Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Grzechu79

po raz drugi wybuchł kolektor ssący

Recommended Posts

Witam posiadam vectre b 2.0 16v benzyna - gaz , problem mam gdyż po raz drugi wybuchł mi kolektor ssący (dosłownie go rozerwało) ,, czy ktoś wie co może być przyczyną ? Bardzo proszę o pomoc ponieważ nie wiem czy ma sens regularne wymienianie kolektra .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak na LPG to wg mnie zebrał się gaz tam, gdzie nie powinien i strzeliło. Wtryski od gazu bym sprawdził.

Share this post


Link to post
Share on other sites

obstawiam że w tej instalacji nie ma wtrysków bo to instalacja mieszalnikowa (II gen)

niestety źle zamontowana albo źle wyrefulowana potrafi przynieść więcej wydatków niż oszczędności

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie jest to instalacja II generacji .

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> tak go już kupiłem. Ale to nie może być przypadek że stało sięto drugi raz . Czy jest jakiś sposób na pozbycie się tej przypadłości ?

a czy zna ktoś w trójmieście jakiegośsuper magika od instalacji gazowych ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepszy sposób to przeróbka na sekwencję. Niestety zarazem najdroższy ale wtedy praktycznie w 100% eliminujesz ryzyko wystrzału. Na początek wymiana świec i przewodów, tylko na dobre. Następnie wizyta u gazownika na regulację i sprawdzenie poprawności montażu. Na IIgen. też można jeździć ale trzeba dbać o wymienione przeze mnie rzeczy bo będzie się kończyć jak u ciebie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten silnik z powodzeniem śmiga na II gen, warunek: musi być dobrze założona i ustawiona

niestetynie polecę nikogo w trójmieście - poszukaj opinii tu:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wpadła mi jeszcze jedna sprawa do głowy w momęcie wybuchu kolektora ssącego wydobył się ogromny kłąb dymu koloru niebieskiego. Czy to normalne ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niebieski dym bierze się zazwyczaj z oleju. Nie masz go w kolektorze? Kiedy wymieniałeś świece i kable?

Share this post


Link to post
Share on other sites

świece i kable wymieniałem jakiś miesiąc temu ale właśnie ten dym po wybuchu dał mi do myślenia czy to napewno ma związek z gazem czy może w jakiś sposób gromadzą mi się spaliny w kolektorze ssącym ? Ale nie wiem czy to jest możliwe ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spaliny raczej nie są wybuchowe. Jakie założyłeś te kable i świece? Kiedy byłeś na regulacji gazu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

w sumie to nie wiem jakie to są świece i kable bo wymieniał to mechanik przy okazji wymiany właśnie kolektora po wcześniejszym wybuchu i wtedy była robiona również regulacja

teraz zamierzam sam wymienić kolektor

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zobacz bo najczęściej wybuchy gazu są tym właśnie powodowane. Przeczytaj z kabla i świecy. Możesz na początek popryskać kable wodą i w ciemności odpalić samochód. Zobaczysz czy jest burza. Czasem kiepskie kable wytrzymują 3-5 dni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłem kolektor i zainwestowałem w przerobienie na sekwencję narazie jest ok , ale nie stety od czasu wybuchu świeci mi się kontrolka silnika i TC ? Co mogło się uszkodzić podczas tego wybuchu w TC ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie coś z przepustnicą. Sprawdź błędy według porady, napisz tutaj to pomożemy

Share this post


Link to post
Share on other sites

TC jest w jakiś sposób powiazana z przepływomierzem - może masz okazję go podmienić? A jak nie to pod kompa i odczyt błędów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega ma x20xev więc komp nie potrzebny. Na zworkę odczyta. Przepływkę mógł uszkodzić wybuch

Edited by cichy117

Share this post


Link to post
Share on other sites

które piny trzeba zewżeć aby odczytać błędy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz w poradzie. Chyba 5 i 6 ale pewnien nie jestem

Share this post


Link to post
Share on other sites

odczyta błędy silnika (jak świeci się check)

tu bedzie błąd z innej puli (świeci TC) - i tego zworką nie odczyta

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak mogę odczytać te błędy związane z TC ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podejrzewam że TC i błąd silnika są ze sobą powiązane. Odczytaj i napraw najpierw problem z checkiem a TC powinno samo się naprawić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zobacz kto ma na forum z twojego województwa najblizej do ciebie kompa i ci podlacza w gratisie tylko do niego pojedziesz i wszystko bedzie jasne, a jak nie to podlaczenie podkomp kosztuje od30-60zl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dzięki narazie za pomoc jutro sprawdzę te błędy i zobaczymy co dalej . Mam tylko nadzieję że to nic poważnego

Witam z samego rana sprawdziłem błedy są aż cztery a mianowicie : 0120 - czujnik położenia przepustnicy , 0325 - nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 1 , 0500 - czujnik prędkości własnej pojazdu , 0505 - usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego.. Koledzy napiszcie czy sam sobie z tym poradze ? I co dokładnie oznaczają błędy gdzie szukać tych czujników ?

przedewszystkim to czy mogę tak jeździć jakiś czas z tymi błedami ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...