Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

breko

100% uszczelka pod głowicą czy coś innego?

Recommended Posts

mam pytanie do bardziej doświadczonych.

w ostatnim czasie zaczęło mi ubywac płynu chłodniczego (nie kosmiczne ilości ale też nie robię dużo kilometrów)

i pojawiła maź na końcu bagnetu (na korku brak)

czy na pewno jest to problem z uszczelką pod głowicą czy może to byc coś innego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli wyeliminujesz wycieki płynu to raczej głowica

Edited by zbigos74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja byłbym raczej za tym że na 100% to nie jest uszczelka. Ta maź na bagnecie robi się z tego że jest chłodniej a ty robisz krótkie odcinki. Silnik stygnie i osadza się woda, tak samo jak parują szyby. Jedziesz krótko więc silnik tylko zdąży się rozgrzać ale nie odparuje zebranej wody. Poszukaj wycieku. Jeśli nie ubywa dużo płynu to nie będzie mokrych plam. W miejscu wycieku utworzy się białawy nalot, podobny do soli drogowej na lakierze. Jeśli nie będzie wyciekać to możesz zrobić moim sposobem: cierpliwie dolewać aż wyciek zrobi się tak duży że będzie go widać. Uszczelka najczęściej objawia się tym że twardnieją węże i jeśli samochód ostro dostanie to jest duży ubytek płynu a w układzie pojawia się bardzo duże ciśnienie powietrza

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie ukrywam cichy117 że mnie troche pocieszyłeś lecz muszę się upewnic czy to nie uszczelka bo nie chcę zajechac motoru.

czy jak dobrze zagrzeje auto to maź zniknie albo jej ilośc się zmniejszy?

czy węże są bardzo twarde jak uszczelka przepuszcza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

Chcąc wyeliminować wycieki sprawdź czy po autem nie masz np plamy gdzieś po silnikiem na wysokości pompy wody chłodnicy itp. Sprawdź czy nie masz mokro pod dywanikami co by wskazywało, że nagrzewnica się rozszczelniła.

A czy ubywający płyn nie podnosi Tobie stanu oleju na bagnecie?

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie widziałem żadnych wycieków lecz sprawdzę jeszcze raz.

poziom oleju "raczej" się nie zmienił lecz nie jestem tego pewien (muszę trochę pojeżdzic bo ostatnio dolewałem a ubytek plynu jest mały)

pisze bo martwi mnie ten nalot na bagnecie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli jest drobny wyciek to może ich nie być widać, płyn może wyciekać dopiero gdy układ nabierze ciśnienia czyli po nagrzaniu się układu, może to być tak mały wyciek że nie będzie widać bo zdąży wyparować zanim zacznie się skraplać na podłogę.

Druga opcja to to że puszcza w bardzo słabym miejscu którego nie widać, na bocznym łączeniu chłodnicy, na ogół padają w tym miejscu, jeżeli się skrapla to spływa na dolną podstawę zderzaka przez co również nie widać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">, ja miałem tak u siebie.

Co do uszczelki, najprostrzy sposób to, na zimnym silniku odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego odpal auto i zobacz czy przez wlew nie wydobywa się dym, nie czuć spalin spod korka.

Inne objawy uszczelki to:

-przegrzewające się auto,

-osad na świecach, kamień na tłokach

-, duża ilość pary z wydechu (tutaj w chwili obecnej na tym bym nie bazował, jest za zimno a vectry w zimie lubią puszczać duże chmurki pary generującej się z wydechu, ewentualnie po przejechaniu jakiś 20-30 km jeżeli będzie dalej dymił wtedy ok, można o tym myśleć)

-słodkawy zapach spalin

Rozgrzej porządnie auto, tak aby z 5-6 razy załączył się wentylator chłodnicy, następnie po wstępnym ostygnięciu sprawdź jak będzie wyglądał olej.

Taka dobra rada, jeżeli to nie będzie uszczelka a podejrzewam że tak właśnie będzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">, proponuje abyś raz na jakiś czas rozgrzewał porządnie silnik (w celu usunięcia wody z układu smarowania), taka maź w znaczącym stopniu ogranicza smarowanie w silniku przez co później mogą być problemy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz pojeździj trochę autem, dogrzej i obserwuj. Jaki Ty masz silnik w swojej VC?

poniżej info jak rozpoznać uszkodzoną uszczelkę pod głowicą

• Zwiększony poziom oleju na bagnecie

• Trudności w uruchomieniu silnika

• Brak kompresji tzw(przedmuchy)

• Wysoka temperatura silnika

• Zapach spalin wewnątrz auta

• Spuchnięte węże układu chłodzenia

• Ubytek płynu chłodzącego

• Tłuste plamy w zbiorniku wyrównawczym

• Biała chmura dymu podczas przyspieszania lub dodawania gazu

• Nierówna praca na biegu jałowym

• Powstawanie bąbelków w zbiorniczku wyrównawczym po odkręceniu korka

• Wyrzucanie płynu ze zbiorniczka po odkręceniu korka

Please login or register to see this quote.

Tośmy się zgrali z info dla kolegi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

pozdrawiam

Edited by siwy1538

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siwy nie do końca

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

zapach spalin w aucie to raczej nieszczelny układ wydechowy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> uszczelka nie ma z tym nic wspólnego.

węże zawsze puchną, jednak powinny się częściowo uginać, osobom bez doświadczenia nie proponowałbym na tej podstawie podejmować wniosków

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeżeli auto jest rozgrzane a płynu jest odpowiedni stan, zawsze po odkręceniu korka się wyleje, zwiększa się jego objętość pod wpływem temperatury, układ jest ciśnieniowy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> nawet w instrukcji obsługi jest o tym wzmianka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this quote.

Ale grunt że wyczerpująco podeszliśmy do tematu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pzdr.

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziękujen bardzo panowie

siwy1538 silnik mam 2.2 z LPG

mam nadzieje że poprostu autko trzeba będzie bardziej przegonic a to zdecydowanie przyjemniejsze od wydawania pieniędzy na wymianę uszczelki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli masz lpg sprawdz opaski od trójników do reduktora, ja miałem podobnie że ubywało płynu mało i wolno, okazało się że jak się silnik rozgrzał weże się robiły miękkie i była mała nieszczelność a że waż szedł prawie pionowo z ślinika i był w aluminiowym zabezpieczeniu to nie było widać a jak był nagrzany to odparowywało więc zajęło mi trochę czasu zanim znalazłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale jak masz 2,2 to .... hmy w tych silnikach z tego co czytałem potrafią padać głowice pomiędzy 2 a 3 cylindrem, nie chcę straszyć oczywiście ale może to być również to niestety.

W każdym bądź razie w pierwszej kolejności zastosuj się do naszych porad, jeżeli będzie ok to nie ma co się martwić, obejrzeć dokładnie chłodnicę ewentualnie wymienić i jeździć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeszcze raz dzięki

jak się upewnie co to jest to napiszę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to czekamy na info z obserwacji

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i powąchaj, jak poczujesz zapach spalin to na 100% UPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w z22se ubywa caly zbiorniczek na jakies 200-300 km .. oleju nie przybywa ... szukam wycieku i szukam ale nic nie widac ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Odparowywuje, trzeba by dodać barwnika do układu i uważnie oglądać. Wyciek jest znaczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaki barwnik ? podasz jakas nazwe tego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie wiem jak się to nazywa, ale to jest w podobie do tego co się przy klimie używa, musiałbyś w necie poszukać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak jest instalacja LPG to warto posprawdzać trójniki bo u mnie np jeden był pękniety i ubywalo mi tez bardzo powoli a nie ciekło pod autem:) wiec powodzonka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale u mnie szybko ucieka

Edited by BrzuszekVB

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie chyba też bedzie jakis mały wyciek bo nie śmierdzi spalinami ze zbiorniczka jak sugerował szabrownik szrotów, oleju nie przybywa ale nie mogę ocenic na 100% bo nie znalazłem wycieku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

niestety diagnostyka wycieków jest bardzo upierdliwa, trzeba wszystko pwycierać i potem uruchomić auto i obserwować najlepiej z kanału co się dzieje. Życzę powodzenia, kiedyś walczyłem z tym w punto i nie udało mi się trafić na usterkę, a jak się potem okazało już u następnego właściciela wyciek był ze zbiorniczka wyrównawczego, ubywało baaardzo powoli i szybko wysychało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jak pisano wczesniej przy gazie w pierwszej kolejności do sprawdzenia trójniki

a w z22se jak i w z20net wycieki zdarzają sie z pompy wody i zanim nie bedzie ciekło jak z kranu to ciężko to zauważyć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...