Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
loleeeeeeps

Sprawdzenie pompki paliwa

Recommended Posts

Witam.

Musze sprawdzic czy pompka paliwa jest sprawna. Auto nie chodzi na benzynie, jakis czas temu bylo ok, nie wiem czy to jest wina zatarcia pompki z braku paliwa czy poprostu zapowietrzyl sie uklad, czy tez cos innego sie stalo. Generalnie dzisiaj sprawdzilem bezpieczniki i ten od pompy byl przepalony, az plastik od obudowy bezpiecznikow troche sie stopil. Wiem ze jest jakis sposob na zwarcie przewodow przy przekazniku od pompy (w podszybiu) tylko nie pamietam ktore to przewody.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moge się mylić ale najlepiej sprawdzić czy pompka działa to zdjąć przewód paliwowy i zakręcić silnikiem jak wyrzuca benzynę z przewodu to znaczy że działa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo wyjąć pompkę i sprawdzić na krótko czy żyje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dostęp nie taki zły - sam ostatnio zaglądałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zaczął bym od lokalizacji zwarcia! Każdy sposób jest dobry ogólnie powinno być słychać pompę po przekręceniu kluczyka. Można zewrzeć styki pod przekaźnikiem (przekaźnik z prawej strony nóg pasażera) lub podać na krótko napięcie na kostkę pod tylną kanapą. Jeśli to nic nie da ostatecznie wymontować pompę do której jest dobre dojście.

Edited by tofik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, mozna wyjac pompke, ale Janus kiedys mi pisal szybszy sposob na sprawdzenie tego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozna wyjąć gdzieś w tematach jest porada ze zdjęciami i ze szczegółowym opisem co i jak trzeba zrobić , najszybszy to chyba nasłuchiwanie albo ściągnąć przewód paliwowy moim zdaniem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> może jest jeszcze szybszy:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najszybciej to jak ściągniesz zasilający przewód paliwowy pod maską i zakręcisz rozrusznikiem ale lepiej odłącz cewkę DISa co tam masz żeby nie było bum jak pójdzie iskra po kablach WN. Najpierw sprawdź co masz z tym zasilaniem i dlaczego bezpiecznik się spalił

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ten bezpiecznik to też ciekawa sprawa ale nie dojdziemy dopóki nie dowiemy się czy pompka żyje lub czy w środku jej nastąpiło zwarcie. Bo można przelecieć całą instalacje a i tak nic nie znajdziemy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proponuję sprawdzić czy napięcie dochodzi do pompy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdzenie polega na podlaczeniu pompy "na krotko" (chyba najwygodniej przez zwarcie stykow w podstawce przekaznika - w C20NE jest on przy ECU, w C18NZ i C16NZ w skrzynce pod maska) oraz po zdjeciu przewodu paliwa lapanie go do naczynia. Mierzymy objetosc wypompowana przez 1min - powinno byc od 0,8 do 1,2dm3 dla silnikow 1,6 i 1,8 oraz 2,0dm3 dla 2,0. (dane wg Sam naprawiam).

Jesli jest mniej to najpierw wymiana filtra paliwa i powtorna proba. Jesli po wymianie filtra nie ma poprawy - pompa do wymiany.

Generalnie - jesli spalil sie bezpiecznik to albo pompa zatarta (przytarta ze ledwo ciagnie) albo zwarcie kabla do masy.

Edited by Janus

Share this post


Link to post
Share on other sites

W C16NZ przekaźnik też jest koło ECU w aucie a nie pod maską. A zdjęcie przewodu paliwowego przy zbiorniku nie wyeliminuje filtra paliwa bo ten jest dalej, zazwyczaj koło zbiornika paliwa. Żeby pompa pompowała ciągle przez minutę to tylko napięcie na krótko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Janusz, ten przekaznik:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to przypadkiem nie od gazu do odcięcia wtryskiwacza ?

Edited by czyzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przekaznik pompy paliwa wychodzi na to ze jest w skrzynce z bezpiecznikami:

Please login or register to see this link.

Wyjme go, zlacze styki 30 i 87B i powinna wtedy zagadac pompa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A kto pisal ze trzeba zdejmowac przewod przy pompie czy zbiorniku? A pod maska nie laska?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jak zewrze sie styki 30 i 87 w podstawce przekaznika to sprawna pompa bedzie pracowala az padnie sama albo akumulator - nie wiem co Kolego masz na mysli piszac "na krotko" - napisalem wyraznie wydajnosc w ciagu jednej minuty, wiec laczymy na jedna minute i odlaczamy pompe.

A co do polozenia przekaznikow - to co pokazuje Sam Naprawiam (skrzynka przekaznikow pod maska) u mnie w VA z 91r. sie zgadzalo. W polozenie za bezpiecznikami raczej nie wierze... W C20NE z 93r. mam przekaznik przy ECU. To zalezy od modelu silnika i rocznika auta najwyrazniej. Niech sie wypowie ktos kto ma C16/C18NZ w polifcie gdzie ma przekaznik.

Edited by Janus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod maska nie widzialem skrzynki z bezpiecznikami, za tablica bezpiecznikow w kabinie tez mi sie wydaje raczej ze nie ma. Moze faktycznie przy

Please login or register to see this link.

Przekaznik zlokalizowany, przy ECU. Styki zwarte, lecz niestety pompa nie zajaknela ani na moment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dochodzi napięcie do złącza przed pompą pod kanapą?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro sprawdze dokladnie, dzisiaj juz nie bylo czasu. Z tego co widze przy wymianie pompy nie trzeba wyjmowac zbiornika, wszystko przez dziure pod kanapa idzie wymienic

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak wszystko pod kanapą, na 8 lub 10 skręcone

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jedynie lekka kombinacja przy wyjmowaniu by ładnie się "złamała" i wyszła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wiec tak pompka faktycznie byla spalona i to doslownie... Tak wygladala po wyjeciu:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Na poczatku cos lapala, ale pozniej samochod gasl. Jak sie okazalo bezpiecznik znowu sie spalil. Wlozylem nowy, tylko 15A i poczekalem troche, az pochodzi na gazie i sie rogrzeje i wszystko zalapalo. Chodzi na benzynce i na gazie, z bezpiecznikiem jest ok.

Oczywiscie nie obylo sie bez przygody z racji pierwszego sniegu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...