Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

rysiek00

Spalanie oleju - tylko w trasie?

Recommended Posts

Cześć!

Czy to możliwe, że jeżdżąc 1000 km krótszymi trasami po mieście (przez 2 m-c) poziom oleju się nie zmienił, a jak przejechałem 200 km jednorazowo w trasie (max. 100 km/h) spalił 0.3 litra? W obu przypadkach auto pracuje w zakresie temp. 80-90 ^ C. Olej syntetyczny (Castrol SLX 5w40). Silnik rok temu przeszedł kapitalny remont, trochę dymi na biało (zwłaszcza jak jest zimno), ale podobno to taki urok Vectry, żadnego płynu nie bierze, niebieski dym nie występuje, palonego oleju nie czuć. Olej mierzony na zimnym silniku oraz 15 minut po wyłączeniu silnika.

PS. Mechanik zalał mi syntetykiem Castrol SLX 5w40 .. ten SLX jest bardzo trudno dostać i jest drogi, mogę kupić 5W40 magnatec albo edge?

Dzięki i pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no wlasnie najczesciej w trasie lyka

a nie po miescie

norma to litr na 1000 kmow

spotkalem wiele x20xev z naklejka ostrzegawcza pod maska z ta informacja

a tematow o tym od groma

i o zmianach oleju tez pisano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zaleję pod max. i będę obserwował. Wiem, że górna norma to 0.7 na 1 kkm ... aczkolwiek gdyby spała 1l na 1 kkm to powinienem przy spalinach to zobaczyć, a nie raz się pochylałem, obserwowałem i nic. Reszta płynów czysta i bez zmian. Kolory każdego płynu w normie (więc raczej nigdzie się nie miesza). Bardziej martwi mnie to, że niecały rok temu była kpitalka (głowica, uszczelniacze, pierścienie, wały, etc), oczywiście wszystko, suche nic nie poci. No cóż zostaje obserwacja,

Co do oleju, konkretnie o Castrolu nie znalazłem (domyślam się, że pewnie chodzi o lepkość, aczkolwiek chciałbym mieć pewność), mógłbyś powiedzieć, czy mogę zalać obecnego SLX Castrolem magnatec lub innym jeśli ktoś poleca?

Edited by rysiek00

Share this post


Link to post
Share on other sites

dla x20xev granica to litr kolego

tak przynajmniej jest na naklejkach GMa w komorze silnika ktore widzialem

co do olejow to kazdy poleci cos innego

skoro spala olej to po kij lac drogi ??

ja np leje syntetyk GMa i dolewam jak musze

co do zmiany lepkosci to raczej nie tedy droga

choziac niektorzy przechodza na polsyntetyk a w ekstremalnych warunkach na mineralny

szkopul w tym

ze jeden silnik bedzie np spalal wiecej mobila a drugi castrola

po zmianie spalanie firm moze spasc w obu ale nie musi

dojscie jaki olej bedzie znikal w najmniejszych ilosciach zajmuje troche czasu

niestety kazdy silnik to indywidualna sprawa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To może inaczej. Obecnie mam wlany 5W40 Castrol SLX (syntetyk), nie chcę go zmieniać, chcę dolewać, pytanie co mogę (konkretnie) taniego[1] do niego dolać.

[1]. Nie chcę najtańszego, który jakimiś szlamem zawali silnik po roku. Typ jazdy raczej miejski + korki, trasa rzadziej.

Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

castrola 5w40 normalnego tanszego

a nie SLX mozesz dolewac bo czemu by nie

ja bym zmienil olej tak czy siak nastepnym razem na tanszy ale tez firmowy

nie napisalem ze masz lac najtanszy badziew z ''biedronki''

poczytaj watki o olejach

co chlopaki wlewaja do swoich

Edited by gawlak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje Z18Xe po trasie 1170km łyka regularnie do 0,5l jeżdząc po mieście nie ubywa nic. Ecoteki tak mają

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie panikujcie, w innych markach silniki tez biorą olej.

Jedne mniej, inne więcej.

A kolega rysiek jakby poczytał temat o olejach to już by wiedział że jednak warto zmienić olej na inny, bo w jego przypadku cena nie idzie w parze z jakością

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem daleki od paniki ten typ tak ma i dla mnie to żaden problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie znów na odwrót, w mieście sobie łyknie jakieś 200-300ml na 1000km, silnik po remoncie. A w trasie nie wziął mi praktycznie nic a trasy robiłem 300km w jedną i za kilka h powrót też 300km i tak kilka razy i nie widać ubytku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A właśnie że nie. Moja 1.8 nie bierze w ogole oleju czy to trasa czy miasto 204000km przebiegu. Znajomy też ma ten silnik i też nie dolewa. Zwykle jeżdżę po mieście i nie ubywa. Trasa od czasu do czasu i też nic. Dzisiaj nawet 600km viki zrobiła i jak było tak jest. W tym miesiącu 1200km trasy i nie dolewam. Oba jeżdżą na mobilu 10w40. Moja do 170000km jeździła na pełnym syntetyku. Wg mnie to zależy od tego jak ktoś dbał o silnik. Mój jest w super stanie dzisiaj w trasie przy normalnej jeździe bez oszczędzania spalanie 5,9.

Edited by norbert007

Share this post


Link to post
Share on other sites

norbert007 czytaj ze zrozumieniem

to jest gorna granica dla tych silnikow

sa takie ktore nie biora nic albo nawet tego nie zauwazysz od zmiany do zmiany

Ty akurat masz farta

ale to jeden przypadek na kilkaset na forum

statystycznie te silniki lubia olej i tyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od września posiadam vectre B 1.6 ecotec . 97r. od 1 wł. z przebiegiem 170 tyś km. gaz sekwencyjny 11 lat. i powiem wam ,że odrazu po kupnie zalałem nowy olej shell 10w40. Jestem młody i lekkiej nogi nie mam więc przez 2500 km silnik miał życie nie lekkie ze mną. po tych kilometrach sprawdziłem bagnet i było prawie minimum.dolałem litr oleju znowu do stanu MAX. i jeżdze teraz delikatnie. zrobiłem już tysiąc km od dolewki. dziś rano sprawdzałem stan oleju i dalej jest MAX na bagnecie. Chyba ecoteki nie lubią wysokich obrotów...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ganiając swoją w przedziale 160-180km/h po autostradach tak dolewam jak jadę delikatniej wciąga mniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...