Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

andrzejviki

Problem z odpaleniem

Recommended Posts

Cześć

Mam Vectrę 2.0 8V z gazem. Ostatnio bywała kapryśna przy odpalaniu natomiast gdy już odpaliła na niższych obrotach silnik nie miał mocy zarówno na benzynie jak i gazie. Czasem odpalał czasem nie. Ostatnio, gdy nie mogłem odpalić, a akumulator dawał wyraźne oznaki słabości, spróbowaliśmy odpalić auto na popych. Podczas próby dało się słyszeć spod maski jakieś udeżenie, zgasły wszystkie kontrolki, w ogóle nie ma zasilania.

Co może być przyczyną i jak to naprawić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siemanko.

Zamiast popatrzeć dokładnie co jej dolega nie wiem może świeczki, przewody powymieniać to ty odpaliłeś na pych, a z tego co słyszałem to tego się nie robi bo może strzelić rozrząd albo się przestawić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dokładnie masz racje

ja obstawiam na to że rozrząd jest przestawiony zacznij sprawdzać od tego następnie patrz świece kable kopułka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź rozrząd i ciesz się tym że masz bezkolizyjny silnik.

Czy się przestawił czy też pasek pękł to olać to

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Nowy pasek i jazda

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, dzięki za podpowiedzi

dam znać co i jak

okazuje się, że brak zasilania to wina akumulatora, chyba był za słabo dokręcony, naładowałem go i właściwie wracamy do punktu wyjścia.

dziś spróbowałem odpalić i mi się udało jednak po chwili zaczął się dusić i zgasł

potem już nie mogłem odpalić

Share this post


Link to post
Share on other sites

kable świece nowe, alternator sprawny,

Share this post


Link to post
Share on other sites

kable, świece i kopułka były zmieniane jakieś pół roku temu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego - metoda selekcji negatywnej - sprawdz filtr powietrza, czy kable WN wszedzie sa docisniete i przede wszystkim - sprawdz instalacje elektryczna od LPG i wtryskow paliwa - jak tam masz jakas "maniane" to mozesz miec problem z odcieciem zarowno gazu jak i benzyny (brak paliwa) albo silnik dostaje dwa paliwa na raz i sie zwyczajnie dlawi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zmieniłem kable WN i akumulator, nie jest jeszcze idealnie ale dużo lepiej niż było, odpala ładnie gdy jest zimno, gorzej gdy śnieg zaczyna topnieć i jest duża wilgotność, natomiast po rozgrzaniu silnika zaczyna się dusić, kaszleć, przytykać, muszę mocno gazować aby ruszyć, dopiero przy wyższych obrotach jakoś się rozpędza, problem pojawia się zarówno przy zasilaniu benzyną jak i gazem

pewnie nie obędzie się bez mechanika ale chciałbym mieć rozeznanie i czegoś się sam nauczyć

dzięki wszystkim za pomoc

Edited by andrzejviki

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kontrolka silnika, tzw "check" sie zapala w ogole? Jesli zapala sie podczas jazdy, to zczytaj bledy i bedziesz mial dalsze podpowiedzi co silnikowi dolega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak, kontrolka się pali właściwie cały czas ale nie mam gdzie sprawdzić błędów, wydaje mi się, że silnik coraz bardziej słabnie, brak mu mocy,

w ogóle w okolicach pompy paliwa słychać jakieś syczenie, jakby uchodzące powietrze, ktoś ma pomysł?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdz bledy metoda "na zworke" - to nic nie kosztuje. Opis jak to zrobic jak i liste bledow znajdziesz na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam kody:

19 Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał

71 Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie

73 Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie

jak to zinterpretować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dwa pierwsze czujnik do wymiany

a co do trzeciego to przeczyści styki jak nie pomoże to przepływomierz też do wymiany

Share this post


Link to post
Share on other sites

dodam, że ostatnio coraz ciężej odpala, często gaśnie i z trudem odpala, muszę ją przytrzymywać na wyskich obrotach, silnik się dusi, jakby nie dostawał paliwa, poniżej 3 tys. w ogóle nie przyspiesza

może przestawił się też rozrząd?

usłyszałem też, przypadkiem gdy zmieniałem żarówki z tyłu, syczenie jakby uciekające pod ciśnienim powietrze, z okolic pompy paliwa przy włączonym silniku

Edited by andrzejviki

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zobacz podmień cewkę. U mnie kaszlała, prychała, nie paliła, i okazała się to być cewka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie mam od kogo pożyczyć cewki ale może gdzieś uda mi się kupić, to nie jest drogie

tak czy inaczej silnik chodzi nie równo więc podejżewam, że to rozrząd a tego sam nie zrobię

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

71 i 73 - uszkodzony przeplywomierz albo jego wiazka. Czujnik temp powietrza jest czescia przeplywomierza. Odlacz cala przeplywke, niech silnik wejdzie w tryb awaryjny i zobacz czy nie bedzie odrobine lepiej jezdzil.

19 - moze byc w jakis sposob zwiazane z poprzednim, poniewaz kabel od czujnika polozenia walu leci tym samym torem (tuz kolo zbiorniczka wyrownawczego) razem z kablem od przeplywomierza (sugeruje uszkodzenia mechaniczne kabli...)

Edited by Janus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jak mam to zrobić

a gdzie dokładnie jest przepływomierz, dam radę go samemu wymienić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Wygląda on tak jak na zdjęciu powyżej, raczej nie ma sensu opisywać gdzie on jest, gdyż jest bardzo widoczny. Wolałem dać zdjęcie, abyś wiedział jak to wygląda.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ogólnie to radzę tak jak kolega wyżej, oraz:

Przeczyść styki papierkiem ściernym, bo lubią śniedzieć, zarówno we wtyczce jak i w przepływce.

Zobacz czy kable we wiązce są całe, tzn nie poobrywane, podtopione itd...

Na koniec spryskaj wszystko preparatem penetrującym (chodzi o wtyczki)

Samej przepływki raczej się nie czyści, Jest tam czujniczek który nie lubi jak się w niego ingeruje mechaniczie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Możesz ewentualnie spryskać go płynem do czyszczenia przepsutnicy, ale raczej nie pomoże.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Najlepiej pojedz na szrot, wymontuj, daj na piwo, podłącz pod swój i zobacz czy bedzie działało, jak będzie działało tak samo (NIE GORZEJ) to wina leży we wiązce, a jak dobrze, to wadomo, wymiana.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i cóż, ociepliło się i viki przestała palić na dobre, dopóki temperatura utrzymywała się na minusie, z oporem, ale odpalała

przyjrzałem się swojemu przepływomierzowi, wiązka, która od niego odchodzi dzieli się na dwie części, jeden kabel jest poprowadzony w dół (nie mogę dostrzec dokąd, jest już ciemno) a drugi kończy się nasówką i lata luzem, nie wiem jak było do tej pory ale to nieco dziwne

Please login or register to see this link.

Edited by andrzejviki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednopinowy to czujnik temp. na deskę rodzielczą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

]

Stojąc przodem do auta po lewej stronie obudowy termostatu przy wyjściu wężana chłodnicę.

Ten drugi oznaczony zieloną strzałką to nie jest przypadkiem czujnik położenia wału !! , bez niego viki by ci nie odpaliła,a znajduje się on pod łapą silnika (czujnik indukcyjny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten drugi sobie leci tam w dół pod silnik i jest mocno wpięty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...