Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

andrzejviki

Problem z odpaleniem

Polecane posty

Cześć

Mam Vectrę 2.0 8V z gazem. Ostatnio bywała kapryśna przy odpalaniu natomiast gdy już odpaliła na niższych obrotach silnik nie miał mocy zarówno na benzynie jak i gazie. Czasem odpalał czasem nie. Ostatnio, gdy nie mogłem odpalić, a akumulator dawał wyraźne oznaki słabości, spróbowaliśmy odpalić auto na popych. Podczas próby dało się słyszeć spod maski jakieś udeżenie, zgasły wszystkie kontrolki, w ogóle nie ma zasilania.

Co może być przyczyną i jak to naprawić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siemanko.

Zamiast popatrzeć dokładnie co jej dolega nie wiem może świeczki, przewody powymieniać to ty odpaliłeś na pych, a z tego co słyszałem to tego się nie robi bo może strzelić rozrząd albo się przestawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dokładnie masz racje

ja obstawiam na to że rozrząd jest przestawiony zacznij sprawdzać od tego następnie patrz świece kable kopułka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź rozrząd i ciesz się tym że masz bezkolizyjny silnik.

Czy się przestawił czy też pasek pękł to olać to

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Nowy pasek i jazda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki za podpowiedzi

dam znać co i jak

okazuje się, że brak zasilania to wina akumulatora, chyba był za słabo dokręcony, naładowałem go i właściwie wracamy do punktu wyjścia.

dziś spróbowałem odpalić i mi się udało jednak po chwili zaczął się dusić i zgasł

potem już nie mogłem odpalić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kable świece nowe, alternator sprawny,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kable, świece i kopułka były zmieniane jakieś pół roku temu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolego - metoda selekcji negatywnej - sprawdz filtr powietrza, czy kable WN wszedzie sa docisniete i przede wszystkim - sprawdz instalacje elektryczna od LPG i wtryskow paliwa - jak tam masz jakas "maniane" to mozesz miec problem z odcieciem zarowno gazu jak i benzyny (brak paliwa) albo silnik dostaje dwa paliwa na raz i sie zwyczajnie dlawi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zmieniłem kable WN i akumulator, nie jest jeszcze idealnie ale dużo lepiej niż było, odpala ładnie gdy jest zimno, gorzej gdy śnieg zaczyna topnieć i jest duża wilgotność, natomiast po rozgrzaniu silnika zaczyna się dusić, kaszleć, przytykać, muszę mocno gazować aby ruszyć, dopiero przy wyższych obrotach jakoś się rozpędza, problem pojawia się zarówno przy zasilaniu benzyną jak i gazem

pewnie nie obędzie się bez mechanika ale chciałbym mieć rozeznanie i czegoś się sam nauczyć

dzięki wszystkim za pomoc

Edytowano przez andrzejviki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A kontrolka silnika, tzw "check" sie zapala w ogole? Jesli zapala sie podczas jazdy, to zczytaj bledy i bedziesz mial dalsze podpowiedzi co silnikowi dolega.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak, kontrolka się pali właściwie cały czas ale nie mam gdzie sprawdzić błędów, wydaje mi się, że silnik coraz bardziej słabnie, brak mu mocy,

w ogóle w okolicach pompy paliwa słychać jakieś syczenie, jakby uchodzące powietrze, ktoś ma pomysł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Sprawdz bledy metoda "na zworke" - to nic nie kosztuje. Opis jak to zrobic jak i liste bledow znajdziesz na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam kody:

19 Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał

71 Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie

73 Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie

jak to zinterpretować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dwa pierwsze czujnik do wymiany

a co do trzeciego to przeczyści styki jak nie pomoże to przepływomierz też do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dodam, że ostatnio coraz ciężej odpala, często gaśnie i z trudem odpala, muszę ją przytrzymywać na wyskich obrotach, silnik się dusi, jakby nie dostawał paliwa, poniżej 3 tys. w ogóle nie przyspiesza

może przestawił się też rozrząd?

usłyszałem też, przypadkiem gdy zmieniałem żarówki z tyłu, syczenie jakby uciekające pod ciśnienim powietrze, z okolic pompy paliwa przy włączonym silniku

Edytowano przez andrzejviki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A zobacz podmień cewkę. U mnie kaszlała, prychała, nie paliła, i okazała się to być cewka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie mam od kogo pożyczyć cewki ale może gdzieś uda mi się kupić, to nie jest drogie

tak czy inaczej silnik chodzi nie równo więc podejżewam, że to rozrząd a tego sam nie zrobię

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

71 i 73 - uszkodzony przeplywomierz albo jego wiazka. Czujnik temp powietrza jest czescia przeplywomierza. Odlacz cala przeplywke, niech silnik wejdzie w tryb awaryjny i zobacz czy nie bedzie odrobine lepiej jezdzil.

19 - moze byc w jakis sposob zwiazane z poprzednim, poniewaz kabel od czujnika polozenia walu leci tym samym torem (tuz kolo zbiorniczka wyrownawczego) razem z kablem od przeplywomierza (sugeruje uszkodzenia mechaniczne kabli...)

Edytowano przez Janus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jak mam to zrobić

a gdzie dokładnie jest przepływomierz, dam radę go samemu wymienić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Wygląda on tak jak na zdjęciu powyżej, raczej nie ma sensu opisywać gdzie on jest, gdyż jest bardzo widoczny. Wolałem dać zdjęcie, abyś wiedział jak to wygląda.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ogólnie to radzę tak jak kolega wyżej, oraz:

Przeczyść styki papierkiem ściernym, bo lubią śniedzieć, zarówno we wtyczce jak i w przepływce.

Zobacz czy kable we wiązce są całe, tzn nie poobrywane, podtopione itd...

Na koniec spryskaj wszystko preparatem penetrującym (chodzi o wtyczki)

Samej przepływki raczej się nie czyści, Jest tam czujniczek który nie lubi jak się w niego ingeruje mechaniczie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Możesz ewentualnie spryskać go płynem do czyszczenia przepsutnicy, ale raczej nie pomoże.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Najlepiej pojedz na szrot, wymontuj, daj na piwo, podłącz pod swój i zobacz czy bedzie działało, jak będzie działało tak samo (NIE GORZEJ) to wina leży we wiązce, a jak dobrze, to wadomo, wymiana.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

no i cóż, ociepliło się i viki przestała palić na dobre, dopóki temperatura utrzymywała się na minusie, z oporem, ale odpalała

przyjrzałem się swojemu przepływomierzowi, wiązka, która od niego odchodzi dzieli się na dwie części, jeden kabel jest poprowadzony w dół (nie mogę dostrzec dokąd, jest już ciemno) a drugi kończy się nasówką i lata luzem, nie wiem jak było do tej pory ale to nieco dziwne

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez andrzejviki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jednopinowy to czujnik temp. na deskę rodzielczą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a gdzie powinien być wpięty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

]

Stojąc przodem do auta po lewej stronie obudowy termostatu przy wyjściu wężana chłodnicę.

Ten drugi oznaczony zieloną strzałką to nie jest przypadkiem czujnik położenia wału !! , bez niego viki by ci nie odpaliła,a znajduje się on pod łapą silnika (czujnik indukcyjny

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ten drugi sobie leci tam w dół pod silnik i jest mocno wpięty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×