Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

wstyd

X16XEL Falują obroty na rozgrzanym silniku

Recommended Posts

Witam.

Vectra B 1.6 benzynakombi X16XEL b+lpg sekwencja. Problem polega na falowaniu obrotów (500-900) przy rozgrzanym silniku. Podczas dojazdu do świateł potrafi zgasnąć. Na zimnym jest wszystko w porządku. Problem występuje również na benzynie. Do chwili obecnej zostało zrobione przez mechanika:

- wymiana silnika krokowego (wcześniej był chiński, 2 raz wymieniony na niemiecki SWAG);

- czyszczenie przepustnicy;

- sprawdzone węże podciśnienia oraz dolot (pod kątem lewego powietrza);

- zaślepiony zawór EGR;

Nadmieniam, iż czujnik położenia przepustnicy był sprawdzany przez kompa i mechanik stwierdził że nie ma potrzeby jego zamiany. Doszedł do wniosku, że może to być problem po stronie krokowca, gdyż wg niego oryginalny ma "łepek" zaokrąglony a zamienniki są stożkowate i tu może tkwić problem (chociaż były już montowane 2 różne zamienniki). Proszę o pomoc bo to już 4 mechanik, a ja nie mam pomysłów gdzie szukać przyczyny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdyby to był krokowy to by falował tez na zimnym. Sprawdź czujnik temp. silnika, ten który podaje sygn. na kompa(dwu pinowy) sondę tez możesz sprawdzić. Kable i świece kiedy wymieniane?

Ale jak na moje oko to zalewa go bo dostaje od czujnika temp., że silnik jest zimny. Dobiera za bogata mieszankę i dlatego potrafi zgasnąc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzisz kolego, czyta się te forma ale nie wymieniłem jeszcze najprostszej rzeczy - świece i przewody. Dam znać czy coś to poprawiło (chociaż mechanik twierdzi że to na pewno nie są świece). Jak to nie pomoże sprawdzę czujnik temperatury.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie ma nic wspólnego bo dzieje się to na obu paliwach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam podobny problem z tym, że u mnie aż tak bardzo nie faluje. U mnie są wahania o jakieś 30-50 obrotów tylko. I tak samo po wciśnięciu sprzęgła zdarza się, że obroty spadają poniżej 500, za telepie nim i wracają na swoje miejsce. Bardzo rzadko zdarzy się, że zgaśnie. Na ssaniu/na zimnym jest ok. Wymieniłem już pół auta. Wyczyszczony cały dolot łącznie z przepustnicą na glanc, nowy silnik krokowy, nowe świece, przewody WN, cewka zapłonowa, sonda lambda, czujnik temperatury do ECU, wszystkie filtry, nowe uszczelki na kolektorze wydechowym i ssącym. Podciśnienia posprawdzane, wszelkie złącza itd, zero lewego powietrza. Mi już dawno sie skończyły pomysły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi teraz jak jest zimniej tez się zdarza, że po wciśnięciu sprzęgła spadna do 500 i się podniosą. W lato było wszystko ok. Nie wiem czy nie ma tu związku aku lub alternator bo przy zamykaniu szyb, włączeniu ogrzewania szyb...trochę mu spadna obroty co oznacza, że elektryka nie wydala. Tylko czy to tez może miec wpływ na obroty przy wysprzęglaniu hmm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świece i przewody zamówiłem, więc zmienie niebawem. Pytanie tylko, jak wygląda ten czujnik temperatury silnika (zdjęcie), bo w okolicznym szrocie nie mają takiego a chciałbym zamówić na Allegro. Czy to jest to samo co "Czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnika Vectra B" (z jakiejś aukcji) i czy coś takiego będzie odpowiednie

Please login or register to see this link.

?

Edited by wstyd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, to taki czujnik. Jak już koniecznie chcesz go zmienić to niebaw się w takie "firmy" jak na tej aukcji. Kup oryginał Boscha. Też wymieniałem ten czujnik, kupiłem jakiś zamiennik KW, nic to nie dało a wręcz nawet miałem odczucie, że się pogorszyło więc przeprosiłem się ze starym Boschem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ta oryginalna używka bedzie odpowiednia

Please login or register to see this link.

? Jeśli nie to podeślijcie mi proszę jakiś link, bo najbliższy kolejny szrot mam w odległości 50 km i troche sie nie opłaca grzać tylko po tą część.

Please login or register to see this quote.

i d..a . To nie ten czujnik. Chociaż na aukcji gość wyraźnie podał ten model silnika (jakaś masakra) i w sklepie z cześciami też taki mieli. Właściwy jest ten

Please login or register to see this link.

(sam juz tego nie rozumiem). Zamówiłem oryginalny Boscha, jutro wymieniam. Wczoraj wymieniłem świece i przewody (NGK). Auto dostało kopa, aż przyjemnie się wyprzedza. Jednak faluje na ciepłym silniku i dalej gaśnie na jałowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do falowania, miałem taki problem i go nie rozwiązałem

Wymieniłem:

przepustnice, krokowy, czujnik położenia przepustnicy, kable świece, czujnik spalania stukowego, czujnik położenia wału, sonda lambda, rozrząd, zaślepiłem egr,

I nic jak falował tak faluje.

Ja bym spróbował cewke a nóż widelec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A ten czujnik powyżej też zmieniałeś, czy odpuściłeś narazie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

miałem dobry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli podamiana czujnika temperatury silnika nie pomoże , to znaczy że nadszedł czas na regenerację ECU ??? Gość, ponoć jeden z lepszych w Rumii naprawia to za 350 zł .

Wertuje dalej te wszystkie fora i mam kolejne pytanie. Od ok 2 m-cy pierdzi mi tłumik końcowy (powoli się kończy). To też może mieć wpływ na falowanie na ciepłym silniku?

I dalej nic. Założyłem nowy czujnik temperatury silnika oryginalny Boscha i dalej faluje (często gaśnie) na rozgrzanym silniku. Gdzie szukać dalej przyczyny?

Edited by wstyd

Share this post


Link to post
Share on other sites

no mi też coś sie dzieje z koncowym chyba sie urwała komora , coś tłucze w środku i zaczeło mi falować może faktycznie ma wpływ

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by łukasz vectra B

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma wpływ jak najbardziej, jeżeli coś się dzieje zmiennego czyli raz trzyma raz nie to będa falować, np jak zmieniałem seryjny na przelotowy to też falował ale ecu sie dostroiło i było git potem. Ale jeżeli tam sa jakies zawirowania to sie nie dostroi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widze, że nie jestem sam z problemem falowania obrotów i przygasania. U mnie układ wydechowy jest ok, także nie wiem czy to ma z tym związek. Na razie poprzestałem myśleć nad tym, bo już mnóstwo rzeczy wymieniłem i szkoda pakować kase w kolejne skoro nie wiadomo co jest powodem. Zainwestuje chyba w porządna diagnostyke w Oplu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cieżki orzech do zgryzienia z tym jak wszystko powymieniane co powoduje falowanie i nic :/ mi naszczescie nie gaśnie i tak czesto nie faluja obroty ale czasem sie zdarzy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by łukasz vectra B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod koniec tygodnia postaram się wymienić ten tłumik (o ile będzie jakaś dobra premia przy wypłacie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">), bo tym autem planuje jeszcze dłużej pojeździć. Dziś rozmawiałem ze szwagrem, który ma viki z '97 z silnikiem 2.0. Stwierdził, że przyczyną może być jeszcze "rezonator w układzie dolotowym" (długa tuba przy wiatraku od chłodnicy wody). Oczywiście dam znać po sprawdzeniu tych rzeczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co ja pacze. ? Twoje problemy sa spowodowane przez nieoryginalny czujnik temperatury... W moim przypadku zepsuty czujnik powodowal wolno schodzace obroty..l wymiana po jakims czasie poskutkowala.. Wymien czujnik na boscha i daj znac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego, w ogóle Cię nie rozumiem. Przeczytaj proszę dokładnie moje poprzednie wpisy :-) Ale dzięki za radę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem niestety nie został rozwiązany. Wymieniłem tłumik środkowy oraz dziurawy końcowy (i tak musiałem je wymienić). Gdy silnik się rozgrzeje, wciskając gaz na luzie i puszczając spada z obrotów i albo sie ustabilizuje, albo (najcześciej) zgaśnie. Ostatnio doszło jeszcze lekkie szarpanie w trakcie jazdy. Proszę o rady.

Please login or register to see this quote.

Panowie, przynajmniej napiszcie czy te objawy kwalifikują ecu do regeneracji (prośba szczególnie do forumowiczów z najdłuższym stażem), bo takim sposobem to pół auta wymienie, a póki co to sam sobie na tym forum odpowiadam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by wstyd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymień czujnik temperatury cieczy chłodzącej na oryginalny Bosch

I skasuj błędy z ECU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No przecież napisałem kilka postów wcześniej, że wymieniłem na nowy oryginalny Bosch

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

zastanawia mnie czy wtryski nie leją tak na logikę....bo pod obciążeniem niby jest ok bo idzie duża dawka paliwa ale jak mu momentalnie zdejmiesz te obciążenie i powinna być zmniejszona dawka paliwa to wygląda tak jakby go zalewało czyli przy lejących wtryskach po prostu gdy nagle mu zdejmiesz obciązenie to nie może szybko zmniejszyć dawki paliwa... drugie podejrzenie to cewka... filtry od paliwa i powietrza rozumiem nowe i drożne ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...