Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gorszy

Wyskoczył błąd i dużo pali gazu

Polecane posty

Witam posiadam pewien problem z moją ukochaną VA c20ne dziś wyskoczyła mi żółta kontrolkas sygnalizująca błąd tylko pytanie jaki. Dwa moja VA mnie zaskakuje ostatnie spalalnie dochodzi do 15, 14 litrów gazu przy nie zbyt szybkiej jeździe. Co to może być .Zastanawialem się nad wymianą parownika bo nigdy tego nie ruszalem cos śmierdzi mi gazem w kabinie , wymienilem węże doprowadzajace gaz do airboksa wymienilem filtr gazu i caly czas swąt lpg, a pan gazownik nie otwierając maski powiedzial że to parownik ale dziwi mnie jedno rozpedza się normalnie na obrotach się trzyma nie falije ale teraz jaki ewentualnie parownik byście proponowali mam taki stary BRC z taką dziwną elektro zapadką na wylocie gazu . Powracając do błędu jak to sprawdzić na początk pomyslalem sobie no ja dużo pali błąd poszla sąda lambda jak to sprawdzić. Proszę o pomoc .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Troche nie ten dzial Panie Kolego...

No ale dobra - pytanie jaka instalacja gazowa - czy II-generacja z silnikiem krokowym i sterowaniem sonda lambda? Bo jesli jest to tzw instalacja "na srubke" to sonda lambda nie ma nic do rzeczy.

Proponuje zlaczyc w zlaczu diagnostycznym pod maska piny A i B, wlaczyc zaplon i kontrolka silnika wymruga bledy. Stawiam na bledy 13 i 44 albo 45 ;-) Procedure jak zczytac bledy i opisy poszczegolnych kodow znajdziesz na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Instalacja na "śrube" a tak jak przeglądalem sobie fora i inne źródła to doszedlem do mozliwosci wycieku gazu

1.mikser prwadopodobne

2.czy w VA jest uszczelka między silnikiem a kolektorem dolotowym i gdzie taką kupić

3. Reduktor mało prawdopodobne

Ps. I jak bym mial sonde wyj... to by były objawy na benzynie kulała by na obrotach nie zbierala by sie i wogole paliwko by znikalo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Reduktor jeśli ma zużyte membrany może powodować wysokie spalanie. Na falowanie i gaśnięcie też przyjdzie czas. Może nie są jeszcze na tyle twarde. Całego reduktora nie trzeba wymieniać. Wystarczy zestaw naprawczy. Gazownicy często nie chcą tego robić bo za mały zysk

Edytowano przez cichy117

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kod błedu 12 a jaki reduktor zastosowac za 15 min zrobie zdjecie swoje starego a zestaw naprawczy to kicha takie jest moje zdanie wole kupic nowy ale jaki.

Zapomnialem dopisac co to jest bład 12 i jak go usunąć i z kąd mógł się wziąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kod 12 to jest to rozpoczęcie procedury zczytywania błędów - więc to żaden błąd. może nie poczekałeś, bo każdy błąd wyświetla się 3 razy bodajże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli cię stać to kup nowy. Ja tam nie widzę różnicy po regeneracji. W zestawie są wszystkie elementy. Zostaje praktycznie sama obudowa. Jeśli będziesz wymieniał cały to podstawa aby miał odpowiednią wydajność

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, jak pisze kolega Magneto94.

Jeżeli wyskoczył Ci bład to musisz go zczytać poprzez Zworkę, masz o tym temat na forum. Czytaj tak długo, aż ponownie Ci się pojawi kod 12, czyli.

Kod 12 - rozpoczęcie procedury

[Twój błąd]

[Może jakiś inny błąd]

[Kolejny być może jakiś błąd]

Kod 12 - Rozpoczęcie procedury.

Bo obecnie podałeś błąd 12, czyli nie dokończyłeś czytać kodów. Sam kod 12 nie powoduje wyświetlenia się Check Engine.

Co do wysokiego spalania musisz zczytać kody, i wtedy będziemy mieć jakieś pole manewru.

To, że śmierdzi w kabinie gazem, nie oznacza iż od razu musisz wymieniać parownik. Jeżeli rano masz problem z uruchomieniem pojazdu na paliwie, a po otwarciu maski i ściągnięciu węża doprowadzającego lpg do kolektora czuć wyraźnie zapach LPG to jest już większy problem, bo albo puszcza ElektroZawór przy butli, non stop podając gaz do mieszalnika, pęknięta membrana, lub sam EZ na reduktorze, który już jest na tyle wyrobiony, że popuszcza gaz - ale to słychać po wyłączeniu auta i podstawienu ucha pod reduktor czy syczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziwne złączylem zworke i sczytalem tylko 12 i przestal mi sie wyswietlac błąd ogolnie dodam teraz zdjecia reduktora co do ktorego mam watpliwości jaki zastosowac czy ma to znaczenie jaka firma co i jak na gazie kompletnie się nie znam to jest jedyna rzecz którą zawsze zlecam

zdjecia powiecie mi co to jest to czarne na ujsciu z parownika

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

A nie mam żadnego problemu z odpalniem a gazem bedzie zawsze czuć z tego węża

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Co do parownika to przeczytalem taką opinie i słyszalem od paru osób że nie ma sensu regeneracja parownika bo to wciskanie chińskiego bublu w parownik i opinie "co nowy to nowy " ale nie wydaje mi sie że to parownik bardziej mowie stawiam na śróbe regulacji od gazu bądź mikser . nie wiem co to jest to coś czarnego za moim parownikiem to do czego podlaczone są dwa przewody podzas wlaczania samochodu na zaplon blaszka znajdujaca sie w srodku tego cczegos czarnego podnosi sie do góry domyslam sie ze jest to cos w rodzaju jakiego EZ ale jaki to ma cel do czego to jest nie mam pojecia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego weź zrób zdjęcie całego silnika, gdyż jak dla mnie to to co pokazałeś na fotce to nie jest parownik/mieszalnik tylko pompa hamulcowa

aczkolwiek mogę się mylić.

Bo jak jest to parownik/ mieszalnik to ja 1 raz takie cuś widze

Raport poleciał by temat znalazł sie w odpowiednim dziale

Edytowano przez Kosiarz_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ha Ha Ha dobre pąpa hamulcowa usmialem się ale masz racje troche podobne sprawdzilem rzeczywiscie podczas sprawdzania czekalem zbyt krótko i 12 to rozpoczęcie procedury wyskoczyly dwa błedy 19 i 48 a co to może być i od czego. Dzis mialem poraz kolejny dziwne osiagniecie mojego samochodu stojac w korku nagle zaczely mi kontrolki przygasac radio sie wylaczyla przy czym caly czas żółta kontrolka sie palila mialem okazje pwymijac paru neptyków odpuscilem z obrotów a samochód caly czas 3 tys trzymal po czym wrócilo radio musze chyba ładowanie sprawdzić ale kontrolka sie nie pali grrr wkurza mnie.

19 to niby wina czujnika predkości obrotowej i położenia wału ale chyba wtedy by przypadkiem nie kulała na obrotach przeciez ten czujnik odpowiedzialny jest po czesci za zapłon a no i 48 niskie napiecie ale nie wyswietlił by mi sie kontrolek od ładowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×