Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

blacksjz

Vectra B 2.0 DTI Błąd P1220

Recommended Posts

Witam po wymianie sterownika w pompie wtryskowej po około tygodnia czasu auto przestało odpalać , podłaczyłem pod komputer wyskoczył błąd p1220 i usunełem go , co on oznacza ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego wynika że masz niedługo wydatek i to duży.

P1220 bosch podaje jako przestawiacz wtrysku.

Uszkodzony nastawnik kąta wtrysku w pompie wtryskowej .

Zaciera się nastawnik dawki.

P1220 "Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1

Wartość rzeczywistego startu wtrysku poza wymaganym zakresem .

Share this post


Link to post
Share on other sites

wrzuć na szukajkę p1220....sporo sie dowiesz. tym bardziej jak naprawiałeś tylko sterownik pompy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czytalem troche ale nic mi nie pasuje do moich objawów ( check sie nie pali , auto nie kopci , mocy mu nie brakuje wszystko chodzi jak w zegarku jak odpali )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam!

Może to być również pierwszy sygnał dla zacierającego/blokującego się tłoczka przestawiacza kąta wtrysku..

Pozdrawiam, HDTeam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

to panowie od czego zacząć , byłem przed chwila odpalic i nie odpaliła wystarczy ze 2-3 h postoji i potem juz nie pali jedynie na popych

No i własnie ten sterownik kosztował 1300 zl + 200 zl robocizna to szkoda wywalić w błoto

Dodam ze przy tankowaniu jak wlewałem paliwo to słyszałem takie dziwne bulgotanie jak by bylo tam powietrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Jeżeli masz do tego problemy z odpalaniem, to tu akurat problem nie leży po stronie elektronicznej, a w mechanice jak np. w zacinającym się właśnie tłoczku, który jak znajdzie się w niewłaściwej pozycji to auto nie ma prawa zagadać + może jakieś nieszczelności, że pompa szybko traci ciśnienie itd.

Miałem to samo; na kompach wszystko idealnie, ksiązkowo, parametry pracy wzorcowe, a po 3-4 godz. nie było mocy, żeby odpalić i pompa poleciała na stół za równe 1800 PLN..

Dodam, że do momentu rozbebeszenia pompy robiłem przelewy, trawersy, węże paliwowe, obudowy filtra, zaworki, uszczelki, gumeczki, czyszczenie wtrysków itd.. - To akurat nic nie pomogło.. Teraz staje jak chce i kiedy chce, nie ważne, czy dupką do góry, czy świece grzeją, czy nie; przekręcam i pali jak nowy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam, HDTeam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie nasza viki chodziła bez awaryjnie od 2009 roku , koszt naprawy ktory byl to 150 zl mębramka turbiny i to bylo na tyle tylko sie lało i jechalo ale teraz to jak sie zaczyna pier*** to wszystko

To znalazłem na yt

p1220 to niestety regeneracja zacierającego się tłoka regulacji kąta wtrysku. chyba że sie zwarły przewody od dolnego zaworu, często schodzi z nich guma, oczywiście nie przez prąd. prawo ohma chyba każdy zna. jak się zewrą i się sterownik uszkodzi a nie musi, to jest to nie do naprawy - element 7 nóżek plus podstawa na porcelanowej płycie głównej. zwykle też objawem jest głośna metaliczna praca. przy błędzie p1345 czyli czujnik hala, wiadomo wymiana tego czujnika na taśmie, ale nie zawsze pomaga, czasami po wymianie dalej pokazuje błąd tego czujnika. wtedy uszkodzona jest płyta główna i cały sterownik do wymiany. błędy p1650 p1651 mogą się pojawić przy długotrwałej nieudanej próbie odpalenia samochodu. jeśli nie będą sie chciały wykasować też może to świadczyć o nieodwracalnym uszkodzniu sterownika. co do tego partackiego filmiku pokazującego jak naprawić sterownik - powinno być jak zepsuć sterownik, komentarz o fachowcu zbędny, tylko ludzie popsuli sobie sterowniki i tyle. jeżeli ktoś chce mieć dobrze zrobiony sterownik to zapraszam,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Tak, te wszystkie filmiki jak to chłopcy rozkręcają pompę na asfalcie, albo w błocie i jakie to wszystko proste można wystrzelić w kosmos.. O ile samo klarowanie błędów itd. jest, nazwijmy to, poprawne, bo jest tam szereg zależności, a to właśnie od długiego bezskutecznego kręcenia rozrusznikiem, po zacierający się tłoczek do rozszczepiania się ścieżek czujnika Halla itd.

Ja walczyłem z tematem równy rok, gdybym od razu oddał pompę zaoszczedziłbym pewnie ze 4 puszki autostarta, kupę nerwów i brak zadymiania połowy osiedla

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

No ale tak to teraz mam sprawdzony cały układ, i jak to kumpel powiedział, wraz z 'nową' pompą podwoiłem wartość auta

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ja znalazłem warsztat w Rumi, dużo dzwoniłem, pytałem, czytałem, sumarycznie jestem zadowolony, bo wszystko mi wyklarowali, pokazali, czułem się doinformowany..

Pozdrawiam, HDTeam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja krótko i coś na temat.

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic oddaje pompe do regeneracji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I jak po regeneracji pompy ?

U mnie dziś podczas jazdy dzialy sie cyrki auto w okolicy 2500 -3000 obrotów zaczeło szarpać i kopcić a próba przegazowania nie nie dawała jedynie dziwny odgłos silnika kopcenie i mocne szarpanie oraz CZEK który chwilami gasnął i sie zaświecał .

Postanowiłem przegonić auto na lepszej nawierzchni i wszystko OK a po podłączeniu interfejsu zapisane byly 2 błędy

P1125 b. u. krytycznego 1

P1220 -- || --

Co do paliwa (OO) jest 3/4 baku dolane dodatki typu skydd

Kilka razy w roku wywala mi ten błąd i zazwyczaj zimą ale nigdy aż tak nie szarpał - mam się już bać wydatków czy na cos szczególnie zwrocic uwagę ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym zbierał kasę...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a za kilka tygodni mam wyjazd do Holandii i zaczynam wątpić czy nic sie nie padnie na trasie , lepiej wykupie asistance chocaz na parking mnie zaciągną wrazie W

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem podobnie - mechanik kazał wymienić filtr paliwa i lać dobrą ropę, rok jeszcze pojeździłem i w końcu tłoczek przestawiacza zatarł się zupełnie. Olej do ropy i jeździć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

i co to Tobie da ?

Jeżeli chcesz zaoszczędzić pare gr i czeka Ciebie regeneracja pompy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten błąd pojawił się juz kiedyś i pomagalo dolewanie mixolu ale nigdy takich ostrych objawów nie bylo.

Co pomoze asistance - wrazie W chociaz holowanie i ew nocleg to duzo daje juz troche akcji mialem w roznych krajach .

Link przydatny - thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi pojawił się 1220 jak paliwo było kiepskiej jakości i była niska temperatura. Wytrąciła się parafina. Od tego czasu zrobiłem 20 tys. i już się nie pojawia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dolewanie mixolu pomaga. Jeśli przestało - to już końcówka i duże ryzyko jechać w trasę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też miałem bład 1220. Podłączyłem pod kompa i okazało sie że kąt wtrysku nie był stały tylko miał duże odchyły(nastawnik nie wyrabiał z korygowaniem kątu). Mnie pomogła zmiana kąta wtrysku. Poprzedni właściciel nie ustawił dobrze rozrządu na blokady po regeneracji pompy.Skorygowałem jego ustawienie i autko zaczęło lepiej jeździć i nawet troche mniej palić ropki. Co ważne pięknie odpala przy -20 stopniach C. Praktycznie jeden obrót wału, wcześniej to kręciłem i kręciłem rozrusznikiem nawet po 5 sekund chmura dymu i odpalił.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by haosen

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie jak dziś patrzyłem to kąt się zmienia za to wartość zadana jest troche jakby wysoka .

Please login or register to see this link.

Edited by zamela

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kąt nigdy nie jest stabilny. Zawsze troszke sie wacha, ale tylko troszke!.

U mnie na wolnych obrotach były wachania: od około 12 do 25 (niestety nie wiem w czym to było wyrażone, bo kolega mi kompa podpinał, jakiegoś chińczyka)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by haosen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamela mam dokładnie tak samo jak Ty. Wartość wymagana Desired Zmienia się co 1 od wartośći 7 - 10. Gdy w tym czasie wartość aktualną od 2.8 na wolnych a po przegazowaniu rośnie do ok 4,8. Dodam że wartość ta zmienia się już o 0,1. Czy to jest normalne ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Nie zakładam nowego tematu bo u mnie też problem dotyczy P1220

zauważyłem że przy dłuższej jeździe jednostajnej około 100 km/h wyskoczy czasem check engine i oczywiście muł :/ , po zdjęciu nogi z gazu lub wciśnięciu sprzęgła kiedy obroty spadną poniżej 2 tyś kontrolka znika ale jak zacznę kontynuować normalną jazdę i obroty dojdą do około 2 tyś. to znów check się zapala, jednak problem ustępuje na jakiś czas (dłuższy krótszy tj. dni lub tygodnie, zależy od trasy) jeśli na luzie przegazuje konkretnie silnik oczywiście walnie kłębem czarnego a w zasadzie bardziej ciemno siwego dymu i wtedy jazdę można kontynuować a kontrolka nie wyskakuje.

Oczywiście odczyt błedów pokazał w/w błąd

Edited by wabikboy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A jakie ma kąty wtrysku ? jeżeli odczytałeś błędy trza było to sprawdzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...