Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

nikersik

Dwumas / koło dwumasowe - mam czy nie mam

Polecane posty

No właśnie mam czy nie mam bo sam nie wiem. Vectra C 2007 silnik Z18XER. Podczas ruszania coś brzęczy jakby blacha stukała o blachę, Znajomy mechanik twierdzi że to koło dwumasowe. Nigdzie takich objawów padania koła nie widziałem. Nie mam pewności czy w tym silniku jest dwumas.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

skrzynia automat czy manual

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Manual

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W tym silniku nie wystepuje kolo zamachowe dwumasowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dwumas bodajrze byl w silniku 2.0 turbo i 2.2,ale zeby zajechac dwumas w benie to trzeba miec lewa noge

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No wiekszosc ludzi zdziwilo by gdyby wiedzieli z jakimi silnikami sa kola zamachowe dwumasowe.Nie tylko w miare nowych Dieslach.Tylko ze w silnikach diesla ktorych praca jest bardzo nie kultoralna(wibracje) i ktore maja duzy moment obrotowy dostepny juz od najnizszych obrotow oraz w wiekszosci przypadkow auta te jezdza wiekszosc kilometrow w miescie kola te zuzywaja sie zauwazalnie szybko i to sprawia ze kola DM w klekotach ma taka zla slawe.

Edytowano przez matoslaw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

święta prawda ale dodatkowo DM wykańcza tak zwana ekojazda do której wszyscy namawiają i zalecają jazdę na wysokich biegach przy niskich obrotach i niestety w dieslach przy wysokim momencie obrotowym padają DM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dokladie.To ze auto jedzie na wyzszym biegu nie znaczy ze to jest dla silnika sprzegla skrzyni biegow zdrowe na dluzsza mete.Mozna bardzo obrazowo i dosadnie porownac to do przerzutek w rowerze.Przyjemnie sie wolno pedaluje na wysokim biegu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bo ludzie nie wiedza co to jest DM i na jakiej zasadzie dziala

wiedza np ze maja takie cos i sa szczesliwi bo ktos powiedzial im ze tak jest lepiej ale jak to poprawnie uzytkowac to juz pojecia nie maja i tak pozniej rodza sie basnie ze cos jest zle bo sie psuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ja mam taką propozycję. Może by zrobić spis np wg typu silnika i skrzyni biegów, które wersje posiadają DM ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OPEL VECTRA C :

DM / "dwumas" = DMZ / dwumasowe koło zamachowe

Silniki Benzynowe (z data kiedy auto było produkowane) wytłuszczone posiada Koło DM :

•1.6 16V 105KM, 2005-2008

•1.6 i 16V 100KM, 2004-2005

•1.8 122KM, 2002-2005

•1.8 16V 140KM, 2005-2008

•2.0 i 16V Turbo 175KM, 2002-2005 posiada koło DM

•2.0 Turbo 175KM, 2005-2008 posiada koło DM

2.2 147KM, 2002-2003

•2.2 16V 155KM, 2003-2008

•2.2 i 147KM, 2002-2003

•2.2 i 16V 155KM, 2003-2005

•2.8 Turbo 255KM, 2005-2008 posiada koło DM

•2.8 Turbo 250KM, 2007-2008 posiada koło DM

•2.8 Turbo 230KM, 2005-2007 posiada koło DM

•2.8 V6 Turbo 280KM, 2007-2008 posiada koło DM

•3.2 i V6 24V 211KM, 2002-2005 posiada koło DM chyba że automatyczna skrzynia

Silniki Diesla WSZYSTKIE (oprócz automatycznych skrzyń biegów) :

•1.9 CDTI 150KM, 2003-2005 posiada koło DM chyba że automatyczna skrzynia

•1.9 CDTI 120KM, 2003-2005 posiada koło DM

•1.9 CDTI 16V 150KM, 2005-2008 posiada koło DM chyba ze automatyczna skrzynia

•1.9 CDTI 8V 100KM, 2005-2008 posiada koło DM

•1.9 CDTI 8V 120KM, 2005-2008 posiada koło DM

•2.0 DTI 100KM, 2002-2005 posiada koło DM

•2.2 DTI 125KM, 2002-2005 posiada koło DM

•3.0 CDTI 177KM, 2003-2005 posiada koło DM chyba że automatyczna skrzynia

•3.0 V6 CDTI 184KM, 2005-2008 posiada koło DM chyba że automatyczna skrzynia

EDIT by Pi.

Silniki benzynowe 2,2 (SE oraz YH) także posiadają DM/DMZ !!!

Edytowano przez Piotreq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

o dobrze Travis rozpisane

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

moze komuś się przyda

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

trzeba bylo jeszcze VA, VB i Insignie rozpisac i zrobilo by sie fajna porade

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

VA i VB nie miało DMZ (dwumasowego koła zamachowego)...

Poprawiłem także nieco post Travisa...

Edytowano przez Piotreq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tematu z racji tego iż mam silnik nowy z turbo i dwumasa, jak jeździć ? Przy jakich obrotach zmienić biegi dla dobrej pracy dwumasy.

Dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Na pewno nie dopuszczaj do jazdy ponizej 1,5tys obrotow.Ten silnik ma mniej momentu od typowego diesla wiec i dwumas ma lzej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam od siebie, że kiedyś zasłyszałem informacji, aby przedłużyć żywotność dwumasy należy odpalać jak i gasić silnik na wciśnętym sprzęgle. Wtedy są największe szarpnięcia, tak samo gdy się przeciąża silnik przyspieszając z bardzo niskich obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To jest jedna z zasad dobrej eksploatacji silnika z kolem DM.Nawet warto ja stosowac we wszystkich silnikach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak to robic inaczej? Dawac n luz i wlaczac/ wylaczac sinik? Chyba wszyscy stosuja te zasade.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przeciez zgasic samochód na luzie bez sprzegła to chyba zadna filozofia, wiec da sie inaczej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ale skrzynia nawet na luzie tez ma swoj opor.A tutaj chodzi o to zeby nie narazac DM na niepotrzebne naprezenia.

Edytowano przez matoslaw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja o tym wiem, sam mam dwumase i wiem jak Ją traktować, mój post był odpowiedzia dla kolegi wyżej ; )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ten temat poruszalem kiedys w szerszym gronie, co ciekawe faceci z 80% , reszta kobiety i wyobraz sobie nikt, slownie - NIKT nie wylacza silnika dajac go wczesniej na luz. Ludzie uzytkujacy silniki od sraczek na miasto 0.7l po jakies biturbo...Napisze wiecej, w swojej blogiej nieswiadomosci, dopoki nie przeczytalem tego watku po kupnie CDTI to nawet nie mialem pojecia, ze robia to inaczej.

Alez ze mnie ignorant...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tzn po dobrej trasie gasisz auto od razu na biegu i wcisniętym sprzęgle, to w takim razie szkoda turbiny, że nie dajesz szans na jej wychłodzenie, Ano chyba że czekasz te min 30 sek na luzie, potem wbijasz po to bieg, a by w błogiej nieświadomości zgasic na wciśnietym sprzęgle, no no.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×