Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zielu1979

VECTRA 2,5 V6 nierówna praca na zimnym silniku

Recommended Posts

Witam

Problem opisałem już w innym poście ale przytaczam go jeszcze raz:

Pojawił się problem na dzień przed wymianą wadliwej sondy i po wymianie sondy ten problem nie ustąpił wogóle.

Po odpaleniu na zimnym silnik ma drgania, perkocze tłumik,przy przegazowaniu słabo wkręca się na obroty, przerywa tuż po naciśnięciu gazu jakby nie wszystkie gary chodziły.

Z kolei jak złapie dobrze temperaturę jest prawie OK, pracuje równo a po naciśnięciu gazu nie ma prawie efektu przerywania. Jakby nie to że podczas jazdy na normalnej temp. pracy jest przymulony

(jakby mało paliwa dostawał) można by powiedzieć, że silnik normalnie pracuje. Aha i jak jest ciepły z kolei czasami ciężko odpali (ale tylko czasami, sporadycznie się to zdarza).

LPG odłączone, auto jeździ tylko na PB. Po wymianie sondy zrobiłem sam adaptacje po odłączeniu aku. Świece wymienione miesiąc temu. CHECK się wogóle nie zapala.

Proszę o pomoc i sugestie bo już ręce opadają z tym autem.

Z tego co wyczytałem może to być?

- czujnik temp. cieczy do ECU

- cewka zapłonowa

Share this post


Link to post
Share on other sites

na poczatek cewka i przewody do sprawdzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

W jaki sposób to sprawdzić w tym konkretnie silniku X25Xe, aby dostać się do fajek i świec trzeba doloty zdemontować to wiem, ale co dalej? Jak do tego podejść i sprawdzić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W tym silniku cewkę sprawdzisz tylko i wyłącznie poprzez podmianę na sprawną - żadne testy nic nie dają i nawet jak przejdzie test kompem np. Op-comem to i tak nie jest to miarodajne. Ja obstawiam na 85% cewkę - częsta przypadłość w tych silnikach

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie podczas testowania opcomem cewka była sprawna, iskra była piękna na wszystkich garach, a jednak okazała się uszkodzona. Wymieniłem 2 cewki i dopiero kupno nowej rozwiązało problem szarpania i zalewania silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK tez jestem zwolennikiem nowych części tym bardziej że chciałem autem jeszcze trochę pojeździć. Doradźcie jeszcze jaki zamiennik wybrać jakiej firmy? BERU czy BOSCH odpada z uwagi na cenę min. 400PLN.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zamienniki nie daja rady,szkoda tylko czasu i kasy, proponuje Boscha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja do siebie zapodałem Magneti Marelli. Do fiata cewki tej firmy szły na pierwszy montaż, więc problemów z nią nie powinno być. Cena też nie jest kosmiczna. Jakbyś chciał taką to PW, mogę załatwić w dobrej cenie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie

A więc tak. Przewody i cewka podmienione na używki ale oryginały. Wymieniony czujnik temp. do ECU na nowy i nic się kompletnie nie zmieniło, auto niedomaga na zimnym silniku, nierówno pracuje. Sprawdzone ciśnienie na poszczególnych cylindrach - rzekomo wszędzie jest po równo 12,5. Przełączając na LPG jak jest zimny w momencie kiedy się to dzieje jest jeszcze gorzej, prawie przygasa. Mechanik mówił że ściskając przewody z LPG (zamykając dopływ LPG) na poszczególne cylindry czuć zmianę na gorsze z wyjątkiem 2 cylindrów (pierwsze 2 od lewej strony z przodu silnika) tu z kolei zmiana na gorsze następuje nieco z opóźnieniem.

Czy ktoś ma jakieś pomysły lub może pomóc wyjaśnić o co kaman? Co teraz należy zrobić i gdzie szukać czego to może być jeszcze przyczyna?

Bardzo proszę o pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontynuując....

Wymienione przewody na nowe, założona nowa cewka na podmianę, zrobiona diagnostyka OPCOM (wszystko niby gra) i nie zmieniło się nic - niedomaga na zimnym silniku. Dopiero jak złapie 85-90 stopni jest OK. W tej chwili zalałem PB98 i dolałem środek czyszczący do benzyny i jest nieco lepiej mniej go rzuca na zimnym. Ale to raczej zasługa lepszej PB.

Czy ma ktoś jakiś pomysł co można jeszcze sprawdzić? Diagnoza warsztatu to prawdopodobnie nieszczelny zawór.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak odpalisz zimny silnik to idz od razu pod mache i ściśnij kombinerkami przewód od powrotu paliwa i zobacz czy sie kultura pracy nie poprawi. Ogólnie przydałoby sie sprawdzic ciśnienie paliwa może tutaj jest problem. Chociaż to nic nie ma do lpg.

Edited by dawid7272

Share this post


Link to post
Share on other sites

No OK ale tak jak pisałem przełączając na LPG jak jest zimny pracuje jeszcze gorzej, prawie przygasa. A gdzie zlokalizować przewód od powrotu paliwa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak stoisz przodem do silnika to około 20 - 30cm na prawo od silniczka krokowego spod kolektora wychodzą dwie rurki które łączą się z przewodami. Ten z wierzchu z cyplem daje paliwo na listwe a ten pod nim to powrót.

Jaką cewke założyłeś? Nową? Jakiej firmy?

Edited by dawid7272

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...