Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

maras78

Chrobotanie z McPhersona?

Polecane posty

Podczas wymiany kół na zimowe musiałem co oczywiste podnieść auto. Sprężyny i amortyzatory rozciągnęły się, zmieniłem koła, opouściłem auto no i niby wszystko ok. Jednak od tamtego czasu po przejechaniu przez próg zwalniający albo przez jakąś większą nierówność poprzeczną słyszę chrobotnięcie. Następuje to w momencie kiedy McPherson się rozciąga a potem ściska. Czy możliwe że osłona amortyzatora jakoś krzywo się ustawiła? Sprężyna się okręciła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jestes pewien ze to mcperson? Bo takie chrobotanie/ocieranie np. przy przejazdach przez progi, lub zjazdach z kraweznikow to robia gumy na stabilizatorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No pewności nie mam żadnej to pierwsze przyszło mi na myśl. Te gumki mam nawet myślałem, że pukają ale to były łączniki. Może na początek popryskam takim smarem silikonowym na te gumki i zobacze czy przycichnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a moze masz sprzezyne peknientom patrzyles?? po podniesieniu nie ma co sie rozkrecic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

to moze pomoc zdiagnozowac, psiknij czyms jakims samrem w te gumy jak ucichnie to wtedy wymienial na nowe...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Miałeś nosa. Każde chrupnięcie spowodowane było powolnym rozkręcaniem się sprężyny...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez maras78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie też coś chrupie.

mcpherson,sprężyny i amortyzatory wymienione na nowe. dwa miesiące temu.

co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co rozumiesz pod pojęciem mcpherson ale jeśli amortyzator to pozostaje łożysko amortyzatora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

łożysko też było zmienione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich mam podobny problem z mcphersonem podczas skręcania po podniesieniu samochodu trzymając za sprężynę stwierdziłem dziwne przeskoki a nie płynny skręt pomóżcie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_haha.gif" alt=":haha:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak nic nie pęknięte to bym obstawiał łożysko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Osłony na pierwszy zwój od dołu sprężyny zakładałeś? Takie plastikowe (niebieskie lub zielone) w zależności od grubości zwoju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

właśnie nie. kurde teraz trzeba wykręcić amortyzatoryczy jest inna możliwość wyłożenia tych osłon?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Według mnie nie ma innej metody. Jak będziesz miał wszystko zdemontowane sprawdź jeszcze poduszki amortyzatorów, bo czasami one też mogą hałasować jak są zerwane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja się podepnę. Tydzień temu w nocy trafiłem na niezła dziurę, od tego czasu zaczęło mi coś strzelać w prawym przednim kole gdy skręcam. Podczas skręcania sprężyna nie stoi nieruchomo tylko przeskakuje, stąd te trzaski. Niestety bez rozkręcenia nic nie widać, obstawiam łożysko amortyzatora ale nie mam pewności czy sprężyna nie pękła. Potrzebuję codziennie auta i chciałbym zamówić części żeby to zrobić jak już rozkręcę, ale nie chciałbym np. niepotrzebnie kupować sprężyn bo 2 trzeba by od razu wymienić. Możecie jakoś pomóc, co Waszym zdaniem to może być?? Dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podlewaruj auto i zobaczysz czy sprężyna pękła, łożysko jest najsłabszym ogniwem także ono dostaje w doopę najbardziej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To może i ja coś dodam. Ostatnio miałem taki przypadek przeskakiwania sprężyny tylko przy skręcaniu w lewo,więc zakupiłem łożysko i wymieniłem-faktycznie był spory luz na łożysku. Wszystko było pięknie ale przez dwa dni:( Teraz znowu słyszę trzaski przy skręcaniu w lewo,jak by dalej sprężyna przeskakiwała,co jest? poduszka jest w dobrym stanie bo były wymieniane 4 lata temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam dzis zauwazylem ze i u mnie chrobotnie cos w przodzie ale tylko gdy przejezdzam przez prog zwalniajacy przy okolo 20 km/h. wiadoom juz co to jest ? dodam jeszcze ze gdy recznie pobujam samochodem to nic nie slychac

Edytowano przez hubson88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

z gum stabilizatora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, ponownie, chrobotanie ustało. Jak się okazało obie sprężyny były pęknięte w podobny sposób. Jednak ta druga nie wylazła. Wymieniłem i od tamtej pory auto stało się jakieś niestabilne. Nie zwróciłem uwagi czy w miejscu mocowania kolumna zwrotnica jest możliwość złego ustawienie (regulacji kąta). Skręciłem bez sprawdzania starego śladu. Czy w kolumnie są większe otwory (fasolki) do regulacji kąta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak odkręcisz nakrętki ze śrub mocowania amora do zwrotnicy to zobaczysz ,że nie ma możliwośći ruchu - jest to zrobione bardzo "pasownie" najwyżej jakieś tam części milimetra ,co nie ma żadnego wpływu na kąt koła, ja mc'persony ściągałem wiele razy i nigdy nie widziałem wytartych opon z jednej strony czy ściągania samochodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jest, specjalne śruby z pogrubionym trzonkiem nie pozwalają na zbyt duży luz, kąty kół z przodu nie są regulowane wg literatury fachowej, ale oczywiście dla chcącego nie ma nic trudnego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

TO nie wiem co mogłem zepsuć bo tam raczej niema co... Auto zrobiło sie mało stabilne nie trzyma toru jazdy na troche nierównej drodze (wrażenie jakby łapał ciągle koleiny) na ładnej nowej nawierzchni w miare ok. Na na dodatek ciągnie troche w prawo. Jutro sprawdze powietrze bo to ściąganie jakieś dziwne.

Edytowano przez maras78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moge powiedziec tyle ze takie chrobotania sa spowodowane wlasnei sprezyna z tym ze czasem tego neiwidac trzeba wsadzic gleboko reke bo najczesciej nastepuje to u samej gory amora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

rozpadło si łożysko wymiana na nowe wszystko ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×