Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
cierlik

Vectra B 2.0 benz+gaz świeci sie kontrolka TC i Check

Recommended Posts

Witam.

Posiadam Opla Vectre B z 97r. silnik 2.0 benz x20xev z gazem (lovato z tego co wiem II generacji).

I mam nastepujący problem:

Po odpaleniu samochodu na benzynie wszystko jest ok, po chwili zapala się kontrolka od blędu silnika. Wtedy pokazuje się bład 0500 - czujnik prędkości własnej pojazdu. (Dla wyjaśnienia podłączałem go u znajomego pod komputer, stąd wiem o tych blędach jednak w niczym więcej komputer nam nie pomógł.) Błąd ten daje sie w każdej chwili usunąć i zapala sie dopiero przy ponownym odpaleniu silnika. W chwili przełączenia na gaz automatycznie zapala sie kontrolka TC i wyskakuje błąd 0120 - czujnik położenia przepustnicy. Po czym przestaje działać kontrola trakcji. Tego błedu nie da sie skasować, ale przy ponownym odpaleniu samochodu na benzynie tego błędu nie ma, lecz włącza sie znowu przy przełączeniu na gaz. Czasami rownież wyskakuje błąd 0130- nieprawidłowy sygnał sondy. Jednak raz sie załącza raz nie i bez problemu można go usunąć.

Byłem również u gazownika. Powiedział mi, że z gazem wszystko jest ok.

Przejrzałem forum jednak nie znalazłem konkretnie tego samego problemu.

Czy możliwe jest, że poprostu padł czujnik położenia przepustnicy? A TC świeci się od tego błędu?

Czy czujnik ten można samemu bez problemu wymienić? Czy trzeba podłączyć pod komputer żeby go skalibrować?

Pozdrawiam i proszę o pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczerze to ja nie wiem, czy można. Może koledzy pomogą

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy działa Ci prędkościomierz ?

Czy po podłączeniu pod kompa wykonaliście jazdę próbną i sprawdziliście sygnał ABS z każdego koła ?

TC i ABS się wyłączy jeżeli na jakimś kole nie odczyta sygnału prędkości, może jeden z czujników padł i dlatego takie szopki.

Odnośnie tego czujnika przepustnicy to sprawdz najpierw czy nie masz gdzieś nieszczelności na dolocie, pomiędzy puchą filtra a przepustnicą, czy odczytywaliście jego wartość na kompie ? Może pokazuje OK a problemem jest lewe powietrze ? Czy silnik równo pracuje na wolnych obrotach w całym przedziale temperatur silnika ?

0130 to może już siadać sonda, niestety trzeba by dać mu ostro w tyłek na benzynie i przejechać z 300-500 km żeby przepalić trochę syf z sonndy, chociaż ja ostatnio jak zaczął mi sie zaświecać przejechałem ok 20km ale z gazem w podłodze prawie cały czas i mu przeszło.

Może wyłącz na chwilę gaz z palca i odpal auto i spróbuj się przejechać, ja myślę że te błędy TC i czujnika prędkości nie są związane z przełączeniem na gaz.

Jeżeli masz gaz II generacji to przed przepustnicą w dolocie masz mikser, z parownika leci do niego przewód i tam jest założony krokowy, ten obszar też by trzeba sprawdzić pod względem nieszczelności, czy podczas pracy na gazie pod maską nie czuć gazu ?

Edited by witek_p

Share this post


Link to post
Share on other sites

odkopie .witam swieci mi cały czas kontrolka tc i niewiem co by tu zrobic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojedź na kompa najpierw

Share this post


Link to post
Share on other sites

bylem na kompie wykryl mi bład czujnika przepustnicy i sonde lambda uszkodzona .kupilem dwa czujniki przekladalem dalej nie moge usunac bledu p120 a slyszalem ze przez czujnik tc swieci m.in

Edited by vectrowicz23

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze byc wiacka silnika walnieta

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiazka silnika ? a moze ten czujnik ma byc jakos ustawiony idealnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Podpinam się do tematu. Czasami włącza mi się kontrolka TC i ABS i nie działa prędkościomierz oraz licznik kilometrów nie dodaje kilometrów. Koledzy, piszecie między innymi o czujniku prędkości. Mam pytanie. Gdzie dokładnie on się znajduje? Wydaje mi się, że podłączenie kabli do niego nie jest całkowicie dobre i dlatego mam czasami przerwy w jego działaniu. Za podpowiedzi z góry dziękuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

w lewym przednik kole z tego akurat idzie impuls na predkosc

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi sie wlanczal tc podczas gdy jadac dodałem gazu ale puzniej po zgaszeniu auta gasla.a po robocie głowicy tc swieci ciagle albo mechanik cos poplatal albo ten czujnik przepustnicy cholerny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki dadi3337. Popatrzę i może coś wykombinuję

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak niemasz inne_ zamien lewy z prawym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracam do mojego problemu i szczegółowo go opiszę. Nadal włącza mi się kontrolka TC i ABS i nie działa prędkościomierz oraz licznik kilometrów nie dodaje kilometrów i czasami po szybkim odpaleniu check silnika, ale wtedy gdy przejadę trochę, silnik sie rozgrzeję, zgaszę auto i odpalam ponownie. I tak mam choinkę TC i ABS, bez prędkości, do czasu, aż auto się nie wystudzi (naprawdę zimne, zazwyczaj z rana). Czujnik prędkości sprawdzony, jest ok. Przy okazji wyeliminowałem inne mozliwości, takie jak: wymiana czujnika położenia wału korbowego, bo izolacja na przewodach się rozsypała, a jest to przewód ekranowany, czyszczenie EGR, przepustnicy i krokowca. Ale gdyby jeden z tych elementów był padnięty, na zimnych silniku też pokazywałby te same błędy. Myślę teraz o szukaniu przyczyny w czujnikach temperatury, albo w przepływomierzu. Nie wiem czy dobrym tropem podążam. Mam nadzieję, że któryś z Kolegów mnie oświeci i coś może podpowie, bo juz troche tracę cierpliwość, a przede wszystkim czas i pieniądze na szukanie przyczyny.

Po dzisiejszym rannym przejechaniu do pracy, żadna z powyższych kontrolek w czasie jazdy się nie zapaliła i prędkościomierz z licznikiem też działa. Dodam, że dzisiaj jest poniżej około 10 st C. Ale gdy auto sobie postało i ogrzała się komora silnika, to błędy wyświetliły się. Można domniemywać, że na występowanie błędów nie ma wływu temp. silnika i cieczy chłodzącej, a raczej temperatura powietrza odczytywana przez któryś z czujników. Tylko który? Może ten na dolocie przed przepływomierzem, a może sam przepływomierz? A może jakieś zwarcie gdzieś na wiązkach przewodów? Sam nie wiem i dlatego do Was się zwracam o pomoc.

Edited by Kizug

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...