Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

teamkrakow

Vectra B Klimatronic -Ogrzewanie

Recommended Posts

Witam

Zakupiłem autko ,Vectra b 2001 2,0 diesel DTH z Climatronic.Problem z nim jest z ogrzewaniem.

Przy jeździe ,powietrze z kratek leci ciepłe ,natomiast przy postoju 5-10 minut mimo że na panelu klimatronika widac 27 stopni ,leci zimne powietrze.

Druga sprawa to czujnik ,temperatury na desce,praktycznie dopiero po 30-40 km ,podnosi się do połowy skali ,został wymieniony czujnik przy silniku ,niestety nie pomogło.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego pisano o tym wielokrotnie. Termostat do wymiany. Tu nie leży wina po stronie czujnika bo skoro się podnosi to z nim jest ok. Wina leży po stronie termostatu. Zapewne zaciął sie w pozycji otwartej i od razu masz otwarty duży obieg. Musisz długo jechać aby zagrzał się do normalnej temperatury. Wymień go i problem zniknie. Tylko oryginał firmy WAHLER przy okazji wymień płyn na zimowy. Odkręć dolną rurę od chłodnicy i zobaczysz przy okazji co wyleci. Wszystkie płyny w samochodzie po pewnym czasie tracą swoje właściwości tak i ten traci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Auto było u mechanika termostat sprawny,pompa wody sprawna,czujnik na desce podnosi sie po 30-40 kilometrach do jakis 40-50 stopni-wymienilem czujnik w bloku silnika ta sama sytuacja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jestes pewny tego mechanika? Bo mi sie tez zdaje ze wina lezy po stronie termostatu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zrób inaczej odpal silnik tylko ma być zimny i trzymaj górną rurę od termostatu. Jeśli wraz ze wzrostem temperatury będzie się robiła rura ciepła to winny jest termostat. Jeśli natomiast będzie tak że rura będzie letnia i nagle zrobi się ciepła to termostat jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do ogrzewania na postoju to zrób taki test, trzymaj silnik na wyższych obrotach i sprawdzaj czy lecie ciepłe powietrze. Jeśli będzie lecieć to wina leży w podciśnieniu zaworu nagrzewnicy. Miałem kiedyś taki przypadek, że było namieszane z podciśnieniami i przy pracy silnika bez obciążenia nie leciało ciepłe powietrze, bo zawór się nie otwierał. Dopiero przy depnięciu go otwierało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...