Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
dc-cap

Pytanie do użytkowników szkrzyni AF-40

Polecane posty

Witam

Mam takie pytanie mianowicie:

Jak poruszacie się na pozycji D i dajmy na to dojeżdżacie do świateł albo zwalniacie to co dzieje się wam poniżej prędkości 50km/h??

BO u mnie poniżej 50km/h obroty spadają i jedzie się na luzie. Jeżeli jest prędkość 50 lub więcej to idzie na sztywno na biegu.

U Was też tak jest?? Według mnie poniżej 50 powinien zredukować jeszcze na 2 i przy prędkości 30km/h od sprzęgnąć i wrzucić luz.

Jak to u Was wygląd?? Jeżeli ma ktoś chwile czasu to proszę o odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest dokładnie tak jak piszesz i tak powinno być. Spięcie ns sztywno jest od 50km/h w górę. Jak potrzebujesz hamować silnikiem poniżej 50 to możesz zredukować na manualu nawet do pierwszego biegu tylko po co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że byłoby oszczędniej jakby redukował. Poza tym teraz idzie zima i ludzie będą jezdzić z prędkościami 40km/h to praktycznie automat w pozycji D cały czas sprzęgli i tym sposobem dużo więcej pali niż jakby była np. 3 zapinana od 40 albo 35 wtedy byś sobie normalnie pyrkał na spiętym biegu. W/g mnie ta granica spięcia biegu jest trochę za wysoka bo przy 40km/h na trójce będzie cały czas sprzęglił a na 2 będzie znów już wył bo będą duże obroty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Po to zeby latwiej i bezpieczniej hamowalo sie np. na sliskiej nawierzchni.

Edytowano przez matoslaw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tu bym polemizował. Na śliskiej nawierzni na drugim albo pierwszym biegu gwałtowne zdjęcie nogi z gazu może spowodować poślizg . W samochodach z abs bazpieczniej jest używać hamulca .

Automaty już tak mają że poniżej jakiejś prędkości rozsprzęglają nie dotyczy to DSG ale to już nie w oplu.

Zasadniczą zaletą konwekcjonalnego automatu moim zdaniem jest brak dwumasy, a osiągi nie odbiegają od manuala a że spalanie w mieście wyższe? No cuż nie ma róży bez kolców.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ten dwu mas nie taki straszny.Tak osiagi nie odbiegaja a po za tym automat ma mase innych zalet ktore rekompensuja wieksze zuzycie paliwa.Oczywiscie mam na mysli automat o ktory jest sprawny.Jasne i taka skrzynia i taka maja swoje zalety i wady.Ja ze swojej strony polecam kazdemu najpierw przejechac sie z automatem a potem opiniowac na ten temat.

Edytowano przez matoslaw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie każda skrzynia ma swoje zalety i wady wcześniej zanim nie zakupiłem samochodu z automatem to mówiłem że nigdy nie będę miał samochodu z automatem ale stwierdzam że się go po prostu bałem a teraz jak już miałem VC z automatem to mogę powiedzieć jedno że następne auto na pewno będzie miało automat

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Automat super sprawa, ale myślałem że coś mam walnięte bo takiego zachowania skrzyni się nie spodziewałem, przecież jakby nie patrząc dużo jeździe się ponieście z prędkością 40-50. Ale cieszę się, że okazało się to prawidłowym dziadzieniem bo nie miałbym teraz środków na regeneracje.

Swoją drogą mogliby jakiś soft zrobić co by to usprawniło, skoro mi nie raz 5 czy 6 zapnie przy obrotach 1300, 1400 to dlaczego 3 też nie mogłaby być spinana w tych samych obrotach - moim zdanie dziwne

Edytowano przez dc-cap

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mi się nie zdarzyło żeby mi zapięło bieg inny niż 1 i 2 poniżej 1900 obr./ min.

Moim zdaniem wysprzęglenie poniżej 50 km/h ma sens bo niby jak hamujemy silnikiem to spalanie jest 0 ale przejedziemy tak z

50 km/h max 200m a na wysprzęgleniu czyli luzie ok 2l na 100 km i na pewno 2 lub 3 razy dłużej. Natomiast chcąc jeździć w miarę oszczędnie po mieście rozpędzam się do 50 km/h z 3/4 gazu w podłodze a później gaz tylko muskam żeby utrzymać prędkość. W mieście daję radę zejść do 9 l/100 km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak wiem, ale mnie osobiście drażni to, że mi luz wrzuca przy 49km/h. Bardzo źle się jeździ chociażby po górach, praktycznie na D nie da się jeździć bo musiał byś cały czas na hamulcu siedzieć jak są serpentyny w dół. Prędkości 50km.h nie uzyskasz bo za dużo na takie zakręty a poniżej to luz i cały czas hamulec a paliwo pali. Zostaje manual i smieszna 2 która przy 35km/h również wrzuca luz. Moim zdanie paranoja. Jeżeli chodzi o góry.

Mi 5 i 6 zapina od samego dołu +/- 1500 oczywiście przy delikatnym gazowaniu, bo inaczej to odrazu kick down. Ale auto z Belgi i napewno same trasy jeżdziło po autobanach to może tak się wyuczył. Czekam na techa to wtedy zrobie reset i może się coś polepszy. Dodatkowo będę zakładał funkcję sport ale bez IDS'a to zobaczymy jak się skrzynia na sporcie będzie zachowywać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na sporcie kręci się do 4 tyś a jak gaz w podłodze to do czerwonego, i faktycznie wtedy hamuje biegami praktycznie do jedynki bo redukcja jest już ok.3 tyś.

Ja używam opcji sport sporadycznie, reakcja na gaz dużo lepsza, ale w automacie kręci prawie do odcinki, a na manualu nie jeżdzę bo nie po to kupowałem automat. Sport w automacie jest fajny jedynie do wyprzedzania no chyba żę ktoś lubi jazdę w pobliżu czerwonego pola.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×