Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
dc-cap

Pytanie do użytkowników szkrzyni AF-40

Recommended Posts

Witam

Mam takie pytanie mianowicie:

Jak poruszacie się na pozycji D i dajmy na to dojeżdżacie do świateł albo zwalniacie to co dzieje się wam poniżej prędkości 50km/h??

BO u mnie poniżej 50km/h obroty spadają i jedzie się na luzie. Jeżeli jest prędkość 50 lub więcej to idzie na sztywno na biegu.

U Was też tak jest?? Według mnie poniżej 50 powinien zredukować jeszcze na 2 i przy prędkości 30km/h od sprzęgnąć i wrzucić luz.

Jak to u Was wygląd?? Jeżeli ma ktoś chwile czasu to proszę o odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest dokładnie tak jak piszesz i tak powinno być. Spięcie ns sztywno jest od 50km/h w górę. Jak potrzebujesz hamować silnikiem poniżej 50 to możesz zredukować na manualu nawet do pierwszego biegu tylko po co?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że byłoby oszczędniej jakby redukował. Poza tym teraz idzie zima i ludzie będą jezdzić z prędkościami 40km/h to praktycznie automat w pozycji D cały czas sprzęgli i tym sposobem dużo więcej pali niż jakby była np. 3 zapinana od 40 albo 35 wtedy byś sobie normalnie pyrkał na spiętym biegu. W/g mnie ta granica spięcia biegu jest trochę za wysoka bo przy 40km/h na trójce będzie cały czas sprzęglił a na 2 będzie znów już wył bo będą duże obroty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po to zeby latwiej i bezpieczniej hamowalo sie np. na sliskiej nawierzchni.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tu bym polemizował. Na śliskiej nawierzni na drugim albo pierwszym biegu gwałtowne zdjęcie nogi z gazu może spowodować poślizg . W samochodach z abs bazpieczniej jest używać hamulca .

Automaty już tak mają że poniżej jakiejś prędkości rozsprzęglają nie dotyczy to DSG ale to już nie w oplu.

Zasadniczą zaletą konwekcjonalnego automatu moim zdaniem jest brak dwumasy, a osiągi nie odbiegają od manuala a że spalanie w mieście wyższe? No cuż nie ma róży bez kolców.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ten dwu mas nie taki straszny.Tak osiagi nie odbiegaja a po za tym automat ma mase innych zalet ktore rekompensuja wieksze zuzycie paliwa.Oczywiscie mam na mysli automat o ktory jest sprawny.Jasne i taka skrzynia i taka maja swoje zalety i wady.Ja ze swojej strony polecam kazdemu najpierw przejechac sie z automatem a potem opiniowac na ten temat.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie każda skrzynia ma swoje zalety i wady wcześniej zanim nie zakupiłem samochodu z automatem to mówiłem że nigdy nie będę miał samochodu z automatem ale stwierdzam że się go po prostu bałem a teraz jak już miałem VC z automatem to mogę powiedzieć jedno że następne auto na pewno będzie miało automat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automat super sprawa, ale myślałem że coś mam walnięte bo takiego zachowania skrzyni się nie spodziewałem, przecież jakby nie patrząc dużo jeździe się ponieście z prędkością 40-50. Ale cieszę się, że okazało się to prawidłowym dziadzieniem bo nie miałbym teraz środków na regeneracje.

Swoją drogą mogliby jakiś soft zrobić co by to usprawniło, skoro mi nie raz 5 czy 6 zapnie przy obrotach 1300, 1400 to dlaczego 3 też nie mogłaby być spinana w tych samych obrotach - moim zdanie dziwne

Edited by dc-cap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze mi się nie zdarzyło żeby mi zapięło bieg inny niż 1 i 2 poniżej 1900 obr./ min.

Moim zdaniem wysprzęglenie poniżej 50 km/h ma sens bo niby jak hamujemy silnikiem to spalanie jest 0 ale przejedziemy tak z

50 km/h max 200m a na wysprzęgleniu czyli luzie ok 2l na 100 km i na pewno 2 lub 3 razy dłużej. Natomiast chcąc jeździć w miarę oszczędnie po mieście rozpędzam się do 50 km/h z 3/4 gazu w podłodze a później gaz tylko muskam żeby utrzymać prędkość. W mieście daję radę zejść do 9 l/100 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak wiem, ale mnie osobiście drażni to, że mi luz wrzuca przy 49km/h. Bardzo źle się jeździ chociażby po górach, praktycznie na D nie da się jeździć bo musiał byś cały czas na hamulcu siedzieć jak są serpentyny w dół. Prędkości 50km.h nie uzyskasz bo za dużo na takie zakręty a poniżej to luz i cały czas hamulec a paliwo pali. Zostaje manual i smieszna 2 która przy 35km/h również wrzuca luz. Moim zdanie paranoja. Jeżeli chodzi o góry.

Mi 5 i 6 zapina od samego dołu +/- 1500 oczywiście przy delikatnym gazowaniu, bo inaczej to odrazu kick down. Ale auto z Belgi i napewno same trasy jeżdziło po autobanach to może tak się wyuczył. Czekam na techa to wtedy zrobie reset i może się coś polepszy. Dodatkowo będę zakładał funkcję sport ale bez IDS'a to zobaczymy jak się skrzynia na sporcie będzie zachowywać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na sporcie kręci się do 4 tyś a jak gaz w podłodze to do czerwonego, i faktycznie wtedy hamuje biegami praktycznie do jedynki bo redukcja jest już ok.3 tyś.

Ja używam opcji sport sporadycznie, reakcja na gaz dużo lepsza, ale w automacie kręci prawie do odcinki, a na manualu nie jeżdzę bo nie po to kupowałem automat. Sport w automacie jest fajny jedynie do wyprzedzania no chyba żę ktoś lubi jazdę w pobliżu czerwonego pola.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...