Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

tomekostra

Płyn chlodniczy- pytania

Recommended Posts

Cześć, ostatnio wymieniano mi w warsztacie płyn, w samochodzie miałem czerwony kolor, ja kupiłem jakiś niebieski, pjechalem do warsztatu i mi wymienili tak, ze 3,5 litra zostalo z tych 7. Ostatnio sprawdzałem jakość tego płynu na aerometrze i wyszło mi -18*C... I teraz moje pytania:

1. czy można tak wymieszać ciecz jak napisałem, niebieski z czerwonym czy lepiej nie bo wyczytałem w książce serwisowej, że nie mieszać ale nie wiem

2. czy mogę teraz do tej mieszanki dolać koncentratu czy lepiej zlać wszystko/ zostawić tak jak jest?

3. jak zlać najwięcej tego płynu z silnika Z18XE bo ręce opadają, jeżeli w warsztacie nie umia tego zrobić, trzeba by moze samemu spróbować (problemem jest brak kanału)

4. Nie pisać mi o tym, że jest tych tematów, bo są tematy, ale nie ma w nich odpowiedzi na wszystkie moje pytania na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wolno mieszać kolorów, kolory oznaczają mieszankę chemiczną.

Teoretycznie nie powinieneś do płynu dolewać koncentratu, chyba że posiadasz skład chemiczny tego który masz wlany i kupisz taki sam.

Musisz odłączyć dolny przewód chłodnicy.

AD4. A za taką odpowiedz w takiej formie to nie powinieneś otrzymać żadnej odpowiedzi. A co do tego czy są info na forum, otóż jest tego mnóstwo i nie pisz że jest inaczej, na każde z tych pytań znajdę przynajmniej 10 odpowiedzi!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na rynku jest gotowy płyn do lania o kolorze zielonkawym (oczojebnym) i jest on mieszalny ze wszystkimi płynami. To płyn PRESTONE do -37

Please login or register to see this image.

Ja w poprzedniej VB wymieniałem sam płyn to weszła cała bańka koncentratu 5l Prestone i troche tego co wyżej. Także nie było bata żeby nie zamarzło !! :) w układzie jednak krążyło trochę wody dlatego postanowiłem zalać tak a nie inaczej aby ta wodę "zdetonować".

Edited by djmatti91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tylko że kolega już ma dwa zmieszane ze sobą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a tamtych raczej nie wolno

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troche reklamy i już Prestone najlepszym płynem na świecie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

A czerwony/różowy płyn to nowoczesne chłodziwo G12 i jeśli takie było to warto znów wlać takie samo.

Wszystkie VC na takim jeżdzą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, a jaki moze byc skutek tej mieszanki kolorow? Mam obecnie w domu jeszcze 3,5 litra plyn ten niebieski Pan Samochodzik -35*, nada się na zalanie jak tamten spuszczę? czy lepiej w inny zainwestować w miarę tani i dobry?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uszkodzenie chłodnicy, przewodów, pompy wody!!!

Każdy się nada który będzie przystosowany do chłodnic aluminiowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zalewam różowym GM

Share this post


Link to post
Share on other sites

poczytałem jeszcze trochę jakie płyny leją ludzie i leją różne, dobre opinie ma niebieski i dobre opinie ma czerwony, myślę, że z czasem w miarę ladnej pogody wymienię ten płyn, albo chociaż zleję to co zleci i doleje tego co mi zostalo nowego.

I jeszcze jedno pytanie bo suzkalem opinii a nie znalazłem, ten płyn Pan Samochodizk to dobry jest czy lepiej to wylać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pan samochodzik to dobra firma, przynajmenij mechanicy oraz w samych sklapach polecaja ten plyn lepeij sie sprzedaje jak borygo lub petrygo ze wzgladu na to ze jest tanszy a tak samo dobry;)

Kolorow nie mozna mieszac a mozna mieszac firmy+koncentrat ale wszystko jednego koloru?

Bo ja mam u siebie zalany koncentrat + 3 firmy plynu ale wszystko jednego koloru. Czeka mnie wymiana termostatu musze wymainiac calos czy moge zostawic juz te mieszanki?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Awarie zmuszaly mnie na dolewki i tak wyszlo ze jest taki mix

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym się nawet nie zastawiał, wymień całość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wlasnie sie tak zastanawialem termostat Wahlera sporo kosztuje wec przy okazji plyn tez nowy zaleje.

Nie chce zakladac nowego tematu wiec wpisze tu jeszcze jeden dziwny problem z plynem nie wiem jak przyczyna moze ktos z kolegow bedzie wiedzial co sie dzieje.

Na samym wstapie powiem ze weze nie puchan, nowy korek poziom plynu na zimnym troszke ponad laczenia.

Korek od zbiorniczka wyrownawczego kupilem nowy ale cos z tym plynem nie tak jest jak przykrac mocniej to ubywa mi po jednej jezdzie ponad 0,5 litra plynu a jak delikatnie dokrece to plyn mam pod samym korkiem jak silnik jest rozgrzany. Przewody nie sa twarde korek nowy a takie dziwne obiwy. Wyglada to na korek a mimo nowego nie ma poprawy;0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj Spawacz, Spawacz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Układ jest ciśnieniowy tak? Czyli w przypadku normalnej pracy po nagrzaniu płynu pojawia się w układzie ciśnienie, dlatego nie można odkręcać korka jak silnik ma odpowiednią temperaturę.

Jeżeli ubywa Ci płynu przy poprawnie zakręconym zbiorniczku to znaczy że gdzieś masz mikropęknięcie, pod wpływem ciśnienia wydostaję się tamtędy płyn.

Jeżeli nie masz dokręconego korka wówczas układ nie ma odpowiedniego ciśnienia (właściwości chłodzących) bo całe ciśnienie ucieka przez niedokręcony korek.

Na ogół w takim przypadku puszcza któryś z cybantów na przewodach. Jeżeli je wymienisz i będzie to samo to pozostaje chłodnica w szczególności lubi pękać na bokach lub magistrala wody na łączeniu plastiku z gumą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat chlodnica jest nowa a magistrala naprawiona wiec musze miec gdzie indziej wyciak. Bedzie okazja sprawdzic przy wymainie termo + plynu po plamie wyglada na okolice magistrali. Sprawdze to bo cos jest nie tak.

Dzieki za podpowiedz nie zasmiecam tematu ;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

co tam naprawiałeś?

miałem już kilka vb z pękniętą magistralą takze zmęczenie materiału już wychodzi po tych kilkunastu latach

sprawdź ją dokładnie bo może sie sączy z niej znów

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie ubywało płynu i był załozony nowy zawór chłodniczy i nagrzewnicę wymieniłem na nową, nawet póxniej juz głowicę zwaliłem bo poszedł pomysł że pali płyn przez walnietą uszczelke. A tu psikus..... nowym zaworem nagrzewnicy ciekło ale w taki sposób że zero plam pod autem,nic nie parowało pod maską , zaworem delikatnie leciało i na nim od razu odparowywało.

I to by było na tyle

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A osobiście mam zalany układ Saab-oskim koncentratem , a klientom zalewam Naszym Orlenowskim Petrygo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Rura jest obcięta a zamiast rury jest wstawiony waz i spięty na obejmy sprawdzane było przed założeniem.

No chyba ze juz po tych kilku latach po zabiegu gdziesi sie luzy zrobiły.

Kto wie, co tam siedzi, korek mocno skręcony płyn ucieka a dokrace z czuciem płyn pod samym korkiem a korek trzyma, bo przy odkręcaniu jest opór wiec korek trzyma prawidłowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...