Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

wgmajster

problem z nawiewem - nietypowy

Recommended Posts

witam

mam problem z nawiewem. przestał całkowicie działać nawiew powietrza, zgodnie z radami wymieniłem szczotki.

Po wymianie szczotek działa nawiew na biegach 1 do 8, natomiast na 9 i w trubie manualnym biegu słuchać jakby przełączanie przekaźnika i nawiew działa / nie działa co jakieś 3 sekundy - czyli włącza się na 3-4 sekundy, słychać cyknięcie i na jakieś 3-4 sekundy się wyłącza i tak w kółko. Jesli przełacze na niższy bieg kiedy nie działa - nawiewu nie ma, kidy przełczę z 9 na niższy bieg przy dziłającym nawiewie - mam pełną funkcjonalność na biegach 1 do 8??

ma ktoś jakiś pomysł?

mam domysł pewien - dotyczacy rezystora - składa się on z oporników i jakiegoś przekaźniczka - i czy jest tak że w trybie 1 do 8 zasilanie przechodzi przez rezystory a na 9 jest puszczonu full przez przekażnik??

dzieki za wszystkie ewentualne sugestie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem dobrze myślisz. U mnie pękł lut i działo się podobnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie jak nie działały pierwsze 3 biegi , 4 działał poprawnie , to był rezystor rypnięty po wymianie wszystko ładnie działa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> wymiana bardzo prosta wystarczy zdjąć wycieraczki , plastikowe podszybie i odkręcić sterownik wycieraczek ,odkręcić plastikowe cos od filtra kabinowego i o to ukazuje nam się cały osprzęt dmuchawy wysuwamy ją i wypinamy rezystor

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> przerabiałem to u siebie na pewno na forum znajdziesz bardziej szczegółowe porady ze zdjęciami

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

najmocniejszy bieg idzie bez pośrednio z akumulatora reszta jest przepuszczona przez rezystor (opornik) który kontroluje obroty przynajmniej tak mi sie wydaje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by łukasz vectra B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu jest mowa o climatronicu. Rezystor masz koło pedału gazu pod plastikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

myślałem że przy kimatroniku jest to same miejsce rezystora a tu niespodziewajka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

mało prawdopodobne żeby to był rezystor - nawiew ma problemy na pełnej mocy - wtedy prawdopodobnie "omija rezystor"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtedy omija rezystor i idzie przez przekaźnik ale tak jak pisałem, problemem może być tak jak u mnie, połączenie. Popękały luty. Trzeba to szybko sprawdzić po przez to potrafi tak się grzać, że u mnie nadpaliło wtyczkę i podtopiło nawet izolację przewodu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy klimatroniku za obroty dmuchawy od 1 do 8 nie odpowiada żaden rezystor, tylko regulator tranzystorowy. Bieg 9 załączany jest przekaźnikiem.

Odepnij akumulator.

Wyjmij wtyczki z tyłu panela klimatronika i włóż je z powrotem dobrze dociskając.

To samo zrób z wtyczką regulatora obrotów w tunelu.

Po podłączeniu akumulatora naciśnij jednocześnie przyciski AUTO i OFF i przytrzymaj kilka sekund.

Jeśli nadal nie będzie działało prawidłowo, to albo są uszkodzone przewody między panelami, albo zimne luty na płytkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

co oznaczaja przewody miedzy panelami? rozumię że zimne luty - masz na myśli elektronikę panelu sterowania.

jutro wezmę się za przelutowanie regulatora, zrobie też z wtyczkami i resecik klimy, zobaczymy czy beda efekty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przewody między panelem klimatronika a regulatorem w tunelu.

Mogą mieć uszkodzoną izolację i się zwierać lub któryś jest naderwany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

O jaki regulator w tunelu chodzi ??? Czy to chodzi o ten z tranzystorami???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam identyczny problem. Wtyczki posprawdzane, kable całe... Zostaje podmiana panela dla testu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozbierałeś ten regulator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

popraw Sobie pierwsze luty na regulatorze i delikatnie przeczyść styki przekaźnika na tymże regulatorze, dodatkowo jak bedziesz mieć wymontowany regulator to delikatnie przeczyść styki do wtyczki ( ja dodatkowo prysnąłem elektrokontaktem) - u mnie to pomogła - kable były całe i wtyczka sie nie grzała

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja nie mogłem nigdzie znaleźć problemu ale zauważełem że na dziurach się wyłącza, poszedłem tym tropem najprawdopodobniej ruszała mi się wtyczka. Wyciągłem regulator i pocynowałem lekko piny na regulatorze, jak narazie działa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdz przekaźnik pod kierownicą - brązowy w lewym górnym rogu jest oznaczenie na tabliczce. u mnie tak było

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...