Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
daro112

Odpalanie auta w trakcie ładowania

Polecane posty

Pomocy....

Akumulator mi padł i pomyślałem, że go podładuję...

Po czym po jakimś czasie chciałem odpalić autko, tyle że nie odpiąłem kabli i się zaczęło jarać. Spaliły się kable od prostownika, a w Viki zapaliła się kontrolka "auto z kluczykiem". Odłączyłem wszystko i odczekałem chwilkę, po czym przekręciłem kluczyk na zapłon, żadnych błędów, radio działa światła też, czyli niby nic... podłączyłem drugą baterię i samochód zachowuje się jak dyskoteka, wszystko mryga itd., ale nie odpala, co mogło się stać???

Z góry mówię, że w przypływie głupoty to zrobiłem, więc proszę oszczędźcie mi komentarzy....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podepnij kompa i sczytaj błędy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że zjarały się kable też w stronę autka.. Szkody mogą być nieobliczalne - po sczytaniu błędów coś więcej powiemy może..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ładowałeś cały czas podpięty do instalacji akumulator??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

choćby nawet ładował nie powinno raczej popalić kabli (jakiś ciulowy prostownik i zwarcie zrobił na kablach)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Alternator podczas pracy podaje około 14V, tak samo jest ze sprawnym prostownikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

popaliło kable bo widocznie musiało być słabe aku i sobie prąd z prostowinka wzieło tyle że założe sie że kable w prostowniku cieniutkie musiały być,co do prostowników to większość tych tanich na rynku to zwykly transformator z prostownikiem bez jakiejkolwiek kontroli napięcia aku, miałem taki co ładował 17V

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

odłącz aku na 15 min i podłącz ponownie ale już jakis sprawdzony akumulator żebyś przynajmniej miał to pewne.

Po odlączeniu obu klem zewrzyj je razem, dla rozładowania napięć wewnętrznych w kondensatorach na kompach.

Sprawdził bym wizualnie główne wiązki czy nie ma stopionej izolacji.

Daj znać co wyszło.

Edytowano przez mareksmd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie!

Jestem już po diagnozie i muszę powiedzieć, że póki co na strachu się skończyło.... póki co, bo jeszcze nie przetestowałem autka na ulicy :/

Sczytałem błędy i okazało się, że magistrala CAN się rozsypała - pogubiła sterowniki do wszystkiego co było możliwe. Po wykasowaniu błędów, podpiąłem inny aku i odpaliłem - pracuje, nie ma żadnych błędów na konsoli, więc liczę na to, że będzie dobrze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do przyczyny, to wciąż nie mam pojęcia, prostownik był z regulacją napięcia i bezpiecznikiem - faktycznie, kable nie należały do najgrubszych, ale nie wiem czy to mogło być przyczyną... Swoją drogą, w domu u mnie i u sąsiadów żarówki padają jak muchy - wina przepięć. Zastanawiam się czy przypadkiem takie nie wystąpiło podczas ładowania i odpalania - wtedy większe napięcie może mogłoby spowodować takie zachowanie się prostownika?

Tak z drugiej strony chcę kupić aku i mam pytanie, obecnie mam 70Ah i 450A rozruchu, czy rozruch może być większy niż 450A?

Znalazłem coś takiego:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

ale nie wiem czy będzie ok, a nie chcę już eksperymentować....

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

możesz nawet i 180Ah włożyć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ten z linka powinien być dobry a na przyszłość pamiętaj jak aku ładujesz to odłączone od instalacji auta bo sie potem wszystko pieprzy. Masz gdzieś blisko transformator że przepięcia??raczej ono nie miało wpływu na spalenie kabli, po prostu nie odpala sie auta na prostowniku nie przystosowanym do tego, to tak jak byś zrobił kable rozruchowe z żyłą 1,5mm2

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak tak hdi, teraz już wiem czego nie robić...

Przepięcia też już wyeliminowałem z listy przyczyn... po prostu za duże napięcie dla kabli nie przystosowanych do rozruchu - tak jak napisałeś

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

Jestem po jeździe próbnej i wszystko ok, mam nadzieję, że już z czasem nic nie wyjdzie...

A co do ładowania, to raczej sobie to odpuszczę, jak aku zacznie się męczyć to go wymienię - dla świętego spokoju...

Tak jako ciekawostkę powiem, że akumulator był od nowości - 9 lat i 220 tyś km. Byłem w szoku, jak zobaczyłem, że to oryginał Varty stosowany na pierwszy montaż, z roku 2003

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_woot.gif" alt=":woot:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę się wtrącić - nie za duże napięcie a natężenie prądu.

Wysyłane z mojego Xperia Neo V za pomocą Tapatalk 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×