Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

maciej_t

[z19dth] logi op-com - prośba o pomoc z analizą

Polecane posty

Witam,

Mam dość poważny problem z autem - nieustająco słabnie a komputer - nie wykazuje żadnych poważniejszych błędów.

Auto: z19dth '07

Objawy oprócz braku mocy to delikatne szarpnięcie w okolicach 2500 rpm - po którym auto zaczyna słabiej przyśpieszać.

Spalanie z trudem przy jazdach poza miastem (bez korków/ świateł) z prędkością maksymalnie 90 km/h bez klimatyzacji ~8.5 l/100km

Ostatnie prace:

- kompet koło dm + komplet sprzęgła (nowe)

- regeneracja turbosprężarki

- czyszczenie i regerenracja wtryskiwaczy.

(ostatnie 6 miesięcy).

Analizują log - ciśnienie doładowania rzeczywiste wygląda na zbliżone ciśnieniu zleconemu, podobnie jest z ciśnieniem CR.

Brak już pomysłów gdzie szukać przyczyny.

Log wykonany następująco - start od 0 i na 4 gaz w podłodze.

Link do loga:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Z góry dziękuje za pomoc.

Maciej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dpf wypalony? egr czyszczony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dpf wypala sie sam co okolo 700-800 km zawsze jezdze do konca nigdy nie przerywam procesu.

Egr wymieniony na nowy na poczatku tego roku.

Czy cos z logow wskazuje na niedomaganie jednego lub drugiego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

niby wygląda że wszystko jest ok, w jednym miejscu jakby turbina się przycięła, różnica ciśnień filtra DPF maksymalne wskazanie około 20, myślę że ciut za dużo

wg mnie dwie rzeczy do sprawdzenia: dpf i turbina łącznie z osprzętem i jeszcze jak wygląda kolektor dolotowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

pytanie czy zbyt duża różnica ciśnienień na dpf nie powinna zapalać auta z kluczykiem? Zakladając tak dużą rozbieżność z normą - powinna? Na komputerze brak błędów.

Co do kolektora - to 07.2011 kolektor był wymieniony na poprawiony model pierburga - listwa nie spadła do tej pory.

Jest kilka spraw "ciekawie" wyglądających w tym logu:

1 .Dla mnie podejrzanie wygląda wskazanie "Prędkość obrotowa wałka rozrządu" - przy praktycznie tych samych wskazaniach - nie jest ono stabilne, tylko zmienne i reaguje lekko opieszale.

2. wartości Elektrozawór odmierzania paliwa PWM (%) ,Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej (%), Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy(%) są stale = 0.

3. z czego wynika zmiana wartości Pożądane jałowe(obr/min) - silnik na 100% przy takiej przejażdzce nie stracił swojej temperatury aby trzeba było podnosić obroty biegu jałowego.

4. jak należy interpretować wskazanie -2 i -1 dla filtra cząstek stałych?

Na pierwszy rzut oka po zdjęciu osłony silnika widać pewną nieprawidłowość związana z turbosprężarką lub szczelnością jej podłączenia:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

uszczelkę od powrotu smarowania turbiny szlag trafił, chyba że olej spływa z góry ze dolotu smarowania

za dużej różnicy ciśnień komputer nie wywali jako błędu, te odczyty wykorzystuje do wypalania dpfa, prędkość obrotową wałka rozrządu można olać

trzeba by sprawdzić jeszcze ciśnienie paliwa na szynie żądane i rzeczywiste

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Z tego co widze w logach cisnienia te sie raczej zbiegaja - nie ma jakis poteznych rozjazdow.

Hmm a tymi wartosciami 0% o ktorych pisalem wyzej nie trzeba sie zainteresowac?

Znalazłem też taki kod błędu "P1901-75 czujnik ciśnienia filtra cząstek - za duża różnica ciśnienia" - czy ten błąd nie będzie konsekwencją odczytów różnicy ciśnień?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

przy tym błędzie dpf może być już tak zapchany, że będzie nadawał się do wycięcia

mimo wszystko obstawiałbym źle zregenerowaną turbinę

Edytowano przez zbigos74

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ktoś opisywał podobny problem i po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy.

Ja wykasowałbym błąd, wypaliłbym opcomem filtr w trybie awaryjnym i pojeździłbym...

btw - wtryskiwacze regenerowane...

Jak ? Przez kogo ? Są to te same w tych samych gniazdach czy też inne albo pozamieniane miejscami ? Jeśli tak to czy zostały ponownie zalogowane ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moj blad - tak jak napisalem w pierwszym poscie - brak bledow w komputerze.

Przytoczylem przykladowy blad zwiazany z filtrem czastek stalych zeby potwierdzic/zaprzeczyc stwierdzeniu ze odczyty z czujnik roznicy cisnien moga generowac kody bledow.

Filtr u mnie wypala sie co 700~800 km.

Wtryski robione w Bosch Diesel Service bodajze w Babicach czy Bliznem ood Warszawa- nie logowane bo zgodnie z tym co jest tutaj na forum - nie ma takuej potrzeby.

Ecu analizujac parametry ich pracy - wprowadza odpowiednie korekty.

Dawki na 90 stopniowym silniku sa w zakresie -0,20 +0,20.

Co do turbiny to faktycznie lekko przeladowuje - tyle ze to nie ma wplywu na obnizina moc na niskich obrotach na wyzszych moze miec owszem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wtryski powinny być zalogowane po wymianie/regeneracji.

Właśnie po to są te logi by korekta była prawidłowa.

Nawet jeśli są to te same wtryskiwacze to Bosch i tak nadaje im nową numerację bo stare numery zapewne są starte.

Podnieś maskę i przyjrzyj się tym wtryskom.

Jeśli czujnik wychwytuje zbyt dużą różnicę ciśnień w filtrze DPF to albo czujnik jest uszkodzony ale wtedy komenda zapewne byłaby typu, że "zbyt duże albo zbyt słabe napięcie w układzie czujnika". Jeśli DPF jest tak zapchany, że fizycznie nie da się wypalić to też będzie ten komunikat ale wtedy warto wypalić DPF awaryjnie.

I bardzo ważna uwaga na koniec a często bagatelizowana...

Kiedy był zmieniany olej silnikowy, jaki to olej ? Bardzo często po wymianie oleju wszystko wraca do normy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdyby był jakiś problem z wtryskami - to po pierwsze silnik by pracował nierówno.

A z tym nie mam problemu - korekty na wtryskach wg. op-com są w granicach -0.2 do +0.2 - czyli wg. TIS - w normie sie mieszczą.

Powtórzę jeszcze raz - nie mam żadnego błedu w komputerze samochodu zapisanego.Różnica ciśnienień - wyszła tylko i wyłącznie koledze wyżej w moim logu dynamicznym z op-coma.

Jedną z rzeczy jaką nalezy wykonać przy wymianie turbiny (inaczej jest zalecana i stanowi w niektórych przypadkach podstawę do roszczeń gwarancyjnych) - jest wymiana oleju.

GM Dexos2 5w30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wtryski muszą być zaprogramowane i nie ma w tej kwestii żadnej dyskusji, to że barany piszą że wszystko jest okej to nieprawda

tak jak pisałem wcześniej jeśli jesteś pewny co do regeneracji turbiny to okej, ale mimo wszystko jest to wg mnie do sprawdzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ok, co mam "podpowiedziec" specjalistom? Przeladowuje troche to widze cos jeszcze?

Edytowano przez maciej_t

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zwróciłem uwagę jeszcze na pracę egr, a właściwie na brak pracy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli najpierw pełna zaślepka (teraz mam tą fiatowską założoną) i test co i jak.

Dopiero później turbina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też stawiam na egr ale coś nie tak bo wygląda jakby był cały czas zamknięty a to nie powoduje braku mocy (chyba ze źle odczytuję podaj tylko jaki masz stosunek impulsów egr czy cały czas 0 czy koło 100)

0 zawór zamknięty pełna moc

100 otwarty maksymalnie rowery cie mijają i szarpie

z drugiej strony powinien walić błędem przy zamkniętym chyba ze ktoś kombinował coś przy sterowniku silnika

Edytowano przez xpirat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stosunek Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego) jest praktycznie przez większość logu równy 4% wartości zmieniają się w przedziale 4~13 % - jednak zdecydowaną większość czasu jest 4.

Brak błedów na komputerze. Jedna nowinka jaka doszła to fakt, że dpf sie wypalił teraz po trochę ponad 400 km przejechanych na tych samhch odcinkach co zawsze i praktycznie w ten sam sposób co zawsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jak wyglądają dawki korekcyjne wtrysków?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Dawki na 90 stopniowym silniku sa w zakresie -0,20 +0,20."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A nie przypadkiem -0,6 +0,6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Im bliżej zera tym lepiej.

Najgorzej kiedy jeden zdecydowanie odstaje od reszty, bo zazwyczaj nadaje się wtedy do wymiany.

Kiedy wszystkie mają podejrzane odczyty jest duże prawdopodobieństwo, że to na przykład kiepskie paliwo.

Wówczas dodatki dolewane wraz z paliwem pomagają, zmiana stacji paliw również.

Osobiście uważam, że dawki w granicach +/- 1,0 są do przyjęcia.

Powyżej czy poniżej tej granicy już trzeba zacząć działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wydaje mi się, że raczej nie układ paliwowy jest tutaj przyczyną problemu. Tak przynajmniej wnioskuję, na podstawie zapisów w załączonym logu.

Edytowano przez maciej_t

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrobić pełną zaślepkę pod EGR i zobaczyć co się będzie działo. Fakt, że zawór był wymieniony rok wcześniej o niczym nie świadczy już mógł paść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cały czas masz zamknięty zawór recyrkulacji i tak nie powinno być chyba ze opcom pokazuje inaczej bo na techu jak silnik ma minimalne obciążenia podczas jazdy i jest rozgrzany do temperatury roboczej nawet do 90% może go otworzyć a przeważnie koło 30/40 % oscyluje .Gaz w podłogę ma spadać do zera i to samo jak puścisz gaz

tm samym zawór dpf się zabijał będzie częściej

Ale dziwne że błędem nie bije

zakładałeś zaślepkę na egr i dalej zero błędów na kompie to coś ze sterownikiem silnika bym podejrzewał

(jak twój opcom pokazuje tak jak jest w rzeczywistości to po założeniu zaślepki nie walnie błędem na 100% )

co się dzieje jak dasz test egr jest jakaś różnica czy działa tak samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×