Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

sdfsdf.jpg

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

sigmal

P0301 - wypadanie zapłonu

Recommended Posts

cześć

skoro problem z membranką został rozwiązany to najwyższa pora na kolejne problemy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

a więc niemal natychmiast po montażu membranki wyskoczył błąd P0301 przy testowaniu działania turbinki.

szarpanie przy ok 3500-4000 rpm ale tylko na gazie. na benzynie wszystko ok.

u gazowanika spedziłem jakieś dwie godziny. jeździliśmy z laptopem depcząc do deski. kombinacje z mapami nic nie dały. co ciekawe - rozgrzany samochód nie wywalał błędów. szarpnąć potrafił ale bez checka. dzisiaj na zimnym juz nie było tak różowo i szarpanie wróciło.

wiem, że problem wystepuje na cewce 1 - tyle wynika z błędu. z tego jednak co sie naczytałem może to być wiele innych rzeczy.

świece mam nowe - dobrane pod ten silnik NGK.

no i pytanie - czy śmiało zamawiać cewkę? jeśli tak to jaką GM czy Bosch?

no i moze ma ktoś dokładny numer części? bo z tego co widziałem to łatwo tego się nie dostanie.

mój SIG jest z 2003 roku.silniczek 2.0T nie mam listwy tylko pojedyncze cewki.

coś jeszcze powinno zostać sprawdzone przy wymianie cewki?

pozdrowienia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam

Sprobuj zamienic cewki miejscami, przekonasz się czy to rzeczywiście cewka.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A nowe świece nie muszą być wcale dobre

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> bywa. spróbuj je podmienić.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gunter

A orientujesz się jaki jest numer katalogowy cewki? Bo jak na razie widzeę same używki na allegro. Nie wiem nawet ile kosztuje jedna cewka

wystarczy zamienić wadliwą z sąsiadującą?

Edited by sigmal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego podaj Vin tutaj i chłopaki ci powiedza jaka powinna byc cewka.

PS: Poszukaj sobie warsztatu co wystroi ci instalacje po AFR bo w silnuku z turbo strojenie na mapki jest niedokładne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

witam

Nr producenta 127 077 07 MITSUBISHI - bynajmniej u mnie

Ale chyba najpierw lepiej podmienić sprawdzić, czy to faktycznie cewka.

Edited by siwy1538

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

w dixie car po numerze VIN zaproponowali listwę...

ja mam pojedyncze. odszukał jaki koszt pojedynczych cewek - wyszło ok 720zł /sztuka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

numer GM to 1208018

obstawiałem, że to ok 300zł będzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

edit: zamiennik BOSCH 150zł

jesli zajdzie konieczność wymiany cewki i zdecyduje się na BOSCH to wystarczy jedną czy muszę komplet?

Edited by sigmal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Może warto z kimś podmienić cewki i sprawdzić wtedy efekt? Pytanie na ile tu instalacja gazowa ma wpływ na Twój problem. Patrzyłeś jak sondy się zachowują czy pracują w zakresach. Jaką masz instalacje gazową (składowe) z tego co czytam tu na forum często instalacja nie daje rady gdyż komponenty są źle dobrane. Tu nie chcę mocno polemizować, nie mam wiedzy na ten temat.

pozdrawiam

Edited by siwy1538

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wg zasady - na gazie wszystkie problemy Pb na LPG wychodzą x3

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

na benzynie nie ma problemu. sondy pracują idealnie. jeździliśmy ok godziny z kompem podpiętym i w temacie instalacji wszystko jest poprawne. to czwarty samochód gazowany u tego samego speca. dobry fachowiec.

jutro spróbuję podmienić cewki. rozumiem, że wystarczy zdjąć pokrywę i zamieć pierwszą cewkę z sąsiadującą, tak?

instalacja to ostatni STAG jaki sie pojawił z adapcyjnymi mapami itd. czwórka bodajże. nie mam pod ręka papierów od instalacji

Edited by sigmal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Można tak spróbować.

Może ktoś w oddziale jest w stanie z Tobą się spotkać z Z20NET i zamienić komplet?

A jakie wtryski gazu Tobie założył ten macher?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wtryski HANA (mam nadzieję, że dobrze napisałem)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a jaki kolor niebieski, zielony czy czerwony?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no to mnie teraz zabiłeś

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

będę mógł odpisać dopiero po 16ej. zerknę w papiery od instalacji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I jak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

możesz mieć słaby reduktor i leci za ubogo, albo dysze źle wkręconą na 1 cylindrze (pod wiatr, za płytko itp itd)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Niestety nie dałem rady niczego sie dowiedzieć ale pisales wcześniej, że problem występuje na pierwszym cylindrze więc zamień pierwszą cewkę z inną - np z drugą - podepnij pod komputer i okaże sie czy to nadal pierwszy cylinder. Możesz sobie sprawdzić kable przy wtyczkach od cewek, może któryś jest uszkodzony

Share this post


Link to post
Share on other sites

siema

nie wiem jakie mam przewody bo nie widać tego u mnie w instalacji. papierów tradycyjnie zapomniałem zabrać ze sobą do domu

co do cewki. zamieniłem dzisiaj miejscami, ale silnik był ciepły i nic nie się nie działo. własnie wróciłem z przejażdżki i już była szarpaczka - takie problemy mam tylko na zimnym silniku

cewki zamienione - 1 z 2

mam nadzieję, że błąd bedzie jutro jeszcze widoczny bo nie miałem tabletu przy sobie żeby sprawdzić co to za błąd. mam nadzieję, że to bedzie wina cewki.

aha, dzisiaj zauważyłem, że jak zaczyna sie szarpanie to ostro śmierdzi gazem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

witam

To w takim razie nie będzie wina cewki coś z instalacją gazową. Rozumień, że instalacja na gwarancji i nie mozesz podjechać do innego zakładu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw zobacze jaki mam blad. Instalacja jest na gwarancji-zgadza sie

No to chyba mam problem :-(

Pomimo zmiany miejsc cewki z 1 na 2 po wczorajszym szarpaniu dzisiaj zczytalem bledy i mam nadal P0301

Co to może oznaczac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak sam piszesz to dzieje sie tylko na LPG wiec cos tu jest problem.Jak pisałem ci wyzej silnik z turbo zaleca sie stroic AFR a nie na mapki

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale jak jest cieply to raczej problem nie wystepuje.

To nie ma znaczenia?

Please login or register to see this quote.

Jaki moze byc koszt strojenia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak piszesz nie masz papierów od instalacji to moze chociaż wrzuc fotki listwy i reduktora bo sterownik to chyba ma STAG 4-Q-BOX

Niestety nie wiem jaki jest koszt strojenia po AFR . Ale napisz do szabrownik szrotów on ma bodajrze zaklad LPG i chyba stroi po Afr a jak nie stroi to moze wie gdzie to robia.

STAGi z auto adaptacja to nie sa do konca dopracowane i wiele osób wyłacza te auto adaptacje bo rozjerzdzaja mapy.

Gdzies na forum pisali ze te motory Z20NET wczesnie zaczynaja zapetlac wtrysk i STAG sobie z tym nie radzi . Podobno lepszy sterownik do tego motoru to TECH214

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego ja też mam problem z wypadaniem zapłonu tylko u mnie pojawia się błąd p0300 czyli ogólnie bez podania cylindra. Zaczynam podejrzewać że to nie cewki tylko wiązka kabli jest uszkodzona. W środę silnik mocno mi szarpał aż w pewnym momencie p0300 i po każdym zgaszeniu i odpaleniu rzucało silnikiem, odkręciłem pokrywę cewek poruszałem kablami i całą wiązką pod maską i trochę się polepszyło błędu już nie ma. Silnik nadal nie pracuje jak trzeba. Najlepiej podmienić cewki z kimś kto ma na 100% sprawne a to nie jest takie proste.

Edited by Rafał vici

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja się jeszcze zastanawiam nad podmianką świecy - pierwszej z drugą. jeśli pojawi się P0302 to jestem w domu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

ps: chociaż wątpię, żeby poszło tak łatwo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, nie uporalem sie bo nie mialem kiedy. Nawet swiec nie zamienilem jeszcze.

Dzisiaj natomiast kolejny problem sie pojawil. Błąd p0546. Nie wiem dokladnie nawet co to moze oznaczac :-(

Skasowalem ten blad i juz sie nie pojawil tyle ze jakos mnie to nie pociesza...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this quote.

a u Ciebie jak Kolego? Poradziles sobie? Edited by sigmal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...