Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

wydra_linux

Nie odpala silnik,raz jest iskra raz nie ma...

Polecane posty

Nie odpala silnik,raz jest iskra raz nie ma.Po dłuższym kręceniu nie raz odpali,a przeważnie wcale.Mam więc duży problem,gdyż nie mam już pojęcia co możę być grane w związku z tą przyczyną...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

świece ,kable WN , cewka ,do sprawdzwnia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Świece wymienione,cewka jest dobra.Dzieje się jedna rzecz,po prostu tak jakby gdzieś tracił prąd...

Edytowano przez wydra_linux

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A błędy próbowałeś czytać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak wszystkie błedy były czytane nadal nie odpala

męczymy sie już dwa dni ,pokazało dwa razy błedi imobilajzera sondy lambdy i silniczka krokowego.... nadal mamy problem z iskra.

Edytowano przez wydra_linux

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie ma błędów czy są?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1.Zobacz w jakim stanie masz wiązkę elektryczną, czy nie są poprzecierane spruchniałe kable, wiązka idąca od komputera wychodząca z podszybia, przez bezpieczniki oraz czujniki.

2.Czy przypadkiem nie masz uszkodzonego czujnika wąłu albo wałka?

3. Sprawdź czy masz paliwo na listwie wtryskowej, masz taki zaworek coś ala wentyl, odkręć czarną zaślepkę i wciśnij guziczek, powinno psiknąć paliwo, jeżeli go nie będize to albo coś z zasilaniem pompy albo sama pompa paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest parę błędów m in krokówka, przepływka i dwa błędy od immobilaizera.

Ciśnienie paliwa 3.2 bara. Czujnik obrotu jest najbardziej podejrzany ale również brak masy bądź zasilania na sterownik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to stary, jak masz błędy immo to się dziwisz że nie chce Ci odpalić

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:">

Błąd immo pojawił się sam z siebie czy wcześniej coś robiłeś przy aucie.

Sprawdź czy masz pestkę w kluczyku, czy przypadkiem lampka checka nie mryga podczas kręcenia, jeżeli tak to sprawdź pestkę, ewentualnie użyj drugiego kluczyka, jeżeli nie pomoże do odkręć osłonę kierownicy i popraw wtyk kostki pętki która jest w okół stacyjki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

transmitery są w obydwu kluczykach i styki są poprawione mimo błędów nie podejrzewam imma ponieważ daje iskrę i paliwo jeżeli byłoby inaczej to immo odcięło by cewkę.

Poza tym na plaku odpala i chodzi.

lampka check raz mruga a raz nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak masz błędy to raczej nie jest z nim wszystko ok, sam pisałeś że czasem nie masz iskry.

Dobra to może napisz co sprawdziłeś, w jaki sposób i jaki był wynik

Jaki ty masz silnik w ogóle???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Check nie mruga przy włączeniu zapłomu? Jakie konkretnie błędy masz? Jakie styki są poprawione?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak raz mruga to znaczy że w tedy nie masz zapięcia pętli i na pewno nie odpali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

błędy zczytałem metodą błyskową. Cewka została podmieniona. Bezpieczniki 100% sprawne , przekaźniki wyciągane i czyszczone styki. Nie wydaję ci się że gubi masę albo prąd na sterowniku???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi to się wydaje że coś nie łączy z immo bo jak załapie to odpali. Pisałem abyś podał jakie konkretnie masz błędy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odcięcie komputera może nastąpić jedynie w momencie spadku napięcia poniżej 10V, błędu immo albo zwarcia w instalacji.

Podaj dokłądne kody błędów.

Pętla jest w okół stacyjki, jak zdejmiesz osłonę kierownicy to będziesz ją widział.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamiętam to: 1502;1503;1690 a dwóch pozostałych nie pamiętam. Jak byłem u znajomego co pracuje w serwisie opla to powiedział mi że prawdopodobnie gubi napięcie na sterowniku bąć walnięty jest czujnik obrotu wału.

Kontrolka zachowuje sie jak chce a mimo to parę razy odpalił. i chodził parę minut bez zarzutu

a macie może schemat do sterownika 2.0 16v Bosch??? Posprawdzam masy i prądy to mi wiele podpowie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O czujniku pisałem wcześniej, jeżeli jest uszkodzony to odłącza cewkę.

Jaki masz silnik moc i z którego roku auto?

Sprawdź izolację na tym czujniku, bezpośrednio przy nim, jeżeli będzie się kruszyć to masz czujnik do wymiany.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze czujnik się tak zachowuje jak piszesz czasami może dawać iskrę w innych momentach bądź nie dawać zasze tej iskry. To jest vectra 2.0 16v 136km 2000r

izolacja ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Eh widzę że sam jesteś sobie specjalistą więc zastanawiam się po co prosisz o pomoc.

Dla twojej wiadomości czujnik nie daje żadnej iskry, daje odpowiednią synchronizację odebranych sygnałów magnetycznych które następnie koordynowane są z odebranymi sygnałami z czujnika wałków rozrządu kalibrację tych dwóch odczytów robi właśnie ECU, jeżeli nie ma pomiędzy nimi synchronizacji wtedy pojawia się błąd, tryb awaryjny lub komputer odcina zasilania cewki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj poruszyć wtyczką od pętli jak nie chce odpalić. Kontrolka nie może zachowywać się jak chce. Każde zachowanie ma swoje znaczenie. Jeśli mryga to masz problem z immo. Jeśli się świeci to gdzieś dalej jest problem. Masz gaz? I tak mi się wydaje że masz problem z immo. 1502 i 1503 o tym świadczą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szybko sprawdzasz!!!

NApiszę co masz sprawdzić co wykluczyć a dalej zrobisz jak zechcesz, nie ma sensu pisać 15 razy tego samego. Nie chce mi się wierzyć że wszystko o czym pisaliśmy sprawdziłeś.

Jeżeli masz błędy immo to:

-albo masz za niskie napięcie na aku, wtedy by przygasały kontrolki.

-albo masz sparciałą izolację na wiązce głównej idącej do ECU, przez co tworzą się zwarcia.

-Jeżeli byłby problem z masą komputera to by w ogóle nie zapalał się chceck, ewentualnie wszystkie pkt masowe znajdują się nad lewym kielichem pod plastykową osłoną. Możesz wyjąć wtyczkę z ECU i sprawdzić czy masz rezystancję na przewodzie, to samo na przekażnikach oraz na cewce, masa zawsze jest koloru brązowego. Proponuje abyś rozpiął aku do tego, abyś w przypadku pomyłki czegoś nie spalił.

-brak połaczenia pomiędzy pętlą a komputerem, kostka pod stacyjką.

-brak pestki w kluczyku.

Jeżeli nie podaje iskry na cewkę.

-uszkodzona izolacja czujnika, bo tak na prawdę tylko na tym polegają awarie tego czujnika.

-uszkodzona izolacja wiązki kompa.

-uwalony przekaźnik tyle że jednocześnie prawdopodobnie nie paliła by się kontrolka komputerta, z tego co kojarzę zasilanie cewki sterowane jest przez ECU

uszkodzona cewka, przewody.

Jak to wszystko sprawdzisz i napiszesz jakie były wyniki poszczególnych zabiegów to wtedy można działać, takie pisanie żeby pisać moim zdaniem jest bez sensu, moim zdaniem nie sprawdziłeś przynajmniej połowy z tych rzeczy a jak to zrobiłeś to na pewno nie dokładnie.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Coś tu kolego jakieś bajki wypisujesz!!!! jak by cewka nie chodziła to na plaku by nie odpalił.

Edytowano przez JarekS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego Jarku nie denerwuj sie to pisał chłopak który robi przy moim samochodzie..... jesli cie to uraziło to bardzo za niego przepraszam długo szukamy usterki i nie mozemy sobie poradzić dlatego zaproponowałam mu zeby opisał moja sytuacje.... pozdrawiam i dziekuje ci bardzo ze chociaz tyle mi pomogłeś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja się absolutnie nie denerwuje, jednak już kilka razy zostały opisane wszystkie możliwe przyczyny nie odpalania z powodu braku iskry jak również mrugania checka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×