Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Lary1993

Kody Błędów P0120 i P0130

Recommended Posts

Witam. Nie wiem czy w dobrym dziale, ale moje pytanie brzmi.

Podłączyłem moją Wiki pod komputer i następująco pali mi się kontrolka TC i poduszki powietrzne generalnie z tego powodu wlasnie podłączyłem ja pod komputer a tu poduszek nie wykryło i bledu TC nie można skasować. Wychodzi na to ze jak by trakacja nie działała. Mianowicie są dwa będy:

P0120-za wysokie napięcie potencjometru przepustnicy TPS.

P0130- za niskie napięcie obwodu sensora .

Jak by ktoś mógł mi teraz wytłumaczyć dlaczego nie mogę skasować błedu P0120, ale za to bład P0130 kasuje się, ale po chwili powraca. Czekam na odpowiedzi jak najszybciej.

P.s Słyszałem aby sprawdzić każdą kostkę ABS i TC jakie napięcie ma, powinno być ileś tam OM.. Jeżeli nie ma odpowiedniego napięcia to najprawdopodobniej czujnik do pieca .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o poduszki to standardowy bład napinaczy. Musisz zobaczyć kostki pod fotelami. Po prostu musisz je podociskać i najlepiej poprawić tymi plastikowymi opaskami. Natomiast abs to tylko w kanał bo z tyłu masz wtyczki w piastach a z przodu masz po zdjęciu kół. Zobacz może któraś z wtyczek zaśniedziała lub się urwał kabel lub tak jak piszesz czujnik powiedział do widzenia.

Edited by ADi999

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błędu nie możesz skasować bo jest aktywny. Masz napisane że jest błąd potencjometru przepustnicy to najpierw się tym zajmij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o jaśki to proponuje zlutować kable na stałe, dociskanie kostek na ogół się nie sprawdza. Polutuj kable będziesz miał spokój na zawsze.

Odnośnie TC to tu raczej sprawdzanie czujników nic nie da gdyż problem dotyczy czujnika położenia przepustnicy a nie czujników kół.

Wyciągnik wtyk od czujnika przepustnicy, przeczyść jego styki, ewentualnie sprawdź w jakim stanie są kable, zdejmij osłonę i zobacz czy nie są sparciałe,

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to wam powiem że ten czujnik przy przypustnicy był ok ale jakimś cudem dalej przewód lekko naderwany więc poprawiłem TC znikło trakcja działa.

Poduszki- styki pod fotelem są ok , ale poduszki w kierownicy brak. Jak kupiłem samochód tak nie było jej a żarówka od poduszek była wyjęta , włożyłem ją i tak się palą a pod komputerem cały czas nie czyta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo nie ma co czytać.

Jeżeli chcesz zrobić to porządnie to:

Sprawdź dokładnie co masz a czego nie, poniżej lista.

-napinacze pasów, czy z uchwytów pasa nie wystają czerwone języki albo nie są one schowane głębiej niż standardowo w vectrze. (tak czy siak ja bym je wymienił, mały koszt ok 20-30 zł szt.)

-jaśka kierowcy nie masz, to już wiemy

-sprawdź czy masz jasiek pasażera, w tym celu musisz zdjąć zaślepkę, instrukcja jest tutaj

Please login or register to see this link.

Teraz to co musisz kupić:

-poduszkę kierowcy

-ewentualnie poduszkę pasażera

-ewentualnie napinacze

-na pewno sterownik poduszek, który znajduje się z tyłu pod tunelem. Sterownik musisz kupić odpowiedni dla Twojego auta czyli jeżeli w wyposażeniu miałeś dwa jaśki to kupujesz do takiej wersji, jeżeli na 4 to kupujesz na 4

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wymień wszystkie elementy podłącz się pod kompa, skasuj bład, jeżeli wszystko będzie ok to lampka powinna zniknąć.

Ewentualnie jeżeli nie zależy Ci na bezpieczeństwie możesz zrobić inaczej.

Zakup 4 rezystory precyzyjne o rezystancji 3,2-4ohm i wlutuj je w obwody zamiast poduszek i napinaczy, wymień sterownik, w ten sposób uda Ci się skasować błąd, jednak jeżeli sprzedaż komuś auto nie zaznaczając tego w umowie a on będzie miał wypadek, to możesz mieć spore kłopoty.

Drugi sposób uważam za idiotyczny i ja bym w tą stronę nie szedł, informuje o nim bo jest taka możliwość, jednak moim zdaniem nie warto biorąc pod uwagę że cały system airbag w vectrze można zakupić już za 200-300 zł max

Napinacze 20-30 zł szt

sterownik 50 zł

jasiek kierowcy 30-50 zł

jakiek pasażera 30-50 zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pamiętaj tylko o tym że musisz mieć orginalne zaślepki od poduszek a nie plastiki bo wtedy w razie wypadku to już prawie pewna tragedia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuje za bardzo dobrą poradę. Wolę mieć to bezpieczeństwo i zainwestować trochę. W miedzy czasie odezwę się co i jak.

Już wiadomo nie widzę napinaczów pasów chyba że ja źle szukam,ale jak mówisz o tych czerwonych językach to ich nie widzę , Co do sterownika możesz mi bardziej wytłumaczyć gdzie on jest. Moja wersja to jest 4 jaski i jeszcze nie sprawdzałem czy mam od pasażera.

Kupić czy nie

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Sterownika szukałem ale nie wiem sam jaki mam bo to jest 97 rok a ma 4 poduszki powietrzne a z tego co czytałem to od 99 roku wychodziły poliftowe z 4 poduszkami . Ten samochód to istna niespodzianka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Lary1993

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli nie widzisz tych języczków to znaczyłoby że napinacze są sprawne, bądź też ktoś uciął języczki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">, ja bym je dla pewności jednak wymienił. Jest to trochę dziwne bo przy strzale jaśka automatycznie wybucha napinacz, skutkując właśnie pojawieniem się języczka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Czy jesteś pewien że boczne jaśki są całe?

Możesz podać dokładnie kody błędów jakie wyskoczyły Ci od jaśków?

Ewentualnie miałbym propozycję, mógłbyś w czwartek podjechać do Wawy, na nasz spot na 19?, sprawdziłbym Ci dokładnie co masz, czego nie i w jakim jest stanie oraz podał dokładną instrukcję jak to wszystko ogarnąć.

Miałbyś jasność co musisz kupić, bo tak to podejrzewam że możemy jeszcze z tydzień albo dłużej pisać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">?

Ewentualnie mogę Cię kierować manualnie przez forum

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co musisz sprawdzić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> :

-Podpiąć się pod kompa i odczytać dokładnie błędy które pojawiają się od jaśków, oraz spróbować odczytać nr seryjne poduszek, będziemy wiedzieli które są a których nie ma.

-Zdjąć jaśka kierownicy i zobaczyć co tam jest. Jasiek przykręcony jest na dwie śruby torx znajdujące się z tyłu kierownicy, na samych rogach poduszki, wyczujesz palcami otwory.

Jak go już odkręcisz to sprawdź co tam się dokładnie dzieje, czy jest sama zaślepka, czy jakiś rezystor itd itp, zrób zdjęcie końcówki od poduszki gdyż w vb występowały dwa rodzaje w lataj 95-początek 97 montowano na starym typie, następnie zmieniono na mniej awaryjny, musimy wiedzieć jaki był u Ciebie.

-Następnie odkręcić zaślepkę pasażera, instrukcję podałem wcześniej więc nie będę pisał.

-Trzeba odkręcić boczki drzwi i zobaczyć jak wyglądają sensory poduszek bocznych.

-Dobrze by było zmierzyć rezystancję z kostki sterownika w stronę napinaczy, sesnorów bocznych, jak również poduszek, przez to będzie wiadome czy jest ciągłość w kablach, czy nie ma jakiś przerw.

-Na podstawie tego można będzie dokładnie powiedzieć co jest a czego nie ma

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Sterownik poduszek znajduje się na wysokości tylnej popielniczki i jest umiejscowiony bezpośrednio pod tunelem. Aby się do niego dostać musisz ściągnąć tunel inst tutaj:

Please login or register to see this link.

Nie ma reguły przed liftem również były 4 poduszki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jarek znów mam problem wywaliło mi błąd poduszek. Mam zamiar wybrać się na zlot do Warszawy będziesz tam ? Jak byś chciał to może byś to sprawdził?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...