Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
shadi86

1.6 16V X16XEL pracuje na 3 cylindry

Polecane posty

Witam. Posiadam problem z wysterowaniem wtrysku na jednym cylindrze. Problem wydaje się być bardziej złożony. Zacznę od informacji co ustaliłem i wymieniłem.

-nowe świece (na starych taki sam efekt). Świeca która nie pali jest czysta i sucha (brak paliwa)

-3 różne cewki (taki sam efekt)

-sprawdzone wtryskiwacze (po zamianie w innej kolejności dalej nie podaje paliwa na pierwszy cylinder)

-wymieniłem ECU ponieważ został uszkodzony. Sprawdziłem go u znajomego i faktycznie nie działa. Na wymienionym ECU pracuje na 3 cylindry. U znajomego pracuje właściwie. A teraz najciekawsze. Sprawdziłem jeszcze jeden ECU i po dłuższej próbie udało się uruchomić silnik także na 3 cylindry ale ten wypadający cylinder to nie był nr 1 tylko nr 2.

Nie mam pojęcia co by jeszcze mogło powodować brak sterowania na jeden wtrysk.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiązka elektryczna sprawdzona? Nie jest sparciała, nie pokruszyła się izolacja? O ile się nie mylę wtryski są sterowane masą i chyba tylko w okablowaniu może tkwić problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem miernikiem, niestety pomiary poprawne. Najdziwniejsze że w zależności od sterownika wypada różny cylinder (oba sprawdzone na działającym aucie) ;(

Dzisiaj odpaliłem samochód i pracował tylko na 1 i 2 cylinder. Zastanawiam się czy powodem może być uszkodzony czujnik halla wałka rozrządu. Komputer nie informuje o żadnym błędzie, ale po odłączeniu czujnika halla wału korbowego silnik gaśnie zupełnie. Czy tak powinno być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

silnik musi zgasnąć po odłączeniu czujnika ,skąd ma wiedzieć w którym momencie ma podać iskre. Druga sprawa moze nie domaga pompa paliwa albo filtr paliwa ,albo regtulator ciśnienia,przy słabym ciśnieniu też będziesz miał podobne objawy . Bo skoro wiązka jest ok ,komuter ok ,to jedynie zostaje układ paliwowy.Chyba że silnik pagip kompresja mierzona?

Edytowano przez lukaszsolecki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może kable zapłonowe???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak by kabel był cienki to świeca by była mokra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

cały układ zapłonowy jest ok. Podczas testowania zapłonu op-com'em wszystkie iskry są ok. Cewka + kable sprawdzone w innym VB. Działa bez problemu. Nie sprawdzałem ciśnienia paliwa. Już nie mam pomysłu i chyba oddam do jakiegoś dobrego serwisu...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×