Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

luis58

na zimnym odcina przy 4,5 - X20XEV

Polecane posty

witam!

Mam problem, na zimnym silniku nie wkręca się ponad 4,5tys obrotów, odcina zapłon. Problem znika gdy silnik się rozgrzeje do ok 80stopni. Na zimnym czuć także spadek mocy. Błędow żadnych nie ma, bynajmniej check sie nie pali - pod komputer nie podłączałem.

Wiem że gdy silnik zimny to nie powinno sie go tak kręcić lecz raczej nie powinno wystepować takie coś.

Czy może miec to coś wspólnego z czujnikiem temp na ECU?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie może, jeżeli odcina na 4.5 tyś to uszkodzony jest czujnik wału korbowego lub wałka rorządu, jednak powinna palić się lampka, czy przypadkiem nie masz jej odłączonej albo może masz gaz? jeżeli tak to lampka prawdopodobnie odłącza się po przejściu na LPG.

Odczytaj błędy a następnie odepnij wtyk czujnika wałka jeżeli nic się nie zmieni to uszkodzony jest czujnik wałka, jeżeli natomiast auto zgaśnie wtedy uszkodzony jest czujnik wału.

Może mieć to związek z wilgocią przez co zwierają się kable na uszkodzonej izolacji czujnika wału korbowego, powszechna awaria tego silnika. Jak się nagrzeje odparowuje woda przez co nie ma przebić..

Ewentualnie może być uszkodzona sama wiązka ecu, taka sama zasada awarii jak wyżej. Sprawdź w pierwszej kolejności czujniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam sekwencje, lampka na pewno działa prawidłowo. czujnik wałka wymieniany we wrześniu na siemensa wtedy też sprawdzane były kabelki i wyglądaly dobrze.

A jeżeli czujniki są sprawne to jak auto powinno się zachowywać po odpieciu czujnika walka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powinno przejść w tryb awaryjny, w przypadku uszkodzneia czujnika wałka jak i wału. Sprawdź obydwa, jeżeli po odpięciu któregoś nie będzie różnicy to znaczy że ten jest uszkodzony, jeżeli auto zgaśnie zacznie gorzej pracować to znaczy że ten drugi padł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok, dzieki za pomoc. w miare możliwości sprawdze jutro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja tez sie podepne pod temat bo mam podobny przypadek, tylko mi wyskoczyly błedy

Łączna ilość kodów błędów: 2

P0340 - Nieprawidłowy sygnał sensor wału rozrządczego

(08) - Nie występuje

P0335 - Nieprawidłowy sygnał obr/min

(08) - Nie występuje

czujnik wałka rozrządu podobnie ja u kolegi byl wymieniany na ori simensa ze 2 lata temu.. też sprawdze, dzięki za podpowiedz

Edytowano przez Suja2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dokładnie w ten sposób jak wyżej opisałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

własnie wrocilem od samochodu. po odpięciu czujnika wału silnik zgasł. niestety nie udalo mi się wypiać czujnika wałka (brak narzedzi pod ręką a palcami nie dalem rady). Zauważyłem cos jeszcze. odpale silnik i odcina przy 4,5. zgasze, odpale znowu i wszystko jest wporządku, bez problemu kręci do samej góry. Więc raczej wilgoć tu nie ma znaczenia, w tak krótkim czasie nie zdąrzy odparowac bo silnik jeszcze jest zimny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie też tak było z miesiąc temu..

odpaliłem, odcina przy 4,5 kontrolka sie zapala- zgasiłem,

odpaliłem znów i było ok, kontrolka sie nie zapalała..

a teraz ciągle się zapala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odepnij jeszcze dla pewności czujnik wałka ale w nim będzie tkwić pewnie przyczyna.

Możesz dla pewności sprawdzić jeszcze stan wiązkek idących do czujnika wału i czujnika wałka. W przypadku czujnika wału najbardziej wrażliwy jest bezpośrednio przy samym czujniku, tam na ogół ulega uszkodzeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wloz zworke w zlacze do czytania bledow i nie wyjmoj jej i odpal auto

Przecisnij nim kilka sekund na 4,5tys obrotow,zgas silnik i odpal ale bez zworki

Powinno wszystko sie unormowac

Masz zapisany blad i komp go nie kasuje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś kolego bajki piszesz!!!!

Błąd się kasuje po 30 prawidłowych uruchomieniach silnika, jeżeli w miedzy czasie oczywiście ponownie się nie pojawi, samo posiadanie błędu w pamięci ECU jeżeli jest nie aktywny czyli nie występuje, nie ma wpływu na działanie silnika a tym bardziej na odcinkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To normalna sprawa - czujnik położenia wałka rozrządu się kończy. Odpięcie czujnika położenia wału ZAWSZE spowoduje zgaszenie silnika, czujnika położenia wałka rozrządu nie. Bardzo często też czujnik położenia wałka rozrządu generuje błędy zarówno jego samego jak też czujnika położenia wału gdzie niekoniecznie ten drugi jest uszkodzony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mialem juz rozne przypadki z bledami i wszyscy mechanicy rozkladali rece i pomimo wymiany czesci na nowe i kasacje bledow bledy wracaly a auto wariowalo

Jeden koles powiedzial mi o tym sposobie i wszystko zniknelo jak reka odjal

nie sa to zadne bajki,i jesli nie wiesz co daje i robi wpieta zworka na odpalonym silniku to sie nie odzywaj!!!

Wysyłane z mojego GT-I9000 za pomocą Tapatalk 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta to co ona robi, może kasuje błędy zapisane w pamięci, jednak nie ma to się w żaden sposób do ponownie pojawiającego się checka i odcinki przy 4,5 tyś!!!

Nigdy jeżeli błąd nie występuje przy rozruchu, a jedynie jest w pamięci jako nieaktywny nie będziesz miał odcięcia i jednak radził bym tobie się nie odzywać jak się nie znasz, bo niestety widać że się nie znasz.

Mam uszkodzony czujnik, jeżeli go wymienię na sprawny to na bank nie będę miał odcięcia przez to że nie skasowałem błędu!!!! Po 30 uruchomieniach błąd automatycznie zostanie usunięty z pamięci!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

itom, Jarek ma rację a to o czym piszesz świadczy ewidentnie o niekompetencji Twoich mechaników... Podstawą usunięcia przyczyny pojawiającego się błędu jest dobrze postawiona diagnoza i od tego zależy sukces i efekt naprawy usterki. Równie dobrze zamiast Twojej magicznej zworki możesz odpiąć przewody od aku, a tym samym ECU się zresetuje i błędy znikną. Nie mniej jednak nic nie zastąpi dobrego interfejsu i znajomości tematu osoby go obsługującej

Edytowano przez YaSIu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam

mam u siebie podobny problem.

napisze co zrobilem i jak mozecie napiszcie mi ktory z tych czujnikow bedzie padniety. odpialem czujnik walu i auto zgaslo odrazu natomiast gdy potem podpialem go znowu odpalilem i odpialem czujnik walka auto pracowalo nadal bez najmniejszej zmiany. dodam ze check zapala sie czasami ale nie po urochomieniu silnika np po nocy tylko po jezdzie gdy zgasze auto i np za ok 10 min odplae je znowu top check sie pali caly czas. jak myslicie ktory to bedzie czujnik do wymiany? i tu moje pytanie jezeli czujnik walka to czy lepsze sa te z owalna wtyczna czy z prostokatna? bo u mnie poprzedni wlascieciel juz chyba wymienial czujnik walka i mam owalna wtyczke i laczone kable (chyba zestaw naprawczy walka). nie wiem czy jezeli to czujnik walka to czy kupowac na owalna wtyczke czy szukac na szrocie wiazki z prostokatna i kupic czujnik na prostokatna. poradzice ktory to czujnik i z jaka wtyczka kupic bo to ze oryginal to wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×