Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Gorszy

Wyskoczył błąd i dużo pali gazu

Recommended Posts

Witam posiadam pewien problem z moją ukochaną VA c20ne dziś wyskoczyła mi żółta kontrolkas sygnalizująca błąd tylko pytanie jaki. Dwa moja VA mnie zaskakuje ostatnie spalalnie dochodzi do 15, 14 litrów gazu przy nie zbyt szybkiej jeździe. Co to może być .Zastanawialem się nad wymianą parownika bo nigdy tego nie ruszalem cos śmierdzi mi gazem w kabinie , wymienilem węże doprowadzajace gaz do airboksa wymienilem filtr gazu i caly czas swąt lpg, a pan gazownik nie otwierając maski powiedzial że to parownik ale dziwi mnie jedno rozpedza się normalnie na obrotach się trzyma nie falije ale teraz jaki ewentualnie parownik byście proponowali mam taki stary BRC z taką dziwną elektro zapadką na wylocie gazu . Powracając do błędu jak to sprawdzić na początk pomyslalem sobie no ja dużo pali błąd poszla sąda lambda jak to sprawdzić. Proszę o pomoc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troche nie ten dzial Panie Kolego...

No ale dobra - pytanie jaka instalacja gazowa - czy II-generacja z silnikiem krokowym i sterowaniem sonda lambda? Bo jesli jest to tzw instalacja "na srubke" to sonda lambda nie ma nic do rzeczy.

Proponuje zlaczyc w zlaczu diagnostycznym pod maska piny A i B, wlaczyc zaplon i kontrolka silnika wymruga bledy. Stawiam na bledy 13 i 44 albo 45 ;-) Procedure jak zczytac bledy i opisy poszczegolnych kodow znajdziesz na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instalacja na "śrube" a tak jak przeglądalem sobie fora i inne źródła to doszedlem do mozliwosci wycieku gazu

1.mikser prwadopodobne

2.czy w VA jest uszczelka między silnikiem a kolektorem dolotowym i gdzie taką kupić

3. Reduktor mało prawdopodobne

Ps. I jak bym mial sonde wyj... to by były objawy na benzynie kulała by na obrotach nie zbierala by sie i wogole paliwko by znikalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reduktor jeśli ma zużyte membrany może powodować wysokie spalanie. Na falowanie i gaśnięcie też przyjdzie czas. Może nie są jeszcze na tyle twarde. Całego reduktora nie trzeba wymieniać. Wystarczy zestaw naprawczy. Gazownicy często nie chcą tego robić bo za mały zysk

Edited by cichy117

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod błedu 12 a jaki reduktor zastosowac za 15 min zrobie zdjecie swoje starego a zestaw naprawczy to kicha takie jest moje zdanie wole kupic nowy ale jaki.

Zapomnialem dopisac co to jest bład 12 i jak go usunąć i z kąd mógł się wziąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod 12 to jest to rozpoczęcie procedury zczytywania błędów - więc to żaden błąd. może nie poczekałeś, bo każdy błąd wyświetla się 3 razy bodajże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli cię stać to kup nowy. Ja tam nie widzę różnicy po regeneracji. W zestawie są wszystkie elementy. Zostaje praktycznie sama obudowa. Jeśli będziesz wymieniał cały to podstawa aby miał odpowiednią wydajność

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak, jak pisze kolega Magneto94.

Jeżeli wyskoczył Ci bład to musisz go zczytać poprzez Zworkę, masz o tym temat na forum. Czytaj tak długo, aż ponownie Ci się pojawi kod 12, czyli.

Kod 12 - rozpoczęcie procedury

[Twój błąd]

[Może jakiś inny błąd]

[Kolejny być może jakiś błąd]

Kod 12 - Rozpoczęcie procedury.

Bo obecnie podałeś błąd 12, czyli nie dokończyłeś czytać kodów. Sam kod 12 nie powoduje wyświetlenia się Check Engine.

Co do wysokiego spalania musisz zczytać kody, i wtedy będziemy mieć jakieś pole manewru.

To, że śmierdzi w kabinie gazem, nie oznacza iż od razu musisz wymieniać parownik. Jeżeli rano masz problem z uruchomieniem pojazdu na paliwie, a po otwarciu maski i ściągnięciu węża doprowadzającego lpg do kolektora czuć wyraźnie zapach LPG to jest już większy problem, bo albo puszcza ElektroZawór przy butli, non stop podając gaz do mieszalnika, pęknięta membrana, lub sam EZ na reduktorze, który już jest na tyle wyrobiony, że popuszcza gaz - ale to słychać po wyłączeniu auta i podstawienu ucha pod reduktor czy syczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwne złączylem zworke i sczytalem tylko 12 i przestal mi sie wyswietlac błąd ogolnie dodam teraz zdjecia reduktora co do ktorego mam watpliwości jaki zastosowac czy ma to znaczenie jaka firma co i jak na gazie kompletnie się nie znam to jest jedyna rzecz którą zawsze zlecam

zdjecia powiecie mi co to jest to czarne na ujsciu z parownika

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

A nie mam żadnego problemu z odpalniem a gazem bedzie zawsze czuć z tego węża

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do parownika to przeczytalem taką opinie i słyszalem od paru osób że nie ma sensu regeneracja parownika bo to wciskanie chińskiego bublu w parownik i opinie "co nowy to nowy " ale nie wydaje mi sie że to parownik bardziej mowie stawiam na śróbe regulacji od gazu bądź mikser . nie wiem co to jest to coś czarnego za moim parownikiem to do czego podlaczone są dwa przewody podzas wlaczania samochodu na zaplon blaszka znajdujaca sie w srodku tego cczegos czarnego podnosi sie do góry domyslam sie ze jest to cos w rodzaju jakiego EZ ale jaki to ma cel do czego to jest nie mam pojecia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego weź zrób zdjęcie całego silnika, gdyż jak dla mnie to to co pokazałeś na fotce to nie jest parownik/mieszalnik tylko pompa hamulcowa

aczkolwiek mogę się mylić.

Bo jak jest to parownik/ mieszalnik to ja 1 raz takie cuś widze

Raport poleciał by temat znalazł sie w odpowiednim dziale

Edited by Kosiarz_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha Ha Ha dobre pąpa hamulcowa usmialem się ale masz racje troche podobne sprawdzilem rzeczywiscie podczas sprawdzania czekalem zbyt krótko i 12 to rozpoczęcie procedury wyskoczyly dwa błedy 19 i 48 a co to może być i od czego. Dzis mialem poraz kolejny dziwne osiagniecie mojego samochodu stojac w korku nagle zaczely mi kontrolki przygasac radio sie wylaczyla przy czym caly czas żółta kontrolka sie palila mialem okazje pwymijac paru neptyków odpuscilem z obrotów a samochód caly czas 3 tys trzymal po czym wrócilo radio musze chyba ładowanie sprawdzić ale kontrolka sie nie pali grrr wkurza mnie.

19 to niby wina czujnika predkości obrotowej i położenia wału ale chyba wtedy by przypadkiem nie kulała na obrotach przeciez ten czujnik odpowiedzialny jest po czesci za zapłon a no i 48 niskie napiecie ale nie wyswietlił by mi sie kontrolek od ładowania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...