Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

tomekostra

Płyn chlodniczy- pytania

Polecane posty

Cześć, ostatnio wymieniano mi w warsztacie płyn, w samochodzie miałem czerwony kolor, ja kupiłem jakiś niebieski, pjechalem do warsztatu i mi wymienili tak, ze 3,5 litra zostalo z tych 7. Ostatnio sprawdzałem jakość tego płynu na aerometrze i wyszło mi -18*C... I teraz moje pytania:

1. czy można tak wymieszać ciecz jak napisałem, niebieski z czerwonym czy lepiej nie bo wyczytałem w książce serwisowej, że nie mieszać ale nie wiem

2. czy mogę teraz do tej mieszanki dolać koncentratu czy lepiej zlać wszystko/ zostawić tak jak jest?

3. jak zlać najwięcej tego płynu z silnika Z18XE bo ręce opadają, jeżeli w warsztacie nie umia tego zrobić, trzeba by moze samemu spróbować (problemem jest brak kanału)

4. Nie pisać mi o tym, że jest tych tematów, bo są tematy, ale nie ma w nich odpowiedzi na wszystkie moje pytania na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wolno mieszać kolorów, kolory oznaczają mieszankę chemiczną.

Teoretycznie nie powinieneś do płynu dolewać koncentratu, chyba że posiadasz skład chemiczny tego który masz wlany i kupisz taki sam.

Musisz odłączyć dolny przewód chłodnicy.

AD4. A za taką odpowiedz w takiej formie to nie powinieneś otrzymać żadnej odpowiedzi. A co do tego czy są info na forum, otóż jest tego mnóstwo i nie pisz że jest inaczej, na każde z tych pytań znajdę przynajmniej 10 odpowiedzi!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na rynku jest gotowy płyn do lania o kolorze zielonkawym (oczojebnym) i jest on mieszalny ze wszystkimi płynami. To płyn PRESTONE do -37

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Ja w poprzedniej VB wymieniałem sam płyn to weszła cała bańka koncentratu 5l Prestone i troche tego co wyżej. Także nie było bata żeby nie zamarzło !! :) w układzie jednak krążyło trochę wody dlatego postanowiłem zalać tak a nie inaczej aby ta wodę "zdetonować".

Edytowano przez djmatti91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko że kolega już ma dwa zmieszane ze sobą

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a tamtych raczej nie wolno

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Troche reklamy i już Prestone najlepszym płynem na świecie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

A czerwony/różowy płyn to nowoczesne chłodziwo G12 i jeśli takie było to warto znów wlać takie samo.

Wszystkie VC na takim jeżdzą

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok, a jaki moze byc skutek tej mieszanki kolorow? Mam obecnie w domu jeszcze 3,5 litra plyn ten niebieski Pan Samochodzik -35*, nada się na zalanie jak tamten spuszczę? czy lepiej w inny zainwestować w miarę tani i dobry?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzenie chłodnicy, przewodów, pompy wody!!!

Każdy się nada który będzie przystosowany do chłodnic aluminiowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja zalewam różowym GM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

poczytałem jeszcze trochę jakie płyny leją ludzie i leją różne, dobre opinie ma niebieski i dobre opinie ma czerwony, myślę, że z czasem w miarę ladnej pogody wymienię ten płyn, albo chociaż zleję to co zleci i doleje tego co mi zostalo nowego.

I jeszcze jedno pytanie bo suzkalem opinii a nie znalazłem, ten płyn Pan Samochodizk to dobry jest czy lepiej to wylać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pan samochodzik to dobra firma, przynajmenij mechanicy oraz w samych sklapach polecaja ten plyn lepeij sie sprzedaje jak borygo lub petrygo ze wzgladu na to ze jest tanszy a tak samo dobry;)

Kolorow nie mozna mieszac a mozna mieszac firmy+koncentrat ale wszystko jednego koloru?

Bo ja mam u siebie zalany koncentrat + 3 firmy plynu ale wszystko jednego koloru. Czeka mnie wymiana termostatu musze wymainiac calos czy moge zostawic juz te mieszanki?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Awarie zmuszaly mnie na dolewki i tak wyszlo ze jest taki mix

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się nawet nie zastawiał, wymień całość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wlasnie sie tak zastanawialem termostat Wahlera sporo kosztuje wec przy okazji plyn tez nowy zaleje.

Nie chce zakladac nowego tematu wiec wpisze tu jeszcze jeden dziwny problem z plynem nie wiem jak przyczyna moze ktos z kolegow bedzie wiedzial co sie dzieje.

Na samym wstapie powiem ze weze nie puchan, nowy korek poziom plynu na zimnym troszke ponad laczenia.

Korek od zbiorniczka wyrownawczego kupilem nowy ale cos z tym plynem nie tak jest jak przykrac mocniej to ubywa mi po jednej jezdzie ponad 0,5 litra plynu a jak delikatnie dokrece to plyn mam pod samym korkiem jak silnik jest rozgrzany. Przewody nie sa twarde korek nowy a takie dziwne obiwy. Wyglada to na korek a mimo nowego nie ma poprawy;0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj Spawacz, Spawacz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Układ jest ciśnieniowy tak? Czyli w przypadku normalnej pracy po nagrzaniu płynu pojawia się w układzie ciśnienie, dlatego nie można odkręcać korka jak silnik ma odpowiednią temperaturę.

Jeżeli ubywa Ci płynu przy poprawnie zakręconym zbiorniczku to znaczy że gdzieś masz mikropęknięcie, pod wpływem ciśnienia wydostaję się tamtędy płyn.

Jeżeli nie masz dokręconego korka wówczas układ nie ma odpowiedniego ciśnienia (właściwości chłodzących) bo całe ciśnienie ucieka przez niedokręcony korek.

Na ogół w takim przypadku puszcza któryś z cybantów na przewodach. Jeżeli je wymienisz i będzie to samo to pozostaje chłodnica w szczególności lubi pękać na bokach lub magistrala wody na łączeniu plastiku z gumą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Akurat chlodnica jest nowa a magistrala naprawiona wiec musze miec gdzie indziej wyciak. Bedzie okazja sprawdzic przy wymainie termo + plynu po plamie wyglada na okolice magistrali. Sprawdze to bo cos jest nie tak.

Dzieki za podpowiedz nie zasmiecam tematu ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

co tam naprawiałeś?

miałem już kilka vb z pękniętą magistralą takze zmęczenie materiału już wychodzi po tych kilkunastu latach

sprawdź ją dokładnie bo może sie sączy z niej znów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie ubywało płynu i był załozony nowy zawór chłodniczy i nagrzewnicę wymieniłem na nową, nawet póxniej juz głowicę zwaliłem bo poszedł pomysł że pali płyn przez walnietą uszczelke. A tu psikus..... nowym zaworem nagrzewnicy ciekło ale w taki sposób że zero plam pod autem,nic nie parowało pod maską , zaworem delikatnie leciało i na nim od razu odparowywało.

I to by było na tyle

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A osobiście mam zalany układ Saab-oskim koncentratem , a klientom zalewam Naszym Orlenowskim Petrygo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Rura jest obcięta a zamiast rury jest wstawiony waz i spięty na obejmy sprawdzane było przed założeniem.

No chyba ze juz po tych kilku latach po zabiegu gdziesi sie luzy zrobiły.

Kto wie, co tam siedzi, korek mocno skręcony płyn ucieka a dokrace z czuciem płyn pod samym korkiem a korek trzyma, bo przy odkręcaniu jest opór wiec korek trzyma prawidłowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×