Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Spawacz

Falowanie(nie zwiazane z elektryka)

Polecane posty

Witam, mam problem na zimnym silniku faluja mi obroty sprawdzalem forum itp... krokowy, swiece, przewody, cewke, uszczelki i takie tam wszystko ok.

Cos dziwnego dzieje sie natomiast z samym silnikiem wlaczam zimny silnik wychodze z samochodu otwieram klape odkrecam korek od wlewu oleju widze po okolo 15-20 sec ze olej dopiero powoli trafia na pokrywe na otwartym korku silnik zaczyna jeszcze gorzej falowac i praktycznie gasnie od samogo odkracenai korka, widze ze dmuch czyli ma przedmuch i to spore.

Teraz tam silnik nabiera temperatury jak juz sie rozgrzeje ponawiam odkracania korka silnik nie ma przedmuchow obroty nie spadaja korek jest delikatnie zaciagany(czyli tak jak byc powinno) Silnik pracuje bardzo ladnie nic nie klekocze.

Moze ktos z kolegow wyjasnic mi takie dziwne zachowanie?

Prosze Adminow o nie zamykanie tematu bo temat nie jest zwiazany z typowym falowaniem typy przez krokowy itp...

Edytowano przez Spawacz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a z tym zrobiles porzadek ??

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

i z tym

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

masz mase tematow w ktorych smarujesz

w zadnym nie napisales ze problem rozwiazano

jak dla mnie to masz problem z obsluga silnika na krotkich odcinkach i jego stanem technicznym

wszystko sie w nim sypie a nie wiemy co juz naprawiles a co olales

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Olej wymieniony dlugie trasy maslo jeszcze jest(male trasy zwiekszylem 2x mimo to mam problemy)

2. 0340 wymieniony orginalny wszytko gra jak ta lala.

Mam rozumiec ze caly czas problem to olej? Zalalem LM 10w/40 planuje zmienic na Motula 8100 mimo ze nie dawno lalem LM:(

Jak na moje to nie chodzi o to za mam jezdzic dlugie trasy tylko mam zagrzac silnik pare razy az wlaczy sie wentylator kilka minut w korku i sie zagrzeje. Dlugie trasy nic nie daje bo i tak silnik ma 82 stopnie moze to jest za malo o te 2-3 stopnie jak na trase...

Termostat sprawy sprawdzalam.

Jak cudem maslo na nowym oleju a trasy do pracy to ponad 6 km i to tylko 2-3 w tygodniu reszta tygodnie to miasto i ponad 25 km w jedna strone?

Z tego co widzielm po odkreceniu korka to silnik na pokrywie jest suchy po odpaleniu ponad 15 sec w temperaturze +6 a co bedzie jak spadnie do -25?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Cos jest przyczyna ze olej jest maslany kompresia wydaje mi sie ze jest dobra 14-14-15-16 spalanie oleju ponad 1 litr na 10 tys. moc jest.

A od kiedy stosuje olej LM z kazdym dniem im zimniej tym obroty faluja a po odkraceniu korka silnik szaleje az sie nie rozgrzeje (na zimnym ma przedmychy bardzo duze a potem korek zaciaga na cieplym...) Olej jak juz leci to wyglada jak by to byl budyn a nie olej kolor grafitowy przeplatany maslem...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Olej raczej pewny kupilem w aroplu

Edytowano przez Spawacz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem Olej LM z MOS2, zapewne masz taki sam. ma inny kolor jak normalny, jest grafitowy, ale zmieniłem na Motula z płukanką. Motula kupiłem 6100 10W40.

W Twoim przypadku, może dobrze było by zastosować płukankę, ale to moje zdanie, nie wiem w jakim masz stanie silnik, może pomóc, może zaszkodzić, ja zaryzykowałem i nie żałuję

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">, spadło spalanie oleju i poprawiła się praca silnika

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Przy okazji zdejmij wąż od dolotu wchodzący w przepustnicę i zobacz ja wygląda przepustnica, ja po zdjęciu u siebie, się przeraziłem, benzyna ekstrakcyjna i szorowanie.

Sprawdz wąż od odmy, wąż, który idzie z przedniej części pokrywy zaworów.

Sprawdz stan wszystkich połączeń(kostek) w silniku, rozepnij i wzrokowo zobacz, czy nie są zaśniedziałe.

Czy płynu chłodniczego nie ubywa ??,

Jak sprawdzałeś krokowca (wyczyściłeś go - dałes nowa uszczelkę)

Przy wymianie oleju zmieniłes filtr oleju ??

Dużo porad jest na stronie głównej, przeczytaj

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez darian123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Weze wszystkie sa drozne sprawdzalem przepustnica tak samo. Z reszta przepustnica nie moze byc bruda tak jak i waz idacy do niej z wzgledu ze ten waz zasysa powietrze do pokrywy zaworow jeszcze prad sama przepustnica, wiec nawet waz nie ma prawa byc brudny od oleju.

Krokowy jest czysty uszelki sa nowe.

Co do plukanek to stosuje juz je od 2 lat co wymiane plucze silnik tym cudem wlewalem plukanke juz chyba o ile sie nie myle to byly 4 wymiany przez 2 lata.

Tak wiec plukanka jest stosowana co wymiane oleju.

Plyn chlodniczy w normie nie ma zadnych ubytkow tak samo jak i jego kolor.

Sprawdzilem wlasnie enty raz 3 weze idace do pokrywy wszystko jest okej. Dmuchalem wszedzie gdzie sie da wszedzie jest przelot teraz to nawet gasie mi ja szybko odkrece korek na cieplym silniku. Schodzi z obrotow nawet na cieplym silniku:(

Edytowano przez Spawacz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×