Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

luis58

na zimnym odcina przy 4,5 - X20XEV

Recommended Posts

witam!

Mam problem, na zimnym silniku nie wkręca się ponad 4,5tys obrotów, odcina zapłon. Problem znika gdy silnik się rozgrzeje do ok 80stopni. Na zimnym czuć także spadek mocy. Błędow żadnych nie ma, bynajmniej check sie nie pali - pod komputer nie podłączałem.

Wiem że gdy silnik zimny to nie powinno sie go tak kręcić lecz raczej nie powinno wystepować takie coś.

Czy może miec to coś wspólnego z czujnikiem temp na ECU?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej nie może, jeżeli odcina na 4.5 tyś to uszkodzony jest czujnik wału korbowego lub wałka rorządu, jednak powinna palić się lampka, czy przypadkiem nie masz jej odłączonej albo może masz gaz? jeżeli tak to lampka prawdopodobnie odłącza się po przejściu na LPG.

Odczytaj błędy a następnie odepnij wtyk czujnika wałka jeżeli nic się nie zmieni to uszkodzony jest czujnik wałka, jeżeli natomiast auto zgaśnie wtedy uszkodzony jest czujnik wału.

Może mieć to związek z wilgocią przez co zwierają się kable na uszkodzonej izolacji czujnika wału korbowego, powszechna awaria tego silnika. Jak się nagrzeje odparowuje woda przez co nie ma przebić..

Ewentualnie może być uszkodzona sama wiązka ecu, taka sama zasada awarii jak wyżej. Sprawdź w pierwszej kolejności czujniki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam sekwencje, lampka na pewno działa prawidłowo. czujnik wałka wymieniany we wrześniu na siemensa wtedy też sprawdzane były kabelki i wyglądaly dobrze.

A jeżeli czujniki są sprawne to jak auto powinno się zachowywać po odpieciu czujnika walka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powinno przejść w tryb awaryjny, w przypadku uszkodzneia czujnika wałka jak i wału. Sprawdź obydwa, jeżeli po odpięciu któregoś nie będzie różnicy to znaczy że ten jest uszkodzony, jeżeli auto zgaśnie zacznie gorzej pracować to znaczy że ten drugi padł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, dzieki za pomoc. w miare możliwości sprawdze jutro

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tez sie podepne pod temat bo mam podobny przypadek, tylko mi wyskoczyly błedy

Łączna ilość kodów błędów: 2

P0340 - Nieprawidłowy sygnał sensor wału rozrządczego

(08) - Nie występuje

P0335 - Nieprawidłowy sygnał obr/min

(08) - Nie występuje

czujnik wałka rozrządu podobnie ja u kolegi byl wymieniany na ori simensa ze 2 lata temu.. też sprawdze, dzięki za podpowiedz

Edited by Suja2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź dokładnie w ten sposób jak wyżej opisałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

własnie wrocilem od samochodu. po odpięciu czujnika wału silnik zgasł. niestety nie udalo mi się wypiać czujnika wałka (brak narzedzi pod ręką a palcami nie dalem rady). Zauważyłem cos jeszcze. odpale silnik i odcina przy 4,5. zgasze, odpale znowu i wszystko jest wporządku, bez problemu kręci do samej góry. Więc raczej wilgoć tu nie ma znaczenia, w tak krótkim czasie nie zdąrzy odparowac bo silnik jeszcze jest zimny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie też tak było z miesiąc temu..

odpaliłem, odcina przy 4,5 kontrolka sie zapala- zgasiłem,

odpaliłem znów i było ok, kontrolka sie nie zapalała..

a teraz ciągle się zapala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odepnij jeszcze dla pewności czujnik wałka ale w nim będzie tkwić pewnie przyczyna.

Możesz dla pewności sprawdzić jeszcze stan wiązkek idących do czujnika wału i czujnika wałka. W przypadku czujnika wału najbardziej wrażliwy jest bezpośrednio przy samym czujniku, tam na ogół ulega uszkodzeniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wloz zworke w zlacze do czytania bledow i nie wyjmoj jej i odpal auto

Przecisnij nim kilka sekund na 4,5tys obrotow,zgas silnik i odpal ale bez zworki

Powinno wszystko sie unormowac

Masz zapisany blad i komp go nie kasuje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś kolego bajki piszesz!!!!

Błąd się kasuje po 30 prawidłowych uruchomieniach silnika, jeżeli w miedzy czasie oczywiście ponownie się nie pojawi, samo posiadanie błędu w pamięci ECU jeżeli jest nie aktywny czyli nie występuje, nie ma wpływu na działanie silnika a tym bardziej na odcinkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To normalna sprawa - czujnik położenia wałka rozrządu się kończy. Odpięcie czujnika położenia wału ZAWSZE spowoduje zgaszenie silnika, czujnika położenia wałka rozrządu nie. Bardzo często też czujnik położenia wałka rozrządu generuje błędy zarówno jego samego jak też czujnika położenia wału gdzie niekoniecznie ten drugi jest uszkodzony

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mialem juz rozne przypadki z bledami i wszyscy mechanicy rozkladali rece i pomimo wymiany czesci na nowe i kasacje bledow bledy wracaly a auto wariowalo

Jeden koles powiedzial mi o tym sposobie i wszystko zniknelo jak reka odjal

nie sa to zadne bajki,i jesli nie wiesz co daje i robi wpieta zworka na odpalonym silniku to sie nie odzywaj!!!

Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta to co ona robi, może kasuje błędy zapisane w pamięci, jednak nie ma to się w żaden sposób do ponownie pojawiającego się checka i odcinki przy 4,5 tyś!!!

Nigdy jeżeli błąd nie występuje przy rozruchu, a jedynie jest w pamięci jako nieaktywny nie będziesz miał odcięcia i jednak radził bym tobie się nie odzywać jak się nie znasz, bo niestety widać że się nie znasz.

Mam uszkodzony czujnik, jeżeli go wymienię na sprawny to na bank nie będę miał odcięcia przez to że nie skasowałem błędu!!!! Po 30 uruchomieniach błąd automatycznie zostanie usunięty z pamięci!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

itom, Jarek ma rację a to o czym piszesz świadczy ewidentnie o niekompetencji Twoich mechaników... Podstawą usunięcia przyczyny pojawiającego się błędu jest dobrze postawiona diagnoza i od tego zależy sukces i efekt naprawy usterki. Równie dobrze zamiast Twojej magicznej zworki możesz odpiąć przewody od aku, a tym samym ECU się zresetuje i błędy znikną. Nie mniej jednak nic nie zastąpi dobrego interfejsu i znajomości tematu osoby go obsługującej

Edited by YaSIu

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

mam u siebie podobny problem.

napisze co zrobilem i jak mozecie napiszcie mi ktory z tych czujnikow bedzie padniety. odpialem czujnik walu i auto zgaslo odrazu natomiast gdy potem podpialem go znowu odpalilem i odpialem czujnik walka auto pracowalo nadal bez najmniejszej zmiany. dodam ze check zapala sie czasami ale nie po urochomieniu silnika np po nocy tylko po jezdzie gdy zgasze auto i np za ok 10 min odplae je znowu top check sie pali caly czas. jak myslicie ktory to bedzie czujnik do wymiany? i tu moje pytanie jezeli czujnik walka to czy lepsze sa te z owalna wtyczna czy z prostokatna? bo u mnie poprzedni wlascieciel juz chyba wymienial czujnik walka i mam owalna wtyczke i laczone kable (chyba zestaw naprawczy walka). nie wiem czy jezeli to czujnik walka to czy kupowac na owalna wtyczke czy szukac na szrocie wiazki z prostokatna i kupic czujnik na prostokatna. poradzice ktory to czujnik i z jaka wtyczka kupic bo to ze oryginal to wiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...