Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

cichy117

X25xe czujnik położenia wału. Czy to jego objawy?

Recommended Posts

Dopiero uporałem się z jednym a tu nagle dzisiaj kolejny problem. Po odpaleniu samochodu wskazówka obrotomierza co kilka/kilkanaście sekund podskakuje w górę do 1500-2000 obr. Czuć lekkie szarpanie na wolnych obrotach. Od zawsze występował problem z brakiem mocy do 2500-3000 potem skokowo moc wzrastała przy tych obrotach a potem przy 4000 przy jednoczesnym przydławieniu przy tych obrotach. Teraz te przydławienia stały się dużo bardziej odczuwalne. Do tego przy wysokich obrotach lubi poszarpać w nieokreślonym momencie. Na gazie jest to mniej wyczuwalne niż na benzynie. Błędów brak, poza standardowym p0335 który ginie po odpaleniu. Kiedyś miałem taki przypadek że nie chciał wogóle odpalić ale po kilku minutach i poruszeniu wtyczkami i przewodami od czujników odpalił normalnie. Po odpięciu czujnika wałka rozrządu pracuje na wolnych obrotach tak samo. Zapala się check. Po odpięciu czujnika wału gaśnie. Wtyczki są ok. Jedyne co zauważyłem to przy wtyczce od czujnika wału jest pęknięta lekko izolacja. W środku przewody na tyle co je widać są ładne. Czy takie objawy mogą pasować do tego czujnika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli gaśnie po odpięciu czujnika wału to raczej wskazywało by to na awarię czujnika wałków rozrządu, gdyż w przypadku normalnej pracu ECU synchronizuje pracę na podstawie kalibracji obydwóćh czujników, w przypadku uszkodzenia jednego z nich ECU nie bierze go pod uwagę i bazuje na odczytach drugiego, co wiąże się oczywiście z checkiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie tak to może być. Zastanawia mnie tylko skąd te podskoki obrotomierza. Skąd idzie sygnał do obrotomierza? Muszę dokładniej sprawdzić ten czujnik. Szkoda że checka nie chce wywalić

Edited by cichy117

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik na obrotomierz podawany jest właśnie z odczytu wskazań czujników.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja podobne objawy miałem do Ciebie i to był czujnik położenia wału właśnie ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pisalem o tym juz kiedys

podobne objawy byly u mnie

szarpanie skoki i cuda na kiju

bledu nie wywalalo

czujnik podminilem na chwile od Cebulki i jak reka odjal

zrob to samo

podmiana czujnika walu to 5 minut a nawet nie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba muszę poprzeglądać dokładnie przewody bo jak wracałem teraz do domu to trochę się poprawiło. Szarpanie ustało i wskazówka trochę rzadziej skakała.

Gawlak, szukałem tematu gdzie opisywałeś objawy padniętego czujnika ale nigdzie nie mogłem znaleźć

Edited by cichy117

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm to dawno temu bylo z jakies 2 lata jak nic albo lepiej

mialem problem z przerywaniem silnika jak sie nagrzewal

na zimnym jeszcze jakos chodzil

ale po nagrzaniu tragedia

bledow zero

wymenilem cewke kable swiece i dalej to samo

na koncu podmienilem czujnik i auto wrocilo z zaswiatow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No to kolego i tak nie zmienia faktu, ze to czujnik. U mnie nie za każdym razem szarpało, jak i nie za każdym razem wariował obrotomierz ... Poprawiało się po wyłączeniu i włączeniu silnika, ale po jakimś czasie znów dokuczało. Jedź sczytaj błędy dla pewności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bledy spradzal wiec po co ma robic to ponownie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie doczytałem, mój błąd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

może ktoś się orientuje czy czujnik z omegi będzie pasował bo mają na pobliskim szrocie ome 2.5v6 a u mnie obiawy podobne tak samo wymieniłem dwie cewki, przewody Bosch i NGK ,świece NGK i dalej lekko ją muli .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będzie pasował. Dla pewności zajrzyj czy wtyczki są te same bo np. od przepływki są inne

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam moze kolega da rade mi pomuc jakos mam problem z moim obrotomierzem mianowicie po odpaleniu autka obrotomierz delikatnie sie dzwiga po dodaniu gazu wskazowka sie dzwiga ale tylko do 10 czyli sygnal dostaje ale zle pokazuje wymienilem czujnik polozenia walu i dalej to samo ?????? juz nie wiem gdzie szukac przyczyny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

dodam jeszcze ze juz eksperymentowalem podpinajac sie pod zielony kabelek odpowiadajacy za obrotomierz i pocierajac nim o mase obrotomierz sie dzwigal w zaleznosci jak szybko pocieralem nie rozumiem z tego co wiem to dostaje sygnal na obrotomierz z czujnika polozenia walu a nie jak pisza nie ktuzi urzytkownicy z alternatora bynajmiej w tym modelu cos tez wyczytalem na temat resetu zegarow ale nie mam pojecia jak to sie robi chyba jedynie poprzez kompa

wrazie jak by ktos potrzebowal czujnik polozenia walu do tego modelu 2.0 DTL 82kw to mam na sprzedaz zakupilem nowy i okazalo sie nie potrzebnie moze komus sie przyda

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba najlepiej podpiąć pod kompa i sprawdzić jakie obroty widzi sterownik silnika a jakie licznik. U mnie bez wymiany, jak na razie, szarpanie ustąpiło (samo) ale podskakująca wskazówka została. Najciekawsze jest to że posiedziałem trochę z op-comem i wyszło że ECU widzi obroty równe ale w zegarach w momencie podskakiwania wskazówki obroty w op-comie rosną na sekundę do 4-5 tys

Share this post


Link to post
Share on other sites

BYLEM NA KOMPIE I OBROTY WIDZI NORMALNIE prawidlowo a licznik nie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zarówno w ECU i w zegarach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

znaczy sie obrotomierz dalej tak jak pisalem wczesniej ale ecu widzi normalnie obroty tak jak powinno byc a obrotomierz dalej dzwiga sie max do 10 i nic dalej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie o to chodzi. Chodzi o to aby połączyć się z zestawem wskaźników i zobaczyć jakie tam są pokazywane wartości. Może jest coś z przewodem. Podejrzewam że u mnie będzie podobny przypadek

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ha musze jakos sobie z tym poradzic bo mnie szlak trafia jak mi ta wkazowka tak bezczynie lezy jak bys poradzil sobie to daj znac co bylo mam zamiar robic zawieszenie bo jest juz wytrzaskane moze mozesz mi polecic jakiej firmy co kupic by bylo ok najlepiej wszystko przod i tyl chyba ze jest gdzies na forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko jest na forum

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Ja pewnie prędko się tym nie zajmę, chyba że przy okazji (brak czasu albo brak sił). Co w zawieszeniu chcesz wymieniać? Tuleje czy amory i sprężyny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

amorki,sprezyny,wachacze lub tylko tuleje na wachaczu stabilizatory no dla swietego spokoju to cale bym zrobil juz z przodu jest tak wyrabane ze drazek stabilizatora lata w lewo i prawo razem z lacznikami stabilizatora kolego ja tam zawieszenia chyba wogule nie mam takiego kupilem juz od goscia ktury wogule o ten samochod nie dbal chce ja przywrucic do zycia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> silnik juz zrobilem calutki i lata jak wsciekla spalanie mam 6l na 100km 2.0 DTL wszystko uszczelnione wypucowane az milo a i klocki i tarcze tez musze wymienic bo moge sie juz nimi golic powoli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli termostat pomógł w spalaniu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Nie trzeba wymieniać wahaczy. Można same tuleje, najlepiej lemforder. Amory, to zależy czy zostawiasz w serii czy chcesz coś niższego/twardszego. Są o tym tematy

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie seryjne wole dziecko male wiec juz nie bardzo moge mialem kiedys astre i kupilem kompletne zawieszenie i wpakowalem ponad 1000zl i plulem sobie w twarz bo 3 miesiace i juz trzepalo calym autem dlatego wole sie teraz doradzic jakiej firmy kupic a mam jeszcze pytanko czyscilem turbinr u siebie i zauwarzylem dzisiaj ze poci mi sie a wiec przy turbinie ida dwa weze aluminiowe jeden u gory i jeden na dole i pytanie moje czy przy tej rurce dolnej co jest przykrecona do turbiny powina byc jakas uszczelka bo tam zaowarzylem ze na srubie jest troszke mokro mozliwe ze przy rozkecaniu mi wyleciala i skrecilem bez uszczelki ??????????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też mam małe dziecko a zawias zarzucziłem. Jak na razie pół roku i jest ok. Trochę tylko żona narzeka że twardo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...