Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

maras78

Chrobotanie z McPhersona?

Recommended Posts

Podczas wymiany kół na zimowe musiałem co oczywiste podnieść auto. Sprężyny i amortyzatory rozciągnęły się, zmieniłem koła, opouściłem auto no i niby wszystko ok. Jednak od tamtego czasu po przejechaniu przez próg zwalniający albo przez jakąś większą nierówność poprzeczną słyszę chrobotnięcie. Następuje to w momencie kiedy McPherson się rozciąga a potem ściska. Czy możliwe że osłona amortyzatora jakoś krzywo się ustawiła? Sprężyna się okręciła?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jestes pewien ze to mcperson? Bo takie chrobotanie/ocieranie np. przy przejazdach przez progi, lub zjazdach z kraweznikow to robia gumy na stabilizatorze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No pewności nie mam żadnej to pierwsze przyszło mi na myśl. Te gumki mam nawet myślałem, że pukają ale to były łączniki. Może na początek popryskam takim smarem silikonowym na te gumki i zobacze czy przycichnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a moze masz sprzezyne peknientom patrzyles?? po podniesieniu nie ma co sie rozkrecic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to moze pomoc zdiagnozowac, psiknij czyms jakims samrem w te gumy jak ucichnie to wtedy wymienial na nowe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Miałeś nosa. Każde chrupnięcie spowodowane było powolnym rozkręcaniem się sprężyny...

Please login or register to see this link.

Edited by maras78

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie też coś chrupie.

mcpherson,sprężyny i amortyzatory wymienione na nowe. dwa miesiące temu.

co może być przyczyną?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem co rozumiesz pod pojęciem mcpherson ale jeśli amortyzator to pozostaje łożysko amortyzatora

Share this post


Link to post
Share on other sites

łożysko też było zmienione

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich mam podobny problem z mcphersonem podczas skręcania po podniesieniu samochodu trzymając za sprężynę stwierdziłem dziwne przeskoki a nie płynny skręt pomóżcie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_haha.gif" alt=":haha:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nic nie pęknięte to bym obstawiał łożysko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Osłony na pierwszy zwój od dołu sprężyny zakładałeś? Takie plastikowe (niebieskie lub zielone) w zależności od grubości zwoju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

właśnie nie. kurde teraz trzeba wykręcić amortyzatoryczy jest inna możliwość wyłożenia tych osłon?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według mnie nie ma innej metody. Jak będziesz miał wszystko zdemontowane sprawdź jeszcze poduszki amortyzatorów, bo czasami one też mogą hałasować jak są zerwane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja się podepnę. Tydzień temu w nocy trafiłem na niezła dziurę, od tego czasu zaczęło mi coś strzelać w prawym przednim kole gdy skręcam. Podczas skręcania sprężyna nie stoi nieruchomo tylko przeskakuje, stąd te trzaski. Niestety bez rozkręcenia nic nie widać, obstawiam łożysko amortyzatora ale nie mam pewności czy sprężyna nie pękła. Potrzebuję codziennie auta i chciałbym zamówić części żeby to zrobić jak już rozkręcę, ale nie chciałbym np. niepotrzebnie kupować sprężyn bo 2 trzeba by od razu wymienić. Możecie jakoś pomóc, co Waszym zdaniem to może być?? Dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

podlewaruj auto i zobaczysz czy sprężyna pękła, łożysko jest najsłabszym ogniwem także ono dostaje w doopę najbardziej

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może i ja coś dodam. Ostatnio miałem taki przypadek przeskakiwania sprężyny tylko przy skręcaniu w lewo,więc zakupiłem łożysko i wymieniłem-faktycznie był spory luz na łożysku. Wszystko było pięknie ale przez dwa dni:( Teraz znowu słyszę trzaski przy skręcaniu w lewo,jak by dalej sprężyna przeskakiwała,co jest? poduszka jest w dobrym stanie bo były wymieniane 4 lata temu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam dzis zauwazylem ze i u mnie chrobotnie cos w przodzie ale tylko gdy przejezdzam przez prog zwalniajacy przy okolo 20 km/h. wiadoom juz co to jest ? dodam jeszcze ze gdy recznie pobujam samochodem to nic nie slychac

Edited by hubson88

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

z gum stabilizatora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, ponownie, chrobotanie ustało. Jak się okazało obie sprężyny były pęknięte w podobny sposób. Jednak ta druga nie wylazła. Wymieniłem i od tamtej pory auto stało się jakieś niestabilne. Nie zwróciłem uwagi czy w miejscu mocowania kolumna zwrotnica jest możliwość złego ustawienie (regulacji kąta). Skręciłem bez sprawdzania starego śladu. Czy w kolumnie są większe otwory (fasolki) do regulacji kąta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak odkręcisz nakrętki ze śrub mocowania amora do zwrotnicy to zobaczysz ,że nie ma możliwośći ruchu - jest to zrobione bardzo "pasownie" najwyżej jakieś tam części milimetra ,co nie ma żadnego wpływu na kąt koła, ja mc'persony ściągałem wiele razy i nigdy nie widziałem wytartych opon z jednej strony czy ściągania samochodu

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie tak jest, specjalne śruby z pogrubionym trzonkiem nie pozwalają na zbyt duży luz, kąty kół z przodu nie są regulowane wg literatury fachowej, ale oczywiście dla chcącego nie ma nic trudnego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

TO nie wiem co mogłem zepsuć bo tam raczej niema co... Auto zrobiło sie mało stabilne nie trzyma toru jazdy na troche nierównej drodze (wrażenie jakby łapał ciągle koleiny) na ładnej nowej nawierzchni w miare ok. Na na dodatek ciągnie troche w prawo. Jutro sprawdze powietrze bo to ściąganie jakieś dziwne.

Edited by maras78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moge powiedziec tyle ze takie chrobotania sa spowodowane wlasnei sprezyna z tym ze czasem tego neiwidac trzeba wsadzic gleboko reke bo najczesciej nastepuje to u samej gory amora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

rozpadło si łożysko wymiana na nowe wszystko ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...