Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
loleeeeeeps

Sprawdzenie pompki paliwa

Polecane posty

Witam.

Musze sprawdzic czy pompka paliwa jest sprawna. Auto nie chodzi na benzynie, jakis czas temu bylo ok, nie wiem czy to jest wina zatarcia pompki z braku paliwa czy poprostu zapowietrzyl sie uklad, czy tez cos innego sie stalo. Generalnie dzisiaj sprawdzilem bezpieczniki i ten od pompy byl przepalony, az plastik od obudowy bezpiecznikow troche sie stopil. Wiem ze jest jakis sposob na zwarcie przewodow przy przekazniku od pompy (w podszybiu) tylko nie pamietam ktore to przewody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

moge się mylić ale najlepiej sprawdzić czy pompka działa to zdjąć przewód paliwowy i zakręcić silnikiem jak wyrzuca benzynę z przewodu to znaczy że działa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Albo wyjąć pompkę i sprawdzić na krótko czy żyje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dostęp nie taki zły - sam ostatnio zaglądałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja zaczął bym od lokalizacji zwarcia! Każdy sposób jest dobry ogólnie powinno być słychać pompę po przekręceniu kluczyka. Można zewrzeć styki pod przekaźnikiem (przekaźnik z prawej strony nóg pasażera) lub podać na krótko napięcie na kostkę pod tylną kanapą. Jeśli to nic nie da ostatecznie wymontować pompę do której jest dobre dojście.

Edytowano przez tofik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, mozna wyjac pompke, ale Janus kiedys mi pisal szybszy sposob na sprawdzenie tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mozna wyjąć gdzieś w tematach jest porada ze zdjęciami i ze szczegółowym opisem co i jak trzeba zrobić , najszybszy to chyba nasłuchiwanie albo ściągnąć przewód paliwowy moim zdaniem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> może jest jeszcze szybszy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najszybciej to jak ściągniesz zasilający przewód paliwowy pod maską i zakręcisz rozrusznikiem ale lepiej odłącz cewkę DISa co tam masz żeby nie było bum jak pójdzie iskra po kablach WN. Najpierw sprawdź co masz z tym zasilaniem i dlaczego bezpiecznik się spalił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ten bezpiecznik to też ciekawa sprawa ale nie dojdziemy dopóki nie dowiemy się czy pompka żyje lub czy w środku jej nastąpiło zwarcie. Bo można przelecieć całą instalacje a i tak nic nie znajdziemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proponuję sprawdzić czy napięcie dochodzi do pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Sprawdzenie polega na podlaczeniu pompy "na krotko" (chyba najwygodniej przez zwarcie stykow w podstawce przekaznika - w C20NE jest on przy ECU, w C18NZ i C16NZ w skrzynce pod maska) oraz po zdjeciu przewodu paliwa lapanie go do naczynia. Mierzymy objetosc wypompowana przez 1min - powinno byc od 0,8 do 1,2dm3 dla silnikow 1,6 i 1,8 oraz 2,0dm3 dla 2,0. (dane wg Sam naprawiam).

Jesli jest mniej to najpierw wymiana filtra paliwa i powtorna proba. Jesli po wymianie filtra nie ma poprawy - pompa do wymiany.

Generalnie - jesli spalil sie bezpiecznik to albo pompa zatarta (przytarta ze ledwo ciagnie) albo zwarcie kabla do masy.

Edytowano przez Janus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W C16NZ przekaźnik też jest koło ECU w aucie a nie pod maską. A zdjęcie przewodu paliwowego przy zbiorniku nie wyeliminuje filtra paliwa bo ten jest dalej, zazwyczaj koło zbiornika paliwa. Żeby pompa pompowała ciągle przez minutę to tylko napięcie na krótko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Janusz, ten przekaznik:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A to przypadkiem nie od gazu do odcięcia wtryskiwacza ?

Edytowano przez czyzo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przekaznik pompy paliwa wychodzi na to ze jest w skrzynce z bezpiecznikami:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Wyjme go, zlacze styki 30 i 87B i powinna wtedy zagadac pompa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A kto pisal ze trzeba zdejmowac przewod przy pompie czy zbiorniku? A pod maska nie laska?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jak zewrze sie styki 30 i 87 w podstawce przekaznika to sprawna pompa bedzie pracowala az padnie sama albo akumulator - nie wiem co Kolego masz na mysli piszac "na krotko" - napisalem wyraznie wydajnosc w ciagu jednej minuty, wiec laczymy na jedna minute i odlaczamy pompe.

A co do polozenia przekaznikow - to co pokazuje Sam Naprawiam (skrzynka przekaznikow pod maska) u mnie w VA z 91r. sie zgadzalo. W polozenie za bezpiecznikami raczej nie wierze... W C20NE z 93r. mam przekaznik przy ECU. To zalezy od modelu silnika i rocznika auta najwyrazniej. Niech sie wypowie ktos kto ma C16/C18NZ w polifcie gdzie ma przekaznik.

Edytowano przez Janus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pod maska nie widzialem skrzynki z bezpiecznikami, za tablica bezpiecznikow w kabinie tez mi sie wydaje raczej ze nie ma. Moze faktycznie przy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Przekaznik zlokalizowany, przy ECU. Styki zwarte, lecz niestety pompa nie zajaknela ani na moment.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A dochodzi napięcie do złącza przed pompą pod kanapą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdze dokladnie, dzisiaj juz nie bylo czasu. Z tego co widze przy wymianie pompy nie trzeba wyjmowac zbiornika, wszystko przez dziure pod kanapa idzie wymienic

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak wszystko pod kanapą, na 8 lub 10 skręcone

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jedynie lekka kombinacja przy wyjmowaniu by ładnie się "złamała" i wyszła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak pompka faktycznie byla spalona i to doslownie... Tak wygladala po wyjeciu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Na poczatku cos lapala, ale pozniej samochod gasl. Jak sie okazalo bezpiecznik znowu sie spalil. Wlozylem nowy, tylko 15A i poczekalem troche, az pochodzi na gazie i sie rogrzeje i wszystko zalapalo. Chodzi na benzynce i na gazie, z bezpiecznikiem jest ok.

Oczywiscie nie obylo sie bez przygody z racji pierwszego sniegu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×