Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
shadi86

1.6 16V X16XEL pracuje na 3 cylindry

Recommended Posts

Witam. Posiadam problem z wysterowaniem wtrysku na jednym cylindrze. Problem wydaje się być bardziej złożony. Zacznę od informacji co ustaliłem i wymieniłem.

-nowe świece (na starych taki sam efekt). Świeca która nie pali jest czysta i sucha (brak paliwa)

-3 różne cewki (taki sam efekt)

-sprawdzone wtryskiwacze (po zamianie w innej kolejności dalej nie podaje paliwa na pierwszy cylinder)

-wymieniłem ECU ponieważ został uszkodzony. Sprawdziłem go u znajomego i faktycznie nie działa. Na wymienionym ECU pracuje na 3 cylindry. U znajomego pracuje właściwie. A teraz najciekawsze. Sprawdziłem jeszcze jeden ECU i po dłuższej próbie udało się uruchomić silnik także na 3 cylindry ale ten wypadający cylinder to nie był nr 1 tylko nr 2.

Nie mam pojęcia co by jeszcze mogło powodować brak sterowania na jeden wtrysk.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiązka elektryczna sprawdzona? Nie jest sparciała, nie pokruszyła się izolacja? O ile się nie mylę wtryski są sterowane masą i chyba tylko w okablowaniu może tkwić problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzałem miernikiem, niestety pomiary poprawne. Najdziwniejsze że w zależności od sterownika wypada różny cylinder (oba sprawdzone na działającym aucie) ;(

Dzisiaj odpaliłem samochód i pracował tylko na 1 i 2 cylinder. Zastanawiam się czy powodem może być uszkodzony czujnik halla wałka rozrządu. Komputer nie informuje o żadnym błędzie, ale po odłączeniu czujnika halla wału korbowego silnik gaśnie zupełnie. Czy tak powinno być?

Share this post


Link to post
Share on other sites

silnik musi zgasnąć po odłączeniu czujnika ,skąd ma wiedzieć w którym momencie ma podać iskre. Druga sprawa moze nie domaga pompa paliwa albo filtr paliwa ,albo regtulator ciśnienia,przy słabym ciśnieniu też będziesz miał podobne objawy . Bo skoro wiązka jest ok ,komuter ok ,to jedynie zostaje układ paliwowy.Chyba że silnik pagip kompresja mierzona?

Edited by lukaszsolecki

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak by kabel był cienki to świeca by była mokra

Share this post


Link to post
Share on other sites

cały układ zapłonowy jest ok. Podczas testowania zapłonu op-com'em wszystkie iskry są ok. Cewka + kable sprawdzone w innym VB. Działa bez problemu. Nie sprawdzałem ciśnienia paliwa. Już nie mam pomysłu i chyba oddam do jakiegoś dobrego serwisu...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...