylindrze 3.Na poczatku objaw byl taki ze auto po osiagnieciu 80 stopni zaczal sam wylaczac gaz i delikatnie szarpal.A teraz gdzies od trzech tygodni pojawil sie check. Raz udalo mi blad skasowac po przez odpiecie klepmy na aku. Kiedy bylem w polsce na urlopie jakies wlasnie trzy tygodnie temu, podjechalem do gazownika i na kompie sprawdzil bledy i wlansie pokazalo ten ów Blad 0303. lecz nie mogl zczytac nic ze sterownika gazu. Wczoraj zapalil mi sie pownowie ten check i nie mam bladego pojecia co jest grane. A powiem ze na benzynce auto odpala na styk i nie traci mocy a na gazie raz jedzie dobrze a raz zachwile gaz odlacza sygnalizujac ze butla jest pusta.Aktualnie jestem w Holandii i nie mam za bardzo jak autka sprawdzic,Znalazlem diagnostyke komupterowa i tam podjechalem, gościu podpial Viki pod kompa i mu zamiast bledu 0303 wyskoczyly bledy 0340 i 0170. Odrazu zostaly wymienione swiece strare to BERU a nowe BOSCH,Po przejechaniu okolo 20 km na zalaczonym gazie ponownie zaczal silnik szarpac i wylaczyl sie gaz, przelaczajac viki na benzyne i rowniez pojawil sie check. A auto zaczelo sie dusic i szarpac na benzynie jak i na gazie jak by nie pali na ktoryms z cylindrow. Wczesniej zanim pojechalem diagnostyke dzwonilem do faceta co montowal gaz i po mojej rozmowie stwierdzil abym wlasnie sprawdzil swiece i odpowietrzyl reduktor od gazu. Tylko ze ja nie chce nic grzebac pzy gazie bo nie mam bladego pojecia o tym.Pomocy bo ja juz nie mam sily zastanawiac sie co sie dzieje z moja Viki, tym bardziej zalezy mi na tym aby dojechac za tydzien do polski.

Edited by PeterPT

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jak nie chcesz grzebać w gazie to jedź do kogoś kto ci zrobi. Albo faktycznie źle zamontowany reduktor i zamarza albo nie utrzymuje ciśnienia. Tak czy inaczej wychodzi na to że problem leży w instalacji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też miałem w mojej VB stag3 nie ma sensu grzebać przy tym samemu podjedz do warsztatu i niech ci sprawdzą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalazlem juz problem. wina byla po stronie listwy zapolonwej bo miala pekniecie i przebicie i dlatego sie dlawil. a z gazem musze wyregulowac bo ma za bogata mieszanke. tylko ze niestety nie mam tu w holandii zadnego gazownika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz chęci to kup sobie fejsa za parę groszy, przeczytaj instrukcję i do dzieła

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jakiego fejsa?? Edited by PeterPT

Share this post


Link to post
Share on other sites

kabel sterownik lpg - laptop a program ściągniesz z internetu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wszystko ladnie i pieknie. a moze tak by ktos powiedzial skad wziasc kabel i moze nazwe tego programu no i sterownik....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kabel najszybciej kupisz na allegro np pierwszy z brzegu jaki wyskoczył

Please login or register to see this link.

Są tańsze i droższe, sprawdź, żeby obsługiwał Staga. Najlepiej, żebyś miał złącze RS232 w laptopie jeśli nie to pod USB też powinno chodzić.

Program z tąd:

Please login or register to see this link.

Sterowniki do kabla dostaniesz razem z kablem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki wielkie za pomoc skorzystam bo mi sie przyda i niebede musial latac do polski z kazdym problem

No i mój problem roztrzygniety

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wczoraj auto bylo u gazownika i moj problem z gazem byl taki ze byla padnieta listwa wtryskowa gazu. wymieniona i Viki smiga

Edited by PeterPT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie bede zakladal nowego tematu gdyz nastapil ciag dalszy moich problemow z Viki. Wczoraj po wizycie u gazownika. Po wymianie listwy wtryskowej gazu, po kalibracji gazu, i wszystkim co z tym zwiazne Viki chodzila do dzis sprawnie.

Problem moj nastapil po wymianie listwy z cewka zaplonowa. i juz nie mam pojecia co z nia nie tak. Nowa listwa to Beru, ladnie chodzila przez pol dnia, auto chodzilo rowno na gazie i na benzynie, ale problem nastapil w trakcie jazdy.Gdy stalem na swiatlach i jak chcialem ruszyc auto zgaslo i zaczal mrugac check i kontrolka z wizerunkiem auta i klucza. probowalem kilkakrotnie Viki uruchomic ale nie dalo rady,rozrusznik krecil ale auto i tak nieodpalilo. Pomoglo dopiero odlacznie klemy i auto odpalilo. Po przejechaniu okolo 30 km znow to samo. teraz auto stoi z odlaczonym aku zeby bledy sie skasowaly bo juz za pozno zeby o tej porze znalezc diagnoste z kompem. Czy ktos mial podobny problem ???

Pali sie check i kontrolka z autem i kluczem... czy to moze immo...bo jak krece to chcek mruga i ta kontrolka z autem

Edited by PeterPT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak mruga to immo. Sądząc po opisie coś ci nie łączy. Sprawdź najpierw wtyczkę od pętli

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ale to wszystko zaczelo sie po wymianie listwy z cewka zaplonowa. i co ma wspolnego z immo....

Jutro rano podlacze aku. uruchomie silnik. jak kontrolek nie bedzie to sprawdze czy nadal sie cos pojawi. a czy moze byc cos z kluczykiem .... bo mam dwa, gdzie w jednym jest pestka od immo a w drugim nie ma. i moze przelozyc pestke do drugiego i na drugim uruchomic auto...

Edited by PeterPT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przełożenie nic nie da bo i tak samochód będzie widział ten sam transponder. Widać awaria to zbieg okoliczności albo zostało poruszone coś w kablach. Najpierw sprawdź tą pętlę

Share this post


Link to post
Share on other sites

petla sprawdzona,. immo ok. bo pali normalnie. ale nadal zdarza sie ze auto gasnie nagle i pojawia sie choinka na desce z tymi dwiema kontrolkami, mimo ze auto cala noc stalo z odlaczonym aku.

jutro jade do ASO i nich wezma sie za nie.

Bylem u speca od elektryki i komputerow w samochodach. Podpial Viki pod kompa i zczytal bledy 1612,1613. i wiem ze cos moze nie tak jest z sterownikiem silnika i immo. ale gdy wykasowal bledy, i wszystko ok jak znow sie pojawil chcek ale juz bez kontrolki z autkiem i kluczem. Spec podpial pod kompa auto i blad 0170 bogata lub uboga mieszkanka i blad sondy. Wiec pojechalem do gazownika wyregulowalem gaz i jak narazie "odpukac w nie malowane" viki jezdzi dobrze bez zadnych problemow..tylko zobacze jak dalej to bedzie ok

Dzieki za wszystkie porady

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> moj problem niby sie wydawal duzy. ale problem okazal sie błachy bo przyczyna samo gasniecia autka byly zapieczone przekazniki od sterowania silnika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by PeterPT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej znow mam problem. Chodzi o to ze auto gasnie samoczynnie. Zazwyczaj po przejechaniu 200km. Objaw ma taki ze poprostu obrotyu nagle spadaja do zera, silnik gasnie, brak wspomagania, napiecie w aucie jest bo swieci sie deska. Gdy auto stanie zaden check sie nie zapali. Gdy podniose maske do gory to slysze wyrazne dzwiek jak by cykanie zegarka z tego "zaworka" lub czegos w tym stylu. na zdjeciu zaznaczono na czerwonom aby ponownie uruchomic auto musze odpiac na chwile kleme od aku.

Please login or register to see this link.

Edited by PeterPT

Share this post


Link to post
Share on other sites

to że zaworek cyrka to znaczy że działa i tak ma byc.

Pada Tobie immo i tyle.

Do fejsa od gazu dokup sobie Op-Com i bedziesz miał kpl.

Ja kupowałem w niemczech a szedł z Hong Kong

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z gazem nie mam problemu. Tylko problem jest z tym ze gasnie. I to w najmniej oczekiwanym momencie. w grudniu zgasla mi na autostradzie w niemczech

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...