Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

breko

100% uszczelka pod głowicą czy coś innego?

Polecane posty

mam pytanie do bardziej doświadczonych.

w ostatnim czasie zaczęło mi ubywac płynu chłodniczego (nie kosmiczne ilości ale też nie robię dużo kilometrów)

i pojawiła maź na końcu bagnetu (na korku brak)

czy na pewno jest to problem z uszczelką pod głowicą czy może to byc coś innego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeśli wyeliminujesz wycieki płynu to raczej głowica

Edytowano przez zbigos74

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja byłbym raczej za tym że na 100% to nie jest uszczelka. Ta maź na bagnecie robi się z tego że jest chłodniej a ty robisz krótkie odcinki. Silnik stygnie i osadza się woda, tak samo jak parują szyby. Jedziesz krótko więc silnik tylko zdąży się rozgrzać ale nie odparuje zebranej wody. Poszukaj wycieku. Jeśli nie ubywa dużo płynu to nie będzie mokrych plam. W miejscu wycieku utworzy się białawy nalot, podobny do soli drogowej na lakierze. Jeśli nie będzie wyciekać to możesz zrobić moim sposobem: cierpliwie dolewać aż wyciek zrobi się tak duży że będzie go widać. Uszczelka najczęściej objawia się tym że twardnieją węże i jeśli samochód ostro dostanie to jest duży ubytek płynu a w układzie pojawia się bardzo duże ciśnienie powietrza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie ukrywam cichy117 że mnie troche pocieszyłeś lecz muszę się upewnic czy to nie uszczelka bo nie chcę zajechac motoru.

czy jak dobrze zagrzeje auto to maź zniknie albo jej ilośc się zmniejszy?

czy węże są bardzo twarde jak uszczelka przepuszcza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam

Chcąc wyeliminować wycieki sprawdź czy po autem nie masz np plamy gdzieś po silnikiem na wysokości pompy wody chłodnicy itp. Sprawdź czy nie masz mokro pod dywanikami co by wskazywało, że nagrzewnica się rozszczelniła.

A czy ubywający płyn nie podnosi Tobie stanu oleju na bagnecie?

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie widziałem żadnych wycieków lecz sprawdzę jeszcze raz.

poziom oleju "raczej" się nie zmienił lecz nie jestem tego pewien (muszę trochę pojeżdzic bo ostatnio dolewałem a ubytek plynu jest mały)

pisze bo martwi mnie ten nalot na bagnecie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest drobny wyciek to może ich nie być widać, płyn może wyciekać dopiero gdy układ nabierze ciśnienia czyli po nagrzaniu się układu, może to być tak mały wyciek że nie będzie widać bo zdąży wyparować zanim zacznie się skraplać na podłogę.

Druga opcja to to że puszcza w bardzo słabym miejscu którego nie widać, na bocznym łączeniu chłodnicy, na ogół padają w tym miejscu, jeżeli się skrapla to spływa na dolną podstawę zderzaka przez co również nie widać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">, ja miałem tak u siebie.

Co do uszczelki, najprostrzy sposób to, na zimnym silniku odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego odpal auto i zobacz czy przez wlew nie wydobywa się dym, nie czuć spalin spod korka.

Inne objawy uszczelki to:

-przegrzewające się auto,

-osad na świecach, kamień na tłokach

-, duża ilość pary z wydechu (tutaj w chwili obecnej na tym bym nie bazował, jest za zimno a vectry w zimie lubią puszczać duże chmurki pary generującej się z wydechu, ewentualnie po przejechaniu jakiś 20-30 km jeżeli będzie dalej dymił wtedy ok, można o tym myśleć)

-słodkawy zapach spalin

Rozgrzej porządnie auto, tak aby z 5-6 razy załączył się wentylator chłodnicy, następnie po wstępnym ostygnięciu sprawdź jak będzie wyglądał olej.

Taka dobra rada, jeżeli to nie będzie uszczelka a podejrzewam że tak właśnie będzie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">, proponuje abyś raz na jakiś czas rozgrzewał porządnie silnik (w celu usunięcia wody z układu smarowania), taka maź w znaczącym stopniu ogranicza smarowanie w silniku przez co później mogą być problemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiesz pojeździj trochę autem, dogrzej i obserwuj. Jaki Ty masz silnik w swojej VC?

poniżej info jak rozpoznać uszkodzoną uszczelkę pod głowicą

• Zwiększony poziom oleju na bagnecie

• Trudności w uruchomieniu silnika

• Brak kompresji tzw(przedmuchy)

• Wysoka temperatura silnika

• Zapach spalin wewnątrz auta

• Spuchnięte węże układu chłodzenia

• Ubytek płynu chłodzącego

• Tłuste plamy w zbiorniku wyrównawczym

• Biała chmura dymu podczas przyspieszania lub dodawania gazu

• Nierówna praca na biegu jałowym

• Powstawanie bąbelków w zbiorniczku wyrównawczym po odkręceniu korka

• Wyrzucanie płynu ze zbiorniczka po odkręceniu korka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tośmy się zgrali z info dla kolegi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

pozdrawiam

Edytowano przez siwy1538

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siwy nie do końca

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

zapach spalin w aucie to raczej nieszczelny układ wydechowy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> uszczelka nie ma z tym nic wspólnego.

węże zawsze puchną, jednak powinny się częściowo uginać, osobom bez doświadczenia nie proponowałbym na tej podstawie podejmować wniosków

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeżeli auto jest rozgrzane a płynu jest odpowiedni stan, zawsze po odkręceniu korka się wyleje, zwiększa się jego objętość pod wpływem temperatury, układ jest ciśnieniowy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> nawet w instrukcji obsługi jest o tym wzmianka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ale grunt że wyczerpująco podeszliśmy do tematu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pzdr.

Edytowano przez JarekS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dziękujen bardzo panowie

siwy1538 silnik mam 2.2 z LPG

mam nadzieje że poprostu autko trzeba będzie bardziej przegonic a to zdecydowanie przyjemniejsze od wydawania pieniędzy na wymianę uszczelki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz lpg sprawdz opaski od trójników do reduktora, ja miałem podobnie że ubywało płynu mało i wolno, okazało się że jak się silnik rozgrzał weże się robiły miękkie i była mała nieszczelność a że waż szedł prawie pionowo z ślinika i był w aluminiowym zabezpieczeniu to nie było widać a jak był nagrzany to odparowywało więc zajęło mi trochę czasu zanim znalazłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale jak masz 2,2 to .... hmy w tych silnikach z tego co czytałem potrafią padać głowice pomiędzy 2 a 3 cylindrem, nie chcę straszyć oczywiście ale może to być również to niestety.

W każdym bądź razie w pierwszej kolejności zastosuj się do naszych porad, jeżeli będzie ok to nie ma co się martwić, obejrzeć dokładnie chłodnicę ewentualnie wymienić i jeździć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeszcze raz dzięki

jak się upewnie co to jest to napiszę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

to czekamy na info z obserwacji

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i powąchaj, jak poczujesz zapach spalin to na 100% UPG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie w z22se ubywa caly zbiorniczek na jakies 200-300 km .. oleju nie przybywa ... szukam wycieku i szukam ale nic nie widac ..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Odparowywuje, trzeba by dodać barwnika do układu i uważnie oglądać. Wyciek jest znaczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jaki barwnik ? podasz jakas nazwe tego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie wiem jak się to nazywa, ale to jest w podobie do tego co się przy klimie używa, musiałbyś w necie poszukać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak jest instalacja LPG to warto posprawdzać trójniki bo u mnie np jeden był pękniety i ubywalo mi tez bardzo powoli a nie ciekło pod autem:) wiec powodzonka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale u mnie szybko ucieka

Edytowano przez BrzuszekVB

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie chyba też bedzie jakis mały wyciek bo nie śmierdzi spalinami ze zbiorniczka jak sugerował szabrownik szrotów, oleju nie przybywa ale nie mogę ocenic na 100% bo nie znalazłem wycieku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

niestety diagnostyka wycieków jest bardzo upierdliwa, trzeba wszystko pwycierać i potem uruchomić auto i obserwować najlepiej z kanału co się dzieje. Życzę powodzenia, kiedyś walczyłem z tym w punto i nie udało mi się trafić na usterkę, a jak się potem okazało już u następnego właściciela wyciek był ze zbiorniczka wyrównawczego, ubywało baaardzo powoli i szybko wysychało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

spoko, dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisano wczesniej przy gazie w pierwszej kolejności do sprawdzenia trójniki

a w z22se jak i w z20net wycieki zdarzają sie z pompy wody i zanim nie bedzie ciekło jak z kranu to ciężko to zauważyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×