Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

maciej_t

[z19dth] logi op-com - prośba o pomoc z analizą

Recommended Posts

Witam,

Mam dość poważny problem z autem - nieustająco słabnie a komputer - nie wykazuje żadnych poważniejszych błędów.

Auto: z19dth '07

Objawy oprócz braku mocy to delikatne szarpnięcie w okolicach 2500 rpm - po którym auto zaczyna słabiej przyśpieszać.

Spalanie z trudem przy jazdach poza miastem (bez korków/ świateł) z prędkością maksymalnie 90 km/h bez klimatyzacji ~8.5 l/100km

Ostatnie prace:

- kompet koło dm + komplet sprzęgła (nowe)

- regeneracja turbosprężarki

- czyszczenie i regerenracja wtryskiwaczy.

(ostatnie 6 miesięcy).

Analizują log - ciśnienie doładowania rzeczywiste wygląda na zbliżone ciśnieniu zleconemu, podobnie jest z ciśnieniem CR.

Brak już pomysłów gdzie szukać przyczyny.

Log wykonany następująco - start od 0 i na 4 gaz w podłodze.

Link do loga:

Please login or register to see this link.

Z góry dziękuje za pomoc.

Maciej

Share this post


Link to post
Share on other sites

dpf wypalony? egr czyszczony?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dpf wypala sie sam co okolo 700-800 km zawsze jezdze do konca nigdy nie przerywam procesu.

Egr wymieniony na nowy na poczatku tego roku.

Czy cos z logow wskazuje na niedomaganie jednego lub drugiego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

niby wygląda że wszystko jest ok, w jednym miejscu jakby turbina się przycięła, różnica ciśnień filtra DPF maksymalne wskazanie około 20, myślę że ciut za dużo

wg mnie dwie rzeczy do sprawdzenia: dpf i turbina łącznie z osprzętem i jeszcze jak wygląda kolektor dolotowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

pytanie czy zbyt duża różnica ciśnienień na dpf nie powinna zapalać auta z kluczykiem? Zakladając tak dużą rozbieżność z normą - powinna? Na komputerze brak błędów.

Co do kolektora - to 07.2011 kolektor był wymieniony na poprawiony model pierburga - listwa nie spadła do tej pory.

Jest kilka spraw "ciekawie" wyglądających w tym logu:

1 .Dla mnie podejrzanie wygląda wskazanie "Prędkość obrotowa wałka rozrządu" - przy praktycznie tych samych wskazaniach - nie jest ono stabilne, tylko zmienne i reaguje lekko opieszale.

2. wartości Elektrozawór odmierzania paliwa PWM (%) ,Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej (%), Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy(%) są stale = 0.

3. z czego wynika zmiana wartości Pożądane jałowe(obr/min) - silnik na 100% przy takiej przejażdzce nie stracił swojej temperatury aby trzeba było podnosić obroty biegu jałowego.

4. jak należy interpretować wskazanie -2 i -1 dla filtra cząstek stałych?

Na pierwszy rzut oka po zdjęciu osłony silnika widać pewną nieprawidłowość związana z turbosprężarką lub szczelnością jej podłączenia:

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uszczelkę od powrotu smarowania turbiny szlag trafił, chyba że olej spływa z góry ze dolotu smarowania

za dużej różnicy ciśnień komputer nie wywali jako błędu, te odczyty wykorzystuje do wypalania dpfa, prędkość obrotową wałka rozrządu można olać

trzeba by sprawdzić jeszcze ciśnienie paliwa na szynie żądane i rzeczywiste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z tego co widze w logach cisnienia te sie raczej zbiegaja - nie ma jakis poteznych rozjazdow.

Hmm a tymi wartosciami 0% o ktorych pisalem wyzej nie trzeba sie zainteresowac?

Znalazłem też taki kod błędu "P1901-75 czujnik ciśnienia filtra cząstek - za duża różnica ciśnienia" - czy ten błąd nie będzie konsekwencją odczytów różnicy ciśnień?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

przy tym błędzie dpf może być już tak zapchany, że będzie nadawał się do wycięcia

mimo wszystko obstawiałbym źle zregenerowaną turbinę

Edited by zbigos74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś opisywał podobny problem i po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy.

Ja wykasowałbym błąd, wypaliłbym opcomem filtr w trybie awaryjnym i pojeździłbym...

btw - wtryskiwacze regenerowane...

Jak ? Przez kogo ? Są to te same w tych samych gniazdach czy też inne albo pozamieniane miejscami ? Jeśli tak to czy zostały ponownie zalogowane ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj blad - tak jak napisalem w pierwszym poscie - brak bledow w komputerze.

Przytoczylem przykladowy blad zwiazany z filtrem czastek stalych zeby potwierdzic/zaprzeczyc stwierdzeniu ze odczyty z czujnik roznicy cisnien moga generowac kody bledow.

Filtr u mnie wypala sie co 700~800 km.

Wtryski robione w Bosch Diesel Service bodajze w Babicach czy Bliznem ood Warszawa- nie logowane bo zgodnie z tym co jest tutaj na forum - nie ma takuej potrzeby.

Ecu analizujac parametry ich pracy - wprowadza odpowiednie korekty.

Dawki na 90 stopniowym silniku sa w zakresie -0,20 +0,20.

Co do turbiny to faktycznie lekko przeladowuje - tyle ze to nie ma wplywu na obnizina moc na niskich obrotach na wyzszych moze miec owszem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtryski powinny być zalogowane po wymianie/regeneracji.

Właśnie po to są te logi by korekta była prawidłowa.

Nawet jeśli są to te same wtryskiwacze to Bosch i tak nadaje im nową numerację bo stare numery zapewne są starte.

Podnieś maskę i przyjrzyj się tym wtryskom.

Jeśli czujnik wychwytuje zbyt dużą różnicę ciśnień w filtrze DPF to albo czujnik jest uszkodzony ale wtedy komenda zapewne byłaby typu, że "zbyt duże albo zbyt słabe napięcie w układzie czujnika". Jeśli DPF jest tak zapchany, że fizycznie nie da się wypalić to też będzie ten komunikat ale wtedy warto wypalić DPF awaryjnie.

I bardzo ważna uwaga na koniec a często bagatelizowana...

Kiedy był zmieniany olej silnikowy, jaki to olej ? Bardzo często po wymianie oleju wszystko wraca do normy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdyby był jakiś problem z wtryskami - to po pierwsze silnik by pracował nierówno.

A z tym nie mam problemu - korekty na wtryskach wg. op-com są w granicach -0.2 do +0.2 - czyli wg. TIS - w normie sie mieszczą.

Powtórzę jeszcze raz - nie mam żadnego błedu w komputerze samochodu zapisanego.Różnica ciśnienień - wyszła tylko i wyłącznie koledze wyżej w moim logu dynamicznym z op-coma.

Jedną z rzeczy jaką nalezy wykonać przy wymianie turbiny (inaczej jest zalecana i stanowi w niektórych przypadkach podstawę do roszczeń gwarancyjnych) - jest wymiana oleju.

GM Dexos2 5w30

Share this post


Link to post
Share on other sites

wtryski muszą być zaprogramowane i nie ma w tej kwestii żadnej dyskusji, to że barany piszą że wszystko jest okej to nieprawda

tak jak pisałem wcześniej jeśli jesteś pewny co do regeneracji turbiny to okej, ale mimo wszystko jest to wg mnie do sprawdzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ok, co mam "podpowiedziec" specjalistom? Przeladowuje troche to widze cos jeszcze?

Edited by maciej_t

Share this post


Link to post
Share on other sites

zwróciłem uwagę jeszcze na pracę egr, a właściwie na brak pracy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, czyli najpierw pełna zaślepka (teraz mam tą fiatowską założoną) i test co i jak.

Dopiero później turbina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też stawiam na egr ale coś nie tak bo wygląda jakby był cały czas zamknięty a to nie powoduje braku mocy (chyba ze źle odczytuję podaj tylko jaki masz stosunek impulsów egr czy cały czas 0 czy koło 100)

0 zawór zamknięty pełna moc

100 otwarty maksymalnie rowery cie mijają i szarpie

z drugiej strony powinien walić błędem przy zamkniętym chyba ze ktoś kombinował coś przy sterowniku silnika

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stosunek Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego) jest praktycznie przez większość logu równy 4% wartości zmieniają się w przedziale 4~13 % - jednak zdecydowaną większość czasu jest 4.

Brak błedów na komputerze. Jedna nowinka jaka doszła to fakt, że dpf sie wypalił teraz po trochę ponad 400 km przejechanych na tych samhch odcinkach co zawsze i praktycznie w ten sam sposób co zawsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak wyglądają dawki korekcyjne wtrysków?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Dawki na 90 stopniowym silniku sa w zakresie -0,20 +0,20."

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie przypadkiem -0,6 +0,6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Im bliżej zera tym lepiej.

Najgorzej kiedy jeden zdecydowanie odstaje od reszty, bo zazwyczaj nadaje się wtedy do wymiany.

Kiedy wszystkie mają podejrzane odczyty jest duże prawdopodobieństwo, że to na przykład kiepskie paliwo.

Wówczas dodatki dolewane wraz z paliwem pomagają, zmiana stacji paliw również.

Osobiście uważam, że dawki w granicach +/- 1,0 są do przyjęcia.

Powyżej czy poniżej tej granicy już trzeba zacząć działać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wydaje mi się, że raczej nie układ paliwowy jest tutaj przyczyną problemu. Tak przynajmniej wnioskuję, na podstawie zapisów w załączonym logu.

Edited by maciej_t

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobić pełną zaślepkę pod EGR i zobaczyć co się będzie działo. Fakt, że zawór był wymieniony rok wcześniej o niczym nie świadczy już mógł paść.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cały czas masz zamknięty zawór recyrkulacji i tak nie powinno być chyba ze opcom pokazuje inaczej bo na techu jak silnik ma minimalne obciążenia podczas jazdy i jest rozgrzany do temperatury roboczej nawet do 90% może go otworzyć a przeważnie koło 30/40 % oscyluje .Gaz w podłogę ma spadać do zera i to samo jak puścisz gaz

tm samym zawór dpf się zabijał będzie częściej

Ale dziwne że błędem nie bije

zakładałeś zaślepkę na egr i dalej zero błędów na kompie to coś ze sterownikiem silnika bym podejrzewał

(jak twój opcom pokazuje tak jak jest w rzeczywistości to po założeniu zaślepki nie walnie błędem na 100% )

co się dzieje jak dasz test egr jest jakaś różnica czy działa tak samo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...