Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

krikus

Kontrolka świec żarowych

Recommended Posts

Jaka jest temparatura przy której już ma się zapalać kontrolka podgrzewania ropy i śwec żarowych ?

Dziś rano odpalałem auto przy ok. 3-4 st i ta kontrolka nie włączyła się.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zależy od softu. Jednym grzeje nawet od +15st. innym koło 0st.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc w tym przypadku wystarczy wymienić soft czy łatwiej będzie po prostu ustawić odpalanie świec z przycisku jak jest w którymś poradniku na forum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli nic sie nie dzieje to nie ma co grzebac i majstrowac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kontrolka to tylko sygnalizator Świece w naszych Opelkach grzeją się nawet gdy kontrolka gaśnie ale przez krótki czas

Faktycznie jak jest powyżej ok 3-5 stopni to kontrolka nawet się u mnie nie zapala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli nie masz problemów z odpalaniem w takich temp. to na razie nic nie rób.

Jeśli masz problemy - MOŻesz zmienic soft w ASO - ale to koszy powyżej 100zł i nie koniecznie daje 100% pewności, że pomoże.

Lepiej i taniej jest zrobić to o czym piszesz - ale nie pod przycisk a na przekaźniku - świece grzeją dłuuuugo bo zostaje oszukany komp bo czujnik temp. podaje mu bardzo zaniżoną temp. Po odpaleniu silnika - świece przestają grzać. Wszystko automatycznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie mam problem że świece grzeją tylko w minusowych temperaturach... a przy temp. około 3-4 stopni ciężko jest samochód odpalić, więc trzeba kręcić dłużej albo plakiem częstować... a szkoda samochodu bo to wszystko mu daje w d*p. Problem jest też jak już są minusowe temp. i świece z rana w garażu grzeją, a przejade się do miasta, pójde do sklepu to tu to tam i za minut dajmy 20 już świece nie grzeją i znowu zabawa... Jakbyś mógł powiedzieć jak wygląda ta sprawa z przekaźnikiem? Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie to świece żarowe włączają się nawet jak jest ciepło ale dopiero po odpaleniu silnika i grzeją aż motor osiągnie pewną temperaturę (u mnie max 3min) - założyłem sobie prostą diodkę sygnalizująca faktyczna pracę świec.

Mam starego DTL'a '97 z przebiegiem "teoretycznym" 330kkm, świece włączają się dopiero przy 2 stopniach i nigdy nie miałem problemu z odpalaniem, pali od kopa bez świec nawet jak jest -2 stopnie (świece wymieniłem 2 tygodnie temu bo jedna miała zwarcie i się nie załączały od marca).

Silnik powinien odpalać bez problemu i jeśli pojawiają się problemy to lepiej znaleźć przyczynę bo rozwiązania typu zmiana softu czy triki ze świecami porównać można do psikania odświeżaczem powietrza w pokoju, w którym pies narobił zamiast to sprzątnąć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ktoś się domyśla o co może u mnie chodzić? Skoro u mnie już przy 5 stopniach są problemy. Dodam że wtedy odpalenie jest z plaka albo trzeba kręcić i podczas kręcenia obroty co chwile skaczą, skaczą, skaczą, coraz częściej aż odpali. Nie wiem o co chodzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to czujnik 2 pinowy ma feler...może zapowietrzanie układu paliwowego..a najpewniej to końcówka pompy wtryskowej,

Wielu kolegów tak mialo ,ja miałem,,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie przy 5 st. pali na dotyk. (bez podgrzewania ropy/świec)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To na pewno nie jest zapowietrzanie się, bo to jest osobny temat;) jak mi się zapowietrzy to dłuższe kręcenie nie pomoże tylko trzeba plakiem cisnąć. A ta sprawa ma się tylko do niższych temp. i suma sumarum zapali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, nie - tak nie można. Albo wyeliminujesz jeden problem a potem drugi albo bedziemy błądzic wokół dwóch problemów i nie bedzie wiadomo przez który nie odpala. Zapowietrzać może sie raz mocniej, raz słabiej - skąd wiesz dlaczego w danym momencie nie odpalił?

Share this post


Link to post
Share on other sites

spróbuj wymienić czujnik temperatury badź wgranie nowego softu powinno pomóc

Share this post


Link to post
Share on other sites

szczepan czy o to chodzi?

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

OK!! czujniki swoją drogą..... - polecam podpięcie pod kompa!! może właśnie ci wykaże

A kiedy sprawdzałeś układ paliwowy?? Kiedy wymieniałeś filtr paliwa?? Może się zapowietrza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z zapowietrzaniem było już bardzo dużo robione (wymiana filtru paliwa, całej puszki od filtru, wszyskich kabli od wtrysków itp.) i goście w serwisu opla powiedzieli mi że kolejne rzeczy które trzeba wymienić to już większe koszta i nie ma gwarancji że to będzie to. Po czym wstawiłem sobie ręczną pompkę paliwa przed filtrem i jak mi się zapowietrzy to sobie podpompuje i git (tym bardziej że układ zapowietrza się średnio raz na miesiąc). Komputer był podpinany pod komputer (także w serwisie opla) i naciskałem na sprawdzenie świec żarowych. Odpowiedzieli mi że świece są ok, faktycznie wydaje mi sie że świece same w sobie są ogej bo jak się załączął (tzn. grzeją) to grzeją ładnie, ale tu chyba chodzi o to że przy tzn. średnich temp. nie chcą grzać. Przystaje przy tym że to są dwa osobne tematy. Poza tym ten problem występuje tylko jak jest pora gdzie jest ok 5stopni i świece się nie włączają i trzeba dłużej kręcić aż zapali. Gdy sie zapowietrza układ można by nawet pewnie kręcić trzy dni a i tak nie odpali jeżeli się nie zapompuje paliwa albo plakiem nie popsika (z tego co się orientuje zapowietrzona vectra, nie zapompuje sobie sama paliwa). Ale sprawdzałem to ostatnio i tak że nie chciał mi odpalić od strzała bo było około 6stopni i nie włączyły się świece i podpompowanie paliwa nic nie zmieniło. Czyli upieram się że te dwa problemy nie są ze sobą związane. Sprawdze narazie ten czujnik zobaczymy co wyjdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a pamiętasz o tym że jak psikasz plakiem to nie w obudowe filtra powietrza bo możesz zepsuć przepływkę ?

a odnośnie problemu to ja bym stawiał jednak na zapowietrzanie się pompy, też to przerabiałem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie koniecznie musi to być zapowietrzanie - podczas takich temperatur odepnij wtykę od temperatury cieczy, komputer odczyta to jako najniższą temperaturę i przymusowo zacznie grzać świece, zobacz czy przyniesie to efekt. Jak tak to albo zmiana softu albo "przekaźniki" dostępne na allegro, które zaniżają temperaturę na rozruch. Sam to przerabiałem, silnik się zużywa i nie ma takich parametrów jak z fabryki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie winna zapowietrzaniu była uszczelka na pompie wtryskowej - pomiędzy metalową obudową a plastikową z elektroniką - koszt: 16,50 za uszczelkę i chwilka roboty. Jak masz pompkę to pompuj paliwo na siłę do pompy wtryskowej i szukaj czy gdzieś nie wylatuje - tak właśnie u siebie znalazłem nieszczelność.

Edited by pietreksz

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie przyczyną złego odpalania rano był błąd 1635 czyli spalona świeca żarowa. Dzisiaj mechanik wymienił cały komplet na świece firmy bosch. Viki pali od strzała, koszt 240 zł śwece i 40 zł robocizna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam kolegów otóż mam dość dziwne zapytanie , którego nie mogę doszukać się na forum - mianowicie od wczoraj mam X20DTH i dziś to pierwszą noc u mnie stała i poprzedni właściciel poinformował mnie, że kontrolka świec żarowych zapala się tylko rano , a potem już przez reszte dnia nie? faktycznie tak dziś było rano, schodzę do auta, kluczyk - pyk , kontrolka zgasła i auto zagadało od puknięcia , a potem już nie wyświetlała się kontrolka - czy to do danej temp. oleju dostosowywuje się jakiś czunik ? przepraszam za banalne pytanie, lecz pierwszy raz mam styczność z silnikiem diesla w oplu - kolega posiada przedlift też z tym samym silnikiem i u niego świece za każdym razem się świecą , dziękuje za porade i pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zależy jak jest ustawiona temp. jednym sie zapala od +3 a innym od 0 albo -2 ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...