Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Grzechu79

po raz drugi wybuchł kolektor ssący

Polecane posty

Witam posiadam vectre b 2.0 16v benzyna - gaz , problem mam gdyż po raz drugi wybuchł mi kolektor ssący (dosłownie go rozerwało) ,, czy ktoś wie co może być przyczyną ? Bardzo proszę o pomoc ponieważ nie wiem czy ma sens regularne wymienianie kolektra .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak na LPG to wg mnie zebrał się gaz tam, gdzie nie powinien i strzeliło. Wtryski od gazu bym sprawdził.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

obstawiam że w tej instalacji nie ma wtrysków bo to instalacja mieszalnikowa (II gen)

niestety źle zamontowana albo źle wyrefulowana potrafi przynieść więcej wydatków niż oszczędności

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jest to instalacja II generacji .

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> tak go już kupiłem. Ale to nie może być przypadek że stało sięto drugi raz . Czy jest jakiś sposób na pozbycie się tej przypadłości ?

a czy zna ktoś w trójmieście jakiegośsuper magika od instalacji gazowych ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy sposób to przeróbka na sekwencję. Niestety zarazem najdroższy ale wtedy praktycznie w 100% eliminujesz ryzyko wystrzału. Na początek wymiana świec i przewodów, tylko na dobre. Następnie wizyta u gazownika na regulację i sprawdzenie poprawności montażu. Na IIgen. też można jeździć ale trzeba dbać o wymienione przeze mnie rzeczy bo będzie się kończyć jak u ciebie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ten silnik z powodzeniem śmiga na II gen, warunek: musi być dobrze założona i ustawiona

niestetynie polecę nikogo w trójmieście - poszukaj opinii tu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wpadła mi jeszcze jedna sprawa do głowy w momęcie wybuchu kolektora ssącego wydobył się ogromny kłąb dymu koloru niebieskiego. Czy to normalne ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niebieski dym bierze się zazwyczaj z oleju. Nie masz go w kolektorze? Kiedy wymieniałeś świece i kable?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

świece i kable wymieniałem jakiś miesiąc temu ale właśnie ten dym po wybuchu dał mi do myślenia czy to napewno ma związek z gazem czy może w jakiś sposób gromadzą mi się spaliny w kolektorze ssącym ? Ale nie wiem czy to jest możliwe ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spaliny raczej nie są wybuchowe. Jakie założyłeś te kable i świece? Kiedy byłeś na regulacji gazu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w sumie to nie wiem jakie to są świece i kable bo wymieniał to mechanik przy okazji wymiany właśnie kolektora po wcześniejszym wybuchu i wtedy była robiona również regulacja

teraz zamierzam sam wymienić kolektor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To zobacz bo najczęściej wybuchy gazu są tym właśnie powodowane. Przeczytaj z kabla i świecy. Możesz na początek popryskać kable wodą i w ciemności odpalić samochód. Zobaczysz czy jest burza. Czasem kiepskie kable wytrzymują 3-5 dni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem kolektor i zainwestowałem w przerobienie na sekwencję narazie jest ok , ale nie stety od czasu wybuchu świeci mi się kontrolka silnika i TC ? Co mogło się uszkodzić podczas tego wybuchu w TC ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie coś z przepustnicą. Sprawdź błędy według porady, napisz tutaj to pomożemy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

TC jest w jakiś sposób powiazana z przepływomierzem - może masz okazję go podmienić? A jak nie to pod kompa i odczyt błędów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma x20xev więc komp nie potrzebny. Na zworkę odczyta. Przepływkę mógł uszkodzić wybuch

Edytowano przez cichy117

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

które piny trzeba zewżeć aby odczytać błędy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz w poradzie. Chyba 5 i 6 ale pewnien nie jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

odczyta błędy silnika (jak świeci się check)

tu bedzie błąd z innej puli (świeci TC) - i tego zworką nie odczyta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jak mogę odczytać te błędy związane z TC ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że TC i błąd silnika są ze sobą powiązane. Odczytaj i napraw najpierw problem z checkiem a TC powinno samo się naprawić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

zobacz kto ma na forum z twojego województwa najblizej do ciebie kompa i ci podlacza w gratisie tylko do niego pojedziesz i wszystko bedzie jasne, a jak nie to podlaczenie podkomp kosztuje od30-60zl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki narazie za pomoc jutro sprawdzę te błędy i zobaczymy co dalej . Mam tylko nadzieję że to nic poważnego

Witam z samego rana sprawdziłem błedy są aż cztery a mianowicie : 0120 - czujnik położenia przepustnicy , 0325 - nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 1 , 0500 - czujnik prędkości własnej pojazdu , 0505 - usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego.. Koledzy napiszcie czy sam sobie z tym poradze ? I co dokładnie oznaczają błędy gdzie szukać tych czujników ?

przedewszystkim to czy mogę tak jeździć jakiś czas z tymi błedami ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×