Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zielu1979

VECTRA 2,5 V6 nierówna praca na zimnym silniku

Polecane posty

Witam

Problem opisałem już w innym poście ale przytaczam go jeszcze raz:

Pojawił się problem na dzień przed wymianą wadliwej sondy i po wymianie sondy ten problem nie ustąpił wogóle.

Po odpaleniu na zimnym silnik ma drgania, perkocze tłumik,przy przegazowaniu słabo wkręca się na obroty, przerywa tuż po naciśnięciu gazu jakby nie wszystkie gary chodziły.

Z kolei jak złapie dobrze temperaturę jest prawie OK, pracuje równo a po naciśnięciu gazu nie ma prawie efektu przerywania. Jakby nie to że podczas jazdy na normalnej temp. pracy jest przymulony

(jakby mało paliwa dostawał) można by powiedzieć, że silnik normalnie pracuje. Aha i jak jest ciepły z kolei czasami ciężko odpali (ale tylko czasami, sporadycznie się to zdarza).

LPG odłączone, auto jeździ tylko na PB. Po wymianie sondy zrobiłem sam adaptacje po odłączeniu aku. Świece wymienione miesiąc temu. CHECK się wogóle nie zapala.

Proszę o pomoc i sugestie bo już ręce opadają z tym autem.

Z tego co wyczytałem może to być?

- czujnik temp. cieczy do ECU

- cewka zapłonowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na poczatek cewka i przewody do sprawdzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób to sprawdzić w tym konkretnie silniku X25Xe, aby dostać się do fajek i świec trzeba doloty zdemontować to wiem, ale co dalej? Jak do tego podejść i sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W tym silniku cewkę sprawdzisz tylko i wyłącznie poprzez podmianę na sprawną - żadne testy nic nie dają i nawet jak przejdzie test kompem np. Op-comem to i tak nie jest to miarodajne. Ja obstawiam na 85% cewkę - częsta przypadłość w tych silnikach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie podczas testowania opcomem cewka była sprawna, iskra była piękna na wszystkich garach, a jednak okazała się uszkodzona. Wymieniłem 2 cewki i dopiero kupno nowej rozwiązało problem szarpania i zalewania silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK tez jestem zwolennikiem nowych części tym bardziej że chciałem autem jeszcze trochę pojeździć. Doradźcie jeszcze jaki zamiennik wybrać jakiej firmy? BERU czy BOSCH odpada z uwagi na cenę min. 400PLN.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

zamienniki nie daja rady,szkoda tylko czasu i kasy, proponuje Boscha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja do siebie zapodałem Magneti Marelli. Do fiata cewki tej firmy szły na pierwszy montaż, więc problemów z nią nie powinno być. Cena też nie jest kosmiczna. Jakbyś chciał taką to PW, mogę załatwić w dobrej cenie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

A więc tak. Przewody i cewka podmienione na używki ale oryginały. Wymieniony czujnik temp. do ECU na nowy i nic się kompletnie nie zmieniło, auto niedomaga na zimnym silniku, nierówno pracuje. Sprawdzone ciśnienie na poszczególnych cylindrach - rzekomo wszędzie jest po równo 12,5. Przełączając na LPG jak jest zimny w momencie kiedy się to dzieje jest jeszcze gorzej, prawie przygasa. Mechanik mówił że ściskając przewody z LPG (zamykając dopływ LPG) na poszczególne cylindry czuć zmianę na gorsze z wyjątkiem 2 cylindrów (pierwsze 2 od lewej strony z przodu silnika) tu z kolei zmiana na gorsze następuje nieco z opóźnieniem.

Czy ktoś ma jakieś pomysły lub może pomóc wyjaśnić o co kaman? Co teraz należy zrobić i gdzie szukać czego to może być jeszcze przyczyna?

Bardzo proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kontynuując....

Wymienione przewody na nowe, założona nowa cewka na podmianę, zrobiona diagnostyka OPCOM (wszystko niby gra) i nie zmieniło się nic - niedomaga na zimnym silniku. Dopiero jak złapie 85-90 stopni jest OK. W tej chwili zalałem PB98 i dolałem środek czyszczący do benzyny i jest nieco lepiej mniej go rzuca na zimnym. Ale to raczej zasługa lepszej PB.

Czy ma ktoś jakiś pomysł co można jeszcze sprawdzić? Diagnoza warsztatu to prawdopodobnie nieszczelny zawór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak odpalisz zimny silnik to idz od razu pod mache i ściśnij kombinerkami przewód od powrotu paliwa i zobacz czy sie kultura pracy nie poprawi. Ogólnie przydałoby sie sprawdzic ciśnienie paliwa może tutaj jest problem. Chociaż to nic nie ma do lpg.

Edytowano przez dawid7272

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No OK ale tak jak pisałem przełączając na LPG jak jest zimny pracuje jeszcze gorzej, prawie przygasa. A gdzie zlokalizować przewód od powrotu paliwa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak stoisz przodem do silnika to około 20 - 30cm na prawo od silniczka krokowego spod kolektora wychodzą dwie rurki które łączą się z przewodami. Ten z wierzchu z cyplem daje paliwo na listwe a ten pod nim to powrót.

Jaką cewke założyłeś? Nową? Jakiej firmy?

Edytowano przez dawid7272

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×