Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

mario1978

drgania podczas dodawania gazu.

Polecane posty

witam mam problem w aucie tego typu że gdy jadę i dodaję gazu to czuję jak drgają chyba koła albo cały silnik przekazuje drgania na budę ,po puszczeniu gazu drgania ustają .I tak za każdym razem gdy dodam gazu . czy to może być od maglownicy bo mam wyciek z prawej strony , nie jestem znawcą,proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

raczej poduszki silnika

PS wpisz w profil jaki masz silnik , rocznik , nadwozie - to ułatwia komunikację

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem,nawet na postoju jak dodam gazu też występują drgania.Zauważylem to po wymianie magla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

auto to vectra c rok produkcji 23 grudzień 2002 pierwsza rejestracja 2003, silnik 2.2 bemzyna 147km. numer nadwozia WOL0ZCF6838037246 Mogę dodać że największe odczucie bicia jest między 85-100 km/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to jest samochód zawsze muszą byc jakieś drgania , nie jestescie troche przewrazliwieni ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

miałem hondę acord i takiego dykotania podczas jazdy nie miałem nawet przy 200 km/h a tu przy 85 trzymając nogę na gazie czuję jak drży noga oparta o plastikową obudowę przy radiu oraz widać jak zapach przekazuje drgania .to nie mów że jestem przewrażliwionym tylko podpowiedz jak to zniwelować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najprawdopodobniej coś z przegubami, ale sprawdziłbym też wyważenie kół, chociaż przy złym wyważeniu drgania byłyby przenoszone na kierownicę a nie na budę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam u siebi etaki sam problem. Drgania mam w przedziale 70-90km/h i tylko jak dodaje gazu. Kola sprawedzone - dobre.Tarcze hamulcowe sprawedzone - dobre. Zawieszenie sprawdzone (drazki,laczniki itp) - dobre. Drgania sa wyczuwalne na calym aucie.Trzesie buda nie kierownica.

Ja obstawiam ;

- poduszki

-przeguby wewnetrzne

Auto to signum 2.2 direct + automat

I teraz pytanie. Jezeli poduchy to jak sprawdzic czy napewno one i ktora nadaje sie do wymiany?

Jezeli przegub to ktory? Jak sprawdzic?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić czy to przegub: wjeżdżasz na kanał (jeżeli jest osłona na silnik od spodu to lepiej ją ściągnąć) łapiesz za półośkę przy przegubie wewnętrznym i ruszasz góra-dół, nie powinna mieć luzów (dopuszczalne lecutkie "pyk pyk" nie wiem jak to opisać kwestia wyczucia i wprawy), z prawej strony (strona pasażera) jest troszę inne rozwiązanie bo ze skrzyni wychodzi półośka "na sztywno" wchodzi w łożysko podporowe i tam jest przegub trzeba złapać za półośkę tą co wychodzi z koła ale złapać przy przegubie i też ruszać góra-dół, z tej strony od razu zaobserwować czy nie ma luzu na łożysku w tej podporze bo też może powodować drgania. Można to zroboc na lewarku jak się nie ma kanału ale po podniesieniu samochodu ściągamy koło i podkładamy drugi lewarek pod wahacz i podnosimy aż samochód uniesie się lekko z pierwszego lewarka, chodzi o to aby doprowadzić półośkę do położenia jakby samochód stał na oponie.

Piszę to na bazie własnych doświadczeń u mnie objawy są takie jak u poprzedników ale zaobserwowałem jeszcze takie:

- drgania przy przyśpieszaniu

- drgania przy jeździe pod górę

- najbardziej odczuwalne w zakresie 75 - 90km/h (na początku, teraz już odczuwam je przy 40 km/h jak mocniej przyśpieszam)

- przy jeździe po prostej (nie pod górę) ze stałą prędkością, poza opisanym zakresem, drgań nie ma

- przy jeżdzie na luzie drgań nie ma

- przy jeżdzie z góry hamując silnikiem drgań nie ma

Reasumując największe drgania są gdy półosie pracują pod obciążeniem.

Drgania nie przenoszą się na kierownicę ale są odczuwalne na karoseri samochodu w podłodze z przodu, pod nogami, mniej więcej na środku pomiędzy pasażerem i kierowcą, jeżeli poczodziłyby by od źle wyważonych kół, padniętych końcówek itp. to drgania były by odczuwalne na kierownicy a nie są (ale te wszystkie elementy, przy okazji, są sprawdzone-wymienione)

U mnie luz jest dość spory na lewym (strona kierowcy) przegubie wewnętrznym i jego zamierzam w końcu wymienić a jeżdże już z tym 1,5 roku i drgania są minimalnie wieksze i zaobserwowany luz się zwiększył.

Sposób na sprawdzenie poduszek - trochę drstyczny ale skuteczny.

Wjeżdżamy na kanał zaciągamy ręczny schodzimy do kanału a druga osba odpala silnik i na jedynce lakko popuszcza sprzęglo i je wciska - powoduje bujanie samochodu i naprężenia silnika a ten w kanale obserwuje poduszki od spodu o później tak samo te od góry, będąc w kanale można przy okazji w ten sposób sprawdzić tuleja na whaczach przenich.

Edytowano przez aracle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info. DRgania wyeliminowałem poprzez wymiane całej prawej półośki. Teraz juz wszystko ok. Winny był przegub wewnętrzny. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

to ja chyba mam to samo, przyspieszajac zaczyna sie mocna wibracja bardzo wkurzajaca od jakich 90km/h

dodam ze przy zmianie biegu przy redukcji z 4 na 3 jest jakies takie pukniecie szarpniecie

do 3.2 przegub wew,.pasuje ten sam co do 2.2?

Edytowano przez Maniek1986

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Pasuje + od 1.9. Właśnie zamówiłam sobie jakiś no name bo jestem uwięziony na wsi a nie wydań ponad 500 za spidana

Edit sorka sprawdziłem zewnętrzny. Z telefonu piszę więc nie sprawdze zew

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja oddaję półośkę do regeneracji. Gość w warsztacie powiedział, że zamkniemy się w max 300pln więc myślę że warto spróbować zanim kupię nową za 900 ;/

Już mnie zaczęło to wkurzać bo prawie 200koni pod maską a wstyd przydepnąć jak się kogoś wiezie bo nie wiadomo czy się zaraz coś nie rozleci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam podobny problem z telepaniem Signum 3.2 v6 automat, problem jest o tyle dziwny, że występuje tylko na rozgrzanym silniku (im dłuższa trasa tym większe drgania), tylko na 4 i 5 biegu w zakresie obrotów do ok. 3 tyś. później problem znika. Zauważyłem że po wejściu samochodu w tryb awaryjny na 5 jest super, nic nie drży. Wymieniłem świece, lewą półoś, prawa niby jest ok. Proszę o pomoc bo już wpakowałem chyba z 1500 zł a nikt nie wie gdzie jest problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podepnę się pod temat ze swoim problemem. około 7miesięcy temu miałem objawy drgań budy podczas przyspieszania w granicach prędkości 85 w zwyż pomogła wymiana przegubów wewnętrznych na nowe. Dziś wracając do domu z pracy znów drgania tylko teraz występują podczas przyspieszania ale już od zera. pierwsza myśl luźne koło sprawdzone ok. balon na oponie sprawdzone również ok. podczas hamowania czy jazdy ze stałą prękością drgań nie czuć albo są tak delikatne że ich nie czuje. proszę o wszelkie sugestie i pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdź półosie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie ,dziwna zecz się dzieje ,  jadę na 4 biegu obroty 1500 i wcisne w podłogę to zaczynaajla się wibracje drżenie budy jest to chwilowe do osiągnięcia 2000 rmp,  tak samo jest z załadownym autem np 3,4 osoby wtedy wibracje są na 4,5,6 biegu przy niskim rmp ,np 3 osoby 4 bieg i obroty 2000 i jak wcisne gaz też to jest,  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dwumasa wyrypana, jaki masz silnik? But z 1500 obrotów przy turbo to śmierć dwumasy i skrzyni.....

wysłane z Nokii 3210

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1,9cdti 120 km+chip  na 170 i 388 nm 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ale to glownie zalezy od biegu prawda? But z 2 czy 3 nie jest taki szkodliwy dla dwumasy jak z 4? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak jezdzisz w taki sposob to obawiam sie ze moze to byc dwumasa.Moze ale nie musi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czekam jak się rozsypie całkiem to się wymieni :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Im wyzszy bieg tym większe obciążenie dwumasy i skrzyni. Oczywiście sprawdzić trzeba też poduszki

wysłane z Nokii 3210

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A można jakoś tą dwumase jakoś sprawdzić 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Sprawdz jeszcze tak.1000obr i wysoki bieg i wciskasz gaz.Auto powinno przyspieszac.Jak szarpie to jest prawdopodobienstwo uszkodzonego kola.Jednoczesnie moze to byc tez objaw uszkodzonej ktores poduszki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×