Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

pietreksz

Wymiana serwa układu hamulcowego

Recommended Posts

Wymiana serwa układu hamulcowego

Please login or register to see this link.


Witam.

Walczyłem z problemem słabego podciśnienia i winne okazało się serwo:

Please login or register to see this link.

Najprościej serwo sprawdzić podłączając wakuometr w układ i podłączyć inne serwo z pompą "na krótko" zamiast naszego.

Opis do Vectra B DTL

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

1) odłączamy wtyczkę elektryczną od filtra paliwa i wyciągamy cały filtr w górę. (1)

2) odkręcamy od grodzi mocowanie do filtra. (klucz 13)

3) odłączamy wtyczkę elektryczną od zbiorniczka płynu hamulcowego. (2)

4) Wyciągamy przewód podciśnienia z serwa - mocno pociągnąć - można pomóc sobie płaskim wkrętakiem. (3)

5) Odłączamy wtyczkę elektryczną wysuwając zabezpieczenie w górę (4) - lepszy widok na śrube mocująca serwo

6) Odłączamy wtyczkę elektryczną podnosząc metalowe zabezpieczenie w górę i wyciągamy pod dużym kątem (5) - dzięki temu wężyk idący do pompy hamulcowej ma więcej luzu.

7) Spinamy sobie opaskami rurki od klimatyzacji aby było więcej miejsca do manewrowania (6)

8) Odkręcamy śruby od mocowania serwa. Dwie śruby na dole z tyłu serwa wkręcone w górę (8) - może być ciężko jeżeli gwinty są brudne. Dojście jest kiepskie. Mi najłatwiej było odkręcić lewą śrubę lewą ręką kluczem oczkowym. Prawą śrubę prawą ręką kluczem nasadowym na grzechotce. Górną śrubę (9) znajdziemy pod plastikowa osłoną filtra przeciwpyłkowego, dodatkowo zaślepiona jest gumowym korkiem (7)

9) Odkręcamy pompę hamulcową od serwa - dwie śruby. Ściągamy ją z serwa uważając na uszczelkę i na przewody hamulcowe.

10) przenosimy się do środka auta i dobieramy się do pedału hamulca - zdejmujemy osłonę nad pedałami i wyciągamy kanał nawiewu na nogi.

11) odhaczamy sprężynę z pedału hamulca, wyciągamy zabezpieczenie na tulejce mocującą pedał z serwem i rozłączamy.

12) teraz należy zdjąć zabezpieczenie na sworzniu od serwa do hamulca (10) - można to zrobić od środka auta ale wtedy możemy zgubić zawleczkę - powinna spaść na ziemię, lub zrobić to od komory silnika wysuwając serwo na tyle, aby dało się zdjąć zawleczkę. Rozłączamy bo inaczej nie damy rady wyciągnąć serwa.

13) wyciągamy serwo - tu będzie trochę gimnastyki ale zdemontowany wcześniej uchwyt filtra paliwa powinien dać nam teraz więcej swobody.

14) Odkręcamy serwo od uchwytu i przykręcamy nowe.

15) składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Zawleczkę od sworznia serwa do pedału można wygodnie założyć od komory silnika.

16) Po złożeniu wszystkiego należy ustawić czujnik pedału hamulca.

W miarę możliwości i ewentualnych pytań będę rozwijał opis. Postaram się dorzucić też kilka zdjęć.


  • Dodający

    Please login or register to see this link.

  • Dodano
    2012.11.27
  • Kategoria

    Please login or register to see this link.

 

Edited by pietreksz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przypinam

Share this post


Link to post
Share on other sites

U siebie próbowałem wyciągnąć ten przewód z Serwa lecz nie mogę go wyjąć, a boje się ze coś urwę jak pociągnę mocniej. Jak to dokładnie zrobić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pytanko mam, na zgaszonym silniku powinien byc twardy pedal po podpompowaniu a u mnie jest w pol miekki, tak jakby troche wspomagania bylo. A na odpalonym to wogole miekki ze wcisnac go moge do samego konca. Jaka bedzie przyczyna tego? bo juz nei wiem czy serwo czy pompa czy cos innego 😕

silnik 1,8 16v benzyna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Powinien być twardy. Jak wymieniłeś wszystko jak pisałem w innych tematach, to wygląda na pompę

Share this post


Link to post
Share on other sites

a to wewnatrz pompy jest cos nie tak?bo na zewnatrz nie ma zadnyh wyciekow z pompy i plyn nie ubywa stoi caly czas poziom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolega w tym temacie miał podobnie

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

czyli pewnie pompa. Kupowac czy regenerowac?dzwonilem do autopartner w u siebie w miescie i maja po 12 zl zestaw do regeneracji. A pompe na allegro znalazlem za 150zl 

Please login or register to see this link.

w sklepie 160zl pompa

Edited by miruu013

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czytałem, żeby lepiej tanich zamienników nie montować i używek ale ja się nie znam. Tu masz różne pompy do swojego

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...