Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

matthias88

Opel Vektra 1.8 benzyna automat DYMI NA NIEBIESKO (check)

Polecane posty

Witam serdecznie! Dzisiaj przywiozłem z niemiec vektre b 1997 rok 1.8 benzyna w automacie, i mianowicie zapaliła sie pomarańczowa kontrolka silnika.... i w dodatku jak odpale auto i przygazuje troszke do 2 tysiecy obrotów w góree... i wogóle strasznie dymi na niebiesko.... nie wiem dlaczego? auto ładnie odpala za pierwszym razem i chodzi dobrze, lecz strasznie dymi? moze ktoś mi pomóc? dziekuje za info!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witamy,

Jak dymi to prawdopodobnie uszczelniacze zaworowe są do wymiany.

Co do kontrolki to odczytaj błędy na zworkę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

A następnie sprawdź co oznaczają:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Następnie wpisz w wyszukiwarkę kody które Ci wyskoczą i czytaj czytaj czytaj

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> forum to skarbnica wiedzy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeżeli jednak zdarzyło by się tak że na dany kod nie udało Ci się nic znaleźć albo usunąć usterki na podstawie znalezionych informacji otwórz kolejny temat z opisaniem co zrobiłeś, jakie masz objawy itd itp.

Pozdrawiam

Kupiłeś vectrę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> więc pewnie parę razy Ci się przyda ten link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dziękuję , no a jak mogę sprawdzić czy rzeczywiście uszczelniacze zaworowe do wymiany? i ewentualnie jakie to są koszty? dziękuję za pomoc..

sprawdziłem po zwarciach na kodach, wyszło na moje że kod 0130 czyli egulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? więc pewnie sąda padła.i może też przez to dymić na niebiesko?

A jeżeli może wyrzuce katalizator? bo przez niego też może dymić? ktoś mi takie informacje udzielał , ale wydaje mi się że to bzdura...?

Edytowano przez matthias88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dymić to bardziej by mogło bez kata. Nie szukaj tylko działaj. Zrób z sondą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak wariuje na obrotach to sonda to samo co u mnie było oryginalna koszt 279zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i co jeżeli zrobię z sondą tzn, wymienie to może przestać dymić na niebiesko?

no własnie nie wariuje.. odpala bez problemu, chodzi równo tak jak powinien..

Tylko dymienie jest na niebiesko, no i ta kontrolka pomarańczowa się świeci... na zwarce wyszło mi kod 0130... (sonda)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odepnij sondę i zobaczy czy coś się zmieni - pogorszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gdyby sonda padła to by wariowałby silnik.

zdaje mi sie ze ona ma niepoprawne odczyty ze spalin które są zanieczyszczone płynem chłodniczym przedostającym sie do benzyny...

i dlatego świeci sie check

Masz w ogóle płyn chłodniczy w normie???

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Edytowano przez zabik87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś jechałem za kolegą. Jechał Golfem 4 z silnikiem 1.6 benz. I strasznie mu to kopciło na niebiesko, szczególnie jak przyspieszal. Pytam go czemu mu tak kopci to powiedział, że ma sondę zepsuta. Więc może być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak płyn chłodniczy jest w normie i czysty bez oleju... Tylko mi dymi na niebiesko, a silnik chodzi poprawnie...

Może jeszcze jechać sprawdzić pomiar ciśnienia na cylindrach? przez to dymienie? Jakie prawidłowe ciśnienie na cylindrach powinno być przy 1.8 benzyna ?

Edytowano przez matthias88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dymienie na niebiesko wskazuje na przepalanie oleju, sonda nie ma nic do tego. Wymiana uszczelniaczy wiąże się ze zdjęciem głowicy czyli koszt ok 600-1000zł

Co do sondy, auto nie musi przez nią wariować, może tylko więcej palić tak jak było to np u mnie.

Jeżeli chcesz to ja mam na sprzedaż taką sondę po 8 mc-ach użytkowania z mojego poprzedniego serduch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dobra, rozumiem, ale jak upewnić się że to uszczelniacze? albo uszczelka pod głowicą?

No jak masz i będzie pasować do mojej Vektry, 1.8 benzyna automat, to spoko ile chcesz za nią? i sprawna rozumiem:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka pod głowicą nie ale żeby dostać się do uszczelniaczy trzeba zdjąć głowice.

Jaki masz ubytek oleju na 1000km?

Jeżeli dymi cały czas podczas jazdy i zżera olej to będą to pierścienie

Jeżeli puszcza dymki podczas dodawania gazu lub po chwilowym postoju to uszczelniacze.

Podjedź zmierz kompresje, powinna być ok 10:8 katalogowo.

Edytowano przez JarekS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

sonda nie ma nic do dymienia na niebieski, jak zakopci świeżo po odaleniu to uszczelniacze zaworowe, ale jak cały czas to pierścienie poszły się walić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest trochę tematów o tym na forum, niestety oplowskie silniki mają słabe uszczelniacze i na ogół tędy zaczyna puszczać, jednak jak już miałbyś ściągać głowicę to ja bym się pojusił przy okazji o zrobienie dołu, czyli pierścieni. Stosunkowo nie wiele większy koszt a będziesz miał spokój na długo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ok dziękuję

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> pojadę zmierzyć ciśnienie na cylindrach i dam znać co i jak będzie wtedy wiadomo coś

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> czyli powinny wyjść na 4 cylindrach 10:8 si?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba uszczelniacze można wymieniać bez zwalania głowicy. Zmierz najpierw ciśnienie. Jeśli będzie ok to nie warto za daleko grzebać. Wymień uszczelniacze ale ostatecznie dowiesz się czy to one dopiero po wymianie. Sondę narazie bym zostawił bo jeśli wali ci dużo oleju to nie wiem czy nie będzie głupiała od tego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok! masz racje najpierw ciśnienie , potem będziemy działać dalej:) sąda na końcu:) Dziękówka i pozdrawiam do usłyszenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sONda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×