Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

ace08

Dziwny odgłos tylko na biegu jałowym

Polecane posty

Witam

Od paru dni dobiega mi do ucha dziwny odgłos z silnka.

Dzieje się to tylko na biegu jalowym przy minimalnych obrotach silnika (całkowite puszczenie nogi z gazu)

Gdy musnę pedłał gazu i obroty lekko podskoczą odłgos ustaje. Na razie zaobserwowałem to na ciepłym silniku, sprawdzę z rana jak to jest na zimnym.

Odgłos ma charaktrystyczny dźwiek buczenia (jakby coś wpadło do silika, jakby coś się odkręciło i brzęczało). Czasem jest to odgłos ciągły, czasem postukuje.

Wylkuczam dwumas, bo nie dalej jak rok temu auto miało wymieniony dwumas, łożysko oporowe, kompletne sprzęgło.

Od tego czasu nie zrobiło więcej niż 20 tyś km.

Ma ktoś pomysl co to może być ?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim trzeba zdjąć pasek wielorowkowy i posłuchać czy dźwięk nadal występuje, później pozostaje sprawdzenie rozrządu, a dalej nie wiem musiałbym posłuchać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W zeszłym roku przed zimą, jak temp spadła, też miałem podobny objaw na postoju - winowajcą było koło pasowe. Tylko, że mi sie to działo jak auto było zimne lub jak lekko ostygło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No więc sprawdziłem dziś z rana jak zachowuje sie silnik gdy jest zimny i muszę przyznać, że odgłosu nie było. Albo był, ale bardzo bardzo bardzo cichy, bo otoczenie gdzie auto parkowało do najcichszych nie należy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

rozrząd był wymieniony w czerwcu tego roku. Komplet, tj pasek, napinacz, pompa wody, pasek mikro. Auto zrobiło od czerwca max 5 kkm. Problemów nie było.

probowałem nasłuchiwać z której strony dochodzi ten dźwięk i była to lewa strona silnika (stojąc przodem do auta).

wiem że mam pęknięty kolektor wydechowy i byc może on jest tu winowajcą. Tylko dlaczego na minimalnych obrotach to słychać a gdy dodam gaz to dźwiek ustaje.

Edytowano przez ace08

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie podobnie było i winne było koło pasowe. a przy naciśnięciu pedału gazu dzwięk ustaje bo zmienia się obciążenie.

spróbuj może troche kapnąć oleju w to miejsce i zobaczysz czy na chwilę ten dzwięk nie ustaje. gdyby się potwierdziło to nie kupuj czasem chinszczyzny za 200 zł, bo mi takie po 1,5 roku sie rozpadło i dobrze że nie uszkodziło silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok wymienię to koło pasowe, bo koszt prawie żaden a lepsze to niż uszkodzić silnik.

zbigos74 pisze o pasku wielorowkowym. powinieniem go wymieniuć rówenież ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja wymienilem koło razem z paskiem - oba firmy conitech

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przysłuchaniem sie temu buczeniu i słychać je tylko gdy auto dlużej pojezdzi. Np po przejechaniu 30 km. Na krótkich trasach mimo lekkiego nagrzania silnika buczenia nie słychać. Wygląda wiec na początek objawów uszkodzenia. Wymieniać wiec to koło od razu czy może mogę to odłożyć np na następny miesiąc ? Auto miesięcznie przejeżdża ok 1,5 kkm. Jak radzicie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze spokojnie mozesz odlozyc to na nastepny miesiac.Orginalna czesc sie nie rozpadnie.Jednak aby sie upewnic ze to kolo pasowe sciagnij pasek i nasluchuj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bedzie problem ze ściągnięciem tego paska ? Mam ściągnąć pasek, odpalic fure i sprawdzic czy dalej buczy ? Nigdy tam nie dłubałem, stąd moje zapytanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie powinienes miec problemu ze sciagnieciem paska.Tak po sciagnieciu paska odpal auto i nasluchuj czy bedzie wystepowal chalas o ktorym mowisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

mam to samo, jutro Viki idzie do mechanika zobaczymy co zdiagnozuje, ale podejrzewam ze to samo co u Ciebie, uporałeś sie z tym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeśli dźwięk dochodzi od prawego przedniego koła to stawiam na koło pasowe które może byś np pęknięte i wpada w rezonans - wymiana bez kanału w dwie osoby (potem powiem czemu) ok 30 min

Ściągasz koło , zdejmujesz osłonę w nadkolu, i tu potrzebne 2 osoby - jedna naciąga napinacz a druga bez problemu zdejmuje pasek wielorowkowy. Odsuwasz pasek żeby nigdzie nie wciągnął się. Następnie odpalasz autko i słuchasz - jesli ustąpiło tzn że któryś z tych el jest uszkodzony (stawiam na koło pasowe) Przy kole odkręcasz 4 śruby, (pierw dwie a następnie lekko kulczykiem przekręcasz aby rozrusznikiem przestawić koło na dwie następne) i zdejmujesz koło. Montaż odwrotny.

I nie proponował bym z tym czekać bo jak koło strzeli to możesz liczyć się z wymianą silnika bo rozsypie rozrząd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jedną ręką odciągasz napinacz kluczem najlepiej odgiętym oczkowym nr 15, a drugą ściągasz pasek

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> to tak jakby ktoś był sam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:">

Edytowano przez zbigos74

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A u mnie jak słyszałem podobne dźwięki co w pierwszym poście piszesz to "poszła" turbina 4 lata temu... z tymże trochę wtedy było słychać wycia silnika i jak by coś wpadło do niego... Obyś nie miał takiej "przygody" jak ja

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koło pasowe wraz z paskiem wymienione juz jakiś czas temu. Nie kupowałem chińszczyzny kierując się postem wyżej.

Stukot nie ustał. A wręcz wydaje mi się, że przybrał na hałasie.

Wymianę turbiny też niedawno przerabiałem, ale tam powodem był pęknięty kolektor. Wszytsko z turbo gra,

Stukot:

- pojawia się na rozgrzanym silniku (po dłuższej jeździe). Na zimnym nic, może lekkie szarpanie (nierówna praca) przez pierwszą minutę.

- pojawia się np przy dojechaniu do świateł i zatrzyamniu (bieg jałowy)

- stukot trwa ok 1 min, potem ustaje

- co ciekawe, podczas zatrzymania pojazdu stukot jest, natomiast gdy puszczę hamulec by na luzie dojechać do auta poprzedzającego (z górki) to stukot ustaje.

- na moje ucho, lokalizacja to prawa strona (okolice rozrzadu)

sprawa dalej nie rozwiązana, czy macie jakieś pomysły ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może napinacz się rozsypał, czasem tak bywa że sprężyna pęknie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem przy rozgrzanym mocno silniku słychać taki cichy stukot na jałowym choć nie zawsze czasami przy gaszeniu też się zdarzy .

DM miałem wymienioną. Na zimnym nic takiego nie występuje. Z tym że u mnie nic nie szarpie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy napiszcie proszę czy zdiagnozowaliście problem buczenia? i jak go wyeliminować.

Dzieki Cezariusz11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązaliście problem? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy sugerują prawa

poloś chyba to dobry trop sprawdzę na wiosnę wkurzasz mnie to jak mało co!

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie, brzęczy coś na biegu jałowym. Koło pasowe wymienione, napinacz również. Brakuje mi pomysłów, może poduszki silnika? Dźwięk czasami się nasila przy włączeniu klimatyzacji. 

Ktoś coś? Najlepiej z podpowiedzią jak zdiagnozować :) Bo na razie wydałem kasę w błoto :(

Edytowano przez emonkey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przydałby się jakiś tutorial z określania charakterystyki dziwnych odgłosów :)

Przerabiałem już kilka razy dziwne dźwięki u siebie:

- Cykliczne, lekko metaliczne cykanie na niskich obrotach przy rozgrzanym silniku bez klimatyzacji - łożysko rolki napinacza paska wielorowkowego (po roku olewania straciłem łożysko, a kulki zostały na ulicy - było luźne i kulki stukały)

- Buczenie od strony prawego, przedniego koła - alternator dokonywał żywota i przy niskich obrotach wywoływał wyraźnie słyszalny szum, który w samochodzie brzmiał jak buczenie

- Metaliczne brzęczenie na określonych obrotach, czasem na jałowych, czasem minimalnie powyżej - plecionka koło DPF wchodziła w resonans (mimo, że DPF dawno nie mam, plecionka została :D )

 

Jako pierwszy krok najlepiej zdjąć pasek wielorowkowy - tym wyeliminuje się od razu wszystko, co on napędza. Ewentualnie można go spryskać WD-10 od strony rowków, czasem to pozwoli mu się wystarczająco ślizgać, żeby się zatrzymał na chwilę (nie polecam, szkoda paska).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Koledzy problem u mnie rozwiązany, brzeczala prawa polos. Kolega Rafał mi ją rozłożył na łączenie przesmarowal, złożył i bloga cisza. Wątek półosi jest opisany gdzieś na forum, jeden z kolegów podał typ smaru, który ja zastosowałam.

 

 

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czas naprawy 40 minut, także śmiało róbcie u siebie i cieszcie się ciszą. Pozdrawiam

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×