Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

wydra_linux

Nie odpala silnik,raz jest iskra raz nie ma...

Recommended Posts

Nie odpala silnik,raz jest iskra raz nie ma.Po dłuższym kręceniu nie raz odpali,a przeważnie wcale.Mam więc duży problem,gdyż nie mam już pojęcia co możę być grane w związku z tą przyczyną...

Share this post


Link to post
Share on other sites

świece ,kable WN , cewka ,do sprawdzwnia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świece wymienione,cewka jest dobra.Dzieje się jedna rzecz,po prostu tak jakby gdzieś tracił prąd...

Edited by wydra_linux

Share this post


Link to post
Share on other sites

A błędy próbowałeś czytać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak wszystkie błedy były czytane nadal nie odpala

męczymy sie już dwa dni ,pokazało dwa razy błedi imobilajzera sondy lambdy i silniczka krokowego.... nadal mamy problem z iskra.

Edited by wydra_linux

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli nie ma błędów czy są?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.Zobacz w jakim stanie masz wiązkę elektryczną, czy nie są poprzecierane spruchniałe kable, wiązka idąca od komputera wychodząca z podszybia, przez bezpieczniki oraz czujniki.

2.Czy przypadkiem nie masz uszkodzonego czujnika wąłu albo wałka?

3. Sprawdź czy masz paliwo na listwie wtryskowej, masz taki zaworek coś ala wentyl, odkręć czarną zaślepkę i wciśnij guziczek, powinno psiknąć paliwo, jeżeli go nie będize to albo coś z zasilaniem pompy albo sama pompa paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest parę błędów m in krokówka, przepływka i dwa błędy od immobilaizera.

Ciśnienie paliwa 3.2 bara. Czujnik obrotu jest najbardziej podejrzany ale również brak masy bądź zasilania na sterownik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to stary, jak masz błędy immo to się dziwisz że nie chce Ci odpalić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:">

Błąd immo pojawił się sam z siebie czy wcześniej coś robiłeś przy aucie.

Sprawdź czy masz pestkę w kluczyku, czy przypadkiem lampka checka nie mryga podczas kręcenia, jeżeli tak to sprawdź pestkę, ewentualnie użyj drugiego kluczyka, jeżeli nie pomoże do odkręć osłonę kierownicy i popraw wtyk kostki pętki która jest w okół stacyjki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

transmitery są w obydwu kluczykach i styki są poprawione mimo błędów nie podejrzewam imma ponieważ daje iskrę i paliwo jeżeli byłoby inaczej to immo odcięło by cewkę.

Poza tym na plaku odpala i chodzi.

lampka check raz mruga a raz nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz błędy to raczej nie jest z nim wszystko ok, sam pisałeś że czasem nie masz iskry.

Dobra to może napisz co sprawdziłeś, w jaki sposób i jaki był wynik

Jaki ty masz silnik w ogóle???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Check nie mruga przy włączeniu zapłomu? Jakie konkretnie błędy masz? Jakie styki są poprawione?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak raz mruga to znaczy że w tedy nie masz zapięcia pętli i na pewno nie odpali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

błędy zczytałem metodą błyskową. Cewka została podmieniona. Bezpieczniki 100% sprawne , przekaźniki wyciągane i czyszczone styki. Nie wydaję ci się że gubi masę albo prąd na sterowniku???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi to się wydaje że coś nie łączy z immo bo jak załapie to odpali. Pisałem abyś podał jakie konkretnie masz błędy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odcięcie komputera może nastąpić jedynie w momencie spadku napięcia poniżej 10V, błędu immo albo zwarcia w instalacji.

Podaj dokłądne kody błędów.

Pętla jest w okół stacyjki, jak zdejmiesz osłonę kierownicy to będziesz ją widział.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co pamiętam to: 1502;1503;1690 a dwóch pozostałych nie pamiętam. Jak byłem u znajomego co pracuje w serwisie opla to powiedział mi że prawdopodobnie gubi napięcie na sterowniku bąć walnięty jest czujnik obrotu wału.

Kontrolka zachowuje sie jak chce a mimo to parę razy odpalił. i chodził parę minut bez zarzutu

a macie może schemat do sterownika 2.0 16v Bosch??? Posprawdzam masy i prądy to mi wiele podpowie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O czujniku pisałem wcześniej, jeżeli jest uszkodzony to odłącza cewkę.

Jaki masz silnik moc i z którego roku auto?

Sprawdź izolację na tym czujniku, bezpośrednio przy nim, jeżeli będzie się kruszyć to masz czujnik do wymiany.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zawsze czujnik się tak zachowuje jak piszesz czasami może dawać iskrę w innych momentach bądź nie dawać zasze tej iskry. To jest vectra 2.0 16v 136km 2000r

izolacja ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh widzę że sam jesteś sobie specjalistą więc zastanawiam się po co prosisz o pomoc.

Dla twojej wiadomości czujnik nie daje żadnej iskry, daje odpowiednią synchronizację odebranych sygnałów magnetycznych które następnie koordynowane są z odebranymi sygnałami z czujnika wałków rozrządu kalibrację tych dwóch odczytów robi właśnie ECU, jeżeli nie ma pomiędzy nimi synchronizacji wtedy pojawia się błąd, tryb awaryjny lub komputer odcina zasilania cewki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuj poruszyć wtyczką od pętli jak nie chce odpalić. Kontrolka nie może zachowywać się jak chce. Każde zachowanie ma swoje znaczenie. Jeśli mryga to masz problem z immo. Jeśli się świeci to gdzieś dalej jest problem. Masz gaz? I tak mi się wydaje że masz problem z immo. 1502 i 1503 o tym świadczą

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybko sprawdzasz!!!

NApiszę co masz sprawdzić co wykluczyć a dalej zrobisz jak zechcesz, nie ma sensu pisać 15 razy tego samego. Nie chce mi się wierzyć że wszystko o czym pisaliśmy sprawdziłeś.

Jeżeli masz błędy immo to:

-albo masz za niskie napięcie na aku, wtedy by przygasały kontrolki.

-albo masz sparciałą izolację na wiązce głównej idącej do ECU, przez co tworzą się zwarcia.

-Jeżeli byłby problem z masą komputera to by w ogóle nie zapalał się chceck, ewentualnie wszystkie pkt masowe znajdują się nad lewym kielichem pod plastykową osłoną. Możesz wyjąć wtyczkę z ECU i sprawdzić czy masz rezystancję na przewodzie, to samo na przekażnikach oraz na cewce, masa zawsze jest koloru brązowego. Proponuje abyś rozpiął aku do tego, abyś w przypadku pomyłki czegoś nie spalił.

-brak połaczenia pomiędzy pętlą a komputerem, kostka pod stacyjką.

-brak pestki w kluczyku.

Jeżeli nie podaje iskry na cewkę.

-uszkodzona izolacja czujnika, bo tak na prawdę tylko na tym polegają awarie tego czujnika.

-uszkodzona izolacja wiązki kompa.

-uwalony przekaźnik tyle że jednocześnie prawdopodobnie nie paliła by się kontrolka komputerta, z tego co kojarzę zasilanie cewki sterowane jest przez ECU

uszkodzona cewka, przewody.

Jak to wszystko sprawdzisz i napiszesz jakie były wyniki poszczególnych zabiegów to wtedy można działać, takie pisanie żeby pisać moim zdaniem jest bez sensu, moim zdaniem nie sprawdziłeś przynajmniej połowy z tych rzeczy a jak to zrobiłeś to na pewno nie dokładnie.

Please login or register to see this quote.

Coś tu kolego jakieś bajki wypisujesz!!!! jak by cewka nie chodziła to na plaku by nie odpalił.

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego Jarku nie denerwuj sie to pisał chłopak który robi przy moim samochodzie..... jesli cie to uraziło to bardzo za niego przepraszam długo szukamy usterki i nie mozemy sobie poradzić dlatego zaproponowałam mu zeby opisał moja sytuacje.... pozdrawiam i dziekuje ci bardzo ze chociaz tyle mi pomogłeś

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja się absolutnie nie denerwuje, jednak już kilka razy zostały opisane wszystkie możliwe przyczyny nie odpalania z powodu braku iskry jak również mrugania checka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...