Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

matthias88

Opel Vektra 1.8 benzyna automat DYMI NA NIEBIESKO (check)

Recommended Posts

Witam serdecznie! Dzisiaj przywiozłem z niemiec vektre b 1997 rok 1.8 benzyna w automacie, i mianowicie zapaliła sie pomarańczowa kontrolka silnika.... i w dodatku jak odpale auto i przygazuje troszke do 2 tysiecy obrotów w góree... i wogóle strasznie dymi na niebiesko.... nie wiem dlaczego? auto ładnie odpala za pierwszym razem i chodzi dobrze, lecz strasznie dymi? moze ktoś mi pomóc? dziekuje za info!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witamy,

Jak dymi to prawdopodobnie uszczelniacze zaworowe są do wymiany.

Co do kontrolki to odczytaj błędy na zworkę

Please login or register to see this link.

A następnie sprawdź co oznaczają:

Please login or register to see this link.

Następnie wpisz w wyszukiwarkę kody które Ci wyskoczą i czytaj czytaj czytaj

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> forum to skarbnica wiedzy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeżeli jednak zdarzyło by się tak że na dany kod nie udało Ci się nic znaleźć albo usunąć usterki na podstawie znalezionych informacji otwórz kolejny temat z opisaniem co zrobiłeś, jakie masz objawy itd itp.

Pozdrawiam

Kupiłeś vectrę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> więc pewnie parę razy Ci się przyda ten link

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziękuję , no a jak mogę sprawdzić czy rzeczywiście uszczelniacze zaworowe do wymiany? i ewentualnie jakie to są koszty? dziękuję za pomoc..

sprawdziłem po zwarciach na kodach, wyszło na moje że kod 0130 czyli egulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? więc pewnie sąda padła.i może też przez to dymić na niebiesko?

A jeżeli może wyrzuce katalizator? bo przez niego też może dymić? ktoś mi takie informacje udzielał , ale wydaje mi się że to bzdura...?

Edited by matthias88

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dymić to bardziej by mogło bez kata. Nie szukaj tylko działaj. Zrób z sondą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak wariuje na obrotach to sonda to samo co u mnie było oryginalna koszt 279zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

i co jeżeli zrobię z sondą tzn, wymienie to może przestać dymić na niebiesko?

no własnie nie wariuje.. odpala bez problemu, chodzi równo tak jak powinien..

Tylko dymienie jest na niebiesko, no i ta kontrolka pomarańczowa się świeci... na zwarce wyszło mi kod 0130... (sonda)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odepnij sondę i zobaczy czy coś się zmieni - pogorszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdyby sonda padła to by wariowałby silnik.

zdaje mi sie ze ona ma niepoprawne odczyty ze spalin które są zanieczyszczone płynem chłodniczym przedostającym sie do benzyny...

i dlatego świeci sie check

Masz w ogóle płyn chłodniczy w normie???

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Edited by zabik87

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś jechałem za kolegą. Jechał Golfem 4 z silnikiem 1.6 benz. I strasznie mu to kopciło na niebiesko, szczególnie jak przyspieszal. Pytam go czemu mu tak kopci to powiedział, że ma sondę zepsuta. Więc może być

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak płyn chłodniczy jest w normie i czysty bez oleju... Tylko mi dymi na niebiesko, a silnik chodzi poprawnie...

Może jeszcze jechać sprawdzić pomiar ciśnienia na cylindrach? przez to dymienie? Jakie prawidłowe ciśnienie na cylindrach powinno być przy 1.8 benzyna ?

Edited by matthias88

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dymienie na niebiesko wskazuje na przepalanie oleju, sonda nie ma nic do tego. Wymiana uszczelniaczy wiąże się ze zdjęciem głowicy czyli koszt ok 600-1000zł

Co do sondy, auto nie musi przez nią wariować, może tylko więcej palić tak jak było to np u mnie.

Jeżeli chcesz to ja mam na sprzedaż taką sondę po 8 mc-ach użytkowania z mojego poprzedniego serduch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra, rozumiem, ale jak upewnić się że to uszczelniacze? albo uszczelka pod głowicą?

No jak masz i będzie pasować do mojej Vektry, 1.8 benzyna automat, to spoko ile chcesz za nią? i sprawna rozumiem:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uszczelka pod głowicą nie ale żeby dostać się do uszczelniaczy trzeba zdjąć głowice.

Jaki masz ubytek oleju na 1000km?

Jeżeli dymi cały czas podczas jazdy i zżera olej to będą to pierścienie

Jeżeli puszcza dymki podczas dodawania gazu lub po chwilowym postoju to uszczelniacze.

Podjedź zmierz kompresje, powinna być ok 10:8 katalogowo.

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

sonda nie ma nic do dymienia na niebieski, jak zakopci świeżo po odaleniu to uszczelniacze zaworowe, ale jak cały czas to pierścienie poszły się walić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest trochę tematów o tym na forum, niestety oplowskie silniki mają słabe uszczelniacze i na ogół tędy zaczyna puszczać, jednak jak już miałbyś ściągać głowicę to ja bym się pojusił przy okazji o zrobienie dołu, czyli pierścieni. Stosunkowo nie wiele większy koszt a będziesz miał spokój na długo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ok dziękuję

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> pojadę zmierzyć ciśnienie na cylindrach i dam znać co i jak będzie wtedy wiadomo coś

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> czyli powinny wyjść na 4 cylindrach 10:8 si?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba uszczelniacze można wymieniać bez zwalania głowicy. Zmierz najpierw ciśnienie. Jeśli będzie ok to nie warto za daleko grzebać. Wymień uszczelniacze ale ostatecznie dowiesz się czy to one dopiero po wymianie. Sondę narazie bym zostawił bo jeśli wali ci dużo oleju to nie wiem czy nie będzie głupiała od tego

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok! masz racje najpierw ciśnienie , potem będziemy działać dalej:) sąda na końcu:) Dziękówka i pozdrawiam do usłyszenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...