Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
daro112

Odpalanie auta w trakcie ładowania

Recommended Posts

Pomocy....

Akumulator mi padł i pomyślałem, że go podładuję...

Po czym po jakimś czasie chciałem odpalić autko, tyle że nie odpiąłem kabli i się zaczęło jarać. Spaliły się kable od prostownika, a w Viki zapaliła się kontrolka "auto z kluczykiem". Odłączyłem wszystko i odczekałem chwilkę, po czym przekręciłem kluczyk na zapłon, żadnych błędów, radio działa światła też, czyli niby nic... podłączyłem drugą baterię i samochód zachowuje się jak dyskoteka, wszystko mryga itd., ale nie odpala, co mogło się stać???

Z góry mówię, że w przypływie głupoty to zrobiłem, więc proszę oszczędźcie mi komentarzy....

Share this post


Link to post
Share on other sites

podepnij kompa i sczytaj błędy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda na to, że zjarały się kable też w stronę autka.. Szkody mogą być nieobliczalne - po sczytaniu błędów coś więcej powiemy może..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ładowałeś cały czas podpięty do instalacji akumulator??

Share this post


Link to post
Share on other sites

choćby nawet ładował nie powinno raczej popalić kabli (jakiś ciulowy prostownik i zwarcie zrobił na kablach)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alternator podczas pracy podaje około 14V, tak samo jest ze sprawnym prostownikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

popaliło kable bo widocznie musiało być słabe aku i sobie prąd z prostowinka wzieło tyle że założe sie że kable w prostowniku cieniutkie musiały być,co do prostowników to większość tych tanich na rynku to zwykly transformator z prostownikiem bez jakiejkolwiek kontroli napięcia aku, miałem taki co ładował 17V

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

odłącz aku na 15 min i podłącz ponownie ale już jakis sprawdzony akumulator żebyś przynajmniej miał to pewne.

Po odlączeniu obu klem zewrzyj je razem, dla rozładowania napięć wewnętrznych w kondensatorach na kompach.

Sprawdził bym wizualnie główne wiązki czy nie ma stopionej izolacji.

Daj znać co wyszło.

Edited by mareksmd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Panowie!

Jestem już po diagnozie i muszę powiedzieć, że póki co na strachu się skończyło.... póki co, bo jeszcze nie przetestowałem autka na ulicy :/

Sczytałem błędy i okazało się, że magistrala CAN się rozsypała - pogubiła sterowniki do wszystkiego co było możliwe. Po wykasowaniu błędów, podpiąłem inny aku i odpaliłem - pracuje, nie ma żadnych błędów na konsoli, więc liczę na to, że będzie dobrze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do przyczyny, to wciąż nie mam pojęcia, prostownik był z regulacją napięcia i bezpiecznikiem - faktycznie, kable nie należały do najgrubszych, ale nie wiem czy to mogło być przyczyną... Swoją drogą, w domu u mnie i u sąsiadów żarówki padają jak muchy - wina przepięć. Zastanawiam się czy przypadkiem takie nie wystąpiło podczas ładowania i odpalania - wtedy większe napięcie może mogłoby spowodować takie zachowanie się prostownika?

Tak z drugiej strony chcę kupić aku i mam pytanie, obecnie mam 70Ah i 450A rozruchu, czy rozruch może być większy niż 450A?

Znalazłem coś takiego:

Please login or register to see this link.

ale nie wiem czy będzie ok, a nie chcę już eksperymentować....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

możesz nawet i 180Ah włożyć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ten z linka powinien być dobry a na przyszłość pamiętaj jak aku ładujesz to odłączone od instalacji auta bo sie potem wszystko pieprzy. Masz gdzieś blisko transformator że przepięcia??raczej ono nie miało wpływu na spalenie kabli, po prostu nie odpala sie auta na prostowniku nie przystosowanym do tego, to tak jak byś zrobił kable rozruchowe z żyłą 1,5mm2

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tak hdi, teraz już wiem czego nie robić...

Przepięcia też już wyeliminowałem z listy przyczyn... po prostu za duże napięcie dla kabli nie przystosowanych do rozruchu - tak jak napisałeś

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

Jestem po jeździe próbnej i wszystko ok, mam nadzieję, że już z czasem nic nie wyjdzie...

A co do ładowania, to raczej sobie to odpuszczę, jak aku zacznie się męczyć to go wymienię - dla świętego spokoju...

Tak jako ciekawostkę powiem, że akumulator był od nowości - 9 lat i 220 tyś km. Byłem w szoku, jak zobaczyłem, że to oryginał Varty stosowany na pierwszy montaż, z roku 2003

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_woot.gif" alt=":woot:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozwolę się wtrącić - nie za duże napięcie a natężenie prądu.

Wysyłane z mojego Xperia Neo V za pomocą Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...