Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Młody 91

Kilka pytań odnośnie akumulatora.

Recommended Posts

Witam. Pasiadam aku Centra standart cc502 50Ah 510A mam go już 2 lata i to będzie dla niego 3 już zima

i właśnie mam z nim mały problem bo ostatnio jak temp. powietrza spada do zera to viki coś słabo kręci i nie wiem czy kupować nowy aku ?? czy ten stary jeszcze się do czegoś nada ?? dodam że nigdy nie byłsprawdzany poziom elektrolitu wiem tylko tyle że ma jakiś korek ale jest oklejony folia no i czy można samemu sprawdzić poziom elektrolitu i/lub samemu go uzupełnić??

a i jeszcze jedno podpiołem go ostatnio pod prostownik 6A i pokazało mi na nim 50 % naładowania po czym po 2 minutach kontrolki 50 75 i 100 % zgasły natomiast lampka max nadal paliła i czy takie "szybkie" załadowanie go to coś oznacza czy tak powinno być ??

dla wiadomości dodam że ładowanie altka na biegu jałowym mam na poziomie 13,4-13,8V

Z góry dzięki za opowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

w sklepach z akumulatorami mają testery akumulatorów

mechanicy też nieraz je mają

podpinasz i po chwili masz odpowiedź

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

teraz przyjrzałem się bliżej i jednak mój aku nie ma korków do odkręcenia tzn. jest coś co wygląda jak korek jednak nie da się go odkręcić a jak z tym ładowaniem to normalne żeby tak szybko z 50% do 100% się naładowało??

Edited by Młody 91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

powinno być 13.9-14.3 a uciebie podajesz z włączonymi odbiornikami czy bez weź pod uwage idącą zimę i pojawiajace się potrzeby z tym związane np.dmuchawa na maxa ogrzewanie tylnej szyby podgrzewanie siedziska co by ciepło w nie było a to są straszni prądożercy no i oczywiście światła i jak to wszystko powłaczasz to się okaże że ładowanie masz na poziomie12,0-12.5

Edited by jacas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

bez odbiorników

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

proponuje sprawdzić z powłanczanymi odbiornikami i wtedy zobacz jakie masz ładowanie może będzie potrzeba sprawdzenia alternatora zazwyczaj wystarcza wymiana regulatora napięcia

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok. postaram się dziś lub jutro to sprawdzić no a jak się ma sprawa z tym prostownikiem ile się powinno ładować taki akumulator bo te kilka minut to chyba zdecydowanie za krótko??

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakiś dziwny prostownik ja jak podłączam to na całą noc w garażu ustawiam około 6 A i rano jest 2-3A poboru

tak na marginesie jak ładujesz aku nie dawaj więcej niż 1/10 swojej pojemności czyli jak masz 50Ah to prąd ładowania max 5A ja ogólnie nie lubie takich chińskich prostowników automatycznych co to same wszystko ustawiają

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

<------ > ten prostownik to mniej więcej coś takiego

byłem teraz w autku i sprawdziłem napięcia:

na luzie bez niczego 13.9

na światłach 13.8

+

2 bieg dmuchawy 13.65

+

tylnia szyba 13.4

a powiedzcie mi jak sprawdzić stan rozrusznika ??

a może to być wina regulatora ?? bo jak mieżyłem miernikiem napięcie na obciążonym to robiłem spore przegazowanie i napięcie nie wzrastało najwyższe było chyba ok.13.7 V

Edited by Młody 91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...