Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

wgmajster

problem z nawiewem - nietypowy

Polecane posty

witam

mam problem z nawiewem. przestał całkowicie działać nawiew powietrza, zgodnie z radami wymieniłem szczotki.

Po wymianie szczotek działa nawiew na biegach 1 do 8, natomiast na 9 i w trubie manualnym biegu słuchać jakby przełączanie przekaźnika i nawiew działa / nie działa co jakieś 3 sekundy - czyli włącza się na 3-4 sekundy, słychać cyknięcie i na jakieś 3-4 sekundy się wyłącza i tak w kółko. Jesli przełacze na niższy bieg kiedy nie działa - nawiewu nie ma, kidy przełczę z 9 na niższy bieg przy dziłającym nawiewie - mam pełną funkcjonalność na biegach 1 do 8??

ma ktoś jakiś pomysł?

mam domysł pewien - dotyczacy rezystora - składa się on z oporników i jakiegoś przekaźniczka - i czy jest tak że w trybie 1 do 8 zasilanie przechodzi przez rezystory a na 9 jest puszczonu full przez przekażnik??

dzieki za wszystkie ewentualne sugestie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem dobrze myślisz. U mnie pękł lut i działo się podobnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak nie działały pierwsze 3 biegi , 4 działał poprawnie , to był rezystor rypnięty po wymianie wszystko ładnie działa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> wymiana bardzo prosta wystarczy zdjąć wycieraczki , plastikowe podszybie i odkręcić sterownik wycieraczek ,odkręcić plastikowe cos od filtra kabinowego i o to ukazuje nam się cały osprzęt dmuchawy wysuwamy ją i wypinamy rezystor

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> przerabiałem to u siebie na pewno na forum znajdziesz bardziej szczegółowe porady ze zdjęciami

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

najmocniejszy bieg idzie bez pośrednio z akumulatora reszta jest przepuszczona przez rezystor (opornik) który kontroluje obroty przynajmniej tak mi sie wydaje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez łukasz vectra B

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu jest mowa o climatronicu. Rezystor masz koło pedału gazu pod plastikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

myślałem że przy kimatroniku jest to same miejsce rezystora a tu niespodziewajka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

mało prawdopodobne żeby to był rezystor - nawiew ma problemy na pełnej mocy - wtedy prawdopodobnie "omija rezystor"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wtedy omija rezystor i idzie przez przekaźnik ale tak jak pisałem, problemem może być tak jak u mnie, połączenie. Popękały luty. Trzeba to szybko sprawdzić po przez to potrafi tak się grzać, że u mnie nadpaliło wtyczkę i podtopiło nawet izolację przewodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy klimatroniku za obroty dmuchawy od 1 do 8 nie odpowiada żaden rezystor, tylko regulator tranzystorowy. Bieg 9 załączany jest przekaźnikiem.

Odepnij akumulator.

Wyjmij wtyczki z tyłu panela klimatronika i włóż je z powrotem dobrze dociskając.

To samo zrób z wtyczką regulatora obrotów w tunelu.

Po podłączeniu akumulatora naciśnij jednocześnie przyciski AUTO i OFF i przytrzymaj kilka sekund.

Jeśli nadal nie będzie działało prawidłowo, to albo są uszkodzone przewody między panelami, albo zimne luty na płytkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

co oznaczaja przewody miedzy panelami? rozumię że zimne luty - masz na myśli elektronikę panelu sterowania.

jutro wezmę się za przelutowanie regulatora, zrobie też z wtyczkami i resecik klimy, zobaczymy czy beda efekty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Przewody między panelem klimatronika a regulatorem w tunelu.

Mogą mieć uszkodzoną izolację i się zwierać lub któryś jest naderwany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

O jaki regulator w tunelu chodzi ??? Czy to chodzi o ten z tranzystorami???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam identyczny problem. Wtyczki posprawdzane, kable całe... Zostaje podmiana panela dla testu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozbierałeś ten regulator?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

popraw Sobie pierwsze luty na regulatorze i delikatnie przeczyść styki przekaźnika na tymże regulatorze, dodatkowo jak bedziesz mieć wymontowany regulator to delikatnie przeczyść styki do wtyczki ( ja dodatkowo prysnąłem elektrokontaktem) - u mnie to pomogła - kable były całe i wtyczka sie nie grzała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja nie mogłem nigdzie znaleźć problemu ale zauważełem że na dziurach się wyłącza, poszedłem tym tropem najprawdopodobniej ruszała mi się wtyczka. Wyciągłem regulator i pocynowałem lekko piny na regulatorze, jak narazie działa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz przekaźnik pod kierownicą - brązowy w lewym górnym rogu jest oznaczenie na tabliczce. u mnie tak było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×